Author Topic: Идеи за развитие на Градски транспорт Велико Търново  (Read 30557 times)

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
Oт години се говори за линия Присово - Дебелец - Кв. Чолаковци - Кооп. Пазар . Днес без да искаме опитахме тази линия поради въпросното ПТП, за което споменах в другата тема. От Присово автобуса тръгна в 7:15, а на пожарната беше в 7:45, което са 30 мин. Подобна линия може напълно да измести Н1, което и без това е малко скучно и се препокрива на 100 % от Н70. За целта сливаме линиите 1,3 и Велико-Търново - Присово, които се обслужват от "Надежда" и правим нова линия, която да върви така: Летен театър - Община - Съдебна палата - бул. Габровски - АГЗ - Кв. Чолаковци - Гр. Дебелец - с. Присово. На линията може да се дадат 45 мин. от една крайна точка до друга (с почивката) и да вървят 3 коли, като само 1 от тях ще стига до Присово, а другите само до Дебелец.
Не е лошо като идея.Ама няма кой да я пусне.Иначе би,било добра линия. :fan:

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Вече като търновец ще си изкажа моето мнение по тази тема. Страшна е нуждата от съчленени автобуси по линиите за ВТУ(5 и 13, 4-ката по мое мнение не е натоварена толкова много). Сигурен съм, че биха се справили със острите завои, а в тесните участъци с лека прецизност от страна на водача разминаването с другите участници на пътя ще е безпроблемно. Грозна картинка е да видиш как в Ирисбус-овете има натъпкани по 80-90 човека и то в почти всеки курс на споменатите по горе линии. Другата важна крачка към перфектният ГТ за Търново (поне според мен) е да има автобуси поне до 23ч, а тези към Ректората и общежитията(поне 5 и 13) да пътуват и през нощта през един два часа интервал, като курсовете могат да се изпълняват и от бусове. 

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Вече като търновец ще си изкажа моето мнение по тази тема. Страшна е нуждата от съчленени автобуси по линиите за ВТУ(5 и 13, 4-ката по мое мнение не е натоварена толкова много). Сигурен съм, че биха се справили със острите завои, а в тесните участъци с лека прецизност от страна на водача разминаването с другите участници на пътя ще е безпроблемно. Грозна картинка е да видиш как в Ирисбус-овете има натъпкани по 80-90 човека и то в почти всеки курс на споменатите по горе линии. Другата важна крачка към перфектният ГТ за Търново (поне според мен) е да има автобуси поне до 23ч, а тези към Ректората и общежитията(поне 5 и 13) да пътуват и през нощта през един два часа интервал, като курсовете могат да се изпълняват и от бусове. 
Абсолютно съм съгласен с теб. За момента най-късния автобус тръгващ от кв."Света гора", е автобус по линия №70, с час на тръгване 21,50 (от ВТУ). Преди години по линия №13 вървяха само съчленени автобуси, но на този етап със сигурност няма да има съчленени там, по простата причина, че ако се вземат съчленени трябва да се махнат ирисите, а тях няма къде да ги пуснат. По линия №5 също трябва да вървят само съчленени, линията на всеки един курс е доста натоварена, но съчленени няма как да има и там, защото в кв."Асенов" има един мост, по който не могат да преминават съчленени. Във Велико Търново има само един съчленени автобус (и едва ли ще има повече), който върви за момента само по линия №2.  ;)
« Last Edit: 10.10.2010, 10:20:31 by ari_91 »

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
ari_91, щом "не става" за съчленени автобуси, логичното е оптимизиране на разписанието, но това едва ли ще стане скоро време.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
ari_91, щом "не става" за съчленени автобуси, логичното е оптимизиране на разписанието, но това едва ли ще стане скоро време.
Най-добрият вариант би бил съчленен автобус, линия №5 минава през голяма част от града, но за съжаление няма как това да стане, поне на този етап. ;)

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 774
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
А бе сега пак има до 21:50, миналата година по това време последният автобус от ВТУ беше в 20:40 :D Сега по същество - N13 определено може да се обслужва от съчленени автобуси, ако не всички коли, то поне 50%. Проблемът там е в превозвача - по-вероятно е да пусне миди автобус в делничен ден, когато натовареността е голяма, но не и да купи съчленен автобус. За Н5 - там определено интервалът поне в пиковите часове трябва да е по-малък - 20 минути са си много, а това е единствената линия, свързваща Ректората с 3-и и 4-и корпус на ВТУ. Може да направим мотивирано предложение и да го изпратим до Общината и до Алекс ОК. Последните поне са отворени за идеи.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
А бе сега пак има до 21:50, миналата година по това време последният автобус от ВТУ беше в 20:40 :D Сега по същество - N13 определено може да се обслужва от съчленени автобуси, ако не всички коли, то поне 50%. Проблемът там е в превозвача - по-вероятно е да пусне миди автобус в делничен ден, когато натовареността е голяма, но не и да купи съчленен автобус. За Н5 - там определено интервалът поне в пиковите часове трябва да е по-малък - 20 минути са си много, а това е единствената линия, свързваща Ректората с 3-и и 4-и корпус на ВТУ. Може да направим мотивирано предложение и да го изпратим до Общината и до Алекс ОК. Последните поне са отворени за идеи.
Значи може да пратим предложение и за съчленени автобус по линия №5  :D

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
А бе сега пак има до 21:50, миналата година по това време последният автобус от ВТУ беше в 20:40 :D Сега по същество - N13 определено може да се обслужва от съчленени автобуси, ако не всички коли, то поне 50%. Проблемът там е в превозвача - по-вероятно е да пусне миди автобус в делничен ден, когато натовареността е голяма, но не и да купи съчленен автобус. За Н5 - там определено интервалът поне в пиковите часове трябва да е по-малък - 20 минути са си много, а това е единствената линия, свързваща Ректората с 3-и и 4-и корпус на ВТУ. Може да направим мотивирано предложение и да го изпратим до Общината и до Алекс ОК. Последните поне са отворени за идеи.
Значи може да пратим предложение и за съчленени автобус по линия №5  :D
Можем да.Ама е,много трудно точно тази линия,да е със съчленен автобус.Особенно за разминаване,по-онея така "широки булеварди".

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
ari_91, щом "не става" за съчленени автобуси, логичното е оптимизиране на разписанието, но това едва ли ще стане скоро време.
Най-добрият вариант би бил съчленен автобус, линия №5 минава през голяма част от града, но за съжаление няма как това да стане, поне на този етап. ;)
ari,линия №5 нестава за,така любимия ти съчленен автобус.Много е трудно,с такъв автобус,да се кара 5ца.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
ari_91, щом "не става" за съчленени автобуси, логичното е оптимизиране на разписанието, но това едва ли ще стане скоро време.
Най-добрият вариант би бил съчленен автобус, линия №5 минава през голяма част от града, но за съжаление няма как това да стане, поне на този етап. ;)
ari,линия №5 нестава за,така любимия ти съчленен автобус.Много е трудно,с такъв автобус,да се кара 5ца.
За жалост е така  :( :( :(

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
ari_91, щом "не става" за съчленени автобуси, логичното е оптимизиране на разписанието, но това едва ли ще стане скоро време.
Най-добрият вариант би бил съчленен автобус, линия №5 минава през голяма част от града, но за съжаление няма как това да стане, поне на този етап. ;)
ari,линия №5 нестава за,така любимия ти съчленен автобус.Много е трудно,с такъв автобус,да се кара 5ца.
За жалост е така  :( :( :(
Да.Обаче е подходящ за 110,2,20.Ама за 5ца нестава.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
И така. През последните дни си мислех за подобрения по разписанията на линия 77 включваща селата Присово, Пчелище, Ц.Кория, Къпиново и Миндя. В момента средно автобусите за тези села са на 2 часа. (6:00,8:00,11:00,13:30,15:30,17:30,19:30), като само последния курс е до Ц.Кория, всички останали до Къпиново и Мидя.
Идеята е следната. Автобусите от Велико Търново да минат на 1 час (ако е нужно да се обслужва от мидита) За Миндя автобусите ще са на 4 часа, както и сега. За Къпиново също няма промяна (2 часа). Подобрение има при селата Присово, Пчелище и Ц.Кория, които имат повече жители от останалите две.
Като се замислим линията до Миндя кара превозвачът, който обслужва Н5. Т.е. той непечели малко от градските си курсове и няма да го збъркат 4 курса до селото. Същото е с този, който кара 2 и 110. Той пък трябва да кара до Къпиново на всеки 4 часа. (пак 4 курса) Няма смисъл да казвам колко печеливша е Н20 и смешните 3 курса (вместо досегашния 1 до Ц.Кория) Плюс това се разкри линия до Присово с един курс на ден. Е не е ли смешно ?
Ето една оптимицация.
В колоната В.Търново са отбелязани часовете на тръгване от града към съответното село, а при селата съм отбелязъл часа на минаване посока града.
« Last Edit: 17.01.2011, 16:56:36 by handstake »

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
Мисля,че в Търново трябва да се пусне и нощна линия.Така както е №1 в Г.Оряховица.Примерно №70 да има и нощни курсове.Така за хората пътуващи с влак,а и за студентите ще е много удобно.

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 774
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Да, идеята не е лоша - например да има една линия, която да върви до 00:30. От Чолаковци да минава през Бузлуджа и Зона В, оттам по Габровски, през гарата, ВТУ.
Или защо пък да не са две бусчета например, които да вървят срещуположно по обиколен маршрут на града, с цел да се хванат оптимално най-населените части и квартали.
Дори и да се направи нещо обаче, хубаво е предварително да се направи проучване. И линията задължително да попадне в субсидираните, иначе не виждам кой превозвач ще се навие да я кара, тъй като надали приходът от билети ще е голям.

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
Да, идеята не е лоша - например да има една линия, която да върви до 00:30. От Чолаковци да минава през Бузлуджа и Зона В, оттам по Габровски, през гарата, ВТУ.
Или защо пък да не са две бусчета например, които да вървят срещуположно по обиколен маршрут на града, с цел да се хванат оптимално най-населените части и квартали.
Дори и да се направи нещо обаче, хубаво е предварително да се направи проучване. И линията задължително да попадне в субсидираните, иначе не виждам кой превозвач ще се навие да я кара, тъй като надали приходът от билети ще е голям.
Да,70 е идеална за тази цел.И един Отокар върши идеялна работа.Мисля че,линията ще се разработи бързо,ако се пусне.Но,да е съобразена с разсписанията на влаковете.Така ефектът от нея ще е по-голям.

Offline scorpqueenov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
Аз имам няколко идеи за по-оптимален градски транспорт. Линия 30 може да минава по ул. Магистрална и да отива да жп гарата и ВТУ. Също така бях гледал някъде, че навремето е имало линия номер 60, която е обръщала някъде по пътя за Шемшево и е минавала по ул. 36-а, Западен пътен възел, бул. България, съда и оттам за ВТУ. Тази линия може да се пусне отново, но вместо към жп гарата и ВТУ, от Южния пътен възел да завива по Магистрална и да отива например до кв. Бузлуджа или до Зона Б. Чрез тези две линии ул. магистрална ще има връзка с центъра и с жп гарата (понеже по-горе в темата беше казано, че ул. Магистрална има нужда от ГТ). Освен това, няма да е зле да се пусне линия, която да върви обратно на номер 5, и по този начин да има пряка връзка от Царевец до жп гарата. Тази линия може да се "кръсти" например 5А и да се редува с 5-ицата през 10 мин.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Линия не минаваща през центъра е обречена... Ето една скромна идея, която ми подхвърли колегата Хаккинен. (:

Offline scorpqueenov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
А за линията, вървяща обратно на 5-ицата какво мислите? На мен лично ми се струва прекалено дълго да се стигне от Триъгълника да Царевец през ВТУ, пък и така, както е сега, от Царевец няма пряка връзка до жп гарата. Питах един приятел, който живее на Царевец, как ще стигне от там до гарата, и той ми каза: "Ами сигурно с 20 до Майка България и оттам 13", според мен това е прекалено неудобно, има пресичане на натоварена улица и т. н. По-добре да има нещо директно. И, разбира се, това двойно таксуване от ВТУ нататък, ако е вярно, трябва да се премахне

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
По линия №5 няма двойно таксуване. Идеята за линията, която върви на обратно на №5 е добра, даже на някои карти на Градски транспорт Велико Търново има такава линия: - №5А, и е трябвало да тръгне, но интересите на някои са попречили това.
« Last Edit: 30.05.2011, 14:42:09 by ari_91 »

Offline ivanpeychev89

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Идеята за нощни бусове е идеална, така поне студентите ще имат по-голяма възможност за това да не се прибират преди да е мръканало, а примерно да си продължат разходките и заниманията поне до полунощ, че да отидат и на дискотека и да се върнат... Че с такси примерно биха отишли едно 4-5 лв, което не е малко за студентски бюджет. А пък да се прибираш пеша покрай Конниците си е "забавно" нощем...
Според мен Алекс ОК спокойно биха могли да осигурят такава линия и биха останали доволни от печалбата :)

П.С. Аааа и още нещо... 30 и 70 да са редовни линии, така от ВТУ до центъра и околията ще има автобуси на всеки десет минути :)
« Last Edit: 21.09.2011, 12:13:05 by ivanpeychev89 »