Ммм, гледам нещо сте минали на ретро тематика
- тъкмо момент и аз да запитам някой, който по-добре си спомня: навремето имаше автобуси(кароси), които ходеха, да обръщат там, където сега е светофара на отклонението за МЕТРО. Обръщам внимание и на това, че сегашният маршрут на 5, в частта си западно от кръстовището с беляковско шосе, е такъв от не повече от 6-7 години, преди това беше друг, но не помня точно какъв. Та въпросът ми е дали линията е продължавала директно по "магистралата" така да я нарека и е обръщала там, където е днешния светофар или става въпрос за линия 40, която може би е обръщала там - нещо такова ми се върти в главата или 5, или 40 обръщаше там. Иначе единствените ми 2 спомена от съчленените Икаруси са на "Новата Бразилия" и на един друг, който една вечер през зимата някъде в края на 20 век
(как звучи само) беше закъсал на спирката на Пионерския дом(върху снега и леда) посока нагоре и се беше изкривил така - първа и трета ос близо до тротоара, а втората ос - навътре в булеварда. btw тогава един път през деня пък гледах през прозореца как едно от Зиу-тата също не можеше да качи заснежения булевард - беше стигнало до табелата "месо хляб" на един вече бивш хранителен магазин - наистина тогава като че ли снегоринчиците караха по-така през просото и не чистеха като хората... Ех спомени, спомени. А да, имаше и един соло икарус, жълт като караше по №8 винаги спускаше с угасен двигател
и като спре на спирката на Пионерския - после само пуска спирачката и рейса сам се спуска надолу към пазара. А пък на онова Зиу(номера въобще не помня вече) с беличко по джантите, син корпус и червено долу около броните, го караше един - настъпва, настъпва, изцеждаше му душицата на горкото Зиу, даже един път се качих в движение
- намали до пешеходна скорост и така... Пък сега като гледам във Варна - ми те почти всички си настъпват и не само по Аспаруховия мост. Т.е. явно всички ватмани в Търново са карали малко по-бавно - една от причините тролеите да бяха толкова запазени.