Author Topic: Идеи за развитие на Градски транспорт Велико Търново  (Read 30201 times)

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
Идеята за нощни бусове е идеална, така поне студентите ще имат по-голяма възможност за това да не се прибират преди да е мръканало, а примерно да си продължат разходките и заниманията поне до полунощ, че да отидат и на дискотека и да се върнат... Че с такси примерно биха отишли едно 4-5 лв, което не е малко за студентски бюджет. А пък да се прибираш пеша покрай Конниците си е "забавно" нощем...
Според мен Алекс ОК спокойно биха могли да осигурят такава линия и биха останали доволни от печалбата :)

П.С. Аааа и още нещо... 30 и 70 да са редовни линии, така от ВТУ до центъра и околията ще има автобуси на всеки десет минути :)
Не е лошо като идея.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Идея за линията В.Търново - Присово, която към днешна дата има само 1 курс дневсно (6:10/6:30) и се изпълнява от превозвача "Надежда". Идеята, която ще ви представя на следващите редове, е овеличаване на автобусите за и от Присово към града.

И така с червено ще маркирам курсовете, които могат да се добавят за да има по-реводен транспорт за селото. Преди обед съм гледал автобусите да са средно на 1 час от Присово към града, а след обеда обратното.
Линията, която ще бъде до Присово може да бъде под номер 7, аналогично на Н3 и Н33 (Н7 и Н77)

От В.Търново         От Присово
Н7  6:10                      6:30
Н77 6:00                     7:15
Н7  7:45                      8:15
Н77 8:00                     9:15
Н7  10:45                    11:15
Н77 11:00                   12:15
Н7  12:15                    12:45
Н77 13:30                   14:40
Н7  14:30                    15:10
Н77 15:30                   16:40
Н77 17:30                   18:40
Н7  18:30                    19:10
Н77 19:30                   20:40
Н7  20:30                     21:10

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1726
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Хайде и аз да се разпиша по повод пълните 5-ци след 20-21:00 часа(в началото на септември бяха така, сега незнам...). Ще отбележа и как според мен трябва да се организират нужните 4 коли по линията с цветове: първа,втора,трета и четвърта. Със * маркирам курсовете, които да се изпълняват на Великден и на Нова година (както, разбира се, и на 8 декември :rolleyes: :D ;)... но шегата на страна). Ще подчертая курсовете, които може да се изпълняват от нещо малко(миди). Часовете на тръгване са от МОЛ-а:
Линия 5 Делник:
05:00;05:30;05:50;06:10;06:30;06:45;07:00;07:15;07:30;07:45;08:00;08:20;08:40;09:00;09:20;09:40;10:00;10:20;10:40;11:00;11:20;11:40;12:00;12:15;
12:30;12:45;13:00;13:20;13:42;14:00;14:20;14:40;15:00;15:20;15:40;16:00;16:20;16:40;17:00;17:15;17:30;17:45;18:00;18:15;18:30;18:45;19:00;19:20;
19:40;20:00;20:20;20:40;21:00;21:30;22:00;23:00;24:00;01:00;02:00 - курсът в 02:00 може да отпадне, ако няма пътници.
Събота: 06:00;06:30;07:00;07:30;08:00;08:30;09:00;09:30;10:00;10:30;11:00;11:30;12:00;12:30;13:00;13:30;14:00;14:30;15:00;15:30;16:00;16:30;17:00;17:30;
18:00;18:30;19:00;19:30;20:00;20:30;21:00;21:30;22:00;23:00;24:00;01:00 - тук курсовете в 21:30, 24:00 и 01:00 часа могат да се махнат, ако няма пътници.
Неделя или празник: 06:00;07:00;08:00;09:00;10:00;11:00;12:00;13:00;14:00;15:00;16:00;17:00;18:00;19:00;20:00;21:00;22:00;23:00*;24:00*;01:00*;02:00*;03:00*;04:00*. В случай че е затворен бул. Васил Левски, автобусите могат да правят обход в посока към ВТУ по маршрут Пазара - ул. Бачо Киро - ул. 7-ми юли и оттам по обичайния си маршрут. В обратната посока: бул. Васил Левски - бул. Христо Ботев - ул. 7-ми юли - ул. Бачо Киро и оттам по маршрута.
Линии 2 и 4 заслужават поне още една кола в делник - на 30 мин.
« Last Edit: 27.10.2011, 21:21:00 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline amoto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
  • Във всяка лудница има по един нормален!
    • View Profile
    • Email
Идея за линията В.Търново - Присово, която към днешна дата има само 1 курс дневсно (6:10/6:30) и се изпълнява от превозвача "Надежда". Идеята, която ще ви представя на следващите редове, е овеличаване на автобусите за и от Присово към града.

И така с червено ще маркирам курсовете, които могат да се добавят за да има по-реводен транспорт за селото. Преди обед съм гледал автобусите да са средно на 1 час от Присово към града, а след обеда обратното.
Линията, която ще бъде до Присово може да бъде под номер 7, аналогично на Н3 и Н33 (Н7 и Н77)

От В.Търново         От Присово
Н7  6:10                      6:30
Н77 6:00                     7:15
Н7  7:45                      8:15
Н77 8:00                     9:15
Н7  10:45                    11:15
Н77 11:00                   12:15
Н7  12:15                    12:45
Н77 13:30                   14:40
Н7  14:30                    15:10
Н77 15:30                   16:40
Н77 17:30                   18:40
Н7  18:30                    19:10
Н77 19:30                   20:40
Н7  20:30                     21:10
В.Търново-Присово,основна градска линия.Автобуси през 20 мин!!! :fan:Гениална идея.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Нали Алекс ОК искат да направят крайградските си линии ползвани и като градски, въпреки че до този момент такова нещо май не става.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Quote
В.Търново-Присово,основна градска линия.Автобуси през 20 мин!!! :fan:Гениална идея.

Къде видя 20 минути ? ... Или освен с граматиката и с математиката не си добре ? Интервалите са приблизително 1 час !!!

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Аз имам една идея относно Н30. Според мен ще е удобно да продължава по Иларион Драгостинов и  да се обособи обръщало в района около блок 9. Така хората живущи в близките блокове ще могат да използват и нея, което ще я направи по-редовна.
Подкрепям и създаването на линия Н5А, или какъвто и да е номер която да се движи обратно на 5.
Мисля също, че така и така Н6 обръща на Летен театър, защо да не се удължи официално до там и да спира на бившата спирка на Н1 и Н2 близо до Полицията и Поликлиниката.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Аз имам една идея относно Н30. Според мен ще е удобно да продължава по Иларион Драгостинов и  да се обособи обръщало в района около блок 9. Така хората живущи в близките блокове ще могат да използват и нея, което ще я направи по-редовна.

По принцип линия №30 не е чак толкова нередовна, такава я прави Пламен Атанасов. Иначе идеята №30 да минава през целия кв."Бузлуджа" е добра, защото и сега има хора, които не знаят, че тя стига само до блок №14 в кв."Бузлуджа" и се качват там.
Подкрепям и създаването на линия Н5А, или какъвто и да е номер която да се движи обратно на 5.
Мисля също, че така и така Н6 обръща на Летен театър, защо да не се удължи официално до там и да спира на бившата спирка на Н1 и Н2 близо до Полицията и Поликлиниката.
По принцип би трябвало №6 да обръща на пл."Марно поле" (Летен театър), но автобусите се обръщат пред мини-мол "Искра", което си е чисто и просто нарушение.

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
То и на мен ми направи впечатление веднъж че докато тръгна от Пазара, почти веднага беше на Съда. Явно е поредното нарушение, което не се забелязва.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
То и на мен ми направи впечатление веднъж че докато тръгна от Пазара, почти веднага беше на Съда. Явно е поредното нарушение, което не се забелязва.
Принципно никой не може да задължи Месаря, автобусите му по №6 да отиват да обръщат на пл."Марно поле" (Летен театър), тъй като за последна спирка се счита Кооперативен пазар, и от Леденик от Кооперативен пазар е не повече от 22/23, но той ги кара да закъсняват за да минават пред 20 или 70 и за това се получава, че №6 на пазара стига около 00:25 мин.

Offline ivanpeychev89

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Хайде и аз да се разпиша по повод пълните 5-ци след 20-21:00 часа(в началото на септември бяха така, сега незнам...). Ще отбележа и как според мен трябва да се организират нужните 4 коли по линията с цветове: първа,втора,трета и четвърта. Със * маркирам курсовете, които да се изпълняват на Великден и на Нова година (както, разбира се, и на 8 декември :rolleyes: :D ;)... но шегата на страна). Ще подчертая курсовете, които може да се изпълняват от нещо малко(миди). Часовете на тръгване са от МОЛ-а:
Линия 5 Делник:
05:00;05:30;05:50;06:10;06:30;06:45;07:00;07:15;07:30;07:45;08:00;08:20;08:40;09:00;09:20;09:40;10:00;10:20;10:40;11:00;11:20;11:40;12:00;12:15;
12:30;12:45;13:00;13:20;13:42;14:00;14:20;14:40;15:00;15:20;15:40;16:00;16:20;16:40;17:00;17:15;17:30;17:45;18:00;18:15;18:30;18:45;19:00;19:20;
19:40;20:00;20:20;20:40;21:00;21:30;22:00;23:00;24:00;01:00;02:00 - курсът в 02:00 може да отпадне, ако няма пътници.
Събота: 06:00;06:30;07:00;07:30;08:00;08:30;09:00;09:30;10:00;10:30;11:00;11:30;12:00;12:30;13:00;13:30;14:00;14:30;15:00;15:30;16:00;16:30;17:00;17:30;
18:00;18:30;19:00;19:30;20:00;20:30;21:00;21:30;22:00;23:00;24:00;01:00 - тук курсовете в 21:30, 24:00 и 01:00 часа могат да се махнат, ако няма пътници.
Неделя или празник: 06:00;07:00;08:00;09:00;10:00;11:00;12:00;13:00;14:00;15:00;16:00;17:00;18:00;19:00;20:00;21:00;22:00;23:00*;24:00*;01:00*;02:00*;03:00*;04:00*. В случай че е затворен бул. Васил Левски, автобусите могат да правят обход в посока към ВТУ по маршрут Пазара - ул. Бачо Киро - ул. 7-ми юли и оттам по обичайния си маршрут. В обратната посока: бул. Васил Левски - бул. Христо Ботев - ул. 7-ми юли - ул. Бачо Киро и оттам по маршрута.
Линии 2 и 4 заслужават поне още една кола в делник - на 30 мин.

Подкрепям напълно! Велико Търново все пак е пълен със студенти и е хубаво да има връзка на всички общежития с дискотеките, хора ще има винаги в автобусите и вечер дори. Така че ще са на печалба, макар че Алекс ОК тъй или иначе си е на печалба вечер, имайки си таксита :) Особено е желателно да съществуват по-късни автобуси лятото. Защото е кофти да се прибираш още към 9.30 от центъра в посока Света гора :)

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Сетих се за идея относно втора кола по 110.
Реално погледнато за 1 час 5 коли обслужват Чолаковци, а в Пиковите часове - 6 (по една кола за Н1, Н2, Н70, Н110 и 2 коли по Н9). От друга гледна точка Картала се обслужва от 4 коли за същия период от време, затова мисля, че никой няма да се съгласи да пусне още една кола по 110 и да очаква пътниците по другите линии да се запазят. Затова идеята ми е следната: Вместо втора кола по 110, да се промени маршрута на Н2 и след Общината да продължава до Царевец или Мавриков, може дори да се номерира като 112 (110+2) и да се редуват със 110 през 30 минути, и Н2 в сегашния си вид да отпадне. Тук ще вмъкна че не съм експерт и незнам дали времето ще стигне да се измине разстоянието от Мавриков до Товарна гара, затова мисля, че до Царевец ще е по-удачно. Естествено разписанието трябва да се съобрази и да не пречи на Н40.
От една страна се губи спирката на Марно поле, но не мисля, че това ще окаже негативно влияние. Някои ще кажат, че все пак 2 е тролейбусна линия и би трябвало да се пуснат тролеите. Ако това стане може да се пуснат по Н2 както си е от самото начало.
Иначе одобрявам и изграждането на още контактна мрежа, защо не до Царевец или до някой друг квартал, но това е доста сериозна инвестиция и в "период на криза" не мисля, че ще има кой да се заеме, но дано да греша.
Относно Н30 мисля, че може и да бъде променена така, че в Зона В да се движи до началната спирка на Н50 и по този начин ще се намали дублирането с Н13 и ще е по-удобна за жителите на квартала според мен. Общо казано големите квартали ще имат редовен транспорт към Царевец и към ВТУ.
« Last Edit: 18.12.2011, 20:05:36 by etios »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Сетих се за идея относно втора кола по 110.
Реално погледнато за 1 час 5 коли обслужват Чолаковци, а в Пиковите часове - 6 (по една кола за Н1, Н2
То има нужда от три коли по №110, които да се движат на интервал от 30 мин. при плаващо разписание.

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Извинявам се за първоначалния ми непълен пост, но погрешно го публикувах недовършен :)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Хайде и аз да се разпиша по повод пълните 5-ци след 20-21:00 часа(в началото на септември бяха така, сега незнам...). Ще отбележа и как според мен трябва да се организират нужните 4 коли по линията с цветове: първа,втора,трета и четвърта. Със * маркирам курсовете, които да се изпълняват на Великден и на Нова година (както, разбира се, и на 8 декември :rolleyes: :D ;)... но шегата на страна). Ще подчертая курсовете, които може да се изпълняват от нещо малко(миди). Часовете на тръгване са от МОЛ-а:
Линия 5 Делник:
05:00;05:30;05:50;06:10;06:30;06:45;07:00;07:15;07:30;07:45;08:00;08:20;08:40;09:00;09:20;09:40;10:00;10:20;10:40;11:00;11:20;11:40;12:00;12:15;
12:30;12:45;13:00;13:20;13:42;14:00;14:20;14:40;15:00;15:20;15:40;16:00;16:20;16:40;17:00;17:15;17:30;17:45;18:00;18:15;18:30;18:45;19:00;19:20;
19:40;20:00;20:20;20:40;21:00;21:30;22:00;23:00;24:00;01:00;02:00 - курсът в 02:00 може да отпадне, ако няма пътници.
Събота: 06:00;06:30;07:00;07:30;08:00;08:30;09:00;09:30;10:00;10:30;11:00;11:30;12:00;12:30;13:00;13:30;14:00;14:30;15:00;15:30;16:00;16:30;17:00;17:30;
18:00;18:30;19:00;19:30;20:00;20:30;21:00;21:30;22:00;23:00;24:00;01:00 - тук курсовете в 21:30, 24:00 и 01:00 часа могат да се махнат, ако няма пътници.
Неделя или празник: 06:00;07:00;08:00;09:00;10:00;11:00;12:00;13:00;14:00;15:00;16:00;17:00;18:00;19:00;20:00;21:00;22:00;23:00*;24:00*;01:00*;02:00*;03:00*;04:00*. В случай че е затворен бул. Васил Левски, автобусите могат да правят обход в посока към ВТУ по маршрут Пазара - ул. Бачо Киро - ул. 7-ми юли и оттам по обичайния си маршрут. В обратната посока: бул. Васил Левски - бул. Христо Ботев - ул. 7-ми юли - ул. Бачо Киро и оттам по маршрута.
Линии 2 и 4 заслужават поне още една кола в делник - на 30 мин.

Нищо лично не ми се обиждайте колеги - но в град в който градския транспорт в момента спира в 20 часа да предлагате градски транспорт до 4 часа сутринта и то в съботен ден ми се струва меко казано несериозно. В София неведнъж се опитаха да въведат нощен транспорт но това просто се оказа един провал - никой не пътуваше с тази линия камо ли във Велико Търново който е със в пъти по-малък нощен живот.

Идеята като цяло е прекрасна и предимството на Търново е че може да бъде обслужен целия град само с един автобус на значително по-малък интервал което би направило линията по-атрактивна за хората.Проблема обаче винаги е икономически - в никакъв случай линията няма да може да се самоиздържа така че ако общината не се намеси и плати за съществуването ѝ тя няма да просъществува дълго. Просто за да се осъществи общината трябва да покрива на превозвача минимума - за горивото и заплатите на персонала (за нощен труд се полага по-високо заплащане) така че всеки билет да е печалба отгоре иначе няма как да бъде успешен такъв проект особено с частен превозвач.

Другия вариант е такава линия да се разпредели на всички превозвачи като се редуват да я обслужват и това да им е принуда по концесионния договор - така загубите им ще са по-малки и Търново ще има нощен транспорт.
« Last Edit: 18.12.2011, 21:31:45 by freepigeon »

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Колегата е прав. Всеки иска автобус през 5 минути от рано сутрин до късно вечер, но реално малко хора пътуват и не е ефективно това. Известно е, че основните линии издържат по-малките, които работят на загуба, но не е редно да се закрият изцяло.
Ще дам пример с линия 8.
От много години се говореше за втора кола по Н8 и доста хора казваха, че "ДАП-а не си я дават". Не, че не си я дават, просто ще работи цялата линия на загуба. Не случайно Пътнически превози бяха разредили курсовете в празнични дни, не случайно и бяха спрели да изпълняват курса в 20:30 от В. Търново за селото. От достоверен източник знам, че конкретно Н8 е губеща линия.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Сетих се за идея относно втора кола по 110.
Реално погледнато за 1 час 5 коли обслужват Чолаковци, а в Пиковите часове - 6 (по една кола за Н1, Н2, Н70, Н110 и 2 коли по Н9). От друга гледна точка Картала се обслужва от 4 коли за същия период от време, затова мисля, че никой няма да се съгласи да пусне още една кола по 110 и да очаква пътниците по другите линии да се запазят. Затова идеята ми е следната: Вместо втора кола по 110, да се промени маршрута на Н2 и след Общината да продължава до Царевец или Мавриков, може дори да се номерира като 112 (110+2) и да се редуват със 110 през 30 минути, и Н2 в сегашния си вид да отпадне. Тук ще вмъкна че не съм експерт и незнам дали времето ще стигне да се измине разстоянието от Мавриков до Товарна гара, затова мисля, че до Царевец ще е по-удачно. Естествено разписанието трябва да се съобрази и да не пречи на Н40.
От една страна се губи спирката на Марно поле, но не мисля, че това ще окаже негативно влияние. Някои ще кажат, че все пак 2 е тролейбусна линия и би трябвало да се пуснат тролеите. Ако това стане може да се пуснат по Н2 както си е от самото начало.
Иначе одобрявам и изграждането на още контактна мрежа, защо не до Царевец или до някой друг квартал, но това е доста сериозна инвестиция и в "период на криза" не мисля, че ще има кой да се заеме, но дано да греша.
Относно Н30 мисля, че може и да бъде променена така, че в Зона В да се движи до началната спирка на Н50 и по този начин ще се намали дублирането с Н13 и ще е по-удобна за жителите на квартала според мен. Общо казано големите квартали ще имат редовен транспорт към Царевец и към ВТУ.
Няма значение дали №30 ще тръгва от само от кв.Зона "В" или пък ще минава през него, като тръгва от бл.14 в кв."Бузлуджа" дублирането й с 13 пак ще е налице. Чесно казано, когато №30 се поддържаше от ППАДВТ и хората я ползваха (защото функцията й сега, е просто  да вземе хората на 50 и 13, на всичкото отгоре не се правят всички курсове), пътниците  които се качваха от ст. дом бяха доста повече от тези, които се качваха от кв.Зона "В". Дублирането с №13 не е такъв проблем, даже бих казал, че въобще не е проблем. Най-големия проблем си остава разписанието, което е супер глупаво направено. Просто трябва да се пусне още един автобус по №30 на 30 мин. и да се направят на 15 мин. интервал заедно с 50. Или №30 да си остане както е сега, но с начален част от кв."Бузлуджа" (бл.14) 00:40, а №50 да стане на 20 мин. с 4 коли, но задължително на следното разписание от кв.Зона "В": - 00:10/00:30/00:50, с цел да се премахне евентуалното дублиране с коли по №20. Лично според мен няма нужда от автобус от Товарна гара до Мавриков, тъй като преди години №110 и №70 са били с точно такива крайни спирки, но с времето са променени. По №2 и по №110 винаги има доста хора, и би трябвало да се пуснат повече автобуси. За №110 спомен в предния си пост, какво би било добре да се направи. Относно №2 ако се върна тролейбусите (а дори и да не се върнат) би било добре, линията да се движи на 20 мин. в пикови часове и извън пик на 30 мин., но задължително, да не се дублира със 110 като разписание, защото цялата идея се обезмисля. Разписанието на №70 от кв."Чолаковци" трябва да се промени, и да стане на 00:20 (а от ВТУ на 00:55), така определено линията би се развила доста. За кв."Картала" според мен трябва още една линия, която да го свързва с кв."Бузлуджа". Преди години е имало идея за пускане на линия №99 с маршрут: - кв."Картала" - бул."България" - Кооперативен пазар/Съд. палата - бул."Васил Левски" - пл."Майка България" - Автогара Юг - бул."Магистрална" - район "Качица" - кв."Бузлуджа", та тази линия идеално би стояла в днешно време.  :)                       

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Колегата е прав. Всеки иска автобус през 5 минути от рано сутрин до късно вечер, но реално малко хора пътуват и не е ефективно това. Известно е, че основните линии издържат по-малките, които работят на загуба, но не е редно да се закрият изцяло.
Ще дам пример с линия 8.
От много години се говореше за втора кола по Н8 и доста хора казваха, че "ДАП-а не си я дават". Не, че не си я дават, просто ще работи цялата линия на загуба. Не случайно Пътнически превози бяха разредили курсовете в празнични дни, не случайно и бяха спрели да изпълняват курса в 20:30 от В. Търново за селото. От достоверен източник знам, че конкретно Н8 е губеща линия.
От както №8 тръгва от Автогара Запад, въобще не е губеща, напротив вечер винаги я виждам доста пълна, а през останалото време си има доволно пътници. А твърдението, че хората са малко, въобще няма нищо общо с реалността, ела да видиш как е в №20 дори и след 09,00, до когато се води пик и после пак ще си говорим. А то не е само в 20, а в 13 и 5 ...

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Не говоря за 5, 13, 20 - до колкото знам те са Основните линии и е нормално да са най-натоварени. Не искам да спорим, но аз живея в Беляковец и постоянно ползвам 8. Това което аз съм забелязал е, че като изключим курсовете в началото и края на работния ден през останалото време има не повече от 10 човека, които слизат на Кооп. пазар и автобуса е празен до Автогарата. В обратна посока дори в 17:20, 18:20 например отново в отсечката от Автогарата до Кооп. пазар пътуват 3-4 души. А в празнични дни дори целият курс е с толкова хора. Например днес видях че по 2, 8, 110 бяха микробуси и в тях около 18:00-18:30 и бяха почти празни на спирката на Беляковско шосе.

Моето мнение е, че градският транспорт във Велико Търново има нужда от сериозни корекции относно разписание и маршрути. Аз смятам, че не е добра идеята например една линия да е през 60 минути защото това е максималното време което е необходимо на 1 кола да измине маршрута си в двете посоки. Трябва да се направи така, че в по-натоварените часове да се пускат повече коли или по-големи, както е във Варна например.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Не говоря за 5, 13, 20 - до колкото знам те са Основните линии и е нормално да са най-натоварени. Не искам да спорим, но аз живея в Беляковец и постоянно ползвам 8. Това което аз съм забелязал е, че като изключим курсовете в началото и края на работния ден през останалото време има не повече от 10 човека, които слизат на Кооп. пазар и автобуса е празен до Автогарата. В обратна посока дори в 17:20, 18:20 например отново в отсечката от Автогарата до Кооп. пазар пътуват 3-4 души. А в празнични дни дори целият курс е с толкова хора. Например днес видях че по 2, 8, 110 бяха микробуси и в тях около 18:00-18:30 и бяха почти празни на спирката на Беляковско шосе.
Ще ме прощаваш, но №8 на курса 17:20 идва на сп."Качица" от Автогара Запад с поне 10/12 човека, и това съм го забелязал още от лятото. Най-вероятно автобуса ходи в Западна промешлена зона, защото не е нормално да идва с толкова хора още от първата спирка. Относно основните градски линии, всички градски линии се водят основни, не само 5,13,20. Въпреки, че според мен най използваните линии са 5,13,20,2,110,9. А това, дали има хора или не, не означава абсолютно нищо, правилата са си правила, и това се отнася и за Алекс ОК. Като пътникопотока е по-малък да купят 3/4 градски миди автобуси, а не да купуват "кашони" и "бусове", в които да те е страх да пътуваш, а те на всичкото отгоре ги пускат по градски линии.