Author Topic: История на Икарус в България  (Read 60807 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3030
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #360 on: 17.08.2019, 01:13:22 »
Шумен, Варна.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2495
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #361 on: 22.08.2019, 21:49:20 »
Икарус 180 на обява за курсове за преквалификация

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12255
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #362 on: 29.08.2019, 11:58:45 »
АРЗ Станке Димитров, ремонт на Икаруси 180 и Татри:

източник: http://www.archives.government.bg/bgphoto/004.03..pdf

Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #363 on: 06.09.2019, 22:35:29 »
Нещо интересно - в кадър от филма "Патилата на Спас и Нели" (който е с доста вече известни кадри с превозни средства от ГТ) от 1987 г. се появява за секунда Икарус от модела 553, който е внасян в Чехословакия (на шаси Авиа), паркиран на ул. "Аксаков" до "Раковска". Предвид, че автобусът е в близост до Чехословашкия център, а секунда преди това се вижда и наблизо спрял камион Авиа, предполагам, че е дошъл от Чехословакия тук във връзка с дейността на културния център. По принцип Икарус имат серия модели 551-555 с този ръбест дизайн, които са предназначени главно за иракския пазар (може би и други близкоизточни страни). Версията с двигател Авиа е нещо като унгарски вариант на Чавдар LC51.
Кадърът е в това видео на 23:09.
Прилагам и снимка на Икарус-Авиа 553.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15885
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #364 on: 07.09.2019, 00:44:12 »
... А милиционерът вероятно точно му чете конско как може да прави такива глупости......
Ако се замислим и милиционерът е спрял в крайна лява лента, което не е ОК, веровтно скимката е постановка. А и тогава не е имало "Видяно в София" и кой да щракне бърза цветна снимка, отивайки до средата на булеварда, да документира събитивто. ;)
« Last Edit: 07.09.2019, 00:46:08 by difian »

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 365
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #365 on: 08.10.2019, 12:13:48 »
Имам въпрос към колегите. Някой знае ли през коя година изчезва капачето под шофьорският прозорец на Икарус 280, означено с червено на снимката, и кога се появява това на предният капак оградено с жълто. Благодаря предварително!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #366 on: 08.10.2019, 13:08:13 »
Имам въпрос към колегите. Някой знае ли през коя година изчезва капачето под шофьорският прозорец на Икарус 280, означено с червено на снимката, и кога се появява това на предният капак оградено с жълто. Благодаря предварително!
Мисля, че докъм 1980 г. няма капаче на панела под предното стъкло (жълтото), след което се появява. А страничното (червеното) пък изчезва, но не съм сигурен по кое време, може би при някоя от по-значимите промени в детайлите - 1977 г. или 1983 г. Трябва да се засече по снимки.
« Last Edit: 08.10.2019, 13:16:02 by Balkanton »