Author Topic: История на Икарус в България  (Read 170629 times)

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #120 on: 29.10.2013, 21:58:08 »
Да удостоверявам,че това е автобус от гараж Земляне:АП 9174 с инв.номер 1711 - Икарус 280,43 - автоматик,за който спомена cvert.
Браво,сега вече съм 100% сигурен,точно 1711 му беше инв№.В този ред на мисли съм почти сигурен,че на следващата година дойде и 9175.А можеш ли да кажеш точно този Икарус 9174 кога е произведен,защото като дойде нямаше 2 месеца,лично се бях запознал с шофьора и съм говорил доста с него. Проблема е че бях 16-17 годишен,още толкова са минали от тогава и не си спомням името му.Мога да го опиша,беше около 35 годишен,леко пълничък с дълга права коса.Когато на втората година дойдоха многото Икаруси от София имаше и с номер който завършваше на 47 или 0047 или 0147,това е което си спомням.
Вероятно да е бил С 0047 ПБ, лично аз не си спомням такъв ДК номер колегата от София може да потвърди по - точно. Това явно са ДК номерата на Землянските автобуси - тези от Малашевци (жълтия, 2233 и 2465) бяха все още с ДК номера от вида АП , на повечето автобуси с регистрация АП регистрационните номера съответстваха с инв.номер на ПС.
Ние имахме два автобуса произведени и доставени 1987 г. с ДК.номера завършващи на 47 и ще ви предоставя и двата пък вие ще кажете кой от тях е бил в Бургас.Единият е с ДК: С 0047 ПБ с инв.н.1469 от гараж Република(тогава филиал на Земляне),а другият е с ДК: С 0147 ПБ с инв.н.0147(до 1990г.)от гараж Дружба.Да обясня нещо както в гараж Малашевци така и в гараж Дружба имаше съвпадение на инвентарните номера с ДК.номерата до към 1989 г.От 1990 г.насам над автобусите от Дружба се извърши поетапно цялостна преномерация на инвентарните номера на всички автобуси Икаруси и Чавдари.А относно запитването на cvert за 1711 АП 9174 - той е произведен и доставен 1985 г.заедно с АП 9175,за който спомена по-горе и който беше с инв.номер:1713 също от гараж Земляне.Тези двата автобуса са автоматици и точния модел на тези Икаруси и въобще на всички автоматици е : Икарус 280.43,за разлика от другите,които са 280.04.Аз вече си правя списъка с автобусите от София,които са били в Бургас благодарение на вас,за което съм ви и признателен също аз с каквото мога ще помогна на драго сърце.
« Last Edit: 11.10.2020, 22:46:26 by ivan3275 »

Offline Mike503

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #121 on: 30.10.2013, 17:39:45 »
По разказ на шофьор, който три години поред (1992-1993-1994) е ходил в командировка в Бургас знам следното: От София за Бургас както и за Варна са тръгвали 20 автобуса в колона, начело на която е имало линейна кола. Понеже тогава той е работил в гараж Земляне знам няколко инвентарни номера ходили до морето и те са 1247, 1265, 1267, 1269 и 1331. Очаквам да ми разкаже още от тези командировки както и да намери стари снимки, които да сканирам.  :)
ТРАМВАЙНО ДЕПО "КРАСНА ПОЛЯНА"

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #122 on: 30.10.2013, 18:55:20 »

Като ти прочета инв№ сякаш нещо ми светва.Да,със сигурност и 9175 е бил в Бургас.А има ли вероятност да се разминаваме в годината на производство,защото съм сигурен,че 9174 беше чисто нов,а те през 1985 не са идвали в Бургас.Този на който номера му свършва на 47 най вероятно е 0147,защото имам смътен спомен,че няколко автобуса бяха с еднакъв рег. и инв№.

Дияне,в София автобуси от Бургас са ходили веднъж през зимата и са обхванали две календарни години.Ако това имаш предвид за две ходения съм съгласен.Даже 7023 го караше "мазния"Недялко който ми е комшия и е все още жив,като го видя ще го питам.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #123 on: 30.10.2013, 23:11:59 »
Зирка,направо ме озадачаваш!Икаруси  с такива номера в  бившия клон на автобусни превози не е имало.Три години бях на практика там и при моята заинтересованост тогава никой,никога не е споменавал,че София са ни взели два Икаруса.В София отидоха всички най нови Икаруси от последната доставка която е през месец май 1985 седем броя,плюс три от предпоследната,после се случи някакъв инцидент май бяха блъснали единия и отиде БГ7485.
Че са нямали инв. н. предполага веднага са били командировани, но щом са имали регистрация с ''Б'' означава, че са били на ''Автокомбинат Бургас'', което обаче съвсем не означава, че трябва да са нощували там. В този период точно от 1984 г започват да се появяват САС – Смесените автостопанства, който са по - малките нива на местния ДАП. А от 1986 г – това което ние знаем, почват да получават ритмични доставки на автобуси Чавдари. Знаеш, че имаше в Поморие Чавдари, които не се прибираха в Бургас, други много рядко, при това бяха заведани с такива номера – още няколко примера има, за които се сещаш, – но да не излизаме повече за тази конкретика, че е за друга тема! Не споря за това което си слушал! Хипотетично – възможно ли е по някакви причини да не е станало дума или друго. Виж от колко време, чак сега изчерпвателно става въпрос. Иначе преди в софийската тема за Икарус, мисля бяхме само засегнали.

По разказ на шофьор, който три години поред (1992-1993-1994) е ходил в командировка в Бургас знам следното: От София за Бургас както и за Варна са тръгвали 20 автобуса в колона, начело на която е имало линейна кола. Понеже тогава той е работил в гараж Земляне знам няколко инвентарни номера ходили до морето и те са 1247, 1265, 1267, 1269 и 1331. Очаквам да ми разкаже още от тези командировки както и да намери стари снимки, които да сканирам.  :)
Според мен бърка годините. От 1989 стават сериозни промени, те обхващат и една - две по рано, но реално в този период шапката от ДАП -те е свалена. Вече през 90 - те масово от държавни променят формата на собственост в друга, и по този начин са лишени от подобно взаимодействие. 
« Last Edit: 30.10.2013, 23:13:34 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #124 on: 30.10.2013, 23:52:09 »

Като ти прочета инв№ сякаш нещо ми светва.Да,със сигурност и 9175 е бил в Бургас.А има ли вероятност да се разминаваме в годината на производство,защото съм сигурен,че 9174 беше чисто нов,а те през 1985 не са идвали в Бургас.Този на който номера му свършва на 47 най вероятно е 0147,защото имам смътен спомен,че няколко автобуса бяха с еднакъв рег. и инв№.
Да братле може и да си прав,но не знам 1711 и 1713 коя година са идвали в Бургас,ако е през 1986 има логика,защото в спирката пише,че са произведени 1985 и са доставени в София март-1986.

Offline Mike503

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #125 on: 31.10.2013, 00:18:38 »
Написал съм нещата дословно така както ми беше разказано преди 3 дни. А черно белите снимки, които сложих трябва да са от 1986-1987, а не от 1985.  :)
ТРАМВАЙНО ДЕПО "КРАСНА ПОЛЯНА"

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 903
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #126 on: 31.10.2013, 02:01:29 »
Сегашната 2401 е била 2 поредни години командирована в Бургас,и това го знам лично от човека, който го е карал тогава!
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #127 on: 31.10.2013, 18:52:14 »


Зирка,не виждам смисъл автобусите от София да идват в Бургас,да ги регистрират и веднага да ги връщат в София.Ти за тези два автобуса от къде знаеш?През годините имаше доста автобуси на които не им бяха написани инв№,но в гаража за изписване на части или смяна на консумативи винаги използваха тях,а не рег.номера,така,че всички имаха независимо дали им бяха изписани.През 1984 са доставени 5 броя и през 85 седем броя,по назад в годините не мога да кажа защото съм бил прекалено малък.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #128 on: 01.11.2013, 20:12:36 »
^ Много работи нямат смисъл, но се случват – вероятно с пристигането си са командировани в някои от градовете в Бургаски окръг. А няколко пъти са се появявали инцидентно в Бургас. Споменах, че от 1984 г почват да се създават по - малките клонове на ДАП -те – имам една книжка ''Автокомбинат Бургас'' в която е записано само със сухи цифри през коя година, какво се създава в Айтос, Грудово Карнобат, Мичурин, Несебър, Поморие. Предполагам са отишли някъде там. Съдейки по номерата, единият трябва да е доставен 1983/4, другият 1985 – (април, с останалите известни ни). Няколко месеца по - късно се появява нуждата от допълнително количество автобуси за София, при това не малко. Сигурно е, че количествата доставени автобуси от Унгария са недостатъчни, същевременно Заводът ''Чавдар'' също осигурява, но къси. Само година по - късно започват да пускат и съчленени, които ще напълнят на 100% всичките новосъздадени САС във някои от споменатите градове, в други и с къси, – също и на повечето места в цялата страна.
По този начин, предполагам въпросните два Икаруса са командировани в София с останалите. Първо, защото там където са били, вероятно е имало по - малко натоварване, от Бургас; респективно по - запазени, – сам знаеш какъв е бил пътникопотокът в онези години. И второ, че непосредствено след период(-ът) на голямото командироване в София – зимата на 1985/6 г – идва точно с пускането на съчленената версия на Чавдар. Така се постига обезпечаване с дълги автобуси за въпросните САС -ве, тоест нуждата да се върнат същите не е наложителна. Решен е проблемът с и без това недостигащите Икаруси – разпределението стига само до Автокомбинатите – тоест до големите градове, малките не получават за своите САС -ве. Предположенията са, че поради тези причини автобусите остават в София. По - късно, когато всичките тези събития свършват, съм слушал за двата останали, но понеже на са видени там, пак всичко е на база предположения! След това никъде не се появяват (за разлика от известните ни завърнали се), няма и данни за инциденти в този период, от което елементът на предположение, обикновенно се превръща в действителност – вероятно по този начин е изградено и крайното, което съл слушал, че два остават в София. Иначе къде ще се дянат тия автобуси? Но повече от това, кои може да ти каже – сега е лесно, като имаш информация за събитията, да навържеш фактите, но тогава! Затова и аз винаги досега, от самото начало, използвам условното наклонение!
« Last Edit: 01.11.2013, 20:28:13 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #129 on: 02.11.2013, 17:39:26 »


Ако е било така тогава трябва задължително да са имали инв№ на автокомбинат Бургас.В всички населени места автобусите бяха с инв№ от Бургас и се поддържаха в гаража.При условие,че няма пропуснат инв№ значи въобще не са регистрирани в автокомбината.Да не говорим,че на Бургас не му стигаха автобусите,а пък те ги пратели по разни паланки.Не си спомням някой да казал,че е виждал Икарус в Слънчев бряг,Поморие или Айтос.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #130 on: 04.11.2013, 11:08:23 »
В Поморие и Айтос не, но в Слъчев Бряг е имало Икаруси, и то бая, и по линията Бургас-Несебър-Слънчев Бряг, и по вътрешноградската мрежа на курорта. Имало ги е даже още от времето на Икарус 180 - гледайте филма "С деца на море" - появяват се доста често.
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #131 on: 04.11.2013, 11:41:51 »
Две снимки на"Ikarus 260" близо до Хотел Плиска,80-те години.Източник:  http://www.delcampe.net/page/item/id,237473536,var,Sofia-AUTOBUSCOACH-AUTOSCARS--LHotel-Pliska--BulgariaBulgarie--AutoCarVoiture,language,E.html
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #132 on: 04.11.2013, 15:28:14 »
В Поморие и Айтос не, но в Слъчев Бряг е имало Икаруси, и то бая, и по линията Бургас-Несебър-Слънчев Бряг, и по вътрешноградската мрежа на курорта. Имало ги е даже още от времето на Икарус 180 - гледайте филма "С деца на море" - появяват се доста често.
По онова време транспортната схема в курорта "Сл.Бряг" се е обслужвала от командировани автобуси от различни градове, като в различни периоди е имало различни автобуси.В курорта съм виждал Русенски Икарус 280. Споменатият филм "С деца на море" го гледах наскоро и маистина се забелязват Икаруси 180 (при това не само веднъж).А линията Бургас - Сл.Бряг (тази до Несебър е сезонна и е пусната в началото на 90- те години) се обслужваше от двуврати Икаруси 280.

Малко в страни от темата, но....
Ако е било така тогава трябва задължително да са имали инв№ на автокомбинат Бургас.В всички населени места автобусите бяха с инв№ от Бургас и се поддържаха в гаража.При условие,че няма пропуснат инв№ значи въобще не са регистрирани в автокомбината.Да не говорим,че на Бургас не му стигаха автобусите,а пък те ги пратели по разни паланки.Не си спомням някой да казал,че е виждал Икарус в Слънчев бряг,Поморие или Айтос.
Помниш ли аквариума Б 0363 ПБ (инв.номер 2267).Същият се задържа много кратко в града, но го бях видял на ж.п.прелез в междугарието Черноград - Карнобат в началото на 90- те години.Други примери са Б 0227 ПБ (инв.номер 263) и БА 2422 / Б 1420 ПБ инв.номер 1416), които в един момент бяха командировани в Камено и Българово, в последствие върнати в града.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #133 on: 05.11.2013, 19:06:12 »


Дидо,аз точно това се опитвам да кажа,не отричам да са пращани автобуси по малките градове,но винаги са били с инв№ на автобусни превози Бургас.Но Икаруси да са пращани аз лично не съм чувал,още по малко да са били без инв№.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #134 on: 26.01.2014, 13:23:23 »
Вижте Икаруса 180 от снимката - има разцветката на съветските 180:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #135 on: 26.01.2014, 22:05:10 »
За сега е потвърдено, че в Скъпарна е имало такива - във филма "Комбина" също се мярка със съветската боя.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #136 on: 05.02.2014, 00:33:16 »
Кратка информация за първата партида Икарус 280 в София, в-к Вечерни новини, 22.2.1974г.:
Това значи, че след две седмици трябва да честваме 40 години Икарус 280 в България! :P

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #137 on: 20.03.2014, 15:08:13 »
В крайна сметка излезе, че Икарусът 435 от Пловдивския панаир през 88-а веднага отива в Карлови Вари и още си е там, след повече от 25 години....

http://busztipusok.hu/435/435-17.jpg
http://busztipusok.hu/435/435-98.jpg
« Last Edit: 20.03.2014, 15:16:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #138 on: 28.04.2014, 13:08:09 »
Колеги ето каква снимка се появи преди минути във facebook :Спомени от Народната република.Интересна и ценна снимка.Поздрави на колегите от Бургас.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #139 on: 28.04.2014, 17:07:35 »
E, Браво! Мерси! Крайната в ж. к. ''Славейков'' – само колко автобуси има, при това съчленени. Веднага аналогия със сега навежда на констатацията, че обемът на превозите се е свил в пъти. Трябва да е към началото на 80 -те, най -късно до -към средата. 436 изглежда нов, той е с триъгълниче отгоре, а 517 е още старият автобус и той изглежда запазен, после идва жълт със същия номер на негово място. Последният 1057 трябва да е скоро пристигнал. Също табелките са от старите, по - късно ги заместват големите, зелени. Гледам, че в подвижния състав фигурират – значи все пак писалите ги, не си ги измислят :D много - много :crazy: ...
« Last Edit: 28.04.2014, 21:34:01 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU