Първата произведена кола в завода край Ловеч ще е факт до края на годината
Според „Литекс Моторс” в завода се очаква да бъдат наети близо 2000 души
18 Март, 2011
Първите поточни линии в завода край Ловеч, който ще произвежда автомобили, ще бъдат монтирани през май месец. Според плановете на „Литекс Моторс” реалното производство трябва да започне през втората половина на 2011. Тогава може да очакваме и първия произведен в България автомобил, казаха за HumanCapital.bg от екипа на „Литекс Моторс”.
Какви автомобили ще произвеждаме край Ловеч?
Заводът на „Литекс Моторс” ще стартира с производството на автомобил от малкия сегмент Voleex, високопроходимия Hover и пикап с двойна кабина за пътниците Steed.
Капацитет на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно и е предвидено да работи на две смени, обясниха от компанията. Те допълват обаче, че в процеса на развитие на производството портфолиото от автомобили ще бъде обогатявано. „До 2016 Great Wall са предвидили за Европа разработването и пускането на пазара на разнообразна моделна гама, чиято основна задача е да предложи на клиентите най-доброто съотношение цена-продукт, следвайки най-новите тенденции в световното автомобилостроене”, твърдят от „Литекс Моторс”.
Автомобилите, които ще бъдат произведждани у нас, ще бъдат предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в Европа.
Каква ще е цената му?
От компанията не посочват конкретната цена на автомобилите, но твърдят, че ще се стремят към „най-доборото съотношение цена/качество” на пазара.
Произвежданите край Ловеч модели ще бъдат с високо ниво на оборудване, защото според инвеститорите предлагането на автомобилите Great Wall на пазара в Европа само по себе си предполага високи изисквания на потребителите не само от гледна точка на стандартите за качество и сигурност, но и по отношение на нивото на оборудване.
За да успеят да наложат марката на европейския пазар и да убедят потребителите в качеството на автомобилите, Great Wall ще се предлагат с 5 години пълна гаранция, твърдят от „Литекс Моторс”. „Според нас китайските автомобили имат сигурно бъдеще на световните пазари, тъй като, от една страна, се наблюдават положителни тенденции при автомобилния сектор, а от друга, китайските автомобили имат силен потенциал, най-малкото защото в основата им е една от най-мощните и бързо развиващите се икономики в света. Нека обаче не забравяме и добрия опит от развитието и инвестициите на автомобилната индустрия в Източна Европа. От тази гледна точка ние разчитаме на едно успешно стартиране, развитие и утвърждаване на продуктите на Great Wall от Литекс Моторс”, обосновават се от компанията.
Кои са инвеститорите и защо Китай избра България?
През есента на 2009 дружеството „Литекс Моторс” и най-големият китайски автомобилостроител Great Wall Motors подписаха договор за сътрудничество.
На база на този договор „Литекс Моторс” стартира изграждане на завод за производство на автомобили, който вече е в напреднал стадий. „Основната инвестиция по проекта е на „Литекс Моторс”, казаха от компанията. Те не уточняват конкретния размер, но твърдят, че „ресурсите, които компанията инвестира, са наистина значителни и че „Литекс Моторс” ще има основен принос за положителното развитие на икономиката на страната като цяло”.
Основното предимство, което е видяла китайската компания Great Wall Motors в България, е, че оттук получава достъп до третия по големина пазар в света. Като положителен факт е отчетено наличието на качествена работна ръка. „Китай вижда висок потенциал в източноевропейския регион, който не е напълно развит. Не на последно място, в страната има редица облекчения по отношение на данъчното законодателство за инвеститори клас А, какъвто статут бе даден на „Литекс Моторс” от българското правителство в началото на 2009”, обясниха от компанията.
Колко и какви специалисти ще работят в завода?
В процеса на стартиране и развитието на завода през годините се очаква там да работят близо 2000 души.
В екипа, който ръководи проекта, участват и чужденци, които имат значителен опит в областта на автомобилостроенето за водещи марки в световен план. Във времето те трябва да предадат своите знания и умения на българските специалисти.
Основният екип, който ще бъде ангажиран в производствения процес, е вече нает и в момента е на обучение в Китай в Great Wall. Те трябва след това да обучават останалите специалисти в завода. Целта е в производствения процес да бъдат ангажирани предимно българи. Представители на Great Wall ще бъдат в България при стартирането на производството, а функцията им ще бъде да наблюдават и подпомагат началото на производствения процес. Според „Литекс Моторс” на този етап се наемат предимно инженери и се отчита, че има достатъчно квалифицирани кадри, които проявяват интерес към проекта.