Author Topic: Трамваи на основен ремонт в Трамкар  (Read 353384 times)

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Трамваи на ремонт в Трамкар
« Last Edit: 26.05.2009, 23:40:12 by CKD »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Вчера с tiristor направихме една невероятна разходка до ТРАМКАР. Първоначално замисълът ни беше да влезем в депо Красна Поляна, но не ни пуснаха. Тогава взехме 2011 по ТМ15 и отидохме до ТРАМКАР. Бяхме посрещнати много любезно от самия директор, като същият ни допусна да разгледаме "отвътре" завода. Снимките от посещението са качени в bgphoto. Комантар към тях ще пусна малко по-късно в http://sgt.50webs.com
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Това е моят снимков материал:
http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=...7&AlbumId=66633
Очаквайте подробности и коментари на сайта http:\\sgt.50webs.com

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: tiristor
Това е моят снимков материал:
http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=...7&AlbumId=66633
Очаквайте подробности и коментари на сайта http:\\sgt.50webs.com
браво на вас, ама дайте  Инфо за ЧКД-то по 20 - кво прави в Трамкар-какво му правят. Преди това има вагон като този реставрирания-това 2я такъв екземпляр ли е или си е познатия ни от улиците  ? Този вагон 88 ремонтен ли е, може би колегата "софия70" ще каже какво му има на 802 че е там ?  Що 1089 е бракуван и аре стига с въпросите
НЕ на хейтърството!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
1089 не е бракуван. Просто е седял на едно и също място откакто е внесен, не е пускан на линия. Вътре е сравнително запазен, но не може да се каже, че скоро ще го стягат.
Колкото до 88, това е подвижния склад на Трамкар от край време. На практика 88 рядко излиза по улиците, но аз съм го виждал веднъж. Любопитното е, че с тия вериги до тележките прилича на луноход  Преди години имаше много занемарен вид, сега е прясно боядисан и освежен.
В момента в Трамкар са вагоните 323 и 702. На 323 вече тече ОР. 702 стои до него и търпеливо си чака реда. Интересното е, че не видяхме 906, което сериозно ме кара да мисля, че вече си е заминал...
ЧКД-то не знам кой номер е, но мисля че е 4105. Отдавна не съм го виждал на линия, пък и то имаше синя реклама.
В крайното хале течеше модернизацията на 801. Както видяхте, ламарините вече са му махнати, но все още се чакат частите да дойдат. Вагонът ще бъде трисекционен, като 9хх, не разбрах дали ще има понижена част.
Очаквайте повече информация от сайта на maniak идните дни

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
4105 е в Трамкара.
Нека отговорника по 802 се отчете защо същият е в Трамкар и защо сега кара 723.
1089 го ползват за части. Той никога не е излизал на линия.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
На 801 ще му бъде "присъдена" средна нископодова част, така че той ще стане като T8M900.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Quote from: maniak
На 801 ще му бъде "присъдена" средна нископодова част, така че той ще стане като T8M900.
присАдена.
Това няма да се случи в близко бъдеще.

802 преди да отиде на ОР беше тотално ограбен .Набутаха му тележки от най-голямите гробници .Така той отиде с тях и се върна с тях .
За един месец три пъти се връща с една и съща повреда - разхлабване на болтовете на капака и изтичане на маслото , като последния път съпътстващата болест беше и превъртял редуктор.
802 го закараха във Вторник и се надявам до Петък да е готов. А иначе отговорника на 802 е карал 723 , защото 723 е зачислен на ватман 3021, който е бил 1-ва смяна и отговорника на 802 го е сменил 2-ра смяна.
А днес ще кара каквото му дадат и по-точно което е останало.
« Last Edit: 14.09.2006, 12:56:34 by София 70 »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Много яки снимки . Що не се обадихте , че ще ходите .
Виждам , че има скелет на задница на Т6М 700 . Този стария трамвай ще го реставрират ли?

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Ходенето до ТРАМКАР въобще не беше планирано. Идеята беше да се посети депо Красна поляна. На място установихме, че идеята е невъзможна без знанието на "PR" агенцията към СКГТ. Искам да кажа, че просто не ни допуснаха до трамваите. Отчаяни решихме да не се отказваме и посетихме Трамкар. С огромно удоволствие мога да заявя, че положението там никак не е трагично и че хората си вършат работата (ако някой иска да ме апострофира, нека запази мнението си за себе си!) Работата по новите мотриси още не  езапочнала, но разбрахме, че
1. ще наподобяват Inekon Trio, каквито в момента са доставени в Оломоуц и Острава (Чехия)
2. ще имат 4 двигателя по 75kW всеки
3. ще имат средна нископодова част.
Това е за сега.
ps До дни ще излезе и материала за Трамкар в познатия ви сайт  
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
А къде изчезна 823 не съм явиждал от поне 1 седмица.Ватманката ,която я кара 1 смяна ту е на един,ту на друг трамвай(828 и 814).
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
823 си е на линия .
Да не би фаворита ти да е 822

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Като гледам каква жалка картинка е коша на 801 се чудя защо не го сътворят наново и да си оставят и без това обречените 17 нещастни Т6М -700 да си се клатят и разпадат по улиците .

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12180
    • View Profile
    • Email
Quote from: София 70
Като гледам каква жалка картинка е коша на 801 се чудя защо не го сътворят наново и да си оставят и без това обречените 17 нещастни Т6М -700 да си се клатят и разпадат по улиците .
А защо трябва да се прави нов кош? Според мен няма нужда сега може да се укрепи стария и да се сложат допълнителни греди при съчленението,защото май на тези кошове там и ме слабото място.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
А какво не му е. Ако тия дни се развихри малко по-силен вятър отломки от тоя кош ще захвърчат чак до Цар Борис. По-добре да модернизират 1088.
« Last Edit: 22.09.2006, 12:08:59 by CKD »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Днес се возих на 716 и ватманът като връткаше ръчката изхвърчаха искри изпод кутията с надпис "Не сядай". Като се замисля, че едно време имаше седалки там, лошо ми става. Тези БГ трамваи безопасни ли са изобщо?

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4983
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
То винаги са си изхвърчали от там искри. А седалките ги махнаха при един инцидент когато мълния удари трамвая и това беше гръмнало и някаква жена беше пострадала ако не се лъжа.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Никаква мълния не е удряла трамвая. Денят беше слънчев и топъл когато на спирка Хъшове в кв. Разсадника такава искра изпепели бабичка в трамвай по тогавашната 4-та линия.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Quote from: Ivo
А защо трябва да се прави нов кош? Според мен няма нужда сега може да се укрепи стария и да се сложат допълнителни греди при съчленението,защото май на тези кошове там и ме слабото място.
801 е единствения от тази серия , който не е укрепен ( пардон - 710 тоже) Ами ще ти кажа защо нов кош - погледни на снимката - около половин тон винкели - това представлява корубата .на снимките ясно се вижда всичко как е корозирало .
Ще се изгражда нещо ново на стар и ръждясал скелет. :unsure:

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Quote from: conecto
Днес се возих на 716 и ватманът като връткаше ръчката изхвърчаха искри изпод кутията с надпис "Не сядай". Като се замисля, че едно време имаше седалки там, лошо ми става. Тези БГ трамваи безопасни ли са изобщо?

В кутията с надпис НЕ СЯДАЙ се намира голямия апарат на трамвая .Тъй като управлевнието е първобитно има вал на който са наредени медни палци .Стационарно има наредени касети със същите медни палци при докосването на два медни палеца се предизвиква искра от протичащия ток .Когато палците не са почистени се появява  пържене и следователно много силно искрене.
Малкия апарат е разположен в кабината под ръкохватката за движение .Медните палци на вала контактуват със същите касети , стационарно разположени отстрани . Обикновено по -голямо искрене има при включване на паралел , защото тогава консумацията се увеличава двойно - до серия двата (четирите )двигатела са свързани последователно , а при паралел - успоредно или - при серия 2 х 300 волта , при паралел - 2х 600 волта . при София 100 -  при серия - 2х300 + 2х300 волта  , при паралел - 2х600 + 2х600 волта .
при включване на паралел също се усеща и едно придърпване . При някои вагони то почти не се усеща , при други е много осезателно.
В серия София-70 имаше няколко вагона , които нямаха голям апарат - т.е. управлението беше побрано само в малкия апарат в кабината . вагони с такива апарати бяха 732-744.