Което означава точно това, което пише в закона - пешеходците нямат предимство пред трамваите на пешеходна пътека. Водачите на мотрисите биват принуждавани да спират, за да не ударят изскочил човек. С други думи пешеходната пътека е валидна, стига в момента на това място да не преминава трамвай. Ясно е защо - реакция на водача, техническо състояние на мотрисата, метеорологични условия, маса на трамвая, в зависимост от броя пътници; видове спирачки и пр. Друг е въпросът, когато пешеходната пътека е на светофар - той е по-важен от пътните знаци, а маркировката е на най-ниското ниво в стълбицата. Трамваите също имат светофар и тогава спират пред пешеходна пътека, но не заради пешеходците, а заради останалите участници в движението по кръстовищата.
Много са безотговорни хората на пътя, а някои нямат и минимума знания. Децата в детската градина пеят песничката за трицветния светофар, но мисля, че обучението спира до там. По мое време, в училище имахме два учебни часа по трудово обучение, в което ни запознаваха с правилата и знаците. Това беше. Мисля, че в гимназията трябва да се кара шофьорския курс за "B" категория и това трябва да е задължително. Не само за техникумите. Никой не иска да прави всички шофьори, но това е начинът хората да бъдат образовани за своето поведение на пътя. Държавата трябва да субсидира този "предмет" - затова плащаме данъци и спазваме законите. Особено сега, когато се учи до 12. клас - нормално младежите и девойките излизат от системата на средното образование на 19 години. Предметът ще се съобрази с това - да бъде в 11. или в 12. клас, за да няма дупка във времето на преподаване и явяване на изпита. Човек колкото е по-млад, толкова по-лесно се учи. След години по-трудно се взема книжка. Сигурен съм, че идеята ще има огромна подкрепа сред децата и техните родители.