Author Topic: Производство на транспортни средства у нас  (Read 31218 times)

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Несъм съгласен. Просто няма друг начин, за момента това е бъдещето. Горивните клетки са пред пълен провал, единствените успехи са с горивни клетки произвеждащи водород и работещи смесено с дизел. Такива се продават вече в САЩ за 250 USD, но пак трябва нефтов продукт. Измишльотини от типа на сгъстен въздух, биодизел, етанол и т.н. са компроментирани по различни причини. Бъдещето на автомобила е в електрическата енергия акумулирана в батерия. Относно икономическата ефективност, по цени към момента, градски електромобил изминава 100 км. с под 2 лв., както споделих тепърва технологиите ще поевтиняват.
Всеки си има право на мнение, но от гледна точка на замърсяването, 90% се генерира при производството на автомобила. След извличането на необходимото за батериите остават огромни полета тип лунен пейзаж. Отделно батериите правят едно интересно пътуване, докато срещнат най-накрая автомобила. Резултатът накрая е генерирано по-голямо замърсяване, но еко ентусиастите си мислят, че щом харчи по-малко, това означава, че и автомобилът им е екологичен... което е крайно невярно.
Ако няма друг начин, може и така да завършат нещата, но засега можем да подобряваме ДВГ с вътрешно горене. След 50 години може да са се появили технологии, които в момента няма как да предположим. Поне това е моето мнение.
« Last Edit: 13.05.2011, 11:01:06 by GTUser »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Бъдещето е в гравитационните двигатели, доколкото могат да бъдат двигатели, но когато ги открият..
Моля? Какво имаш предвид?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile

п.п.: Понеже сега някой може да ме разкритикува за приблизителният пробег, който съм прогнозирал, ще се защитя превантивно, като допълня, че съм използвал данни от електроавтомобили задвижвани със съответните видове акумулатори. Тъй като съотношението мощност/тегло(товар) нараства относително правопропорционално, смятам че пробегът ще е приблизително същия.

Само да допълня и за ефекта наречен "Икономия на мащаба ." с думи прости : За задвижването на 2 пъти по -голямо возило ти е необходим 1,5 пъти по-мощен двигател . Това се използва най-вече в корабостроенето , защото там габаритните ограничения са най-малко .

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Бъдещето е в гравитационните двигатели, доколкото могат да бъдат двигатели, но когато ги открият..
Коментарите ми са свързани с известни и развиващи се технологии и тяхното приложение в близките 20-40 години. Звездолетите, джедаите и лазерните мечове са предмет на научната фантастика и към момента нямаме основание да ги очакваме в действие  :P
Много наспамихме тема, в която би следвало в момента да коментираме предимно очквания старт на производството на автомобили в Ловеч, та дори и дейността на корабостроителницата в Бургас  ;)
Предлагам:
1. Всичко свързано със завода в Ловеч от темата за автомобилите, да се премести тук.
2. Настоящата дискусия, да се премести в темата за ефективността на електротранспорта.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
А какво стана с тролебуса РТК? Търсих из форума, но не успях да намеря нещо конкретно. Според спирка.орг е бракуван?
За мен е интересно какво стана с тролейбусостроенето в Дупница. Дали руснаците ще прояват интерес към търга за София и евентуално сглобяване в Дупница? Къде изчезна пилотната бройка?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Би трябвало да е в Перник.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Последно, като четох темите там го нямаше от няколко месеца.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Ами занчи очевидно не става автобус да се задвижва от батерии, щом дори и най-ефективният вариант би струвал около 1 000 000 лева, вярно зареждането ще е почти без пари, но не се знае въобще колко години ще са нужни за да се изплати и дали въпросният преустроен автобус ще издържи толкова години,че да излезе на далавера, при все че сега се води бракуван.
 Най-добрият вариант за задвижване на автобус с електродвигател си остава добрият стар тролейбус-хората са си го измислили още преди повече от 100 години.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
не се знае въобще колко години ще са нужни за да се изплати и дали въпросният преустроен автобус ще издържи толкова години,че да излезе на далавера, при все че сега се води бракуван.
Батериите не могат да си върнат парите, а и животът им е кратък.  ;)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А така. И такава тема имаме. Като се раздигне прахоляка да видите и вие:

Доставчикът на нови автобуси в София обмисля изграждането на завод в България

Quote from: Дневник
Най-големият производител на автобуси в света - "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd) обмисля изграждането на завод в България. Това информира "Дневник", след среща с заместник-директорът на отдела за международен бизнес на компанията Кент Чен.
"Фактът, че България е член на ЕС и има стратегическо географско положение може да я превърне във врата към Европа за "Джънджоу юйтун бус". Наясно сме с всички преимущества на България", коментира той. По думите на мениджъра още няма взето решение. "България е едно от местата, където имаме надежда да изградим завод. Много от частите за нашите автобуси идват от Европа и наистина България би била подходящо място", допъблва той.

По отношение на възможната инвестиция Кент Ченг казва, че тя ще зависи от това какво ще се договорят двете страни и на колко голям пазар ще се разчита. Решението на компанията е да работи с местен партньор, който познава обстановката. "За момента резултатите ни са добри, така че се надявам в сравнително кратък срок да вземем решение", допълни заместник-директорът на отдела за международен бизнес на компанията.

По отношение на плановете за доставка на автобуси у нас компанията планира да продължи да участва в търгове за градски автобуси. Ще лансира и останалите си одобрени за Европа модели, включително и електрически. Първият такъв ще бъде доставен заедно с поръчаните дизелови от столичната компания за градски транспорт, като ще бъде даден за пробна експлоатация.
С доставката на 110 рейса за нуждите на градския транспорт на София, която ще стане факт през септември, китайската компания стъпи на българския пазар, след като в Европа вече присъства във Франция, Великобритания, Испания, Румъния, Словакия, Чехия, Норвегия, Исландия и Македония.

"Джънджоу юйтун бус" има десет модела с европейски сертификати и типови одобрения. Те са с дължина между 9 и 13 метра и използват Евро 6 двигатели. В европейската гама присъстват и електрически автобуси, като китайската компания е без конкуренция в този сегмент с 16 хиляди доставени рейсове.

През миналата година компанията е продала общо 67 018 автобуса, което е 15% от световно производство.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!