Author Topic: Пътна инфраструктура  (Read 127562 times)

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Добре колеги.оправям го както ви харесва на вас.  :P

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Започваа авариен ремонт на  моста на Дълга лъка


  Мостът над Янтра в района на ДЪлга лъка е всключен в аварийнара програма за ремонт на НАПИ,съобщиха от Областното пътно управление.Екпертите към управлението са извършили обстоен преглед на 149 мостови съоръцения в областта.Проверка е констатирала,че общото им състояние е добро,но около 53% от тях се нуждаят от текущ ремонт.Най-голяма необходимост от ремонт имат пътните настилки ,тротоарите,парапетите,отводнителнителите и коструктивните елементи.За основен ремонт е предвиден надлезът над жп линията в района на Дълга лъка,мостът на Янтра между Поликраище и Елена,както и уширение на пътя между Първомайци и Горна Оряховица.Продължава реконструкцията на два моста по пътя Полски Тръмбеш-Свищов в раьона на Павел и Совата.

ЯНТРА ДНЕС
« Last Edit: 21.08.2009, 08:26:27 by handstake »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #22 on: 24.08.2009, 12:30:25 »
Фирмата на “братко” ще чисти Хаинбоаз край Вонеща Вода
Националната пътна агенция нареди в петък на сливенската фирма “Биндер” да разчисти боклуците, останали след нея при работите на Хаинбоаз. Това стана след подписки и жалби на жители от Вонеща вода, разпратени до институциите. В тях се алармира за това, че строителни отпадъци затлачват коритото на р. Белица в района на селото. След сигналите, получени и в Община В. Търново, специално сформирана комисия е констатирала същото и протокол от огледите е бил изпратен в агенцията.
Сега на “Биндер” се налага да отстрани последиците от ремонта на прохода. След като завършването му бе проточено с около половин година, движението през Хаинбоаз бе пуснато без специално откриване и рязане на ленти, тъй като премиерът Борисов отказа да отиде на подготвяната от “Биндер” церемония. Преди време фирмата се прочу с това, че заради родствената връзка на управителя си с тогавашния шеф на Пътния фонд Веселин Георгиев, е взела поръчки за над 100 млн. лв. Скандалът доби известност като историята за “батко и братко”.
В момента текат проверки и одит на извършеното на прохода. Възможно е този проект да се окаже като Водното огледало в Кърджали, заяви за “Янтра ДНЕС” вицепремиерът Цветан Цветанов. Хидросъоръжението, изградено на р. Арда поскъпнало 9 пъти, стана ясно преди ден. До момента “огледалото” е глътнало 77 млн. лв. - пари на българския данъкоплатец, съобщи Цветанов.
Като мажоритарния кандидат, събрал най-голяма подкрепа във В. Търново, вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов заяви, че следи от близо проблемите в региона. По думите му положението с пътен възел “Качица” е трагично, след като обещаното от правителството на Станишев финансиране не бе отпуснато. Цветанов обаче каза пред “Янтра ДНЕС”, че се прави всичко възможно проектът да бъде завършен в най-кратък срок. 
;) ;) ;)
« Last Edit: 27.08.2009, 11:42:54 by ari_91 »

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #23 on: 25.08.2009, 11:25:52 »
След Хаинбоаз държавата дава пари за нов пътен възел във Велико Търново

Съоръжението е между В. Търново и Дебелец - до хлебозавода, ще съединява два четирилентови пътя с жп участък

Нов пътен възел ще се прави във Велико Търново след завършването на прохода Хаинбоаз и приключилия основен ремонт на участъка Велико Търново - Дряново – Габрово, който започна преди три години по проект „Транзитни пътища 4”.
Пътното съоръжение край старата столица ще е по-малко от съседния Южен пътен възел, но доста по-трудно за изпълнение. Проектът е включен в програмата „Транзитни пътища 5” и за него вече вървят търгове за проектиране, информира шефът на Областното пътно управление инж. Радомир Хаджитанев.
Идеята тук да се направи още един възел с държавни пари се лансираше още преди 10 години в мандата на бившия областен управител Константин Дочев.
Логиката на държавата е, че след изграждането на Хаинбоаз и рехабилитацията на участъците между Велико Търново - Дряново - Габрово трябва да бъде оформен нов възел, който да ги съедини с главния път София – Варна и Русе – Стара Загора. По проекта „Транзитни пътища V” е предвидено да бъдат реконструирани 1510 км пътища за 705 млн. евро, като 65% от средствата са заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Ремонтът на останалите 450 км пътища от предвидените общо 2650 км струва 144 млн. евро, като 75% от средствата са заем от Световната банка.
Нов широк мост с допълнителни платна на мястото на люлеещото се съоръжение до хлебозавода, което е в доста окаяно състояние, ще е съществена част от новия пътен възел.
Практически участъкът до Дебелец, който е с дължина само 2, 5 км, ще бъде удвоен с допълнителни платна. Районът и наложените изисквания са доста тежки за проектиране, тъй като на тях е Южният пътен възел - пътен, жп надлез, преход над река Янтра и връзване на четирилентовото излизане от Велико Търново в посока Стара Загора с четирилентовото трасе при Дебелец.
Според експертно мнение цената на целия проект ще е около 15-20 млн. лв. Скоростното изпълнение обаче е от съществено значение, защото в момента участъкът е изключително натоварен, а тежкотоварни камиони с голяма доза късмет преминават през вибриращия и клатещ се мост край великотърновския хлебозавод.
Преди да започне същинското изпълнение на обекта, държавата трябва да осигури и остатъка от парите за завършването на пътен възел „Качица”. Експремиерът Станишев обеща 16 млн. за него, но даде само 5 и сега от приемника му Бойко Борисов чакаме остатъка.
Засега се бави и проектът за нов високоскоростен трилентов път между Велико Търново и Русе, който също бе обещан от предишното правителство.

http://www.borbabg.com/?action=news&news=1414

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #24 on: 25.08.2009, 11:59:19 »
Хм... как ли ще изглежда това чудо.Интересно как ли ще го изграждат.Според мен ще пренасочат движението от Ст.Загора през с.Присово->Пчелище -> Ц.Кория -> Драгижево -> и пътя София-Варна.От там сигурно ще се връщат обратно в случей ,че хората пътуват за Русе или София Така е било преди години,когаято се е строял южният пътен възел.
« Last Edit: 25.08.2009, 12:08:19 by handstake »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #25 on: 25.08.2009, 14:53:26 »
След Хаинбоаз държавата дава пари за нов пътен възел във Велико Търново
Интересен проект !  :)


До средата на септември решават за Хаинбоаз


Проходът на републиката беше отворен пробно на 14 август т.г. сн. Даниел ЙОРДАНОВ До средата на септември трябва да приключи проверка на Дирекция “Национален строителен контрол” (ДНСК) и на Националната агенция “Пътна инфраструктура” (НАПИ) затова кои пътища нямат издаден Акт 15 и Акт 16, а са в експлоатация. Това е казал шефът на пътната агенция Димитър Иванов пред депутатите от Комисията по регионална политика и местно самоуправление, съобщиха великотърновските парламентаристи, членове на комисията, Христо Христов и Хасан Хаджихасан. 
Сред тези пътища е проходът Хаинбоаз. Проблем е, че за пътища, за които има издаден Акт 15, няма приключили отчуждителни процедури на имотите, няма влезли в сила подробни устройствени планове, т.е няма разрешения от ДНСК, е казал пътният шеф. За Хаинбоаз Иванов обясни, че сега трябва да се коригира целият проект, защото първо проектът е бил за две ленти, а след това е намерен вариант да се направят три ленти. Когато е започнала да се прави корекцията, не е изчистена технологията за узаконяване на промените на проекта, е посочил шефът на НАПИ. Той подчерта, че въпреки промените по проекта за Хаинбоаз, проходът не е опасен за движение, казаха депутатите.
Комисията по регионална политика вчера разгледа промени в Закона за транспорта, според който НАПИ минава на подчинение на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.


Улици в старата столица плачат за асфалтиране


БТК разкопаха прясно завършената „Възрожденска”

Никога великотърновските улици не са били в по-окаяно състояние. Вчера екип на БТК разби прясно направената ул. „Възрожденска”, установи наша проверка на място. С машини е разрязан асфалтът, а дупките са запълнени с фракция, без да се отстранят пораженията. Трасето бе асфалтирано и предадено едва преди няколко месеца.
Според мнения на великотърновци и гости на болярския град няма нито една основна отсечка, която да е ремонтирана. Средствата от 7-те милиона пътен кредит бяха пръснати главно за по-маловажни трасета. Единствените що-годе добри участъци, по които може спокойно да се минава, са подходите към кв. Бузлуджа, отчитат специалисти. През последните няколко години Община В. Търново ограничава действията си предимно до статистическа проверка на поредните зейнали дупки. И за неспециалисти обаче вече е ясно, че закърпването на трасетата не е достатъчно. Главните пътни артерии – „България”, „Н. Габровски”, „В. Левски”, „Независимост”, „Иван Вазов”, „Пейо Яворов”, „Никола Пиколо” и редица други, имат крещяща нужда от преасфалтиране. Тук минава основният туристопоток, в момента настилките са кръпка до кръпка, а преминаването е истинско изпитание за шофьори и пешеходци.
Що-годе са закърпени единствено дупките, но нищо повече! Дежурните оправдания са липсата на средства, а напоследък - кризата. Старият град и контактната резерватна зона бяха разкопани последователно заради газификацията, полагане на кабели за телефони и т.н. Сега предстои повторно разбиване за подмяна на водопроводи и канали. В момента по тях са оформени коловози и бабуни заради нарушаването на пределния експлоатационен срок.
Проверка на „Борба” показа, че улиците на града са правени основно през далечните 1980-1981 г., в мандата на тогавашния кмет Димитър Здравков.
От тогава се правят само статистики и се запълват дупки.





« Last Edit: 27.08.2009, 11:35:21 by ari_91 »

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #26 on: 28.08.2009, 12:41:07 »
Мда,доста улици се нуждаят от нова настилка.Най-добре се подържа улица Краков и района на Южен пътен възел. Улиците Н.Габровски,В.Леквски и Бул.България се нуждаят най-спешно тъй като са основни за града.Да не говорим какво е положението от ГУМ до Царевец.. Направо трагедия...
« Last Edit: 28.08.2009, 12:49:26 by handstake »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #27 on: 28.08.2009, 13:34:29 »
Че как няма бул.Краков да се поддържа добре все пак кмета има там апартамент  :P

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #28 on: 28.08.2009, 13:56:26 »
Че как няма бул.Краков да се поддържа добре все пак кмета има там апартамент  :P
Мда,а пътя до Краков,той защо не е така.Кмета трябва да се грижи за всички улици,не смао за неговата...

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #29 on: 29.08.2009, 12:21:18 »
Основен ремонт на улици може да стане факт едва след като започне и приключи многомилионния ВиК проект, няма смисъл сега да асфалтират а година след това да разкопават са подмяна на тръбите.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #30 on: 29.08.2009, 12:24:46 »
Този проект до колкото знам обхваща само бул.Магистрална и няма да е зле Независимост , Стефан Стамболов , Иван Вазов , Никола Пиколо  както и пл.Велчова Завера да бъдат преасфалтирани , защото се чака от години да се преасфалтират  ;)
« Last Edit: 29.08.2009, 14:32:55 by ari_91 »

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #31 on: 29.08.2009, 12:44:13 »
Проекта е над 40 милиона лева и обхваща почти целия град.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #32 on: 29.08.2009, 13:44:35 »
А асФалт се пише с Ф!!!

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #33 on: 31.08.2009, 10:47:48 »
Няма 9 млн. лв. за “Качица”, но ще пуснат

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев е категоричен, че бюджетът на МРРБ не може да отпусне 9 млн. лв. за довършването на пътен възел “Качица”. Това стана ясно след разговор между него и представители от общинската администрация във Велико Търново.
Преди седмица народният представител Христо Христов и останалите депутати от ГЕРБ запознаха лично министър Плевнелиев със ситуацията около обекта. За извършеното до момента са изразходвани 5 млн. лв., но според проектната документация са нужни още 9 млн. лв. за финализирането на “Качица”. Невъзможно е да осигурим тези пари, но пътният възел ще заработи и с по-малка сума, е бил категоричен министърът. На последната среща в министерството в края на миналата седмица е присъствал шефът на отдел “Обществени поръчки и финансов контрол” в общинската администрация Стефан Михайлов, който е трябвало да отчете контрола върху изразходваните до момента средства.
След като експертите от МРРБ са се запознали детайлно с проекта, е станало ясно, че през следващата седмица обектът ще бъде огледан на място, след което ще се реши каква сума е в състояние да отпусне държавата, за да се отблокира движението.
При този бюджетен дефицит не може да става дума за 9 млн. лв., но министър Плевнелиев взе присърце ситуацията около пътен възел Качица и проблемите, които ще възникнат с настъпването на зимата, подчерта Христо Христов и потвърди, че до края на ноември движението през пътния възел ще бъде възстановено.

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 116
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #34 on: 31.08.2009, 12:36:49 »
Браво! Останахме без тролейбусен транспорт  :angry: :angry: :angry: :angry:
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #35 on: 31.08.2009, 12:49:47 »
Браво! Останахме без тролейбусен транспорт  :angry: :angry: :angry: :angry:
Дано все пак тръгнат тролеи , защото Галя Маринова е казала , че ще има тролеи , КМ ще бъде поставена , също е последния етап от ПВ Качица е поставянето на КМ, но ще видим какво ще стане .

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #36 on: 31.08.2009, 12:54:25 »
Браво! Останахме без тролейбусен транспорт  :angry: :angry: :angry: :angry:
Дано все пак тръгнат тролеи , защото Галя Маринова е казала , че ще има тролеи , КМ ще бъде поставена , също е последния етап от ПВ Качица е поставянето на КМ, но ще видим какво ще стане .
КМ трябва да има.На мен ми е интересно кой ще купи тролеи за да вземе линиите към тях.Ако ПП се откажат от това най-верочтно "Надежда" ще ги замести. Смятам ,че няма нужда всичките да са нови.Може 10 рециклирани и 5 модернизирани ЗИУ-та от старите ;)

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #37 on: 31.08.2009, 13:06:53 »
Браво! Останахме без тролейбусен транспорт  :angry: :angry: :angry: :angry:
Дано все пак тръгнат тролеи , защото Галя Маринова е казала , че ще има тролеи , КМ ще бъде поставена , също е последния етап от ПВ Качица е поставянето на КМ, но ще видим какво ще стане .
КМ трябва да има.На мен ми е интересно кой ще купи тролеи за да вземе линиите към тях.Ако ПП се откажат от това най-верочтно "Надежда" ще ги замести. Смятам ,че няма нужда всичките да са нови.Може 10 рециклирани и 5 модернизирани ЗИУ-та от старите ;)
Ако тролеите ги вземе "Надежда" няма как да има модернизирани "Зиу" от старите , защото старите са на "Пътнически превози"  .  ;)

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #38 on: 31.08.2009, 18:04:16 »
Браво! Останахме без тролейбусен транспорт  :angry: :angry: :angry: :angry:
Дано все пак тръгнат тролеи , защото Галя Маринова е казала , че ще има тролеи , КМ ще бъде поставена , също е последния етап от ПВ Качица е поставянето на КМ, но ще видим какво ще стане .
КМ трябва да има.На мен ми е интересно кой ще купи тролеи за да вземе линиите към тях.Ако ПП се откажат от това най-верочтно "Надежда" ще ги замести. Смятам ,че няма нужда всичките да са нови.Може 10 рециклирани и 5 модернизирани ЗИУ-та от старите ;)
Ако тролеите ги вземе "Надежда" няма как да има модернизирани "Зиу" от старите , защото старите са на "Пътнически превози"  .  ;)
Ох,аз малко съм си пооплел изреченията.Значе ако ПП вземе линиите с тролеите имат възможността да покарат известно време ЗИУ-тата докато необновят изцеяло състава ;)

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #39 on: 31.08.2009, 18:15:00 »
Браво! Останахме без тролейбусен транспорт  :angry: :angry: :angry: :angry:
Дано все пак тръгнат тролеи , защото Галя Маринова е казала , че ще има тролеи , КМ ще бъде поставена , също е последния етап от ПВ Качица е поставянето на КМ, но ще видим какво ще стане .
КМ трябва да има.На мен ми е интересно кой ще купи тролеи за да вземе линиите към тях.Ако ПП се откажат от това най-верочтно "Надежда" ще ги замести. Смятам ,че няма нужда всичките да са нови.Може 10 рециклирани и 5 модернизирани ЗИУ-та от старите ;)
Ако тролеите ги вземе "Надежда" няма как да има модернизирани "Зиу" от старите , защото старите са на "Пътнически превози"  .  ;)
Ох,аз малко съм си пооплел изреченията.Значе ако ПП вземе линиите с тролеите имат възможността да покарат известно време ЗИУ-тата докато необновят изцеяло състава ;)
Да , това е една от възможностите , все пак по-добре "Зиу" от колкото нищо или автобуси .  :)