Author Topic: Трамвайната сигнализация  (Read 21085 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1707
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #100 on: 04.03.2017, 13:36:25 »

защото не се налага на "отидеш" до светофара, да спреш и да чакаш да се задейства тепърва датчикът и да те пусне,

Аз за това направих изричната уговорка "да се направи както трябва", системи за разпознаване на идващо релсово превозно средство работят обикновено с предварителен и основен датчик на известно разстояние за да не се налага да се спира изцяло. Това работи обаче разбира се стабилно само ако трасето е обособено, в противен случай всеки, който се вклини между трамвая и втория датчик прави цялата система на пух и прах.

« Last Edit: 04.03.2017, 13:41:33 by fafan »

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 912
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #101 on: 04.03.2017, 17:11:32 »
Следобяд винаги има, за сутрин Незнам.
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3415
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #102 on: 06.03.2017, 02:35:28 »
Има, не си наблюдавал достатъчно добре.
На Семинарията забавянето е минимално, имайки предвид бързото сменяне на фазите. А и там разписанието на тм 10 позволява изчакване 30-тина секунди. Най-голям проблем създават светофарите на ЦУМ и 6. РПУ, които много често, въпреки наличието на трамвай, изпускат трамвайната фаза. От светофарите с датчик, проблемен е този на Метростанция Обеля, защото много забавя трамвая при закъсняване със засичането на датчика, а разписанието е меко казано съкратено.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 608
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #103 on: 06.03.2017, 09:45:32 »
Като цяло "умните" светофари са порядъчно малоумни и са от най-добрите примери за гнусна гербаджийска далавера. Те възприемат сигнал от датчик или пешеходен бутон до поне 10-15 секунди преди съответната фаза. Благодарение на тази екстра пресичането на големи кръстовища е кошмар. Tatra е прав, че на Семинарията фазите се сменят бързо и изпускането на момента за заявка от трамвай не е толкова драматично. По-интересно е ако трябва да пресечеш такова кръстовище по диагонал. Докато пресечеш първото платно, вече си изпуснал съкровения момент за натискане на бутона и чакаш да мине цял цикъл, за да пресечеш следващото платно.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 889
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #104 on: 06.03.2017, 11:08:23 »
Абсолютно подкрепям това за гнусната гербаджийска далавера. Същият абсурд като пешеходните светофари. Трябва да чакаш по две фази, и то на кръстовища, на които винаги пресичат много хора, а не някой рядък пешеходен светофар.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9544
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #105 on: 06.03.2017, 17:45:08 »
Като стана въпрос за чакане отдавна забравям да спомена за безумният пешеходен светофар с активация от бутони на „Александър Стамболийски“ и „Княз Борис I“, който преди някъде около две години замени пешеходната пътека без светофар. Автомобилната фаза е изключително дълга и често пъти трафикът се източва близо минута преди да светне зелено за пешеходците при натиснат бутон, което е безумие и много от пешеходците си пресичат на червено, но Столична община не я бива в адекватното настройване на светофарните уредби. Трябва подобен тип светофари да се програмират с изчакване в рамките на 10 до 15 декунди след натискането на бутона независимо колко скоро е имало фаза зелено за пешеходците, тъй като по принцип ако например натиснеш бутона веднага след като е приключила пешеходна фаза можеш да си чакаш 2-3 минути, а това не трябва да е така, първо защото не трябва да се позволява толкова голямо задържане на пешеходците и второ настройката трябва да е в зависимост от трафика по съответната пътна артерия. Например през 2011 г. поставиха пешеходен светофар с бутони на улица „Търново“ пред 56-то училище, където трафикът не е интензивен, но инсталираха такъв светофар от съображения за повече безопасност, която обаче не е постижима с неадекватната му настройка. Същото се отнася и за култовия пешеходен светофар на „Филип Аврамов“ пред бъдещият небостъргач.

Навлизаме в офтопик, да се премести каквото е нужно в темата в раздела за пътна инфраструктура.

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 297
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #106 on: 14.06.2017, 23:55:42 »
А този датчик на ул. Струга и бул. М.Луиза работи ли изобщо? Масово се минава на забранителен сигнал.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 795
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #107 on: 15.06.2017, 23:07:35 »
Уж не работи и фазите се сменят автоматично, но понякога не се сменят май и 1-цата не получава разрешителен сигнал.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3185
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #108 on: 11.05.2018, 01:33:58 »
Трамвайна линия 11 е алтернатива на задръстванията по Мушанов и бул. Овча купел. За да намалеят задръстванията, трябва да има разнообразен и бърз градски транспорт, с който да се предвижваш. Какво става обаче, когато трамваят е бавен, защото попада в задръствания при автогарата на кръстовището с "Цар Борис III". Там му трябват по три фази, за да мине. На кръстовището на Линкълн и Овча купел трамваите чакат по 180 секунди. Там се строи метростанция и има по едно платно за автомобили (в двете посоки) и линия 45. Оттам се включват автобуси на гараж Земляне и трамваи на депо Красна поляна.
Преди това кръстовище релсите на павета са в плачевно състояние. Как да накараме хората да ползват градски транспорт и да слязат от колите си, когато не сме се погрижили за състоянието на този участък, преди големия ремонт за метрото? Градският транспорт трябва да е скоростен. Нека ватманите кажат мнението си - да се слага ли датчик и да се настройва ли на 70 секунден светофарен цикъл това кръстовище. Да има ли часове от деня, в който непрекъснато да работи трамвайната фаза и такива часове от деня, в които само чрез датчик за чакащ трамвай да се пуска.
Алтернатива е движение по Цар Борис III с автобус 260 и трамваите, но и те са доста претъпкани.
████████████████████████ Епилог

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #109 on: 11.05.2018, 06:09:49 »
По принцип всички датчици за трамваи са напълно излишни и с нищо не им помагат ,нито за бързо преминаване, нито за предимство, за нищо. Най-ненужен и безмислен е този на Мега мола в Люлин, а още по- ненужен е на Житница. Те по принцип не пропускат трамваите и им губят излишно много време ,а представете си какво става като се бутат два и първия няма пантограф опрян в мрежата.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #110 on: 11.05.2018, 09:07:16 »
По принцип всички датчици за трамваи са напълно излишни и с нищо не им помагат ,нито за бързо преминаване, нито за предимство, за нищо. Най-ненужен и безмислен е този на Мега мола в Люлин, а още по- ненужен е на Житница. Те по принцип не пропускат трамваите и им губят излишно много време ,а представете си какво става като се бутат два и първия няма пантограф опрян в мрежата.

Този на Мега Мол Люлин по мой наблюдения не е да пуска трамвая приоритетно, а когато няма трамвай да пусне левият завой. Но това съм го виждал да сработва само вечерно време, не е през целия ден.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4608
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #111 on: 11.05.2018, 10:40:07 »
Най-лошото е, че тези датчици не сработват като хората и в действителност представляват същото като пешеходните бутони - пречат.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #112 on: 27.05.2018, 23:47:29 »
За какво е служел този трамваен светофар,който се е намирал на кръстовищата Граф Игнатиев и Г.С.Раковски,и Граф Игнатиев,и Васил Левски?

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #113 on: 28.05.2018, 10:49:57 »
За колчетата.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #114 on: 14.07.2018, 13:43:35 »
Извинете, какъв е този от ККМ на София???

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8223
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #115 on: 14.07.2018, 15:11:58 »
Тъй като си попитал нормално - ще ти отговоря - ограничение на скоростта в даденият участък - за трамваите.