Author Topic: Пътна инфраструктура  (Read 87489 times)

Offline atlantic

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
  • Ватман завинаги
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #380 on: 02.04.2013, 19:00:53 »
Може ли някой да каже какво е положението с ул. Магистрална в момента. Гледам, че е затворена и официално движението се пренасочва южно от Велико Търново, но пътя ми се струва прекалено обиколен. Предполагам, че са отворили пътния възел вече.
Понеже ще пътувам по маршрута София - Варна, си мисля да мина по бул. България - бул. Васил Левски - ул. Бачо Киро и от там към онази усуканица, на която всеки път се надявам да не се загубя и вече към Варна Удачно ли е да мина по този път?
На Южния пътен възел караш само на дясно и си към Варна :)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5524
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #381 on: 03.04.2013, 00:19:58 »
Мерси за информацията.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #382 on: 27.04.2013, 12:02:52 »
След 9 г. закъснение Арбанаси ще има туристически паркинг

Арбанаси ще има паркинг за туристически автобуси след 9-годишно забвение на проекта, съобщи кметът на В. Търново Даниел Панов. В понеделник следобед е заседанието на ресорната комисия в София, където ще бъде разглеждана смяната на предназначението на парцела от 17 дка до парк “Лакото”. На заседанието ще присъстват кметът Панов и гл. архитект Николай Малаков. Общинската фирма “ОДПГ” има готовност за своя сметка да направи паркинга след решение за това на ОбС, каза кметът. Общинският парцел за паркинг е в границите на охранителната зона в Арбанаси и срещу него се противопоставя Националният институт за недвижимо културно наследство. В активния туристически сезон ежедневно в Арбанаси влизат между 18 и 30 автобуса и архитектурният резерват има крещяща нужда от паркинг, коментира Панов.
На последното заседание на кабинета той е внесъл 6 предложения за промяна в Закона за културното наследство, които ще скъсят сроковете по съгласуването на процедурите за ремонт на паметници на културата на 1 месец. Общините да поемат надзора върху културно-историческото наследство от местно значение, да отпадне двойното плащане на такси за съгласуване, НИНКН да изработи типови документи при различните видове ремонти, консервационни и регистрационни работи, са част от предложенията на търновския кмет. Сега за ремонт между 3 и 5000 лв. собствениците на паметници на културата трябва да платят такси от 2-3000 лв.
Около 3000 са къщите в стария град със статут на паметници на културата. 480 от тях са с направени паспорти по проекта на Общината в сътрудничество с френския град Байон. Много от занемарените къщи със статут на паметници на културата са собственост на търновски бизнесмени, които имат печеливш бизнес, но не ги поддържат, коментира кметът. Той посочи, че след великденските празници очаква НИНКН да одобрят общинския проект за визията на старите къщи по ул. “В. Джамджията”. С нашата разработка собствениците им ще имат полуготови проекти, по които по-бързо ще могат да ги ремонтират, коментира Панов.

Здравка МАСЛЯНКОВА
Информацията е взета от: в."Янтра ДНЕС"

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #383 on: 27.04.2013, 12:17:14 »
Кметът Даниел Панов поиска официално автомагистрала "Хемус" да минава до Велико Търново

Официално предложение до Министерски съвет - трасето на автомагистрала „Хемус" да преминава в близост до В. Търново, е внесъл кметът на Общината Даниел Панов. В момента автомагистралата е планирана да се строи в близост до Полски Тръмбеш /б.р. виж снимка №2/. Според Даниел Панов обаче във всички европейски държави магистралите преминават до важни транспортни центрове, какъвто е Г. Оряховица- летище и жп- гара или градове, богати на културно- исторически паметници като В. Търново.

По време на посещението на премиера Марин Райков и Дипломатическия корпус под Царевец е обсъден стартирания от Националната компания за стратегически поректи търг за избор на фирма, която да изготви идеен проект за обновяване трасето на автомагистралата. До месец във В. Търново и в други общини от областта ще стартира допитвана до гражданите къде да мине важната пътна артерия. По думите на Даниел Панов трасето трябва да е между селата Самоводене и Поликрайще.

"Хемус" ще се строи до 2017 г. на три етапа: Ловеч- Плевен, Плевен- В. Търново и В. Търново- Варна.Има реална възможност и скростният четирилентов път Русе - Свиленград да минава възможно най-близо до Велико Търново, съобщи още кметът. Към отсечката има заявен инвеститорски интерес и до година и половина изпълнението  ще започне да се финансира.

По разпореждане на служебния премиер и министъра на културата идната седмица ще бъде обсъдена процедурата за промяна на предназначението на 75 дка земеделска земя в Арбанаси в паркова среда. Теренът е парк от 2004 г., но все още без статут. В подножието му има 15 дка общинска площ, която ще бъде предложена за изграждане на денонощен паркинг.

С премиера Марин Райков са коментирани и промени в Закона за културното наследство, които кметът е обобщил и също е внесъл за разглеждане. Те се налагат за да бъдат спасени сградите- паметници на културата.

Градоначалникът посочи, че е необходимо да бъде  изграден филиал на  Националния институт за недвижимо културно наследство /НИНКН/ във В. Търново, където паметниците са 2,5 пъти повече от тези в Пловдив. След проведен разговор с премиера Марин Райков и министъра на културата Владимир Пенев се е взело решение да бъде обявен конкурс за двама експерти, които ще работят тук и процедурата вече е започнала.

Да бъдат дадени правомощия на общините за управление и надзор по поддръжката на сградите, намалени сроковете за съгласуване и облекчени процедурите при ремонт на сградите, са част от исканите промени в Закона. Иска се още да бъдат изработени образци за окомплектоване документите, на отделните процедури и спецификации за различните видове реставрационни дейности. Предложението е подкрепено от Камарата на архитектите. Според Даниел Панов с тези промени ще бъдат облекчени собствениците на сградите, архитектите и инвеститорите.

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1076084

Информацията е взета от: DarikNews.bg

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #384 on: 27.04.2013, 12:19:29 »
Поетапно освежават пешеходните пътеки във В. Търново

С подновяване на маркировката на пешеходната пътека на ул. "Васил Левски" пред Студентски стол №2 започна освежаването на маркировката на пешеходните пътеки във Велико Търново.

В момента се работи на кръстовището в района на улиците "Йоновка", "Тодор Балина" и "Филипп Тотю". След подновяване на маркировката на пешеходната пътека пред ОУ "Бачо Киро" ще продължи обновяването на всички пешеходни пътеки в районите на детските градини и училищата във Велико Търново.

През втората половина на месец май, след полагане на маркировка пред детски градини и училища, ще бъдат възстановени и останалите пешеходни пътеки в града.

Информацията е взета от: DarikNews.bg

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #385 on: 30.04.2013, 15:45:45 »
Пряк път и нов пътен възел между Велико Търново и Дебелец

ЗАПОЧВА ПРОЕКТИРАНЕТО НА НОВ ПЪТЕН ВЪЗЕЛ В РАЙОНА НА БИВШИЯ ЯЗОВИР „ВЯТЪРА” между Велико Търново и Дебелец, съобщи специално за „Борба” кметът Даниел Панов. Според градоначалника до месец трябва да бъде определена фирмата, която ще проучва и проектира новия четирилентов път между Русе и Велико Търново и връзката му с Хаинбоаз, в чертите на който попада и въпросният участък.
Тук стават множество катастрофи и има остра нужда от изправяне на завоите и разширяване, след като стане ясен изпълнителят, ще имаме среща, за да му посочим изискванията си, информира градоначалникът.
След почти трийсетгодишно чакане най-накрая ще се реши и въпросът с прекия път от западната страна между Велико Търново и Дебелец.
Трасето вече е внесено за финансиране с 1.2 млн. лв. по европроект. Както „Борба” вече съобщи, практически то е направено и без да е преасфалтирано, се използва.
Трасето е започнато през далечната 1985 година, като ежегодно се отпускат минимални средства от местната хазна.
Реално прекият път, който свързва двата града, е дълъг около 2 км. За да се въведе официално в експлоатация отсечката, трябва да се завърши последната подпорна стена, а основните пари са предвидени за заключителното асфалтиране.
Наскоро кметството е получило уведомление, че проектът за пътя е одобрен, но парите са свършили и ще трябва да се чака.

Стилян НАЙДЕНОВ
Информацията е взета от: в."Борба"






Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
« Last Edit: 14.01.2014, 19:29:48 by ari_91 »




Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14787
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #395 on: 26.01.2014, 19:11:29 »
Улица „Васил Левски” отново да стане двупосочна предлагат от „Новото време”
Винаги съм се чудил на този странен чисто търновски патент - еднопосочни улици с изключение: такава е В.Левски, по Бачо Киро също имаше изключение на тролеите, сега не знам, дали и автобуси се възползват от него.
За да са ефективни еднопосочните улици, не би следвало да има изключения, вкл. за велосипедисти.

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 778
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #396 on: 26.01.2014, 22:47:47 »
Това предложение на "Новото време" е изцяло неиздържано. Организацията допреди няколко години бе такава, каквато и сега - "Васил Левски" еднопосочна, с движение от Централната поща към Съдебната палата. А в обратната посока автомобилният трафик минава по улиците "Бачо Киро", покрай Летния театър и по ул. "Христо Ботев". Като я направиха двупосочна - имаше тапа от Европейския център /бившия "Пионерски дом"/ до Студентски стол. То се видя и сега - като върнаха старата организация, тапите до Съдебната палата вече са в историята. Чудя се от какво ли е провокирана тази идея - явно някой много се дразни, като си удължава пътя с не повече от 700 метра.. А иначе има нужда от изцяло нова организация на движението, но да не се прави на парче.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14787
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #397 on: 27.01.2014, 12:20:46 »
Тапата е най-вече заради кръстовището при Съдебната палата. Уж миникръгово щяха да правят там, какво се случи с този проект?

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 778
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #398 on: 27.01.2014, 20:26:14 »
Отложиха развитието му заради подмяната на водопроводите. Сега, когато тя е факт, би трябвало отново да дойде на дневен ред. Ще се разбере в следващите 2-3 седмици, когато трябва да представят новата инвестиционна програма.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1765
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #399 on: 27.01.2014, 22:09:05 »
Улица „Васил Левски” отново да стане двупосочна предлагат от „Новото време”
Винаги съм се чудил на този странен чисто търновски патент - еднопосочни улици с изключение: такава е В.Левски, по Бачо Киро също имаше изключение на тролеите, сега не знам, дали и автобуси се възползват от него.
За да са ефективни еднопосочните улици, не би следвало да има изключения, вкл. за велосипедисти.
Чак за патент не съм много сигурен дали е. За пример - ул. Александър Речински тук във Варна от години е еднопосочна, но двулентова, като едната лента винаги стои свободна за автобусна линия 14а и трите тролейбусни. Според мен е излишна тази двупосочност и би било по-добре да си се разреши преминаването двупосочно, тъй като така или иначе и трите тролейбусни линии са достатъчно начесто. Същата история е и в Търново според мен. Така или иначе бая автобусни линии се движат и в обратната посока и просто няма смисъл бул. Васил Левски да бъде еднопосочен. Пък вече който иска да чака без предимство за направо на кръстовището пред Съда, който иска да завива по ул. Бачо Киро. :neznam:
Тук си имаме и още по-голяма тъпащина. Цял, преасфалтиран преди 2-3 години участък от тукашната ул. Бачо Киро между улиците Козлодуй и Райко Жинзифов се води двупосочно забранена, при все че има ВКМ за тролейбусна линия 82, плюс още почти цяла дузина автобусни линии, + жители, които имат гаражи с излаз към улицата. :crazy: Естествено, че забраната не се спазва и никой не глобява. Даже забележете на втория линк белия кръг с червен кант е комбиниран с един друг знак за забранено паркиране. :D :laugh: С две думи "анархия, брат!". :crazy:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!