Author Topic: Ретро снимки  (Read 661862 times)

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2730
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3460 on: 30.07.2020, 11:18:49 »
Коментирали сме ги снимките и преди, те са от книгата "75 години градски транспорт в София".
Първата снимка наистина е от старата база на Чистотата на Партений Нишавски, за последно известна като ТРП. Дори паважа си личи.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3461 on: 13.08.2020, 02:12:42 »
Тази снимка от Лъвов мост беше качена в класик кара, с предположение, че е от 1980-те години. Не мен ми се струва, че е малко по-рано. Единият трамвай червен ли е?


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3418
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3462 on: 13.08.2020, 04:00:29 »
По скоро 70те. Още в началото на 80те всички трамваи бяха изцяло жълти с бели врати и "престилки". Не само един е червен на снимката....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2622
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3463 on: 13.08.2020, 12:20:13 »
Някой знае ли по какъв повод е станала смяната на червения цвят с жълт?

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2730
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3464 on: 13.08.2020, 13:02:42 »
Както обикновено - без някакъв конкретен повод. До преди деветосептемврийския преврат трамваите са били зелени, след това ги пребоядисват в червено, ОБАЧЕ новопроизведените Републики са бели с червено (а 231/101 е бял със синьо), Комсомолците ги произвеждат зелени, а Космонавтите - сини. През 1965 първите 5 бройки от София 65 са в различни цветове и от шестата нататък започват да излизат от завода червени. Това явно се харесва където трябва, защото през 1966 за ІХ конгрес на БКП се излиза с постановление всички превозни средства да станат червени. От тази година поетапно се започва пребоядисването на автобуси, трамваи и тролеи. Обаче през 1970 от ЗТС излиза първата София 70. Боядисана е в жълто и бяло. Цялата серия 7хх на София 70 е или в такъв цвят, или в жълто и сиво. първите 10-на бройки от София 70 серия 1хх също са в различни цветове и след тях продължават да са в жълто. Цветът се налага за трамваите и от края на 70-те след ремонт останалите София 65 се пребоядисват в оранжево или жълто, част от София 70 също се боядисват в оранжево. Останалите живи бройки от старите трамваи (всичко по-старо от София 65) или остават червени, или са боядисани в зелено и започват да изпълняват различна аварийна, сервизна или ремонтна дейност.
По подобен начин след като произведоха Инеконите се наложи тяхната окраска, която стана официална за целия електротранспорт с изключение на новодоставените след това трамваи втора употреба и представителите на Tatra CKD.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2622
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3465 on: 13.08.2020, 13:49:22 »
Благодаря за изчерпателния отговор. Това "където трябва" обаче според мен е време да излезе от сянката и най-накрая решенията за цветовете на превозните средства да почнат да се взимат на базата на конкурс. Вече не сме в ерата на конгресите на БКП.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4800
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Ретро снимки
« Reply #3466 on: 13.08.2020, 13:50:37 »
Както обикновено - без някакъв конкретен повод.

Ааааа ми, положително е имало и политически мотив на някой висшестоящ партиен функционер, но такива решения не се оповестяват. А и годините в които е извършено пребоядисването могат да дадат двусмислено обяснение.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3467 on: 14.08.2020, 00:40:44 »
Когато са боядисали Софиите в оранжево, някъде след средата на 1970-те, също и Космонавтите са станали оранжеви.

Offline T6M700

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3468 on: 14.08.2020, 11:23:30 »
Да, първо сини, после червени и накрая оранжеви. Може би единствените, сменили три цвята за толкова кратко време.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3469 on: 18.08.2020, 19:03:31 »
Снимки от почивка по Черноморието и други места из страната, напрaвени от немски фотограф/турист през 1975 - 1976г. Кадрите с превозни средства са показани в съответните теми, тук прикачвам само  тези, които не могат напълно да бъдат съотнесени към конкретна тема. Източник:  https://bildarchiv.archivrh.de/ort/bulgarien/1/bearbeitungsdatum/desc/

България през 1989г. В албума има смесени снимки от Унгария, кадрите с превозни средства са публикувани в съответните теми:  https://frockland.jimdo.com/home/reisen/bugarien-1989/
« Last Edit: 18.08.2020, 20:42:14 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3470 on: 19.08.2020, 18:19:59 »
Отново разходка през България, завършила на Черноморието през лятото на 1981г. Прикачвам снимките с превозни средства тук. Източник:  http://www.scholar.de/reisen/europa/bulgarien1981/bulgarien_stations.html
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4800
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Ретро снимки
« Reply #3471 on: 20.08.2020, 23:24:35 »
Стария цирк на ул. Трапезица мисля беше, в дясно на снимката се пада църквата св. Спас-сега там е Булбанк. До цирка имаше и заградена площадка на която ритахме футбол, а срещу нея страхотна кебапчийница просъществувала до към 1982-1983 година.

"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ретро снимки
« Reply #3472 on: 21.08.2020, 22:06:03 »
Три картички от 60-те години в delcampe: Лом с ЛАЗ, мостът при Бяла с Шкода 706 РТО Лукс и джамията в Разград с няколко автобуса

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3473 on: 23.08.2020, 10:12:22 »
« Last Edit: 23.08.2020, 10:20:14 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3474 on: 24.08.2020, 09:37:55 »
Чавдар м80 на пл. Народно събране, 1969г.:


Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ретро снимки
« Reply #3475 on: 24.08.2020, 22:09:30 »
Нещо като Robur ?
Мисля, че това беше някакъв югославски модел - кадър от югославски филм с идентичен на него TAM Pionir PB-56

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ретро снимки
« Reply #3476 on: 24.08.2020, 23:41:26 »
Кароса и Сетра с бургаска регистрация през май 1998 г.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3418
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3477 on: 01.09.2020, 15:56:56 »
От Bus Memories...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ретро снимки
« Reply #3478 on: 10.09.2020, 22:03:35 »
Флотационната фабрика в Рудозем през 1973 г. с Шкоди 706 РТО, ПАЗ и Икарус 311 от фондовете на архива в Смолян


Също така и автобусът по линията Пловдив - Смолян през 1937 г.
« Last Edit: 10.09.2020, 22:07:57 by Balkanton »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3418
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3479 on: 14.09.2020, 16:16:01 »
От Bus Memories.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.