Author Topic: Трамвайната сигнализация  (Read 21235 times)

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #60 on: 04.07.2012, 20:02:53 »
Това е така само че зеленото не показва ли, че трамвая ще хване светофарът при мола, а не този на Румънското?
Точно това показва.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3208
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #61 on: 09.11.2012, 23:14:41 »
Мисля, че трябва да се позволи на Петте кьошета преминаване на два трамвая на една фаза на светофара. Става въпрос в посока "Христо Ботев". В момента така се губи ценно време, особено при закъсненията по линия 7. Да не говорим, че изчакването почва още от завоя след пилоните на НДК. Почивните дни не е толкова зле, но в делник само се трупат закъснения и се нарушава редовността на извозване.
████████████████████████ Епилог

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9688
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #62 on: 11.11.2012, 17:38:06 »
Какъв е този странен светофар който се вижда тук на заден план и от коя страна на гората е тази снимка всъщност?
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4618
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #63 on: 11.11.2012, 17:46:04 »
Точно на изхода на гората откъм семинарията. Трамвая идва от Журналист. Този светофар е за предупреждение на ватманите, че от там до спирка Вишнева в участъка има трамвай, т.е. да не се спускат надолу, или да са бдителни. на завоя след спирка Вишнева има още един такъв, за същото - в участъка Вишнева - Журналист има трамвай. А на Журналист на последната спирка на тм12 се вижда пак една такава лампа, която пък предупреждава 12-ките, че от гората се спуска трамвай :) Многократно е споменавано във форума - сигнализацията в гората :)
П.П., ако се загледаш във мрежата от този светофор до Вишнева и от Вишнева до Журналист, в посока Семинарията - Журналист има по два проводника, единия е захранващия, другият е незахранен, но вързан към лампата. Когато плъзгача на пантографа минава през участъка с двойна ККМ, незахранения проводник получава захранване през плъзгача и лампата светва. Същото е и на едноколовозния участък на Скобелев, същото е и на сп. Триъгълника, като там лампата е за идващите от Илиенци, да предупреди, че спирката и респективно пътя е зает, за да не стане някой инцидент :) По-рано и на конфликтния завой на Алабин е била такава сигнализацията. Лампата е обикновена червена :)
« Last Edit: 11.11.2012, 17:53:25 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #64 on: 29.06.2013, 02:15:16 »
Точно на изхода на гората откъм семинарията. Трамвая идва от Журналист. Този светофар е за предупреждение на ватманите, че от там до спирка Вишнева в участъка има трамвай, т.е. да не се спускат надолу, или да са бдителни. на завоя след спирка Вишнева има още един такъв, за същото - в участъка Вишнева - Журналист има трамвай. А на Журналист на последната спирка на тм12 се вижда пак една такава лампа, която пък предупреждава 12-ките, че от гората се спуска трамвай :) Многократно е споменавано във форума - сигнализацията в гората :)
П.П., ако се загледаш във мрежата от този светофор до Вишнева и от Вишнева до Журналист, в посока Семинарията - Журналист има по два проводника, единия е захранващия, другият е незахранен, но вързан към лампата. Когато плъзгача на пантографа минава през участъка с двойна ККМ, незахранения проводник получава захранване през плъзгача и лампата светва. Същото е и на едноколовозния участък на Скобелев, същото е и на сп. Триъгълника, като там лампата е за идващите от Илиенци, да предупреди, че спирката и респективно пътя е зает, за да не стане някой инцидент :) По-рано и на конфликтния завой на Алабин е била такава сигнализацията. Лампата е обикновена червена :)
Точно на този светофар като светне и 12 -ките минават за да са първи.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #65 on: 10.08.2013, 23:46:48 »
Абе това за 12-ките е малко мит, в повечето случаи изчакват и се разбират с 18-ките и 10-ките и най-често те(12) минават първи.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #66 on: 08.12.2013, 02:25:38 »
Абе това за 12-ките е малко мит, в повечето случаи изчакват и се разбират с 18-ките и 10-ките и най-често те(12) минават първи.
Абе не е така почти никога  не чакат. Вече и 18 не го имат за нещо.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #67 on: 17.01.2014, 09:52:00 »
Един интересен представител на светофарите за трамваи  :rolleyes:
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4618
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #68 on: 17.01.2014, 12:07:58 »
Константин Величков, не бъркам, нали? :P Така е, белите лунни светофари са калпаво направени, много често горят крушки, често долната свети ярко като горните при забранителен сигнал... На площад Македония за идващите от Руски паметник миналото лято непрекъснато горяха, един ден сложиха жълти обикновени крушки, които изгоряха до една за...3 дни, но го нямаше проблема със незагасването на долната светлина. На 14ДКЦ посока Вазов до ден днешен е с обикновени крушки, които не горят често. На Славейков за идващите от Жулналист пък от две години вече работи единствено долната светлина много мижаво...  :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1859
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #69 on: 25.02.2014, 18:25:09 »
Не, че нещо, ама трамваите във Виена, на които съм се возил, спират и тръгват като асансьори! Техника от 2014 няма как да е невъзможно да спира плавно. Вероятно, все пак се иска малко желание от задапаратното устройство ;)

И не, че искам да злобея, ама из другите теми:
В 11:30 2305 направи десет минути задръжка пак на входа на единичния коловоз посока НДК, явно ватмана беше объркал командите и компютъра го беше блокирал или и аз не знам какво беше, но после си тръгна и освободи движението. Зад него имаше една седмица и 714 по 6.
Сутринта около 7.00 аварийният кран летеше по улиците, за да отпуши движението на бул. Прага където 2304 дерайлира на стрелката на единичния коловоз в посока НДК. Трябвало е да върне назад, за да пропусне насрещно движещата се мотриса, но не е освободил стрелката и е върнал назад, като последствията са ясни. Задръжката е била около 2 часа доколкото знам.
Може би като се позахабят накладките, и такива случки вече няма да има?
« Last Edit: 25.02.2014, 18:33:41 by hitar_potter »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #70 on: 25.02.2014, 18:56:55 »
Вторият случай конкретно не е свързан с накладките, а с правилата за движение! ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9688
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #71 on: 25.02.2014, 19:59:54 »
Оф стига се е наливало масло в огъня. От кипариса и биоборда не се вижда въобще никоя част от идващият от НДК трамвай, докато е в двойния коловоз, освен пантографа. Когато слънцето е успоредно на булеварда и респективно на трамвайното трасе, то така свети в очите на идващия от Петте кьошета, че не им завиждам на единиците въобще. Седмиците си правят каквото искат на тоя единичен коловоз, сигнализацията е тъпа, светофара след спирката посока НДК светва, когато трамвая отсреща навлезе в единичния коловоз, а по това време може би и този посока НДК да е навлязал и така да стане нещо като случая от днес. Въобще не мислите и за огромния натиск, който изпитват ватманите на песите да не им се случи нещо и всичко да е наред, макар че далеч не са напълно обучени да работят с техника от толкова ново поколение. Защо непрекъснато трябва да се задава въпроса защо всичко не върви като по вода и не е перфектно? Това е абсолютно невъзможно, избийте си го от главата. Не разбирате ли каква колосална крачка напред са тези трамваи в сравнение с всяка друга технология на досегашните ни? Не може всичко де е ок след едва един месец и малко редовна експлоатация. Писна ми вече да чета подобни коментари, на мен ми става лошо като ги чета, а на ватманите не знам какво им е, когато взимат пряко участие във всички тези събития.
« Last Edit: 25.02.2014, 20:25:39 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #72 on: 25.02.2014, 20:15:59 »
Затова - наказания за водачите неспазващи сигнализацията и другите по ЗДвП.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17737
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #73 on: 26.02.2014, 11:05:14 »
Оф стига се е наливало масло в огъня. От кипариса и биоборда не се вижда въобще никоя част от идващият от НДК трамвай, докато е в двойния коловоз, освен пантографа.

Няколко пъти вече съм гледал специално и след консултация с няколко ват6мани мога да кажа, че наистина има затруднения във видимостта, но има места откъдето ясно се вижда идващият трамвай. Така, че София 70 има право, когато преди време пишеше, че няма видимост. НО! все пак има светлинна сигнализация, която показва дали идва трамвай или не. Доколкото знам, до преди 20 дни сигнализацията не се е включвала в момента на влизане на трамвай, а 10 метра по-късно, което е било грешно. Сега вече всичко е наред.
Кой от вас помни единичния коловоз между Парк Хотел Москва и Автогара Юг? Там нямаше абсолютно никаква видимост доколкото помня и всичкис е водеха от светофара.
мур

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2680
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #74 on: 26.02.2014, 11:09:47 »
На онзи коловоз при Парк хотела светофара имаше повече светлини.
Сигнализацията на CCS също беше по-добра.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #75 on: 26.02.2014, 14:24:18 »
Редно е да се подобри сигнализацията, още повече, че се очертава светло бъдеще пред уж временното едноколовозно трасе.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8251
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #76 on: 26.02.2014, 21:17:22 »
Сигнализацията светва и в двете посоки , независимо трамваят в коя посока е . На идване от НДК червеният семафор е на 20 метра след стрелката и преди да я застъпиш той светва .

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9688
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #77 on: 26.02.2014, 21:33:06 »
А защо не направят тези идващи от Петте кьошета да са с предимство, а тези над тунела да изчакват? Макар че то всъщност това не е писано правило, че идващите от НДК са с предимство пред тези от Петте кьошета.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3208
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #78 on: 27.02.2014, 03:00:18 »
Всеки бърза при закъснение да навакса и това също има значение.
████████████████████████ Епилог

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #79 on: 27.02.2014, 06:13:04 »
1. Как ватманът, идващ откъм НДК, познава, дали светофарът свети заради него или заради наличен насрещен трамвай?
2. Докато по коловоза минава трамвай в посока Петте-НДК, има ли гаранция, че след него няма да има още един в същата посока? В противен случай този при НДК вижда излизането на трамвай, но как да познае, че има и друг по трасето?

По принцип сигнализацията трябва да гарантира безопасно преминаване. Пряка видимост може и въобще да няма, да има кипариси, мъгла...

Мисля, че светофарът в участъка Руско посолство-Интерпред се командваше от човек в кабинка, която беше издигната високо, за да има видимост и в двете посоки.
« Last Edit: 27.02.2014, 06:17:33 by blagun »