Author Topic: Архив МД3  (Read 27649 times)

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #20 on: 30.08.2009, 22:04:15 »
(Спомнете си, че в началото парижаните са смятали айфеловата кула за грозна, едва ли не подигравка с историческия облик на Париж). А сега?
Преди 8 години бях учуден, че има дебати "за" и "против" Айфеловата кула. Французи казаха, че циклично ('айде не постоянно) в обществото се надигат подобни идеи.
Защо не се обедините поне от позицията, че при трасиране на линии на метро не се отива към срутване на постройки, само ако не е абсолютно належащо!
Във всички останали случаи се избягва.
Бъш това имам предвид. Там е безсмилено (според мен) да се копае плитко, което ще е съпроводено с разрушаване на сгради. Не казвам, че и "новият" вариант е смислено решение де.

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #21 on: 31.08.2009, 22:03:18 »
    Драги Владислав, нямам нищо против демокрацията, но на този етап нищо особено не са построили в столицата. Очакваните небостъргачи скоро няма да ги видим !  Досега ни радват само стъклени фасади, които не излъчват някакви положителни чувства, освен чувството, че сградата е нова и тя омръзва след време! Тук във форума споменах, че трябва да се трупа историята, че една " стерилна" обстановка не ще привлече повече туристи. А относно старите метростанции на които някои от колегите казват, че са соц, че излъчват студенина, че ..и т.н- може и да са прави. Какво да се прави, нали и това е отпечатъка на отминала епоха. Та затова, всичко, което се строи при всяка смяна на обществен строй трябва да се пази, независимо дали излъчва някакви чувства или не.     
      За мен най-добрите образци на софийската архитектура  са от преди 1944 година. От тогава няма нищо, което да ме "разчувства" и още ме е яд за бомбардировките, които унищожиха истинската София и ни остави наистина малко, но хубави шедьоври, които все пак правят впечатление на туристите.
« Last Edit: 02.09.2009, 10:52:18 by LG_ »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #22 on: 31.08.2009, 23:30:51 »
Е, естествено - това е стил, повлиян от тогавашната руска архитектура и в световен мащаб през 50те и 60те обществените и административни сгради са се строяли по този начин - огромни, представителни, мраморни, студени, но величествени.
Към този стил мои познати архитекти гальовно се обръщат като - Съвременно Рококо :)
Обратното е. Архитектирата в НЮС е повлияла на архиъректурата на Сталинизма в Русия.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #23 on: 01.09.2009, 22:21:42 »
Златине, пиши "сталинизъм" с малка буква и нямада си в грешка! А на Динко мога да кажа, че за щастие опустошителните бомбардировка са ни оставили доста от стара София. Може старите сгради да не са чак шедьоври, но имат истинска историческа атмосфера и те ми създават чувството за моята София. Радвам се, че ме подкрепяш, че през социализма не е построено нищо стойностно. За мен най-хубавите обществени сгради са БНБ и Народният театър например. Нека спомена и МД3, че да не ми изтрият любезните модератори мнението. МД3...  :D

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #24 on: 01.09.2009, 23:02:10 »
Аааа, не... Първо я заключвам, докато намеря време да трия и наказвам!  ;)

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #25 on: 08.09.2009, 23:23:26 »
:angry: :angry: :angry:

2) Има ли списък на метрополитените, които имат тунелно развитие ПОД пистите и ако има такива ще се съглася, че тазьи идейка е подкрепена от някакъв вид здрав разум...


Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.
Мдм, под Schiphol (схипхол), минава и влак и метро;


и две магистрали;


...абе красота.

....Еех  спомении :rolleyes:

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #26 on: 08.09.2009, 23:32:21 »
Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.

Хубаво - щом се е прилагало някъде, значи има как, друг е въпросът дали си струва усилията, защото се съмнявам построяването на такова трасе да е евтино, а още повече - съмнявам се, че такова за София е наложително... било то и в близките 40 години...

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #27 on: 08.09.2009, 23:47:28 »
Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.

Хубаво - щом се е прилагало някъде, значи има как, друг е въпросът дали си струва усилията, защото се съмнявам построяването на такова трасе да е евтино, а още повече - съмнявам се, че такова за София е наложително... било то и в близките 40 години...

 :D Не просто се е прилагало някъде , а направо там буквално ,минава тунел с ширина 40м, през който минава р.Искър+две автомобилни платна!

Просто при удължаването на пистата преди няколко години трябваше да прокопаят  една траншея и за метрото, нямаше да им струва кой знае колко.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #28 on: 09.09.2009, 00:22:58 »
Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.

Хубаво - щом се е прилагало някъде, значи има как, друг е въпросът дали си струва усилията, защото се съмнявам построяването на такова трасе да е евтино, а още повече - съмнявам се, че такова за София е наложително... било то и в близките 40 години...

 :D Не просто се е прилагало някъде , а направо там буквално ,минава тунел с ширина 40м, през който минава р.Искър+две автомобилни платна!

Просто при удължаването на пистата преди няколко години трябваше да прокопаят  една траншея и за метрото, нямаше да им струва кой знае колко.

То е ясно, че идеята за продължение на линия 3 или която и да била друга линия е абсурдна. Бойко и понятие си няма от плановете и идеите за развитие на метро в София. Това е ясно, като например се чуе едно негово изказване от преди няколко месеца, че по план през 2020 година (подобно число беше) щяло метрото да стигне в Банкя, ама не защото той бил от там, а просто тогава идвал rедът на Банкя.
« Last Edit: 09.09.2009, 11:34:33 by zlatin »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #29 on: 09.09.2009, 14:53:46 »
5) София я стане, я не стане 2 милиона...

..., както златин сам се изрази!

Съветвам Болерото да спре да опонира на Златин, както направих и аз. Моето впечатление от него, откакто се е вписал във форума е, за някакви мечти и блянове, София да се сръвнява с произволни други градове, които са несъизмерими по редица показатели с нашия град- и като население, и като природо-географски характеристики, и като културно и икономическо развитие. Не знам, какво учи Болерото и техническите му познания в материята, до колко могат безапелативно да се приемат, но ми се струват по-правдиви и обосновани. Без да искам да обиждам Златин, го съветвам да не се опитва така аматьорски да привнася видените на Запад "чудеса" (и при тях има грешки и нещата не са толкова съвършенни) на нашия бустан.  ;)

Не намирам голяма логика в това, което си написал. Естествено, че не се интересувам от геология. Моите мечти и блянове са да живея в нормален град. Мен българите винаги са ме учудвали с това, че са изключително неамбициозни и мързеливи, но за сметка на това с огромни претенции. София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин... Освен това те уверявам, че нещата на Запад са по-съвършени, отколкото повечето тукашни хора си мислят.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #30 on: 09.09.2009, 15:33:38 »
5) София я стане, я не стане 2 милиона...

..., както златин сам се изрази!

Съветвам Болерото да спре да опонира на Златин, както направих и аз. Моето впечатление от него, откакто се е вписал във форума е, за някакви мечти и блянове, София да се сръвнява с произволни други градове, които са несъизмерими по редица показатели с нашия град- и като население, и като природо-географски характеристики, и като културно и икономическо развитие. Не знам, какво учи Болерото и техническите му познания в материята, до колко могат безапелативно да се приемат, но ми се струват по-правдиви и обосновани. Без да искам да обиждам Златин, го съветвам да не се опитва така аматьорски да привнася видените на Запад "чудеса" (и при тях има грешки и нещата не са толкова съвършенни) на нашия бустан.  ;)

Не намирам голяма логика в това, което си написал. Естествено, че не се интересувам от геология. Моите мечти и блянове са да живея в нормален град. Мен българите винаги са ме учудвали с това, че са изключително неамбициозни и мързеливи, но за сметка на това с огромни претенции. София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин... Освен това те уверявам, че нещата на Запад са по-съвършени, отколкото повечето тукашни хора си мислят.

Така е, кризата тръгна именно от по-съвършения Запад. Не можахме ние българите да я сътворим.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #31 on: 09.09.2009, 15:49:33 »
Все пак Схипхол е между двата основни града на Холандия, докато софийското летище е в ъгъла на София. Все пак Кремиковци не е Хага!

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #32 on: 09.09.2009, 23:36:42 »
Все пак Схипхол е между двата основни града на Холандия, докато софийското летище е в ъгъла на София. Все пак Кремиковци не е Хага!

Така е, само че Амстердамското летище в близо не само до Хага, но и Ротердам и Лейдън. И около това летище живеят 10 милиона души.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #33 on: 09.09.2009, 23:38:00 »


Така е, кризата тръгна именно от по-съвършения Запад. Не можахме ние българите да я сътворим.

Кризата няма нищо общо с този метродиаметър. Освен едно -  няма нито криза, нито линия 3 на метрото в София.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #34 on: 10.09.2009, 00:43:33 »
... София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин...

Точно затова е редно да се внимава какво и как се пипа по скелета на транспорта. Ако окипазим него, ще догоним Правец и Койнаре...
Точно затова трите диаметъра трябва да са разположени стратегически в града, а не да се съберат на едно място, където да предизвикат абсолютен хаос...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #35 on: 15.09.2009, 18:40:27 »
Но boleroto е прав : има време за въздействие.


А някой въздейства ли?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #36 on: 16.09.2009, 20:34:15 »
5) София я стане, я не стане 2 милиона...

..., както златин сам се изрази!

Съветвам Болерото да спре да опонира на Златин, както направих и аз. Моето впечатление от него, откакто се е вписал във форума е, за някакви мечти и блянове, София да се сръвнява с произволни други градове, които са несъизмерими по редица показатели с нашия град- и като население, и като природо-географски характеристики, и като културно и икономическо развитие. Не знам, какво учи Болерото и техническите му познания в материята, до колко могат безапелативно да се приемат, но ми се струват по-правдиви и обосновани. Без да искам да обиждам Златин, го съветвам да не се опитва така аматьорски да привнася видените на Запад "чудеса" (и при тях има грешки и нещата не са толкова съвършенни) на нашия бустан.  ;)

Не намирам голяма логика в това, което си написал. Естествено, че не се интересувам от геология. Моите мечти и блянове са да живея в нормален град. Мен българите винаги са ме учудвали с това, че са изключително неамбициозни и мързеливи, но за сметка на това с огромни претенции. София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин... Освен това те уверявам, че нещата на Запад са по-съвършени, отколкото повечето тукашни хора си мислят.
Хаха, сега намерих несъответствието в думите ти и жалко, че не е било, докато темата беше жива. Точно ти излизаш с огромните си претенции пред нас и измислени и глупави блянове, родили се просто така в съзнанието ти. И си мързелив, защото не се интересуваш от геология, а тя е ключова за даването на смислени и реални предложения. И с какво сме мързеливи, че нямаме мечти ли!? Имаме, но те са реалистични, и да има неточности, обсъждаме кое как може да стане, а не сме видели нещо еди къде си и искаме да го КОПИРАМЕ тук.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #37 on: 17.09.2009, 12:53:30 »
Така - частният имот се простира от повърхността до центъра на Земята според юридическата дефиниция, така че независимо на каква дълбочина се копае, собствениците биват обезпещявани

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #38 on: 17.09.2009, 13:01:07 »
Може и да се запазят, ако се измисли крива...
След малко ще седна да нарисувам да видя какво може да се направи по въпроса...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #39 on: 17.09.2009, 15:52:19 »
Така - частният имот се простира от повърхността до центъра на Земята според юридическата дефиниция, така че независимо на каква дълбочина се копае, собствениците биват обезпещявани
Да бе, сигурно кооперациите около Гурко са обезщетявани заради МД1! Или пък швейцарските селяни над тунела Готард!
За обезщетяване може да се говори единствено при опасност за конструкцията на една сграда. А МД3 не трябва ли да е по-дълбоко заложен от другите 2 диаметъра?