Author Topic: Археологията, минералните извори и тяхното запазване при строит.на метрото  (Read 69604 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Доколкото разкопките по двата метродиаметъра в центъра са елемент от един и същ археологически обект, сливам двете археологически теми.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
В другия форум, в една от темите някой беше пуснал сканирана статия за разкриването на археологията под Ларгото + интересна схемичка за археологическите находки в целия периметър на центъра, та не е лошо и тук да ги имаме :
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Днес от в-к "Сега":

"Метрополитен" обмисля и мащабен проект за свързване на метростанциите с подземните археологически богатства на София в района на ЦУМ. Под паркинга на най-стария български мол има три антични находки, които ще са част от т.нар. подземен пасаж - пространството от древни улици и останки от сгради между халите и спирка "Сердика". Цялото пространство ще се обедини с подлеза до Централна баня и на хората няма да се налага да излизат навън, за да се придвижат в района. Пасажът ще е и уникална атракция за туристи. "Ще кандидатстваме за средства от ЕС по регионално развитие за паметниците на културно наследство", похвали се Братоев."


LG_: спазвайте т.1 от правилата
« Last Edit: 21.12.2009, 15:28:41 by LG_ »

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
« Last Edit: 11.02.2010, 15:11:33 by eko »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Паркингът ще го махнат за сметка на археологията.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не целия, но най-горното ниво на паркинга се премахна за сметка на пасажа.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сложен казус се заформя!
Quote
Археологическа находка спира строежа на метрото?
15.03.2010, news.bg
 
Археолози са открили останки от средновековна църква и антични сгради в района на ЦУМ в София.
Находките, за чието спасяване ще са необходими милиони, най-вероятно ще забавят строежа на метрото в столицата.
От Националния археологически музей съобщават, че ценните исторически постройки са открити от работниците на 11 февруари.
По време на строежа на метрото те попаднали на останки от църква. За съжаление греблата на машините са разрушили част от запазената стена на средновековната постройка. Най-ценното обаче - стенописите, са запазени, посочи Снежана Горянова от археологическия музей, цитирана от PRO.BG.
Тя добави, че според първоначалната оценка на едни от най-добрите специалисти - изкуствоведи, църквата датира от втората половина на 12 или 13 век.
Горянова разказа, че ценните находки говорят за християнски обичай, според който гробните места са използвани по няколко пъти. В един от гробовете археолозите са намерили останките на жена и малко дете. За да си платят пътя в отвъдното, до главите им е поставена медна монета.
В Южната част на обекта са открити останки и от антични сгради, най-вероятно от периода 5 - 6 или 7 век.
Ръководителят на археологическите разкопки Марио Иванов поясни, че всичко, което е разкрито в бъдещия изкоп на метрото, е ново, защото тази площ не е проучвана. Отделни изкопи са изградени за съвременна канализация, но при тях не е присъствал археолог и не са правени изследвания.
Археолозите са на мнение, че строежът на метрото трябва да спре, за да бъдат проучени археологичните ценности. Засега строежът е замразен за три месеца.
Според археолог Марио Иванов вариантите тези находки да бъдат съхранени са два. Първият е те да се извадят и да се съхраняват в музей. Вторият - да останат на същото ниво, а метрото да минава дълбоко под тях, за да се запазят.
Тази възможност обаче според специалистите ще струва много скъпо.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Майко мила.....не ни върви на метро и тва си е! :( :( :(

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Такова нещо не беше неочаквано! Сега е интересно какво ще измислят.
Честно казано не разбирам напълно какво имат впредвид под това метрото да мине дълбоко под находките. То и сега си минава достатъчно дълбоко че да е под тях. Всъщност изкопа до ЦУМ е за станцията, която няма как да не се направи по открит способ. Т.е колкото и дълбоко да са тунелът и станцията трябва да се "мине" през археологическата находка. Мисля че в случая най-добре би било находката да се извади, станцията и тунелът да се построят по сегашният проект, но да се жертва един (може би последния етаж) от подземния паркинг за да се експонира откритието. Нещо което сме го обсъждали. Изобщо няма да струва толкова много. Мисля че идеяте беше на boleroto. Така ще се получи един общ подземен етаж за излагане на откритията от древна Сердика с този който в момента се изгражда в Ларгото.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Според мен трябва да се радваме, че се намират такива неща :) В крайна сметка метрото винаги може да почака

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Аз предлагам да изпратите идеята за поставянето на останките а мястото на един от етажите на подземния паркинг в СО или на Братоев, защото може и да не се сетят ;)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Е как няма да се сетят, нали това и ще правят :)
В смисъл нали намалиха паркинг нивата пред ЦУМ именно за археологическите находки и експонирането им там, а не само пред Ларгото.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
То се очакваше да стане така, все пьк София не е от вчера на това място. Мисля, че засега тези находки не са проблем за строителството, все пак къртицата още не е тръгнала, пък и дори да се забавят с много, къртицата може да мине оттам и да продължи към НДК-то, а после да се построи и самата станция. И без това станцията е замислена със два перона... Не знам дали си спомняте как преди време като правиха трамвайното кръстовище до халите отдолу разкриха и части от стената на града. Може би няма да е зле в някой от по-късните етапи на строителство на метрото в центъра експозиционните подлези да продължат и в тази посока и примерно да има изход към метрото от самите хали от най-долния етаж. Халите попринцип много ми харесват като един покрит площад в центъра, който ще увеличи оорота си ако има и такава връзка. Като цяло по този начин ще стане един огромен подлез от президентството до халите, който както и висока транспортна стойност ще има и културна такава. Представете си някой ден паркирате колата в подземния гараж пред ЦУМ, отивате да видите археологическия музей(към който също може да се направи някакъв изход), след това си пазарувате дрешки в ЦУМ-а и зеленчуци в халите, и всичке това без да пресичате улици в приятната обстановка на старините на София... малко се поувлякох
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
...
1.Мисля, че засега тези находки не са проблем за строителството, все пак къртицата още не е тръгнала,
2.пък и дори да се забавят с много, къртицата може да мине оттам и да продължи към НДК-то, а после да се построи и самата станция.
...

1. Къртицата не е тръгнала, но графика и на движение е разчетен със строителството на котлованите за отделните станции, така че когато стигне към края на прокопаването на тунела Лъвов мост-Сердика Котлована на Сердика да е готов. А той даже не е и започнал.

В най-лошия случай щитът ще прокопае тунелите надлез Надежда-Банишора, Банишора-Ц.гара и Ц.гара-Лъвов мост и ще спре на Лъвов мост изчаквайки готовността на котлована при ЦУМ

2. Този вариант не е възможен. Защото къртицата прокарва готов тунел само за влаковете. В него няма как да се съберат и пероните. Без да е готов котлована на ЦУМ тя няма ка да мине през него.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз тълкувам идеята на Физик, като преминаване през мястото с тюбинги, а после да се разкопае, да се разруши конструкцията на тунела, като тюбингите се премахнат и се изгради станцията.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
И аз така го изтълкувах! Всъщност сега като се замисля не е невъзможно технически, но някак си не си го представям като много рентабилен вариант.
Но ако много се забавят в разкопките би могло и така.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Написали са някакъв срок за спиране на строителството от 3 месеца, като това може да значи и повече, и по-малко. Допълнителните разходи няма ли да са за допълнително поставените тюбинги през станцията, които после ще се демонтират. Такова целенасочено разрушаване на готовата конструкция според мен може да се случи, без да се наруши останалата част от тунелите.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
difian рьзтълкува правилно точно това, което исках да кажа
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
... Може би няма да е зле в някой от по-късните етапи на строителство на метрото в центъра експозиционните подлези да продължат и в тази посока и примерно да има изход към метрото от самите хали от най-долния етаж. ... Като цяло по този начин ще стане един огромен подлез от президентството до халите, който както и висока транспортна стойност ще има и културна такава...


Много добра идея, браво!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...