Author Topic: Ретро снимки  (Read 1083459 times)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 21.06.2015, 08:54:57 by Magirus deutz »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1781 on: 21.06.2015, 08:59:02 »
Ще познаете ли този Чавдар по коя линия движи?  :D
Чавдарките се правеха с бели врати тип хармоника с 2 реда прозорци в много къс отрязък време и само за София - през 1975-6 г. После си бяха с червени врати, а отварящите се навън двукрили врати останаха в историята.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1782 on: 21.06.2015, 11:48:08 »
Преди червените врати има, пак за много кратък период, с бели врати, но с един ред прозорци, даже тези, за разлика от предния варинат с двата реда, често срещано явление бяха и из провинцията. А преди двата реда прозорци има с бели врати като на М80, май пак бяха само в София......А като този на снимката по-късно, през 80-те, бяха на рейс 75 и по-рядко на 72, но долният ред прозорци бяха боядисани, или по-точно оплескани отвън с бяла боя, отвтре със сива.....То всъщност и трите чешита бели врати отвътре бяха сиви (ужас), като на трамваите, докато червените си бяха червени и отвън, и отвътре....
По рейс и по жена не се тича!

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1783 on: 21.06.2015, 12:14:09 »
По А84 е, да. По времето на снимката пак е ходел до аерогарата.  :)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 21.06.2015, 18:35:53 by Magirus deutz »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Ретро снимки
« Reply #1785 on: 21.06.2015, 14:31:23 »
Като картичка е тази снимка на 4 ВВС по Дондуков.  :fan:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1786 on: 21.06.2015, 21:21:50 »
По А84 е, да. По времето на снимката пак е ходел до аерогарата.  :)
От 1968 до 1980 А84 е единственият автобус с първа спирка на пл. Народно събрание, където беше Централното билетно бюро на БГА Балкан (по-преди - ТАБСО). Даже билетчетата до Летището бяха по 12 ст при 6 ст стандартно градско билетче. След 01.07.1979 г. автобусът доби градски статут (напомням, че цените на билетите до градчетата/селата на територията на СО бяха от 10 до 40 ст чак до 90-те).
« Last Edit: 21.06.2015, 21:27:02 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1787 on: 21.06.2015, 22:33:02 »
Преди 68-а няма автобус до летището. Всъщност има, но е служебно ПАЗ-че на ТАБСО, което тръгва от същото място и отива до летището без да спира никъде, и до него имат достъп само пътници с билети и служители на авиокомпаниите/летищните служби. Сетне 84 си е "експрес" - спира само на университета, Орлов мост, бул. Пею Яворов, на Плиска и оттам директно, но минава покрай сегашната зала Арена Армеец и по бул. Искърско шосе (всъщност така си минава до пускането на тролеите за Дружба). Първо е с Чавдари М80, после с 11Г5, като картите за летището не са важали, а специално по тази линия абсолютно във всеки автобус е минавала контрола......После вече пускат 284, директен, с междуградски Сетри 11М4,по новия мост през Дружба,газ до тенекията, 84 минава на Икаруси и почва да спира навсякъде....И 284 по-късно също мина на Икаруси, виждал съм и от жълтите Икаруси 266.......На терминала имаше много хубава тераса, откъдето можеше да се гледат самолетите, но я затвориха, понеже доколкото знам, са се опитвали да скачат през нея, за да се качват на самолети за западните страни и да искат политическо убежище.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline llll

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1788 on: 22.06.2015, 09:29:15 »
Затвориха терасата след падането на Ил 18 при излитането му (през 197х година). Това за търчането по пистата за политическо убежище е малко несериозно...  :D

Offline Звън

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1789 on: 22.06.2015, 11:27:41 »
Терасата на летище София (днешния терминал 1) бе затворена през 1983 г. Причината за това не е нито изключително глупавото твърдение, че от нея скачали за да бягат от България, нито пък има връзка с катастрофата на Ил18 от 21.12.1971. Достъпът до терасата е закрит от съображения за сигурност, особено след отвилачането на самолета за Варна на 6 март 1983 г. Терасата бе точно над изхода, от който пътниците се качваха на автобуса за отвеждане до самолета. Това правеше възможно от нея да се подхвърли оръжие или други забранени вещи на пътник, който вече е преминал всички гранични контроли.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1790 on: 23.06.2015, 18:49:30 »
Вътрешността на един Икарус 255.
Източник: http://socbg.com/2015/06/такива-бяхме-някога.html

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Ретро снимки
« Reply #1791 on: 23.06.2015, 19:37:51 »
Хубава снимка.  :fan: Това в дъното в дясно от отсрещната страна на маршрутната табела, багажник ли е?

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1792 on: 23.06.2015, 19:55:21 »
Хубава снимка.  :fan: Това в дъното в дясно от отсрещната страна на маршрутната табела, багажник ли е?
Да, багажник е - на долната снимка се вижда ясно.
Източник:http://onlytruecars.com/gallery/ikarus-255.html

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1793 on: 23.06.2015, 23:40:48 »
Икарус 255 от тази модификация внасял ли се е в България?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1794 on: 24.06.2015, 10:08:10 »
Цъ. Даже това е прототип, който в последствие не е произвеждан серийно. Има крайградски 255 с обикновени седалки и две автоматични врати, но пак не са внасяни у нас. Имали сме 255, но много малко бройки и всичките са в междуградско изпълнение.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1795 on: 24.06.2015, 12:56:08 »
Цъ. Даже това е прототип, който в последствие не е произвеждан серийно.

Мисля, че дори виждам защо - тези седалки очевидно са малки и тесни дори и за децата, понеже не се вижда нито едно, което да не е заело поне седалка и половина, а като ги гледам, не страдат всички от затлъстяване  :crazy:
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1796 on: 26.06.2015, 09:11:24 »
На тази пощенска картичка от 1913г. ясно личи, че Цепелинът е с пантограф.Докога ли обаче е продължила експлоатацията тези токоприемници, защото съм виждал и снимки на мотриси с лири :neznam:
http://www.delcampe.net/page/item/id,91304306,var,1057;1086;1092;1080;1103;-Bulgarie--Sofia--Palais-de-District--1913--Tramways-et-caleches--Dos-timbre,language,E.html
Ето и още една картичка на мотриса от неизвестен модел с инв. №96(проверих го няколко пъти и с лупа :)) от 1931г.Тъкмо си мислех, че ситуацията с преномерацията на едни от най-старите трамваи е изяснена, но се създават още нови загадки.  http://www.delcampe.net/page/item/id,310837292,var,BULGARIE--SOFIA--Boulevard-Tzar-Osvoboditel--tres-bon-etat,language,E.html
« Last Edit: 26.06.2015, 09:23:52 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Ретро снимки
« Reply #1797 on: 26.06.2015, 10:36:26 »
Супер интересни снимки отново!  :fan:
На първата снимка (картичка) има още нещо интересно освен пантографа. А именно, дали това всъщност не е състав от три вагона? Защото ВВС-тата са на еднакво разстояние и до колкото поне виждам нямат вдигнат токоприемник.

За втората снимка, съм почти сигурен че това е Franco-Belge ВВС от 1928, отговаря на 5 - те прозореца на салона (останалите трамваи са с по 4) Има типичното разделение на прозорците, ако се вгледате, ще видите че страничния ватмански прозорец до врата е разделен, точно както при споменатия модел. Дори прикачните му съоръжения (или там както се наричат) са на същото място. Ако не се вгледаш в детайлите може лесно да сгрешиш, че това е Сименс, но в случая не е.
Поставам една снимка, за да се види приликата със друг Franco - Belge BBC:
Единственото което е минус в загадката е, че този тук който ви го давам за пример няма навес над ватманското челно стъкло.
 


Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1798 on: 26.06.2015, 13:10:08 »
В София са се тривагонни състави в предвоенния период.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1799 on: 26.06.2015, 20:22:13 »
Супер интересни снимки отново!  :fan:
На първата снимка (картичка) има още нещо интересно освен пантографа. А именно, дали това всъщност не е състав от три вагона? Защото ВВС-тата са на еднакво разстояние и до колкото поне виждам нямат вдигнат токоприемник.

За втората снимка, съм почти сигурен че това е Franco-Belge ВВС от 1928, отговаря на 5 - те прозореца на салона (останалите трамваи са с по 4) Има типичното разделение на прозорците, ако се вгледате, ще видите че страничния ватмански прозорец до врата е разделен, точно както при споменатия модел. Дори прикачните му съоръжения (или там както се наричат) са на същото място. Ако не се вгледаш в детайлите може лесно да сгрешиш, че това е Сименс, но в случая не е.
Поставам една снимка, за да се види приликата със друг Franco - Belge BBC:
Единственото което е минус в загадката е, че този тук който ви го давам за пример няма навес над ватманското челно стъкло.

Снимката на 59 е от по-късен период и не е учудващо ако в последствие външните сенници са били премахнати.При Man-Siemens №81-92 от 1935г. също е имало подобни аксесоари за удобството на ватмана по време на работа.Как мислите, и според вас ли инвентарният номер на втората снимка е 96?
Най-големият проблем в случая е, че картичката е с пощенско клеймо от 1931г., когато дори още не са били внесени всички AEG-Siemens №66-80 :neznam:Външността и ми се струва като оригинална, а ремонтираните и по-късно внесени мотриси редом са били с бяло оцветяване около прозорците, докато 96 не носи подобни белези.
« Last Edit: 26.06.2015, 20:38:57 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.