Author Topic: История на Икарус в България  (Read 170618 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #500 on: 03.12.2020, 11:58:05 »
Как така работили и защо точно от 84? Да нямаш предвид че за перонни автобуси са ползвали Икаруси от МГТ? Или коли от 84 са влизали директно на перона и са сваляли пътниците до самолетите!?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #501 on: 03.12.2020, 12:20:51 »
Очевидно за перонни автобуси, явно при извънредни случаи с повече полети за обслужване. Възможно е за почетна рота за посрещане на някой скъп гост. На снимката се вижда титулярният син перонен Неоплан.
Иначе автобуси по пероните май няма още от зората на тероризма - през 70-те или даже 60-те. Някога и терасата за посрещачи/изпращачи беше отворена, но я затвориха.
« Last Edit: 03.12.2020, 12:26:24 by blagun »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #502 on: 03.12.2020, 12:40:59 »
Не знам каква точно е била системата, но през 80-те някои от колите по 84 са работили на пистата. Не знам дали през това време са работили и като редовни на линия или само на пистата и за какъв период от време.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #503 on: 03.12.2020, 12:43:18 »
Дръжката в действителност беше доста неудобна, а често се случваше да ги махат изцяло и въобще да няма такава. Лошото беше, когато тръгнеше да се качва пенсионер, трудноподвижен човек или някой, на който просто му е трудно качването на трите стъпала. Ако качваш обемен багаж - също беше проблем. Виждал съм и гаражни изпълнения с поставянето на дръжки по една вътрешните страни на крилата на вратите, така че да се хващат хората отстрани.

В това отношение В13/14-20 бяха по-удобни и по-широки.

Сега само да е казал някой, че по байтошово време и жените са били по-хубави  :rolleyes:.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #504 on: 04.12.2020, 08:59:05 »
Абе, поне им бяха истински  :eek:  :P
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #505 on: 04.12.2020, 10:55:03 »
За улеснение на пътниците по вътрешните авиолинии някои от курсове на 84 направо са  отивали/тръгвали на стоянката до самолета. Те са се изпълнявали от Икаруси. А по това някои са разпознавали какви полети има без разписание.
Обикновено при тези, на вътрешните линии, пътниците са с ръчен багаж и времето за прекачване е минимално - така улеснението е очевидно. Билети са предварително закупени от бюро "Рила", над Халите, на ъгъла на отсрещната сградата.
Като най- интересно и неразбираемо сега, е че спокойно
е можело да попаднеш на пистата с ГТ без никой да те спре.
.
« Last Edit: 04.12.2020, 10:57:08 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #506 on: 04.12.2020, 11:46:33 »
Това са някакви твои сънища. Това са били автобуси помагащи на летищните автобуси или просто отклонени автобуси от някоя доставка. Нямало е такова нещо 84 да се разхожда по пистата. Директивите за летищна сигурност в България се изпълняват от 50-те години безусловно.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #507 on: 04.12.2020, 14:42:01 »
Всъщност тази "информация", че 84 се е разхождал по пистата тръгна преди 15 години от небезизвестния "международен експерт по релсов и градски транспорт", чичкото с очилата проф д-р. инж. Мирчо Гандев, който делаше "кафезите" в една манифактурка в един от блоковете на БАН, както и части за "ремонти" и пишман модернизации. Във Варна със сигурност лятото Икаруси и Аквариуми от градския транспорт помагаха на летището, явно и в София е имало такава практика.
« Last Edit: 05.12.2020, 00:43:57 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #508 on: 05.12.2020, 17:50:31 »
^ Не съм го слушал от въпросния. Пътувал съм при тези обстоятелства, въпреки че използвах подобното наклонение.
Това са някакви твои сънища. Това са били автобуси помагащи на летищните автобуси или просто отклонени автобуси от някоя доставка. Нямало е такова нещо 84 да се разхожда по пистата. Директивите за летищна сигурност в България се изпълняват от 50-те години безусловно.
Троли, не съм ти виновен, че това излиза от някакви си твои представи за миналато... и е излишно сравнението на заплахите сега и тогава...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
... Иначе ако разширим малко темата, то доскоро, преди да стане так.нар. атентат в Сарафово, до и около летищата се обикаляше спокойно. По -рано беше още по -свободно. Разбира се без да се отрича, че мерки е имало!
« Last Edit: 05.12.2020, 17:53:27 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #509 on: 14.12.2020, 14:21:16 »
"Ikarus 35" или друг подобен модел, заснет някъде из НРБ през 1969г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #510 on: 14.12.2020, 14:34:18 »
Няма модел Икарус 35, това е 31 или 311.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #511 on: 14.12.2020, 19:02:03 »
Ikarus 311.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #512 on: 14.12.2020, 21:56:04 »
Пак от Bus Memories. Доставен е в някаква казарма преди 89та година (произведен е 87а или 88а) и до 2017та е работил в този си вид, без да е съсипван в Станкето. Как е попаднал при военните един Господ знае, вероятно са го разменили за нещо, от този вид има само в София и малко във Варна. Благоевградският от същия чешит е бил в София, но даден на Балканкар срещу мотокари.
« Last Edit: 14.12.2020, 21:58:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #513 on: 14.12.2020, 22:20:27 »
В Балканкар бяха два, този много ми прилича на вторият. По табелките Служебен го познах и надписа МАН.
The Grand Tour

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #514 on: 15.12.2020, 00:54:36 »
В Балканкар бяха два, този много ми прилича на вторият. По табелките Служебен го познах и надписа МАН.
Относно Балканкар да така е,два Икаруса бяха,но първия беше от доставката през 1983г.С точност произведен 1982г.и доставен 27.07.1983г.като в последствие е даден на Земляне под номер 1717 и.т.н.А втория както писа IKAR след Балакнкар беше продаден В Благоевград,така,че не е нито един от двата.
А ако трябва да изследваме с точност доставките от 1987г.както по вид от снимката изглежда автобусът за София са доставени 240 броя и 4 броя за Варна.Значи реално този трябва да е 245-ти на брой по пътя на логиката,но наистина много добре изглежда наистина,ако някой го беше запазил щеше да бъде перфектен музеен експонат,но уви вече го няма.Аз и друго си мислех,да не би този да е бившия от Дружба 3661,защото той е един от малкото от тази доставка,които не бяха минали през Дупница,и който около 1998г.изчезна незнайно къде,вероятно бракуван,но твърдението ми отпадна като разбрах от поста на колегата по-горе,че е в Българката армия от 1987-88г.
« Last Edit: 15.12.2020, 00:57:37 by ivan3275 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #515 on: 15.12.2020, 02:03:23 »
Значи ако в София през 87а са дошли 240 броя, става ясно как е имало възможност да обновят с тях почти всички линии, че и за първи път включително и селските. Както и да върнат командированите от провинцията автобуси, защото преди тази доставка линия 313 беше изцяло с такива, а може и други да са били така, не само тя. За Варна също се връзва, понеже лятото на 88а такива имаше само на 109, и то бяха наистина много малко - беше рядко щастие да се падне такъв - повечето Икаруси си бяха доста стари, новите бяха основно Аквариуми. Жълтите, които уж са били за Сочи, още ги нямаше.
По това време войници строяха високите блокове в Обеля, както и малките блокчета, с които допълваха каретата. И едните, и другите са по-нови от "стандартните". Та тях ги возеха с нови военни съчленени аквариуми, включително няколко бяло-оранжеви с три врати, но имаше и два Икаруса - един такъв и един стар. Не знам те дали си бяха на военните или ги вземаха от градския....
По рейс и по жена не се тича!

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #516 on: 15.12.2020, 17:20:17 »
Всички казват, че във Варна са доставени четири Икаруса 280 през 1987. Но аз си спомням само три от тях.
Това са:
В 0255 ПБ (В 3852 КА)
В 0256 ПБ (В 5871 КВ)
В 0257 ПБ (В 5940 КВ)
Дали наистина са били четири и какво се е случило с четвъртия, защото след 1999 година се движиха само тези трите.
От същата партида е и благоевградският Е 4071 АН, но за него се казва че е бил на Балканкар
Тези четирите са били с поредни номера на шасита от 4317 до 4320 и са произведени последни през годината от партидата за България. Обаче последните доставени за София през същата година са с номера на шасита от 4120 до 4210. Били са много малка серия от 4-5 автобуса.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #517 on: 06.01.2021, 17:12:13 »
Един кадър с Икарус 260, СБ 3717, №3Х2, пристигащ на летището, предполагам по линия 84. Пише, че филмът е от 1973 г. - това значи, че е бил чисто нов.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #518 on: 06.01.2021, 20:06:27 »
Ако филмът наистина е от 1973 както пише на сайта, интересно защо на сградата на заминаващи пише "30 години неспирен възход"? Годината не се връзва с никое събитие.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #519 on: 06.01.2021, 20:13:14 »
Ако филмът наистина е от 1973 както пише на сайта, интересно защо на сградата на заминаващи пише "30 години неспирен възход"? Годината не се връзва с никое събитие.
Според мен има грешка и филмът е от 1974 -  така и  надписът вече придобива смисъл.