Author Topic: Идеи за градския транспорт в Бургас  (Read 10390 times)

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Много интересна презентация: http://file.burgas.bg/jaspers/1/bg/index.html

Инфо за проекта: http://dnevnik.bg/morski/2009/08/20/772661_specialisti_dadoha_preporuki_kum_transportnata_shema/
  Понаправих си труда да разгледам. Аз съм голям превърженик на тези БРТ ленти за ГТ. Aба цялата идея е добра,но в България няма бъдеще :(
« Last Edit: 29.12.2009, 08:00:13 by west_1 »

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
БРТ обикновено създава повече проблеми от колкото решава...  По цена гони релсовите системи, а по капацитет е далеч зад тях... Аз лично не виждам смисъл от подобна играчка. Рапид транзит ли е - релсите са правилното решение.
UPP@UIC

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
BRT е ефективно само ако е частична система.Guided bus в някой участъци(за да избегне трафика и по-лесно управление на машината),но обикновен автобус в други(с цел да се промушва там,където няма голям пътникопоток/ няма място за релси или са необходими много линии).Ако се гони вместимост без Light rail/heavy rail няма начин.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Просто вместимостта на автобусите е прекалено малка, за да оправдае вложеното в безконфликтните трасета, било то и частични. Дори по-голямата пропускателна способност на автобусните трасета не решава проблема, тъй като достигат леките железници като капацитет при интервал под 30 секунди... което за мен поне е абсурдно, макар и не невъзможно).
В някои градове в Европа (и не само) гъвкавост се постига именно чрез отделяне на релсовите трасета в напълно безконфликтна мрежа в градския център (снабдена с метроподобна сигнализация и осигурителна система) и разклоняване подобно на обикновен трамвай в крайните райони.
Макар за мен лично LRT + довозващ транспорт (автобус или тролейбус), където това е нужно, е оптималният вариант за момента като съотношение инвестиции/резултати.
UPP@UIC

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Просто вместимостта на автобусите е прекалено малка, за да оправдае вложеното в безконфликтните трасета, било то и частични.

Зависи колко вместимост е нужна. Аз говоря за бетонените коловози, благодарение на които автобусите избягват трафика и се управляват по-лесно (не са по цялото трасе и има възможност за използването има от различни линии по дестинацията). От тях определени има полза. Но за цялостна BRT система (ала LRT, но на гуми) няма спор-глупост е.
« Last Edit: 05.10.2010, 18:08:55 by west_1 »

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile

Не знам дали тук му е мястото,но ако не е модераторите ще го преместят.
http://news.burgas24.bg/146845.html

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Щеше да е смешно... ако не беше тъжно...

Чудя се как ли точно си го представят... Локомотив серия 55 дърпа един вагон с 15 км/ч по линия която води до никъде? Чудя се дали има някой, поне малко разбиращ от железници, който да в участвал в раждането на тази гениална идея...

Аз твърдо застъпвам идеята че Бургас трябва да развива релсовия транспорт, но начинът определено не е това...
« Last Edit: 06.03.2010, 09:49:22 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Щеше да е смешно... ако не беше тъжно...

Чудя се как ли точно си го представят... Локомотив серия 55 дърпа един вагон с 15 км/ч по линия която води до никъде? Чудя се дали има някой, поне малко разбиращ от железници, който да в участвал в раждането на тази гениална идея...

Аз твърдо застъпвам идеята че Бургас трябва да развива релсовия транспорт, но начинът определено не е това...

Не обръщай внимание на слабоумните журналя.Такова нещо като градска железница няма.Има Heavy commuter rail(на български метро) и light rail (трамвай,било то с обособено трасе или не) както и комбинация. От първото до Поморие смисъл няма. Иначе няма нищо лошо релсите да се ползват от трамвай, който да обслужва както Бургас,така и летището и Поморие. Само дето маршрута на тея релси по никакъв начин не се вързва....
Ето ви идеална трам линия:  Централна гара-> бул. Булаир (необособено трасе) ->паралелно на бул. Демокрация през градината (обособено трасе) до кръстовището с ул. Димитър Димов->бул. Демокрация,най-лява лента(обособено трасе)->ул. Стефан Стамболов,най-лява лента(обособено трасе)->ул. Транспортна,най-лява лента(обособено трасе)->ул. Димитър Димов,обособено трасе до летището и Поморие.
Разклонения->
1.От ул. Стефан Стамболов влиза в Славейков през бул Тракия (за конкретния маршрут ще се прави консултация с жителите на квартала).
2.От ц. гара до Меден Рудник.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Проблемът е че не са само журналистически писания... тия в общината наистинаги говорят такива... и си вярват... а журналистите  просто пишат каквото им се каже...
UPP@UIC

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Добре е да се помисли за автобусна (или тролейбусна) линия, която минавайки през Трета поликлиника, да отива към М.Рудник. Навремето имаше работническа линия 110, която обаче отиваше само до "Илия Бояджиев". Според мен е добра идея да се раздели 211 на 11 и 219, като 219 да минава през "Трета", оттам по "Ботева и за М.Рудник".
« Last Edit: 18.09.2010, 00:54:08 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Една интересна дискусия, която се заформи през изминалите няколко дни покрай проекта "Джаспърс": http://www.burgas1.org/e107_plugins1/forum/forum_viewtopic.php?99.60

Offline filipkarolev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Ω∆Ψ – ЗНАНИЕТО ПРОМЕНЯ СЪЗНАНИЕТО!
    • View Profile
Те нямаха пари когато исках видеосистемата на Автогара "ЮГ" от VGA (640х480 точки 25 кадъра/сек)(8 фиксирани камери) да я ъпгрейдна до 1.3 мегапиксела 30-40 кадъра 12 въртящи (PTZ) камери, защото лятото стават много кражби от туристи, че да вадим и лица в близък план, а тука ми говорите за 60 ТЕДОМ-а и други благини, моля свалете розовите очила и си сложете слънчеви такива  :P
« Last Edit: 22.08.2011, 16:08:59 by west_1 »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не е точно за тук, но не е и нито за автобусните, нито за тролейбусните теми...
Quote
Градският транспорт в Бургас – с кораб, 11.01.2013

Плавателният съд ще пътува от Приморски парк до Св. Анастасия

Градският транспорт в Бургас е единственият в най-новата история на България, който ще вози пътниците си с кораб. Той ще осигурява връзка между пристана на Мостика в Приморски парк и пристана на остров Света Анастасия. Курсовете ще бъдат редовни, както на автобусите на градския транспорт.

Корабът ще е с цяла непрекъсната водонепроницаема палуба, свързваща двата корпуса. Той трябва да побира 75 души, включително екипажа, да е с дължина до 18 метра и с ширина до 7 метра. Главните му двигатели трябва да са два турбонадувни морски дизела. Вътрешното обзавеждане ще е пригодено и за обслужване на пасажери с увреждания.

"Каня всички производители на плавателни средства да участват в конкурса. Искаме да изберем най-доброто за бургазлии и гостите на града", каза кметът Димитър Николов. Довършват се последните детайли по обществената поръчка за доставка на пътническия кораб. Документи за участие в конкурса ще могат да се закупуват от 14 януари във фронт офиса на общината.
Източник

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Няма да е лошо да се помисли за разкриване на нова автобусна спирка по маршрута на линия 12 на ул."Струга" до бензиностанция "Шел" в посока пл. "Трапезица"
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline dakata

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
Няма да е лошо да се помисли за разкриване на нова автобусна спирка по маршрута на линия 12 на ул."Струга" до бензиностанция "Шел" в посока пл. "Трапезица"
Не и преди да се направи пробива на бул. "Янко Комитов" и се сложи светофар. Пресичането на улицата на това място, е почти невъзможно.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Според мен е добре линия Т1 да има още една спирка на бул. „Мария Луиза“, защото разстоянието от бул. „Сан Стефано“ (спирка ''Автомивка'') до следващата, е прекалено дълго.
Все едно да вървиш пеша от спирката на бул. „Булаир“ до тази на „Трета Поликлиника“.
:hammer:
« Last Edit: 09.03.2016, 12:35:12 by todorow_211 »

Offline pale

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
Здравейте, чудя се защо до Лозово и Долно Езерово се движат 2 линии и то напълно енакви.
Имам предвид за Лозово не е нужно А25/7 (както и за Долно Езерово).
Защо А25/7 не се закрие и едната му кола да се прехвърли по някоя друга линия?

Ако греша, че А25/7 трябва да се закрие ми кажете къде греша (тоест бъдете изчерпателни в отговора си). :) :) :)

Offline r77adder

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Здравейте,
Знам, че бургасбус и градския транспорт в България има далеч по-големи проблеми от ужасяващите траспортни карти за ориентация по спирките.
Въпреки това от няколко месеца работя върху малко по-приемлива карта за градския траспорт на Бургас. Целта ми е двуезичност, яснота, подходяща за туристи и гости на града. Използвам като референция някои от добрите примери в сферата. Успях и да се свържа с БургасБус и за момента работим по темата макар и бавно и без гаранции, че ще решат да я използват.

Ето я картата в силно незавършен вид - https://www.dropbox.com/s/v0qo17zqcl...tails.pdf?dl=0

Ще се радвам ако е възможно да отделите малко време да ми кажете за проблеми, идеи или липсващи елементи. Основно ми трябват имена на спирки, немога сам да проверя, защото съм в чужбина.

Поздрави,
Иван

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Ще се радвам ако е възможно да отделите малко време да ми кажете за проблеми, идеи

Мисля, че проекта за ИГТ по- добре беше плануван в началната си фаза, когато определиха следа за БРТ-коридор, преди същата да я коригират частично в Меден Рудник и в Изгрев. Конкретно за първия комплекс използваха тези пари да направят с тях и източната районна артерия и пренасочиха да минават неудобно Б-тата оттам, уж централно и бързо по широка улица забравяйки обаче, че по този начин се отдалечават от плътността на 4-те микрорайона. Голяма част от комплекса не попада в изохрона на спирките му и хората трябва да се прекачват на второ място. На кмета Николов му се обяснявах, че на практика този проект не касае подобрения в градоустройствения план, а това града да има удобство в транспортната схема. Но всичко вече е пред свършен факт- трасето на БРТ-коридора не може да се променя. И оттам започнаха проблемите и недоволствата сред обществото, от което схемата беше преправяна и допълвана неколкократно. Като резултат от това лично според мен се загуби смисъла да има ефективна базова бърза автобусна линия и допълващ сателитен тролейбусен транспорт, а реално отново се получи пренасищане и дублиране на линии, къде с А9, Б11, Б12, Б-Одрин и т.н. Още по- лошо е, че пари се наляха и за терминал, който въобще не му беше мястото там. Така наречените Б-та в трябваше да тръгват някъде от центъра на селото и да минават удобно през всички зони на комплекса, а тролейбусите да тръгват от друго място (примерно да се направи кръгово кръстовище пред бл.46) и обратно по посока на тях също да минават през целия комплекс и да продължават по маршрутите си. По този начин тролейбусния транспорт нямаше да влиза в конфликт с проекта за ИГТ и щеше да има допълващи функции.