Author Topic: Нощен транспорт  (Read 316458 times)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1660 on: 22.12.2023, 17:57:12 »
На Н3 /1 са заредени манове 11 серия от втора автоколона :laugh:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1661 on: 22.12.2023, 18:01:54 »
Цялата Н3 ще бъде с Манове 11хх

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1662 on: 22.12.2023, 19:17:15 »
Втората кола е с китайчета от 4 автоколона
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1663 on: 22.12.2023, 21:54:26 »
На Н3 /1 са заредени манове 11 серия от втора автоколона :laugh:

И това защо трябва да е лошо?

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1664 on: 22.12.2023, 23:59:13 »
Малко на близо като трасета ми идва струпването на линиите по Цанков, Цариградско и Шипченски, докато Черни връх остава без обслужване.

Можеше Н2 да отиде по Черни връх към Студентски, а Н1 вместо по Цариградско, да прави врътка по Яворов и после по Цанков…

Или да се пусне линия Н5 да покрива Черни връх, като тази линия да бъде само до Центъра. Според мен не е нужно линиите да са диаметрални, може и само радиуси да покриват, след като я има възможността за прекачване.
« Last Edit: 23.12.2023, 00:02:52 by difian »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1665 on: 23.12.2023, 01:30:05 »
И аз смятам, че Н2 може да се пренасочи по Черни Връх и Филип Кутев, като че ли района около МС Витоша е по оживен от този по Драган Цанков.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1666 on: 23.12.2023, 02:09:50 »
Стига да е същото времепътуване, че по сегашния маршрут абсолютно винаги закъснява 10-15 минути и принуждава и другите коли да закъсняват...

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1667 on: 23.12.2023, 10:40:17 »
За пътуване по автобусни линии N3 и N4 важат всички превозни документи.

Това означава ли, че не трябва да се купува билет от 2лв и се пътува с нормална месечна карта, освен с годишна?  :eek:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1668 on: 23.12.2023, 11:29:43 »
Не, разбира се. Пътува се с билет от 2 лв., както е при другите две линии.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1669 on: 23.12.2023, 13:46:31 »
Новия Кутев, а и целия южен ринг, когато бъде готов, трябва да бъдат използвани за нощен транспорт било то една от четирите линии или нова, пета. Една нова линия която да обхване точките които не са обхванати от първите 4 линии. А какво ще кажете за връзката Кутев-Летище? Има ли потенциал и как би могла да се осъществи най-добре?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1670 on: 23.12.2023, 13:59:33 »
А какво ще кажете за връзката Кутев-Летище? Има ли потенциал и как би могла да се осъществи най-добре?

За нощен транспорт - абсурд, ако ще има нощен до летището трябва да минава през центъра и най-много да прави някаква връзка с гарата. Директно от летището до южните квартали всеки би си взел такси, бързо е и се стига за нула време.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1671 on: 23.12.2023, 14:34:07 »
По принцип има смисъл от полу-рингова нощна линия, проблемът е как ще се синхронизира с другите нощни линии.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1672 on: 23.12.2023, 15:34:43 »
Ако говорим за връзка гарата-летището, най-бързия начин беше скоростен влак без междинни спирки. След като има метро, няма смисъл, но метрото много обикаля докато един директен влак би бил по-бърз, но икономически оправдан или не, това е съвсем друг въпрос.

Ако говорим за полу-рингова нощна линия и синхронизацията й с останалите, трябва да се мисли как да се направи така че да има обща спирка с останалите.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1673 on: 23.12.2023, 16:30:31 »
По принцип има смисъл от полу-рингова нощна линия, проблемът е как ще се синхронизира с другите нощни линии.

Еми няма как да стане, такава синхронизация изисква добра организация и дисциплина при спазване на разписанията, виждаме че трудно става при само една обща спирка, какво остава ако трябва да се вкарат на южните линии още изчаквания на възлови спирки. Може обаче две линии да се пуснат по части от южния ринг и даже да се кръстосат, така ще се покрие по-голямата част.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1674 on: 23.12.2023, 23:39:03 »
Теоретично е невъзможна подобна синхронизация. Всички линии тръгват от центъра по едно и също време. Ако градът е идеален кръг, то рингът пресича различните радиуси на едно и също разстояние от центъра. Т.е. автобусите ще са в тези пресечни точки приблизително по същото време. Но вървящият по ринга няма начин да преодолее разстоянието между 2 радиуса за нула минути.

По въпроса за летището. Във Facebook се подаде идея от екипа на trinmo.org.  Линия N4 е по-дълга от другите по радиуса Батенберг  - Дружба-2. Затова се покрива от автобус в повече, като автобусите правят 50-минутна почивка в Дружба.  Тази почивка спокойно покрива отбивка да Аерогарата и в двете посоки. Пробегът се увеличава, но не обслужващите автобуси.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1675 on: 23.12.2023, 23:49:40 »
Уверявам ви, никой от Дружба 2 няма да минава от центъра през Гео Милев и летището, вместо да си хване такси.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1676 on: 24.12.2023, 00:00:57 »
Теоретично е невъзможна подобна синхронизация. Всички линии тръгват от центъра по едно и също време. Ако градът е идеален кръг, то рингът пресича различните радиуси на едно и също разстояние от центъра. Т.е. автобусите ще са в тези пресечни точки приблизително по същото време. Но вървящият по ринга няма начин да преодолее разстоянието между 2 радиуса за нула минути.

По въпроса за летището. Във Facebook се подаде идея от екипа на trinmo.org.  Линия N4 е по-дълга от другите по радиуса Батенберг  - Дружба-2. Затова се покрива от автобус в повече, като автобусите правят 50-минутна почивка в Дружба.  Тази почивка спокойно покрива отбивка да Аерогарата и в двете посоки. Пробегът се увеличава, но не обслужващите автобуси.

Според мен затова ринговата линия трябва да бъде на двойно по-редовен интервал, за да може прекачването от хорда към ринг да се чака възможно най-малко. А в обратната посока - от ринг към хорда, прекачващият ще трябва да се съобрази с хордата, а не с ринга. Нещо от рода на 30 минути за Н1 - 4, и 15 минути за Н5, ако това е номерът на ринговата линия.

По подобен начин са организирани нощните ес-бани в Берлин. Централните линии са през 30 минути през нощта, а ринговите С41 / С42 са през 15 минути. Като на определени гари рингът и основна линия не се засичат с прекачване - и там се знае, че трябва да се изчака следващия влак. И вече си зависи от пътуващия да си направи сметка за връзките.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1677 on: 24.12.2023, 00:02:49 »
И нека да се върнем в реалността и да помислим колко е голям пътникопотока за рингова линия на 15 минути.Ще ти кажа-автобусите ще се таралянкат празни, освен първите 1-2 курса.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1678 on: 24.12.2023, 00:41:00 »
За 50 мин почивка спокойно от Дружба 2 може да обиколи терминалите на летището и да се върне в Дружба 2 за следващия курс. Таман ще покрие още от Дружба 1.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1679 on: 24.12.2023, 00:56:36 »
Да, но такава линия ще е полезна само за хората от Дружба. Не си представям от летището някой за Люлин да пътува до Дружба-2, след това до Батенберг да се прекачи на Н1 до Люлин, би отнело сигурно час и половина.