Author Topic: История на Икарус в България  (Read 65526 times)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #360 on: 17.08.2019, 01:13:22 »
Шумен, Варна.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2560
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #361 on: 22.08.2019, 21:49:20 »
Икарус 180 на обява за курсове за преквалификация

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12359
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #362 on: 29.08.2019, 11:58:45 »
АРЗ Станке Димитров, ремонт на Икаруси 180 и Татри:

източник: http://www.archives.government.bg/bgphoto/004.03..pdf

Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #363 on: 06.09.2019, 22:35:29 »
Нещо интересно - в кадър от филма "Патилата на Спас и Нели" (който е с доста вече известни кадри с превозни средства от ГТ) от 1987 г. се появява за секунда Икарус от модела 553, който е внасян в Чехословакия (на шаси Авиа), паркиран на ул. "Аксаков" до "Раковска". Предвид, че автобусът е в близост до Чехословашкия център, а секунда преди това се вижда и наблизо спрял камион Авиа, предполагам, че е дошъл от Чехословакия тук във връзка с дейността на културния център. По принцип Икарус имат серия модели 551-555 с този ръбест дизайн, които са предназначени главно за иракския пазар (може би и други близкоизточни страни). Версията с двигател Авиа е нещо като унгарски вариант на Чавдар LC51.
Кадърът е в това видео на 23:09.
Прилагам и снимка на Икарус-Авиа 553.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15918
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #364 on: 07.09.2019, 00:44:12 »
... А милиционерът вероятно точно му чете конско как може да прави такива глупости......
Ако се замислим и милиционерът е спрял в крайна лява лента, което не е ОК, веровтно скимката е постановка. А и тогава не е имало "Видяно в София" и кой да щракне бърза цветна снимка, отивайки до средата на булеварда, да документира събитивто. ;)
« Last Edit: 07.09.2019, 00:46:08 by difian »

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #365 on: 08.10.2019, 12:13:48 »
Имам въпрос към колегите. Някой знае ли през коя година изчезва капачето под шофьорският прозорец на Икарус 280, означено с червено на снимката, и кога се появява това на предният капак оградено с жълто. Благодаря предварително!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #366 on: 08.10.2019, 13:08:13 »
Имам въпрос към колегите. Някой знае ли през коя година изчезва капачето под шофьорският прозорец на Икарус 280, означено с червено на снимката, и кога се появява това на предният капак оградено с жълто. Благодаря предварително!
Мисля, че докъм 1980 г. няма капаче на панела под предното стъкло (жълтото), след което се появява. А страничното (червеното) пък изчезва, но не съм сигурен по кое време, може би при някоя от по-значимите промени в детайлите - 1977 г. или 1983 г. Трябва да се засече по снимки.
« Last Edit: 08.10.2019, 13:16:02 by Balkanton »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #367 on: 23.10.2019, 22:41:03 »
Още едно свидетелство за употребата на редкия модел Икарус 250.61 с климатик и с неотваряеми прозорци при посрещането на дипломатическия корпус в обновения център на Троян през 1986 г. Кадърът е от запис от фонда на БНТ, от предаването "БНТ на 60" от 11 септември 2019 г. към 33:56. Виждат се поне четири броя от този модел. Припомням още две други снимки с такива автобуси на заден фон от посрещането на дипломатическия корпус в Благоевград през 1987 г.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2560
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #368 on: 26.10.2019, 14:43:48 »
Тази двата май са същите.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #369 on: 26.10.2019, 15:20:00 »
Тази двата май са същите.
Според мен този отляво е от модела 256.56 - внесен на две партиди през 1982 г. с дебели черни предни брони и 1983 г. - с обикновени. Предвид, че Икарусите 250.59 и 250.61 са били само с дебелите черни брони, то това е по-скоро 256.56 от 1983 г. Вдясно най-вероятно е от 250.61, тъй като при всички останали модели и модификации на 250 и 256, внасяни у нас, прозорецът преди втората врата е отваряем. Припомням снимки с оцелели допреди десетина години екземпляри от моделите 250.61 и 256.56.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4130
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #370 on: 31.10.2019, 18:41:41 »
Имам въпрос към колегите. Някой знае ли през коя година изчезва капачето под шофьорският прозорец на Икарус 280, означено с червено на снимката, и кога се появява това на предният капак оградено с жълто. Благодаря предварително!
Мисля, че докъм 1980 г. няма капаче на панела под предното стъкло (жълтото), след което се появява. А страничното (червеното) пък изчезва, но не съм сигурен по кое време, може би при някоя от по-значимите промени в детайлите - 1977 г. или 1983 г. Трябва да се засече по снимки.
Гледайки по снимки мисля, че през 1983 отпада капачето отстрани.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #371 on: 31.10.2019, 19:06:13 »
Отново проби в района на Кресненското дефиле....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1943
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #372 on: 16.11.2019, 13:39:24 »
Съветска делегация на спортен клуб към университета в Томск, на посещение в Приморско с Ikarus 250, 1973г. Източник:  http://www.skate.tsu.ru/gallery/view_gallery/1973--203
Излишно и Безсмислено... Не!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #373 on: 07.12.2019, 11:09:05 »
Икарус 256.56 на Балкантурист, сниман от испанци на екскурзия из България през февруари 1988 г.
http://elmondenquino.blogspot.com/1998/02/bulgaria-1988.html



Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #374 on: 08.12.2019, 20:37:26 »
През 1990 година Нефтохим Бургас закупува 10 автобуса Икарус 256.50, които попълват автопарка на БургасБус и са предназначени основно за превоз на работниците на нефтокомбината, но също така и за други линии на превозвача. Аз лично съм се возил на такъв по линия 30. Автобусите получават поредни рег. номера от Б 1241 ПБ до Б 1250 ПБ. През 2000 година след приватизацията на Нефтозавода, новият собственик Лукойл си взима десетте автобуса и те попълват неговия автопарк. Всъщност автобусите от тази модификация са 11, като единият (Б 1414 ПБ) не е бил в БургасБус, а се е използвал за клубен автобус на футболен клуб "Нефтохимик" Бургас в началото на 90-те. През 2006 година след задължителната смяна на регистрационните номера девет от тях получават нови номера, а два от тях са бракувани преди 2006 година.
Диференциалът при тези автобуси беше с по-голямо предавателно число, скоростната кутия 6-степенна, като на градската модификация 280.64, а двигателят беше с турбина. В салона имаше тръбна арматура до прозорците. Нямаха принудителна вентилация в салона.
Това са номерата на шаситата на някои от автобусите:
А 0206 ВА - 256.50.1990.0989
А 0207 ВА - 256.50.1990.0990
А 1163 ВВ - 256.50.1990.0986 (Б 1243 ПБ)
А 1164 ВВ - 256.50.1990.0988
А 1168 ВВ - 256.50.1990.0905
А 4008 ВК - 256.50.1990.0992 (Б 1414 ПБ)
А 4425 ВК - 256.50.1990.0991
А 4426 ВК - 256.50.1990.0994 (Б 1249 ПБ)
А 4452 ВК - 256.50.1990.0993

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #375 on: 16.12.2019, 22:23:33 »
Нещо интересно - снимка, на която, според мен, е хванат светло-син Икарус 620 (първата прикачена) в Пловдив през 1967-8 година. Досега сме виждали само червени Икаруси от този модел в България. Светло-синя е една от модификациите за Съветския съюз, като този на рекламната снимка и от снимката от Естония.



Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #376 on: 26.01.2020, 23:24:30 »
Икаруси 180 от българската (ВА 8530) и от руската модификации във Варна.
Източник

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #377 on: 28.01.2020, 21:33:44 »
В прикачените файлове съм дал номерата на шаситата на автобусите Икарус 280 доставени в София през 1987 и 1988 година, които са били в движение през 2007 година.
Прави впечатление че номерата са изписани по три различни начина, може би в зависимост от това в кой гараж са зачислени първоначално автобусите. По този начин са записани и в полиците за Г.О.
Ще помоля колегите, които редактират по сайтове като Busphoto, Phototrans, и други подобни да ги отразят и там, за което им благодаря предварително.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5333
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #378 on: 29.01.2020, 08:05:27 »
Номера на рамата изглежда така
280.04.хххх.87
Модел/номер рама/година
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #379 on: 29.01.2020, 17:12:23 »
Номера на рамата изглежда така
280.04.хххх.87
Модел/номер рама/година
Да, и аз знам че точно така се изписват. Нарочно ги написах по начина по който са дадени в полиците за Г.О., ако някой има съмнения да може да ги провери в сайта за Г.О.