Author Topic: Вкарване на ред и систематизация на информацията във форумите  (Read 21851 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Вече няма как да ми чете, остана ми само дипломната да предам вдруги ден и след месец да я защитя :D

Желая ти успех!
И ..., ако не е тайна - каква специалност завършваш?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Учебника е качен и може да се свали от раздела Материали на сайта: http://gtsofia.info/?act=downloads
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Наистина ще е интересна и ползена книга за много хора.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Благодаря на emm_1968 за предоставения материал  :)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Учебника е качен и може да се свали от раздела Материали на сайта: http://gtsofia.info/?act=downloads
Браво на emm.

Прави ми впечатление, че "авторите" на учебника са "писали" доста неща. които съм чел в библиотеката в такава книга отпреди 40-ина години.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Има някои "аксиоми"  и правила, които не се изменят съществено през времето. Нормално е да стъпят на някакъв фундамент. Иначе днес е масова практика учебниците да представляват синтез на работи, взети оттук оттам. А съвременните дисциплини са и мултидисциплинарни. МГТ е обвързан с техническите специалности, икономиката, социология и градоустройството...

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Не е синтез. Повечето раздели са директно копирани, барабар с графиките...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Не е синтез. Повечето раздели са директно копирани, барабар с графиките...

Ако "копирания" материал е от източник посочен в раздела за използвана литература не е проблем. Авторите не са измислили градския транспорт, а са създали учебник, по който да се подготвят кадри по специалността "Технология и управление на транспорта" и сродните й (мисля, че в предговора са изброени). В съвременните учебници е практика позоваването на Класиците като база за надграждане или даване на насока за конкретните изследвания, дали като резултат новия учебник.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Не знам дали сте го обсъждали, но мисля че ще е в голяма помощ за нови посетители като мен, ако в първите постове на всяка тема за нови проекти, изграждащи се съоражения да се слага съвсем накратко актуална информация, като на срокове, параметри, етап на завършеност и други.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Не знам дали сте го обсъждали, но мисля че ще е в голяма помощ за нови посетители като мен, ако в първите постове на всяка тема за нови проекти, изграждащи се съоражения да се слага съвсем накратко актуална информация, като на срокове, параметри, етап на завършеност и други.

Идеята не е лоша - ще се избегнат поне половината от добре познатите "дискусии", но е трудоемка.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
да и информацията лесно може да бъде променяна от автора на поста или модераторите по всяко време.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
да и информацията лесно може да бъде променяна от автора на поста или модераторите по всяко време.

Да, но форумът съществува от пет години и половина ... за да се извлече и синтезира полезната информация от всяка тема се изисква време.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
може да се започне от новите и актуалните теми, а за по-старите могат да се съберат няколко "стари пушки" и по лека да обобщят по-важните неща.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Идеята на @mita6ki, макар и малко видоизменена - във вид на съдържание я приложих в започнатата от мен тема "Описания и технико-експлоатационни характеристики на ТМ в София", в отговор № 1. Надявам се, че ще е удобно за търсене и намиране.
Предполагам, че нещо подобно е искал да се направи младият ни приятел. 

... и докато се занимах с това ... @Sofia реши, че е редно да ни информира за любимите си филми, при това с нова тема. Което определено обезсмисля, както това, което направих - защото явно темите за транспорт вече не са актуални, така и предложението на @mita6ki ...  :(
« Last Edit: 02.08.2011, 11:45:36 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Разбира се че идеята на mita6ki е хубава. Форумът наистина се разрастна, темите станаха и повече на брой и доста по-пълни от преди. Понякога е трудно да се намери нещо от редовно пишещите, а какво остава за гостите. В крайна сметка ние сме на "пазара" в интернет пространството и конкуренция не липсва и това е нормално. Затова е хубаво ако нашия форум иска да се запази и развива, да започне да предлага и систематизирана информация. И най-логично е тя да се намира в първия пост на темата. На съвсем елементарни въпроси от рода колко и какви автобуси има в гараж Земляне, или колко са стрували БМС-тата купени през 2005 няма да получат бързи отговори при нас!

Горе-долу това е и моята визия за развитие. В раздела за инфраструктурата на всяка тема за магистрлаите в първия пост съм поместил информация за самата магистрала. Но признавам си че не я поддържам актуална.
Такава ми беше и идеята когато създадох темата за Развитието на софийската инфраструктура през годините.

А че трябва да се развиваме е очевидно. Мога с известна доза тъга да призная че дискусиите в т.нар. при нас "Другия форум" относно магистралите и метрото са по-обширни от нашите!
« Last Edit: 02.08.2011, 14:15:46 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
За последното не съм съгласен, по-скоро са пълни с плява, като дори ти става досадно да четеш възклицанията при онанирането на всяко парче еталбонд и стъклария, жалък опит за имитация на модели, характерни за коренно различна среда от нашата. На няколко пъти ми идеше да се регистрирам, но така и реших да не се намесвам. Ценното там са репортажите, които не се качват тук от същите потребители и тук там някоя информация...

По същество, смятам че е добре да сложим някаква базова информация за дилетанти относно основните видове превозни средства и ключови инфраструктурни обекти. Но пък и да не смиламе наготово информация, от която всеки мързелив нещастник може да се възползва.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
...
По същество, смятам че е добре да сложим някаква базова информация за дилетанти относно основните видове превозни средства и ключови инфраструктурни обекти. Но пък и да не смиламе наготово информация, от която всеки мързелив нещастник може да се възползва.

   Цивилизацията напредва стъпвайки на опита и знанията на предишните поколения. А тези опит и знания са натрупани, систематизирани и описани в книги (напоследък и други носители), които бъдните поколения да ползват.
   Както вече отбелязаха някои пишещи тук люде, форумът се разрасна и съдържа у себе си много и разнообразна информация, която, обаче е разхвърляна в различни теми (в смисъл: обикновено освен в темата се разсейва и няколко близки до нея теми). За по-старите членове и по-скоро интересуващите се от обсъжданата материя това не е проблем защото са проследили развитието на темата, участвали са в дискусиите и пр., но за новите (?) ..., има теми с по над 100 страници и над 2000 отговора.
   Като казах новите, та ... не всички са момченца, които са се возили в ГТ, сега вече достигат перфораторите и имат достъп до компютър ... има и възрастни, които следят форума (или сега го откриват), следят проблемите и развитието на транспорта. Редно е да се каже, че някои от младежите демонстрират желание и бързо "дръпват" в материята.
   Не всички членове на форума следят всички теми, а само тези, в които са компетентни или са им интересни. Аз също. Но ... миналата седмица ми се наложи да търся за лични нужди информация за метрото и ми отне около два часа ..., ако бях попитал рискувах да получа отговори, като най-мекия щеше да бъде: "това вече е обсъждано ...".
   Поставянето поне на съдържание в началния пост е някакво начало в тази посока (виж "Описания и технико-експлоатационни характеристики на ТМ в София").

   Според мен отсяването, систематизирането и обобщаване на информацията е акт на уважение и самоуважение.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Подкрепям. Примерно в тази тема http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=213177 има указател с връзки към темите, които човек би потърсил. Същото може да стане и при нас - тема, в която има групирани главните области със съответните теми.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз също, даже си мисля за оеднаквяване на еднотипните раздели, както и темите в разделите за другите градове. Сега има тема снимки тролеи със скоби, без скоби и не знам си какво още. Новините също са за леко добюрократизиране, инфраструктурата и метрото са с отлични модератори, които си държат нещата изкъсо.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Аз пак ще питам: защо при автобусите всички марки са важни теми, а в другите два раздела - не. Хубаво, трамваите са много, но за троловете имаме две теми на кръст.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.