След Хаинбоаз държавата дава пари за нов пътен възел във Велико ТърновоСъоръжението е между В. Търново и Дебелец - до хлебозавода, ще съединява два четирилентови пътя с жп участък
Нов пътен възел ще се прави във Велико Търново след завършването на прохода Хаинбоаз и приключилия основен ремонт на участъка Велико Търново - Дряново – Габрово, който започна преди три години по проект „Транзитни пътища 4”.
Пътното съоръжение край старата столица ще е по-малко от съседния Южен пътен възел, но доста по-трудно за изпълнение. Проектът е включен в програмата „Транзитни пътища 5” и за него вече вървят търгове за проектиране, информира шефът на Областното пътно управление инж. Радомир Хаджитанев.
Идеята тук да се направи още един възел с държавни пари се лансираше още преди 10 години в мандата на бившия областен управител Константин Дочев.
Логиката на държавата е, че след изграждането на Хаинбоаз и рехабилитацията на участъците между Велико Търново - Дряново - Габрово трябва да бъде оформен нов възел, който да ги съедини с главния път София – Варна и Русе – Стара Загора. По проекта „Транзитни пътища V” е предвидено да бъдат реконструирани 1510 км пътища за 705 млн. евро, като 65% от средствата са заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Ремонтът на останалите 450 км пътища от предвидените общо 2650 км струва 144 млн. евро, като 75% от средствата са заем от Световната банка.
Нов широк мост с допълнителни платна на мястото на люлеещото се съоръжение до хлебозавода, което е в доста окаяно състояние, ще е съществена част от новия пътен възел.
Практически участъкът до Дебелец, който е с дължина само 2, 5 км, ще бъде удвоен с допълнителни платна. Районът и наложените изисквания са доста тежки за проектиране, тъй като на тях е Южният пътен възел - пътен, жп надлез, преход над река Янтра и връзване на четирилентовото излизане от Велико Търново в посока Стара Загора с четирилентовото трасе при Дебелец.
Според експертно мнение цената на целия проект ще е около 15-20 млн. лв. Скоростното изпълнение обаче е от съществено значение, защото в момента участъкът е изключително натоварен, а тежкотоварни камиони с голяма доза късмет преминават през вибриращия и клатещ се мост край великотърновския хлебозавод.
Преди да започне същинското изпълнение на обекта, държавата трябва да осигури и остатъка от парите за завършването на пътен възел „Качица”. Експремиерът Станишев обеща 16 млн. за него, но даде само 5 и сега от приемника му Бойко Борисов чакаме остатъка.
Засега се бави и проектът за нов високоскоростен трилентов път между Велико Търново и Русе, който също бе обещан от предишното правителство.
http://www.borbabg.com/?action=news&news=1414