НЯМА ГАРАНТИРАНО ПРЕКАЧВАНЕ МЕЖДУ РАЗЛИЧНИТЕ ЛИНИИ НА НОЩНИЯ ТРАНСПОРТВ събота, когато беше нощта на музеите, срещу неделя (нощта между 18 и 19 май) - пътувах с нощна линия N2, която тръгва по разписание от Батенберг в 1:00 часа.
Отидох на спирката някъде 5 минути преди 1 часа. В следващите няколко минути пристигнаха автобусите по N3 и N4 и в двете посоки. Не проследих точно на коя минута пристигна съответния автобус, защото бях в компания с други хора. Стана 1 часа - все още имаше само 4 автобуса на Батенберг.
1 часа и 2 минути. Виждам в далечината как идва автобус по линия N1 от Люлин за Младост. Обаче точно в този момент автобусите, които вече бяха на площада, започнаха на потеглят. Това беше доста странно, при условие, че се вижда как приближава друг автобус. защо поне не изчакаха него? Заговорихме се с хората от моята компания по тази тема. Една млада двойка е дочула нашия разговор и споделиха техния проблем. Те са пътували с първия курс на нощната линия N4 с намерение да се прекачат на N1 за Люлин. Техният автобус по N4 закъснял малко и пристигнал на Батенберг 4-5 минути след полунощ. За тяхно учудване нямало други автобуси - вече били потеглили. Единствено минал автобуса по N2 за Обеля някъде към 15 минути след полунощ. Двойката попитали един от тези с жълтите жилетки и им било отговорено, че това било ново правило - чака се максимум до 2 минути след кръглия час и наличните автобуси трябва да потеглят. И на младежите им се наложило да чакат почти час за следващия курс. Казаха, че в момента не можели да си позволят такси, иначе повече никога няма да разчитат на нощния транспорт.
1 часа и 3 минути. Три от първоначалните четири автобуса вече бяха потеглили. Само N4 в посока Гоце Делчев стоеше. Дойде един от тези с жълтите жилетки и се разкрещя на шофьора: "Какво чакаш? Защо не тръгваш? Виж, че стана и 3 минути!" В това време от другата страна акостира N1 от Люлин за Младост - секунди след като другите автобуси потеглиха. Някакви хора слязоха, други се качиха. И автобусът веднага потегли.
1 часа и 5 минути. Пристигна N2 от Обеля за Студентски град. Спря на спирката, хора слизат, други се качват. Потегли веднага след това.
1 часа и 9 минути. Пристигна N1 от Младост за Люлин. От него слезе един човек, който започна да се озърта. попита къде са другите автобуси, на които може да се прекачи. ние му казахме, че вече са потеглили. Той се обърна към един от тези с жълтите жилетки и попита какво се случва. Онзи му обясни, че от няколко дни има нова заповед - дава се толеранс от максимум 2 минути. Всички автобуси, които са пристигнали на Батенберг, трябва да потеглят най-късно във втората минута след кръглия час,
независимо дали са всичките автобуси или не. Заповедта била спусната от ЦГМ, но идвала от "много високо". Имало разписани много тежки санкции за нарушение на заповедта. Мъжът попита жълтата жилетка какво се случва с прекачването. Този с жилетката отговори, че всъщност няма такова нещо като изчакване на закъснели автобуси. Къде в сайта на ЦГМ пишело, че се гарантира прекачване? Нощните линии са си редовни линии, които си имат разписание, което трябва да се спазва. Да не би през деня като закъснее един автобус, другите да го чакат по спирките? Ако в закъснял автобус има хора, които искат да се прекачват, те ще трябва да чакат следващия курс. Всички зяпнахме от реакцията на жълтата жилетка, а той се врътна и отиде на някъде.
И всъщност е прав. Ей сега търсих из сайта на ЦГМ. няма информация за нощния транспорт. Няма, както преди време, отделна секция за нощен транспорт. Намерих само една статия в раздел Новини от 30.10.2023. Там се говори за обща спирка, където се извършва прекачване, но няма нищо по въпроса дали се гарантира изчакване.
https://www.sofiatraffic.bg/bg/news/3900/noshtniiat-transport-v-sofiia-se1 часа и 17 минути. Най-накрая пристигна N2 от Студентски град за Обеля. Това беше най-пълният автобус по нощна линия, който съм виждал, или за който съм чувал. Качиха се още пътници на следващите две спирки и след Лъвов мост преброих 17 правостоящи като всички седалки бяха заети. имаше и двама кондуктори по някаква причина. След хали Надежда останаха 3 правостоящи.
Всички нощни автобуси, които по разписание потеглят от Батенберг в 1:00 часа бяха пълни. В някои от тях имаше и по 2-3 правостоящи.
Заговорих се с мъжа-кондуктор и той ми каза, че промяната в Студентски град изобщо не е помогнала. И на практика N2 се движи с перманентно закъснение между 10 и 30 минути.
Светофарите са виновни за закъсненията!Сега на Батенберг - дойдоха Н3 и Н4 и в двете посоки навреме, в 2:02 дойде Н1 в посока Люлин и всички 5 автобуса потеглиха...
Иначе на всички спирки в центъра чакат доста хора и във всички автобуси има по поне 15 души...
Причината е въпросната заповед.
Ако някой от спасителите на София чете или пък, ако някой може да им предаде - Какво стана? Нали точно те много държаха на нощния транспорт? Защо, когато те са на власт, започнаха да се случват такива неща? Кой пуска тези заповеди "от горе"?