Author Topic: Ретро снимки  (Read 576317 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3080 on: 09.04.2019, 23:03:54 »
Абсолютно е така. Навремето, когато се налагаше да се возим с трамвай, доста често естествено, а имаше само дрънкалаци, надявах се да се падне София или София-70 с фазер - те изглеждаха най-прилично. Но първите бяха само на 9, 19, по-рядко на 6 и 12, а вторите - на четворката и петицата, по-късно на 15-ка, като допълнение към Българиите. Тройката, която ползвахме основно, беше в Пенка Михайлова и само с тенекиени. София 100 и България бяха ужас, после карданните, поне бяха нови, лъскави и не дрънчаха толкова, не знаех, че са имали толкова технически кусури и че едвам са вървяли, а този от панаира така и си остана единична бройка. От документите е видно, че и той е бил с много основателни маани.....Та общо взето все исках да се возя с: 1 - Икарус, от последната към съответния момент доставка, 2 - "двойния" тролей от Линц, 3 - трамвай от по-стария модел с фазери. По-късно се добавиха и тролеите Икарус, ДАК-овете поне като визия и салон също изглеждаха прилично, а още по-късно - чешките широки трамваи - тогава разбрах, че можело един трамвай да е наистина съвременен и да не дрънка....На другия полюс бяха стар Икарус, не дай си Боже осран в Станкето, Чавдарка, Шкода 9тр и София/София 70 с тенекия.
« Last Edit: 09.04.2019, 23:16:57 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3081 on: 09.04.2019, 23:25:37 »
ги спряха и ги бракуваха накуп всичките
Поне до 1994-1995 вървяха, като накрая последните мохикани дрънчаха по 3-ката, ,мисля че беше 1994-1995 г.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2757
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3082 on: 09.04.2019, 23:34:27 »
Автобус със софийска регистрация, 20 -те години:

Източник

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12949
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3083 on: 09.04.2019, 23:44:15 »
София 100 откъм дизайн са го докарали, дизйнера е бил с модерно мислене и е направил напълно модерен и актуален дизайн за тогава, обаче някой е спал като е правил каросерията-повече от логично е че една такава конструкция трябва да завърши с някаква арка при съчленението, някаква опора за да не се размества и клати така. Както си е при всички останали съчленени трамваи, автобуси тролеи, винаги има подсилена арка при съчленението от профили за да не се размества. Но ако проектанта не го е предвидил, после тези които са работили по каросерията и са заварявали профилите пък толкова ли никой не се е сетил че такава конструкция няма как да не се размества.

При карданните са се досетили за това и хубаво са предвидили арка от профили, за това се получава и малкото прозорче при съчлененията, и се получава най-после един добър тамвай. Без да се размества каросерията, гору-долу топъл, тих с добра возия. А пък не са чак така тромави, возил съм се по 4-ката по цар Борис и доста бързо ги карат, дори май са по-мощни от София 100.

Всъщност това недоглеждане при конструкцията мисля че беше отстранено при последните София 100 още...имам спомен че съм виждал и София 100 с подсилена арка.

Проблем беше и че фабрично вратите не са били вързани с въздушната спирачка с няколко изключения, а към 4-та врата няма добра видимост...това е много неприятно така и без никаква защита, може без да иска ватмана да повлече някой.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8709
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3084 on: 09.04.2019, 23:51:28 »
Карданните бяха същия провал като София 100. Подсилването на арките беше при ОР през 90те. След това и някои Софии (403, 411, 415, 424, 426, 429, 433, 440, 454, 455, 456) също минаха през тази манипулация.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3085 on: 09.04.2019, 23:53:48 »
Оригинално "арки", както и подсилващи винкели от двете страни на вратите, имаше само при най-последните Т6М-700М, както и при 900. Всички останали ги получиха при основните ремонти, вкл. и София-100.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8709
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3086 on: 09.04.2019, 23:54:54 »
Оригинални арки имаха само 858 и 900.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3087 on: 10.04.2019, 00:00:58 »
Значи само 858 от двусекционните....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8592
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3088 on: 10.04.2019, 11:25:56 »
Няма какво да разменям. Много добре си спомням това, което съм написал.
Вероятно си прав. Аз съм вече стар и не помня добре. Само се сещам смътно, че 713 беше титуляр на 6 , заедно с 439,407 .
776 ,108 и още няколко София 70 също баха зачислени на 16 .
Вероятно бъркам 6 и 16.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3089 on: 10.04.2019, 15:33:44 »
713 и София 100 по 6 и аз го помня, но преди тях нямам спомен.
Икономията е майка на мизерията!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3090 on: 10.04.2019, 19:45:19 »
713 още от момента, в който е излязъл от завода, винаги е бил в Пенка Михайлова/Банишора и беше поне 10 години единственият карданен, който беше само на шестицата, до 97-а - 98-а много рядко пускаха други такива - бяха само дрънкалаци София-100 и София-70. Друго, което си спомням е, че оригинално беше с червени седалки - той и още няколко, но другите бяха в Клокотница. Следващите бяха светло/тъмнокафяви - според това какво към момента са произвеждали и осигурявали от цеха в Трудовец, предните - светлокафяви/тъмночервени. Също 713 е първият със стандартен отваряем прозорец на задната площадка, от 701 и 712 бяха като София100/България. 701 също беше със седалки като на София100/България, оттам насетне всичките са с Чавдарски седалки....От тези трамваи един с един няма еднакви.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8709
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3091 on: 10.04.2019, 20:04:47 »
Според различни източници 713 е имал проблем с ходовата част и затова не са го пускали в гората по 12 или 19, където се движеха 708-712. Първият с отваряем прозорец при задната площадка е 710, след това 711 и 712 излизат без такъв прозорец.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3092 on: 10.04.2019, 21:10:00 »
Това беше много преди 12 да почне да ходи в гората - говоря за 88/89-та година....от тогава 713 твърдо беше все на шестицата. А 12 през този период беше изцяло на дрънкалаци София-100, по него тръгнаха масово карданни, но не изцяло, след като деветката мина на чешки...дори и след това имаше София-100.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1027
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3093 on: 10.04.2019, 21:18:54 »
Аз помня, че когато тръгнаха първите карданни, мисля 1986 г., бяха именно по 12, поне от тия карданни трамваи, които минаваха през пл. Славейков, бяха именно по 12.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3094 on: 10.04.2019, 21:20:09 »
По двойка и 14......Даже 701, който беше основно на двойката, си личеше, че беше малко позанемарен в сравнение с останалите, понеже нали бая години е разкарван с чували с пясък преди това.....На 12 бяха последните произведени София-100, някои от тях по-нови от първите карданни, имаха и луминисцентни лампи.
« Last Edit: 10.04.2019, 21:23:25 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8709
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3095 on: 10.04.2019, 21:24:28 »
Това беше много преди 12 да почне да ходи в гората - говоря за 88/89-та година....от тогава 713 твърдо беше все на шестицата. А 12 през този период беше изцяло на дрънкалаци София-100, по него тръгнаха масово карданни, но не изцяло, след като деветката мина на чешки...дори и след това имаше София-100.

Да, 713 си беше твърдо по 6. Дори 88-89. 708-712 ги пускаха на 19 заедно с 700М. Титуляри на 12 до 1999 бяха 448, 450, 452, 454, 456, 458, 462, 464 и 466.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12949
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3096 on: 10.04.2019, 22:38:44 »
От тия карданните дали са пускали по големия баир на Черни връх и някой возил ли се е да каже дали са били пъргави нагоре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8709
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3097 on: 10.04.2019, 23:22:17 »
Е как да не са пускали, 700М още като нови се движеха на 9 до пускането на чешките Т6А2.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3098 on: 11.04.2019, 01:04:06 »
Никога не са били по 9. Всичките с изключение на 701 и 708-713 бяха в Клокотница по 2 и 14. От 832 всичите бяха в Банишора по 19
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3099 on: 11.04.2019, 01:10:38 »
Напротив, бяха, преди да стане оная бела на баира и да пуснат чешки. Едни и същи 700М се въртяха по 9 и 19.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.