Author Topic: Трамвайно трасе Люлин-Модерно предградие-Фондови жилища  (Read 99162 times)

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Искам да кажа, че по ул. 3020 в момента автобус не може да се движи (дори и от ранга на 53)! Преди няколко години, не случайно промениха маршрута на 81 вместо по ул. 3020 и ул. Адам Мицкевич, по ул. 3019. Тогава беше заради лошото състояние на пътната настилка, а сега трябва да добавим и няколкото изкуствени неравности тип "легнал полицай".

При предложената промяна на 108 се губи връзката на Люлин 2 и 3 (около Царица Йоанна) с Орион, която според СО и ЦГМ е жизнено важна и поради тази причина предложението трудно ще го приемат. Като аргумент може да се добави, че влошаваш транспортното обслужване на Захарна фабрика (което не е толкова вярно, защото сравнително малко хора използват 108) за сметка на Модерно предградие.

ПП: В скоби Връх Манчо :alien:

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Искам да кажа, че по ул. 3020 в момента автобус не може да се движи (дори и от ранга на 53)! Преди няколко години, не случайно промениха маршрута на 81 вместо по ул. 3020 и ул. Адам Мицкевич, по ул. 3019. Тогава беше заради лошото състояние на пътната настилка, а сега трябва да добавим и няколкото изкуствени неравности тип "легнал полицай".
Ако е само до настилката, това е поправимо. Важното е, че габаритът го позволява. Все пак не го предлагам за утре, а в средносрочна перспектива след построяването на ул. Черни Дрин.

При предложената промяна на 108 се губи връзката на Люлин 2 и 3 (около Царица Йоанна) с Орион, която според СО и ЦГМ е жизнено важна и поради тази причина предложението трудно ще го приемат.
Естествено, че съм помислил за това. :) Аз предлагам тези промени само при положение, че предложението ми за Люлин се осъществи. Тогава тази връзка ще се осъществява от ТБ10, при това на същия интервал, така че нищо не се губи.

Като аргумент може да се добави, че влошаваш транспортното обслужване на Захарна фабрика (което не е толкова вярно, защото сравнително малко хора използват 108) за сметка на Модерно предградие.
Е, хайде сега... Влошаване е много силно казано. Тогава на тази спирка ще спира А82, а на стотина метра оттам спира А83 за връзка с Надежда и Илиенци, както и всички люлински линии.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Всъщност най-голямата полза от този трамвай е радикалното подобряване на инфраструктурата в района:
- изграждане на ос в Модерно предградие по Черни Дрин
- изправяне и разширяване на пътя в индустриалната зона - Кукуш-3020
- подлез под жп линията.
По този начин се заформя и резервен вариант за влизане/излизане от София към Сърбия и АМ Люлин: Черни Дрин-Кукуш-Щросмайер-Скопие-Мария Луиза-пробив Централна-Сточна гара.
Ако тези неща се реализират, едно тролейно вместо трамвайно трасе би вършило същата работа.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Всъщност най-голямата полза от този трамвай е радикалното подобряване на инфраструктурата в района:
- изграждане на ос в Модерно предградие по Черни Дрин
- изправяне и разширяване на пътя в индустриалната зона - Кукуш-3020
- подлез под жп линията.
По този начин се заформя и резервен вариант за влизане/излизане от София към Сърбия и АМ Люлин: Черни Дрин-Кукуш-Щросмайер-Скопие-Мария Луиза-пробив Централна-Сточна гара.
Ако тези неща се реализират, едно тролейно вместо трамвайно трасе би вършило същата работа.
Именно, за да се осъществят тези подобрения в инфраструктурата, не е задължително да се строи трамвай. Аз не съм против тях, аз съм против трамвая. Впрочем наистина такова тролейбусно трасе също е вариант (пробив Скопие-Щросмайер-Кукуш-НПЗ "Орион"-Модерното-МС Сливница).

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Именно, за да се осъществят тези подобрения в инфраструктурата, не е задължително да се строи трамвай.
Така е. Според мен решението за трамвая е по-скоро за употреба в Люлин, не в Модерно предградие.
Колкото и да не ви се иска, дните на трамвая в тунела са преброени. Спомняте си, че преди време бяха решили просто да го ликвидират. След като се вдигна шум, решението се промени - няма да го махат, а ще го местят.
Може и друга комбинация да се направи - трамвай по Черни Дрин после към Надежда-Илиенци. Така ще изпълнява довозващи функции и в двата големи квартала - Люлин и Надежда и до двата метродиаметъра. И съответно тролей по Черни Дрин-Кукуш-Щросмайер.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Според мен трябва да се прецени, кое е по-малкото зло - запазване на трамвая от никъде през никъде за никъде или премахване на трамвая и замяната с тролей (евентуално с по-ефективен маршрут).

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Завършиха проект за трамвай от "Люлин" до надлез "Надежда"

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=920050
« Last Edit: 21.06.2010, 12:14:42 by niki88z »

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
И какво завършили проект за трамвай от Люлин до надлез Надежда. "Проектът започва от кръстовището на бул. "Панчо Владигеров" с ул. "арх. "Георги Ненов", като трамвайното платно остава обособено в средата на булеварда и е с габарит 8.70 метра, достатъчен за трамвай с широко междурелсие и стълбове за контактната мрежа, разположени от двете страни на платното."
 А дали няма да го направят с 1009 мм междурелсие,че е по лесно за изграждане?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
.................
 А дали няма да го направят с 1009 мм междурелсие,че е по лесно за изграждане?

   Дали ще е 1009 или 1435 за изграждането е все едно. Тясното междурелсие с нищо не е по-лесно от другото ...
   Там пише: "като трамвайното платно остава обособено в средата на булеварда и е с габарит 8.70 метра, достатъчен за трамвай с широко междурелсие и стълбове за контактната мрежа, разположени от двете страни на платното" ..., а не, че ще има нормално междурелсие.
   Не мога да приема, че нормален човек ще си помисли, а не дай Боже да предположи изграждане на нормално междурелсие в участък, който свързва два клона на трасе с тясно междурелсие.

   Явно кръжока "Мразим да мислим !!!" се разраства. Ужас!
« Last Edit: 21.06.2010, 14:40:10 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
.................
 А дали няма да го направят с 1009 мм междурелсие,че е по лесно за изграждане?

   Дали ще е 1009 или 1435 за изграждането е все едно. Тясното междурелсие с нищо не е по-лесно от другото ...
   Там пише: "като трамвайното платно остава обособено в средата на булеварда и е с габарит 8.70 метра, достатъчен за трамвай с широко междурелсие и стълбове за контактната мрежа, разположени от двете страни на платното" ..., а не, че ще има нормално междурелсие.
   Не мога да приема, че нормален човек ще си помисли, а не дай Боже да предположи изграждане на нормално междурелсие в участък, който свързва два клона на трасе с тясно междурелсие.

   Явно кръжока "Мразим да мислим !!!" се разраства. Ужас!
Eeeeee успокой се пък ти, като че ли някой те ръгна с нож.Много добре знам какво е междурелсието в Люлин,а статията казва, че в бъдеще се оставя възможност новото трасе да стане нормалнорелсово (1435mm).И хапливостта си я изкарвай на някой друг   :angry::angry:

Offline Естел

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Коя година би трябвало да стане пускането на трамвай през Модерното?От първия пост не разбрах...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Коя година би трябвало да стане пускането на трамвай през Модерното?От първия пост не разбрах...
Това само един Господ знае...

Offline Наблюдаващ

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 225
    • View Profile
    • 103 години трамваи в София
    • Email
По-добре би било 1009мм.Не мисля,че това трасе ще има чак толкова голяма ефективност.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Е то е перспективно,в момента наистина би било разхищение да се направи точно трамвай.Но в бъдеще мож еи да е оправдано.В момента едно трасе към овча купел или Студентски град е много по-важно.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Аз пък мисля , че това трасе е по-належащо.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Трамвая си е свръх належащ, т. като след построяването на АМ "Люлин", задръстванията в Люлин ще се увеличат значително и тм8 трябва да се махне от тунела. А АМ "Люлин" ще е готова до следващата пролет, дотогава със сигурност трамвая няма да бъде и почнат.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Освен самото трамвайно трасе, проектът включва:
- прекарване на изцяло нова надлъжна ос в Модерно предградие
- изправяне на трасето в Индустриална зона Орион
- подлез под жп линията.
Т.е. имаме 6-километров булевард 2+2 ленти + трамвайно трасе + прилежащите пътни възли. Голяма част - практически на зелена поляна (зелена, зелена, ама с 1001 отчуждителни претенции), а в индустриалната зона - със събаряне на съществуващи сгради.

Проектът е хубав именно в целостта си, но хубави бяха и Опълченска, и пробива Данаил Николаев, и трамвая от гара Искър до Младост. Направо съм песимист за големите проекти, с които се захваща СО.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Трамвая си е свръх належащ, т. като след построяването на АМ "Люлин", задръстванията в Люлин ще се увеличат значително и тм8 трябва да се махне от тунела. А АМ "Люлин" ще е готова до следващата пролет, дотогава със сигурност трамвая няма да бъде и почнат.

Зашо да трябва да се махне? Защо не се махнат някои ленти за коли? Защо винаги трябва да се толерира автомобилният транспорт. Защо не се прокарат колите от Автомагистрала Люлин през Модерно предградие до Ломско шосе?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Зашо да трябва да се махне? Защо не се махнат някои ленти за коли? Защо винаги трябва да се толерира автомобилният транспорт. Защо не се прокарат колите от Автомагистрала Люлин през Модерно предградие до Ломско шосе?
Емо, разбирам пристрастията ти, но хайде да не излагаме подобни "аргументи"! Вече от повече от половин век автомобилите са реалност навсякъде по света (с изключение на Пхенян и Антарктида). Отричането на подобна реалност не е в полза на никаква дискусия.
Единствената възможност е през централната част да се прокопаят транзитни автомобилни тунели, но това в София може да стане най-рано през 22-ри век.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Трамвая си е свръх належащ, т. като след построяването на АМ "Люлин", задръстванията в Люлин ще се увеличат значително и тм8 трябва да се махне от тунела. А АМ "Люлин" ще е готова до следващата пролет, дотогава със сигурност трамвая няма да бъде и почнат.

Зашо да трябва да се махне? Защо не се махнат някои ленти за коли? Защо винаги трябва да се толерира автомобилният транспорт. Защо не се прокарат колите от Автомагистрала Люлин през Модерно предградие до Ломско шосе?
Има метро Емо незвисимо че то не ти харесва. Това не е толериране на автомобилния транспорт, а реалност.