Author Topic: Идеи за развитие на Градски транспорт Велико Търново  (Read 30572 times)

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Както и да е. Не искам повече да коментирам. Аз много добре знам какво виждам. Също знам, че когато ти се налага да ползваш градски транспорт не си подбираш автобуса а се качваш на това което дойде когато чакаш за автобус.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Също знам, че когато ти се налага да ползваш градски транспорт не си подбираш автобуса а се качваш на това което дойде когато чакаш за автобус.
Зависи за какъв ден става въпрос. Ако говорим за делничен ден си прав, но ако говорим за почивни/празнични дни и примерно ми се наложи да пътувам от пл."Иван Асен"(Царевец) до бул."България" и Алекс ОК са пуснали някои от техните боклуци по №110, ще има да почакат да се кача при тях, и да изпусна метановия Ман  по №40. А това, което ти го казвам, не е само мое мнение, а на доста хора, никои не бил дал пари за да се вози в подобие на автобус или в бус.

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Също знам, че когато ти се налага да ползваш градски транспорт не си подбираш автобуса а се качваш на това което дойде когато чакаш за автобус.
Зависи за какъв ден става въпрос. Ако говорим за делничен ден си прав, но ако говорим за почивни/празнични дни и примерно ми се наложи да пътувам от пл."Иван Асен"(Царевец) до бул."България" и Алекс ОК са пуснали някои от техните боклуци по №110, ще има да почакат да се кача при тях, и да изпусна метановия Ман  по №40. А това, което ти го казвам, не е само мое мнение, а на доста хора, никои не бил дал пари за да се вози в подобие на автобус или в бус.
Изборът си е твой, но при минус 10 градуса и сняг аз ще се кача и на Чавдар от 60 година. И не съм съгласен с теб, че автобусите на Алекс са боклуци.
Мнението на хората не може да съвпадне напълно, но Общината може да направи подробно наблюдение за това колко хора и кога пътуват и да се оптимизира ГТ.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Също знам, че когато ти се налага да ползваш градски транспорт не си подбираш автобуса а се качваш на това което дойде когато чакаш за автобус.
Зависи за какъв ден става въпрос. Ако говорим за делничен ден си прав, но ако говорим за почивни/празнични дни и примерно ми се наложи да пътувам от пл."Иван Асен"(Царевец) до бул."България" и Алекс ОК са пуснали някои от техните боклуци по №110, ще има да почакат да се кача при тях, и да изпусна метановия Ман  по №40. А това, което ти го казвам, не е само мое мнение, а на доста хора, никои не бил дал пари за да се вози в подобие на автобус или в бус.
Изборът си е твой, но при минус 10 градуса и сняг аз ще се кача и на Чавдар от 60 година. И не съм съгласен с теб, че автобусите на Алекс са боклуци.
Мнението на хората не може да съвпадне напълно, но Общината може да направи подробно наблюдение за това колко хора и кога пътуват и да се оптимизира ГТ.
Аз не съм казал, че автобусите на Алекс ОК са боклуци. Просто през почивни/празнични дни пускат най-големите си боклуци, а хубавите държат в гаража. Каквото и да си говорим, Надежда е единствения коректен превозвач във Велико Търново, миналата година не бях на това мнение, но след изминалата година, не мисля така.
« Last Edit: 18.12.2011, 23:00:58 by ari_91 »

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Аз рядко пътувам с тях, но ми харесват като пълно обслужване, подвижен състав и дори идеите им с цветовете на автобусите :)

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 774
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Втори автобус по N110 си е необходим според мен, защото както бе казано, глупаво е линия да има интервал от 60 минути. Но всичко трябва да се прави общо, а не на парче. Както за N110, така и за N2. След като линиите не са тролейбусни вече, нищо не пречи да се направят корекции. Ако някой ден пак имаме тролеи, няма никакъв проблем да се възстановят номерата 21 и 22. С N1 и N70 положението е същото - хем се припокриват на 100%, хем вървят 10 минути една след друга в едната посока.
В същото време има райони като западната промишлена зона, в която дори работодателите отдавна натискат да се пусне някакъв градски автобус, тъй като единствената за часа N6, стигаща само до Съда, просто не им върши работа.
Относно N30 - 100% съм за промяна на маршрута. Най-удачен според мен е вариантът до Присово - селото е голямо, автобус има през два часа, с корекция на разписанието и субсидия от Общината (тя е субсидирана линия) не мисля, че превозвачът, който я обслужва, ще търпи загуби. Другият вариант е да идва пак до ВТУ, но по обратния път на N5 - през старата част, до квартала и да позлва старото обръщало под Ректората. Навремето там се свиваха съчленени автобуси, няма да е проблем.
Сългасен съм, че през празничните дни пътникопотокът е малък. Както обаче Пътнически превози имаха градски миди автобуси за тази цел, както в момента "Надежда" има такива, така и "Алекс ОК" би трябвало да се сдобият. Има изисквания за тип автобуси, които да се движат по градските линии, не е редно да пускат каквото им падне. След като "Надежда" и дори Месаря могат да спазват правилата за нископодови автобуси, не виждам какво е оправданието на "Алекс ОК' в случая.
Новият кмет обеща обществено обсъждане за транспорта, най-вероятно ще е през идния месец. Важното е каквито и да са промените, да са възможно най-рационални.
« Last Edit: 19.12.2011, 21:57:25 by Hakkinen »

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Втори автобус по N110 си е необходим според мен, защото както бе казано, глупаво е линия да има интервал от 60 минути. Но всичко трябва да се прави общо, а не на парче. Както за N110, така и за N2. След като линиите не са тролейбусни вече, нищо не пречи да се направят корекции. Ако някой ден пак имаме тролеи, няма никакъв проблем да се възстановят номерата 21 и 22. С N1 и N70 положението е същото - хем се припокриват на 100%, хем вървят 10 минути една след друга в едната посока.
В същото време има райони като западната промишлена зона, в която дори работодателите отдавна натискат да се пусне някакъв градски автобус, тъй като единствената за часа N6, стигаща само до Съда, просто не им върши работа.
Относно N30 - 100% съм за промяна на маршрута. Най-удачен според мен е вариантът до Присово - селото е голямо, автобус има през два часа, с корекция на разписанието и субсидия от Общината (тя е субсидирана линия) не мисля, че превозвачът, който я обслужва, ще търпи загуби. Другият вариант е да идва пак до ВТУ, но по обратния път на N5 - през старата част, до квартала и да позлва старото обръщало под Ректората. Навремето там се свиваха съчленени автобуси, няма да е проблем.
Сългасен съм, че през празничните дни пътникопотокът е малък. Както обаче Пътнически превози имаха градски миди автобуси за тази цел, както в момента "Надежда" има такива, така и "Алекс ОК" би трябвало да се сдобият. Има изисквания за тип автобуси, които да се движат по градските линии, не е редно да пускат каквото им падне. След като "Надежда" и дори Месаря могат да спазват правилата за нископодови автобуси, не виждам какво е оправданието на "Алекс ОК' в случая.
Новият кмет обеща обществено обсъждане за транспорта, най-вероятно ще е през идния месец. Важното е каквито и да са промените, да са възможно най-рационални.

Подкрепям мнението ти. Според мен проблемите са продиктувани от това, че тъпо е изградена градската мрежа още в началото, а именно: Първите 7 и 11, както и 1 и 2. Не виждам логика да имат еднакви начални и крайни спирки и да се различават само по това че единия е по Габровски а другия по България. Както беше променен маршрута на 70 така може и други да се променят. Другото нещо - Всички крайградски линии тръгват от Автогарата (без 6), защо да не се направи например 10 да тръгва от Западна промишлена зона, линията е на малки интервали и минава почти през целия град. Може например и 3 да ходи до Чолаковци, а когато пуснат пътя от квартала към Дебелец може да се направи и срещуположен маршрут. И най-важното - трябва корекция на разписанията.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Може и примерно №33 да ходи до Западна промишлена зона, така или иначе с №3 в границите на Велико Търново се дублират на 100 %, същото може да стане и с 66. Линия №8 май на един от курсовете си вечер ходи до Западна промишлена зона (този на 17:15).

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Ето как според мен би изглеждала една спирка с инфо табела.
едит: Докато съм правил картинката съм направил греше при Н40,моля да ме извините ;)

Сетих се за нещо от Варна. Там има колчета по спирките, но много от тях вече не са актуални, но на някои места има залепена ламинирана табела може би с размер около А6 на стъклото зад пейката на самата спирка. Въпросната табелка представлява карта на града с посочено местоположение на спирката и над картата пише "Линии обслужващи спирка "Еди коя си" и са изредени. Ако не се лъжа даже е начертан маршрута на всяка с различен цвят. Това място е много удобно да се постави нещо подобно. Нито ще пречи, нито ще отнема от рекламното пространство. Лично аз мисля, че ще се направи по-лесно от колкото с колчета.

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Ето няколко идеи като повечето вече са споменати тук.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Добри идея, някои от които действително и същестуват. Като този за 55, само че като 5А преди години е бил предложен, но е била отхвърлена тази идея. А това за 99 е идея на фирма "Надежда", от преди около 10 години. Лично аз смятам, че може преспокойно да се пуснат някои автобусните линии да минават по ул."7-ми Юли" и ул."Козлодуй" (по маршрута, по които минават в посока ВТУ в момента линии №4,5,13,30,70). Улиците са ремонтирани преди няколко години и са предвидени за минаване на автобуси и не би било проблем да се направи така, че примерно №3,4,70 да минават от там, все пак района там доста се разви в последните години и има доста живущи хора, които (може би) биха ползвали транспорта.

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Честно казано първо го писах 5А, както е споменато. Но след това измислих тези номерации нали сега новите линии са от 2 еднакви цифри. И аз подкрепям промяната, която споменаваш за ул. "Козлодуй". Не е лошо да се прекарат автобуси и по обиколни маршрути. Мисля си, че трябва от всеки квартал да има редовни линии към няколко важни дестинации като ВТУ, Царевец, ЗПЗ (Автогара), както сега е постигнато с 13 и 20.
« Last Edit: 26.01.2012, 01:11:23 by etios »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Честно казано първо го писах 5А, както е споменато. Но след това измислих тези номерации нали сега новите линии са от 2 еднакви цифри. И аз подкрепям промяната, която споменаваш за ул. "Козлодуй". Не е лошо да се прекарат автобуси и по обиколни маршрути. Мисля си, че трябва от всеки квартал да има редовни линии към няколко важни дестинации като ВТУ, Царевец, ЗПЗ (Автогара), както сега е постигнато с 13 и 20.
Така е ! И аз съм на  мнение, че не трябва всички автобусни линии да се пускат само по големи улици, защото се получава яко дублиране. Пример за това са 13,70,30, които след сп."МОБАЛ 1" се дублират чак до кв."Света гора" (ВТУ) и си крадат взаимно хората, от което никои не печели. Когато беше затворено второто кръгово на ПВ "Качица" (т.е. това до МОБАЛ 1), автобусите минаваха по ул."Ниш" и след това по ул."Велики Преслав", като на втората беше разкрита временна спирка, от която се качваха точно хората живущи наоколо. Трябва да се замисли и пускане на някоя от линиите от там, тъй като в посока Център най-близката спирка е тази пред 4-ти корпус на ВТУ (която не е толкова близко, а и се налага пресичане на ул."Краков", което определено не е безопасно, особено за малки деца и възрастни хора), а в посока кв."Кольо Фичето" си има спирка пред "ДКС". Според мен идеална за тази цел е линия №30, като маршрута й трябва да стане следния: - кв."Бузлуджа" (бл.14) - кв.Зона "Б" - Търговски парк (където е хубаво да се разкрие спирка на №30 и №50, за хората работещи там, както и за тези желаещи да отидат там) - ул."Краков" - ул."Велики Преслав" - ул."Ниш" (за да се компенсира спирката на МОБАЛ може да се направи спирка, специално за тази линия точно в края на ул."Ниш" където беше и спирката когато минаваха от там) и след това от бул."Никола Габровски" по същия маршрут, но също много важно е линията да се движи по цял ден, за да може хората да разчитат на нея. Номер 3 може да се пусне от сп."Съдебна палата" да продължава по бул."Васил Левски" и да спира на спирката пред общината, това отдавна го искат хората от Дебелец, но няма никакво развитие. След това по бул."Христо Ботев" ще влиза в ул."7-ми Юли" и ул."Козлодуй" и след това ще си влиза по стария маршрут, същото може да се направи и с №70, и №4, т.е. да се направи връзка на тази част от града с бул."Никола Габровски" и бул."България", както и Автогара Запад, Жп. гарата и ВТУ, разбира се и тук №70 трябва да се пусне целодневно, за да има ефект. Относно автобуси до Западна промишлена зона, и аз съм на мнение, че трябва да има повече, дори да се създадат нови линии, които да свързват тази част на града с по-големите квартали (като Бузлуджа, Кольо Фичето), но ако трябва да се пускат линии от вече съществуващите то идеални за целта са 33 и 12, като второто трябва да се пусне на всеки час пак за да има ефект.
« Last Edit: 26.01.2012, 11:50:14 by ari_91 »

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Колеги, от няколко дни ми се върти една простотия из главата... та реших да го направя нагледно и да изкажа своите мисли. Става въпрос за линии 6 и 8, които свързват Леденик, Шемшево и Беляковец с града ни. Моята идея е линиите да бъдат по-полезни и за гражданите, а не само пътниците от изброените села. Предлагам маршрут, който включва територии, които имам транспорт веднъж на час или изобщо нямат такъв, като ул. 36-та,  Бул. България (в частта след Беляковско шосе, посока Метро), ул. Магистрална, Мармарлийска, както и използващите се временно ул. Отец Паисий и 7-ми юли. Ето какво всъщност имам предвид. Предлагам общ маршрут на двете линии от Телферен завод до съдебна палата, който маршрут да бъде покриван на интервал от 30 мин. (т.е. на дадена мин. минава Н6, а след 30 мин. Н8) Ето и маршрутите, които имам предвид:


N6: с. Леденик  – с. Шемшево - Телферен завод - Автогара Запад - ПВ Качица – ул. Магистрална (Практикер, ОМВ, Победа)  - ул. Мармарлийска – ул. Отец Паисий – ул. Седми юли – Улица Хр. Ботев -  Бул. Васил Левски (Театър, Съдебна палата)  – Бул. Никола Габровски (Пожарна, МОБАЛ) – ПВ Качица – Телферен завод – с. Шемшево – с. Леденик

N8: с. Беляковец – Беляковско шосе – Бул. България (НВУ, Метро), ул. 36-та - Телферен завод, Автогара Запад - ПВ Качица – ул. Магистрална (Практикер, ОМВ, Победа)  - ул. Мармарлийска – ул. Отец Паисий – ул. Седми юли – Улица Хр. Ботев -  Бул. Васил Левски (Театър, Съдебна палата) – Бул. България (Евр. Център) – Беляковско шосе – с. Беляковец

Ето и как изглеждат нещата нагледно!

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Интересни идеи. Аз твърдо подкрепям всякаква идея, различна от това всички линии да са по Габровски или България. Трябва да се направи някой нов експеримент и ако е успешен (както 2рата кола по 9) - всичко е ок.
Мисля си обаче, че идеята за 8 ще е по-добра в обратна посока. Т.е. първо към Кооп. пазар после към АГЗ. А дали маршрута не става дълъг за да се обслужва от 1 кола за 60 минути?

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Всъщност да. Може би и двете линии ще са по-добре с обратна посока на тази, която аз съм изчертал.
Иначе пускането на линии и по други улици освен България и Габровски просто вече е нещо необходимо.. не може вечно да караме с транспортна схема от 80-те години на миналия век...   :fan:

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
На мен ми мина през акъла, дали няма да се получи добре ако 30 от Зона В през Общината продължи към Царевец и ВТУ обратно на 5.

Offline etios

  • Ограничени права
  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Временния маршрут на линиите към ЖП Гарата и ВТУ смятам, че са добри. Мисля, че ще е хубаво например №4 да му остане постоянен и да е двупосочно така. Нужно е обаче според мен да се открият 2-3 нови спирки.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Временния маршрут на линиите към ЖП Гарата и ВТУ смятам, че са добри. Мисля, че ще е хубаво например №4 да му остане постоянен и да е двупосочно така. Нужно е обаче според мен да се открият 2-3 нови спирки.
Така е. По този маршрут могат примерно да останат да се движат линии с №4 и №70, за да се направи връзка на живущите в този район и с Автогара Запад. В района има само една спирка, ако не се лъжа беше на ул."7-ми юли", но би могло да се разкрие още една над ОУ "Патриарх Евтимий" примерно.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile
Хрумна ми една идея за подобрение, която е реално приложима. Мисля, че ще е добре 20 и 40 да преминават двупосочно по стария път на тролеите покрай поликлиниката и от там по ул. Хр. Ботев до пощата и по маршрута си до Царевец. Ще се използва спирката на пощата, само е нужно от другата страна да се обособи нова. Не мисля, че удължаването на маршрутите ще навреди. Все пак при различни мероприятия тези маршрути са използвани.