Author Topic: Архив МД3  (Read 19668 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #60 on: 29.09.2009, 12:05:46 »
И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.
В България собственноста на парцелите под сградите до половин метър под плочата е на собственика на сградата, а оттам нататък е държавна. Това се прави за да се предотврати физическо лице да е собственик на археологичаски обект, поради огромното им количество в БГ. За разлика от нас в Малайзия собственика на парцела е и собственик на земята под нея "до центъра на Земята", и затова там метрото минава изключително и само под булеварди!
Тая глупост пък къде я измисли.Половин метър под земята.тогава мазетата на почти всички софиянци са в земя собстевност на Държавата.Ако прочетещ по нагоре съм написал че правилото за собственост до Центъра на Заемята е във Вликобритания,а в България няма конкретен закон който да тълкува това.Археологическите ценности са собственост на Държавата по Коституция,ако ще и да са над земята.Досега не имало конкретен съдебен спор в който Съд да се произнес по този въпрос.Няма и конкретен закон който изрично да решава този въпрос.Все пак строителството на метро ограничава правата на собственост и едва ли това може да се прави без обезщетяването на собствениците на терена върху метрото

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 663
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #61 on: 29.09.2009, 12:23:29 »
И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.
В България собственноста на парцелите под сградите до половин метър под плочата е на собственика на сградата, а оттам нататък е държавна. Това се прави за да се предотврати физическо лице да е собственик на археологичаски обект, поради огромното им количество в БГ. За разлика от нас в Малайзия собственика на парцела е и собственик на земята под нея "до центъра на Земята", и затова там метрото минава изключително и само под булеварди!
Тая глупост пък къде я измисли.Половин метър под земята.тогава мазетата на почти всички софиянци са в земя собстевност на Държавата.Ако прочетещ по нагоре съм написал че правилото за собственост до Центъра на Заемята е във Вликобритания,а в България няма конкретен закон който да тълкува това.Археологическите ценности са собственост на Държавата по Коституция,ако ще и да са над земята.Досега не имало конкретен съдебен спор в който Съд да се произнес по този въпрос.Няма и конкретен закон който изрично да решава този въпрос.Все пак строителството на метро ограничава правата на собственост и едва ли това може да се прави без обезщетяването на собствениците на терена върху метрото

Може би неправилно съм се изразил. Не съм казал нидаде "под кота 0", под която се намират мазетата, а под плочата, имайки предвид под най-долната плоча (ако искаш под плочата на мазетата, ако под тях няма нищо). Едно е ясно, обаче - под сгради, на дълбочина, в София МОЖЕ да се строи метро!,
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #62 on: 03.10.2009, 15:38:43 »
...
Трябва да се избере най-разумното и най-евтиното.
...


Супер несъгласен съм да се избира винаги най-евтиното.
Не знаете ли, че то накрая се оказва най-скъпо? Защото ако е ефективно за първите 2-3-5 години, след това не е и пак се стига до по-скъпото днес решение. Само че с тази разлика, че вместо в началото да се дадат парите за него, да се изгради и да не се пипа с десетилетия, то веднъж се плаща за евтиния вариант, след това - за по-скъпия днес, но на по-завишени цени от тези, които биха били днес.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #63 on: 19.11.2009, 19:19:08 »
Това, което повдигнах в Bold какво ви говори?

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Архив МД3
« Reply #64 on: 19.11.2009, 19:20:10 »
В СОС още преди месец взеха решение да се върне класическото трасе на МД 3...За съжаление все още остава малоумния скоростен трамвай, но поне спирките на НДК и СУ си остават, както е планирано преди години. :)


Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #65 on: 19.11.2009, 19:24:12 »
Респективно - можем да се борим за оразмеряване на станции за класическо метро и борба за подземно трасе от гара Подуене до Красно село - останалото нека е надземно...

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #66 on: 19.11.2009, 20:44:30 »
Много интересно. А защо това решение не е отразено в тази тема? Вече ми се струва, че ми се губят периоди от най-близкото минало. Все пак връщането на трети диаметър по трасето по Патриарха е доста сериозна новина! Пък да мине така незабелязана...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #67 on: 19.11.2009, 20:56:33 »
Тя, новината за връщането на класическото трасе беше спомената.
Проблемът е, че в днешните репортажи по телевизиите се виждаше окачена зад гърба на интервюираните ... познатата ни като "последен официален вариант" карта, което доста ме озадачи. Само дето трасето беше жълто.
В крайна сметка не е ясно какво е прието.
Утре сутринта ще има интервю с председателя на транспортната комисия - дано спомене нещо. 
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #68 on: 19.11.2009, 21:02:18 »
Тошев си гледа само личния интерес и нищо друго
НЕ на хейтърството!

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #69 on: 20.11.2009, 12:12:34 »
Дори и да е била спомената тази новина, аз не виждам къде е спомената. Като си спомням всички дискусии в миналото за трасето на диаметъра, сега ми се вижда странно, че на тази поредна и доста важна промяна в плановете е отделено малко внимание във форума. С интерес очаквам всяко официално потвърждение за новото старо трасе и карти към него.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #70 on: 20.11.2009, 14:40:59 »
Много интересно. А защо това решение не е отразено в тази тема? Вече ми се струва, че ми се губят периоди от най-близкото минало. Все пак връщането на трети диаметър по трасето по Патриарха е доста сериозна новина! Пък да мине така незабелязана...

Vladislav, не си прав че не е обърнато внимание на важната информация относно вземане на решението за връщане на МД3 през НДК и СУ в раздела на метрото.
Това решение е взето от съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет на 07.10.2009.

 Ето тука цитат от оповестяването на решението в настоящата тема.

В Кремиковци без метро, но пък в Овча купел - със
Общинарите натвориха сложни транспортни схеми в София   


Вторият лъч на софийското метро ще има отклонение до кв. "Дървеница", а третият лъч, който ще е с "бързи трамваи", ще има отклонение и за кв. "Овча купел".

Това одобриха днес съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет.

Метрото от първия лъч ще ходи до летище "София", а не както първоначално е прието в далекоперспективен план да стига до "Кремиковци".

След проверка се оказало, че трикилометровото трасе до комбината няма да има пътнически потенциал.
От "Метрополитен" предлагат при необходимост от транспортна връзка към "Кремиковци" тя да е продължение на третия лъч от бул. "Ботевградско шосе".

Третият лъч на софийското метро няма да има метростанция на пл. "Княз Александър Първи" /площад Батенберг/, както първоначално е предвидено, а ще минава от бул. "Ген. Скобелев", по бул. "П. Евтимий" и бул. "В. Левски", където около метростанцията на "СУ "Св. Климент Охридски" ще има връзка с първия лъч на метрото.

Третият лъч ще има и отклонение към "Овча купел", поради повечето живеещи там, отколкото по трасето към кв. "Княжево".
Доста положителни промени! Дано здравият разум най-сетне надделее над диковизма!

Общо взето следващите две страници са посветени на коментари именно за това.

А темата за Скоростния трамвай под площад Александър I e заключена именно поради обстоятелството за връщане към стария вариант на трасето.
« Last Edit: 20.11.2009, 14:42:39 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #71 on: 20.11.2009, 22:01:00 »
Мда, грешката е моя. Пропуснал съм няколко страници. Значи последните ми постове би следвало да се изтрият, което обаче не е в моите възможности. А някой може ли да ме насочи към източник с хронология на различните решения за трасето на МД3?
« Last Edit: 20.11.2009, 22:12:22 by Vladislav »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16021
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #72 on: 26.12.2009, 14:50:48 »
Все още не си изтрезнял от празниците!!!  :P :D А най-лесно е да поръчат дирижаблите на Велизар Стоилов и да направят две стълби за слизане и качване в Овча Купел и Левски и сме готови- никаква наземна инфраструктура повече!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #73 on: 26.12.2009, 14:51:19 »
Да... на целия панаир дето е на Попа и Левски, само трамвай липса, че да стане пълен мармалад...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #74 on: 26.12.2009, 19:00:25 »
Да... на целия панаир дето е на Попа и Левски, само трамвай липса, че да стане пълен мармалад...

Не разбирам какво някои хора имат против трамваите?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #75 on: 26.12.2009, 19:24:47 »
Нямам нищо против траваите - имам против плиткоумните вертикални заложения на трасетата...

Не може най-задръстващия се и най-тесен ринг на града да се задръсти още повече с наземно трамвайно трасе.
Същото важи за Янко Сакъзов, защото той е най-пряката връзка между Ситняково и Левски...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16021
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #76 on: 26.12.2009, 19:28:06 »
Не разбирам какво някои хора имат против трамваите?
Уф, нищо против трамваите нямаме, но всяко нещо си има прездназначение и подходящо място за реализацията му.
По сегашното трасе вървят тролейбуси по доста натовареният южен централен ринг- булевардите Левски и Патриарх Евтимий. Те са почти ежедневно задръстени. Къде смяташ, че там би могло да се вреди и трамвайно трасе? Предимствата на трамвая пред тролейбуса е по-голямата вместимост на возилата и по-голямата скорост, но тя е осъществима само при обособено трасе. Ако трамваят се реди на светофарите, къде е ползата, освен че на групи ще се мъкнат по 2-3 трамвая с вместимост от по 250-300 пътника, ако разчитаме на сегашните ни каручки, а не тролейбуси за по 100-150... Идеята на метрото е да се постигне капацитет на един влак от 1000 души и те да пътуват безконфликтно под земята, не влияещи се от останалия трафик!? Сега, ти какво против имаш?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #77 on: 26.12.2009, 20:52:53 »
Напротив - има предимства пред трамвая и то - доста, само че те са значими само за специфични критерии и пара,етри на трасетата.
Пример - тролейбусът има много предимства пред трамвая, ако искаме да създадем транспортна връзка по натоварен булевард (Сливница, Левски, Опълченска). Там и дума не може да става за трамвай, който е предпоставка за създаване на конфликт в придвижването, по простата причина, че трамваят е релсов транспорт и не може да придобие маневреността на тролейбуса...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Архив МД3
« Reply #78 on: 27.12.2009, 21:49:17 »
Напротив - има предимства пред трамвая и то - доста, само че те са значими само за специфични критерии и пара,етри на трасетата.
Пример - тролейбусът има много предимства пред трамвая, ако искаме да създадем транспортна връзка по натоварен булевард (Сливница, Левски, Опълченска). Там и дума не може да става за трамвай, който е предпоставка за създаване на конфликт в придвижването, по простата причина, че трамваят е релсов транспорт и не може да придобие маневреността на тролейбуса...

Това са пълни глупости, а и няма връзка с темата!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД3
« Reply #79 on: 27.12.2009, 23:11:46 »
Да, добре...
Гроздето е кисело...

Има общо с темата, защото ти каза, че тролея нямал предимства пред трамвая, което е абсолютният виц.
Тролеят има предимство пред трамвая, ако говорим за булеварди с трафика, натовареността, първата линия и профила на Патриарха и Левски...

Там е смехотворно да се говори за наземен трамвй, който да се пречка на автомобилния поток...
« Last Edit: 27.12.2009, 23:14:51 by boleroto »