Author Topic: История на Икарус в България  (Read 59750 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12849
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #300 on: 25.07.2018, 21:11:44 »
И возеха много меко и плавно като лодки, с някакво по-специфично окачване бяха, не на възглавници като 280-ките. Може би на ресори. Като минат през дупка подскачаха нагоре-надолу като на пружини вместо да удари и друсне твърдо. Явно са правени специално за лоши селски пътища.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5156
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #301 on: 26.07.2018, 15:21:11 »
Ако бяха на ресори щяха да тресат повече. :help: Цялото семейство Икарус 2xx е с въздушно окачване с реактивни щанги и хидравлични гасители на колебанията. :help:

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 362
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #302 on: 26.07.2018, 17:14:12 »
Ако бяха на ресори щяха да тресат повече. :help: Цялото семейство Икарус 2xx е с въздушно окачване с реактивни щанги и хидравлични гасители на колебанията. :help:
Не си прав. Моделът 255 е на ресори, както и този от снимките по-горе, също така и 211. За тези модели по мои спомени беше характерно че колкото повече са натоварени, толкова по-меко возеха.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1846
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #303 on: 02.09.2018, 15:20:27 »
Стар модел  "Chausson", за който се твърди,  че е заснет в България през 1956г. Източник

Благодаря :)
« Last Edit: 03.09.2018, 17:44:29 by difian »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3011
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #304 on: 02.09.2018, 20:08:47 »
Това не е Икарус, а френски Chausson.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12849
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #305 on: 03.09.2018, 20:50:13 »
А този автобус, модел на Хеншел от края на 50-те не ви ли прилича поразително на Икарус 180?

http://www.beku-bildarchiv.de/bildarchiv/rp-mix-Dateien/TrierSWT-027-18061986-8622n10.jpg

http://www.beku-bildarchiv.de/bildarchiv/rp-mix-Dateien/TrierSWT-027-18061986-8622n11.jpg

И нали стана въпрос преди за автобусите и ремаркетата, че преди не е имало съчленени. Намерих такъв от началото на 50-те години още и то доста добре изглеждащ. Явно си има съчленени още от началото на 50-те, като нищо и от края на 40-те.

http://www.beku-bildarchiv.de/bildarchiv/rp-mix-Dateien/KaiserslauternSW-044-23041981-10532.jpg

Да не се окаже че легендарният Икарус 280 е някакво копие на съчленен Хеншел/Бюсинг  от 50-те ,но надстройката нагоре и дезайна са Унгарски.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3011
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #306 on: 03.09.2018, 21:20:14 »
Поне 20 пъти е писано, че Икарус 180 е копие на Хеншел, унгарците не го крият, дори са купили една бройка.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2813
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: История на Икарус в България
« Reply #307 on: 04.09.2018, 17:20:28 »
280 не е ли на същата база като 180? Иначе MAN SR280 доста прилича на Икарус, но не знам кой от кого е копирал.

RIP 8157 (1989-2019)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5156
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #308 on: 04.09.2018, 18:20:56 »
MAN SR280 е туристически автобус, докато Икарус 180/260/280 са типично градски и конструкцията им се различава сериозно примерно разположението на двигателя е различно. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12849
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #309 on: 04.09.2018, 23:51:38 »
А в тая връзка кой изобретява първият съчленен автобус? Предполагам че това става в самия край на 40-те и самото начало на 50-те години някъде и като предположение е някой модел на Бюсинг или Хеншел подобен на снимките горе. Най-старите снимки на съчленени, които намирам са като този на Бюсинг от 50-те години, явно преди това още не е имало.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3011
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #310 on: 05.09.2018, 00:14:37 »
Баш първият беше някаъв американски от 30-те години. А още по-преди - парен ДеДионБутон от края на 19-ти век.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3011
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #311 on: 10.09.2018, 23:31:34 »
Преди да дойде, вече с черните кутии, но още с белите дръжки - последен вариант с такива.
« Last Edit: 10.09.2018, 23:33:08 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2382
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #312 on: 04.10.2018, 15:59:56 »
София 100 беше пуснал снимки от архив диапозитиви на библиотеката в Цюрих. Ето една снимка с прилично качество на варненски Икарус 180 по 1 от лятото на 1973 г.


Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1017
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #313 on: 11.10.2018, 02:10:26 »
Препращам една снимка на Икрарус 260 в Русе от classiccar-bg форума. Понеже не съм сигурен как да направя, за да не наруша някое правило, слагам директно адреса към страницата, а за снимката - дръпнете надолу.



https://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=628.5690;topicseen

Дифиан:Направо вградих снимката към публикацията!
« Last Edit: 11.10.2018, 14:07:57 by difian »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4029
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #314 on: 11.10.2018, 16:37:18 »
Чудесно, значи още не са го нарязали. Преди стоеше паркиран на автогара изток, но изглежда са го преместили.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1846
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #315 on: 12.10.2018, 00:01:17 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3011
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #316 on: 12.10.2018, 00:05:58 »
Че има и табелка "Самообслужване/Self Service". Браво.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3011
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #317 on: 16.10.2018, 19:49:37 »


В Станкето. Снимката е от Bus memories. И коментарът под нея:

"Точно така изглеждаха икарусите, минали основен ремонт в Дупница- боядисани с метлата фарове,мигачи, емблеми,гумените уплатнения,стъклата забърсани с един парцал-колкото да се вижда навън,а в техническо отношение бяха пълна скръб,голям късмет си беше да се приберат самостоятелно до гаража от който са."

Споделям напълно написаното, абсолютно вярно е.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12849
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #318 on: 16.10.2018, 21:30:31 »
Дане забравяме и гумения черен под на черни кръгчета, белите шперплатени плоскости под прозорците, развалените уплътнения на капаците на двигателя. Понякога и едни пластмасови седалки със желязна дръжка отгоре. На Икарус 180 може все още да не са слагали такива а да са тапицирали оригиналните с черна гума. От Икарус и Чавдар тай мода със същите матиреали се прехвърли и върху О 305-ците, а после дори и върху някои О 345 Г.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2382
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #319 on: 16.10.2018, 23:15:42 »
Снимката е много хубава и показателна. По стъклата има по 2 пръста боя в краищата и това май е най-малкия проблем.