Author Topic: Ретро снимки  (Read 1083337 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1900 on: 28.09.2015, 14:01:52 »

Старата автогара Запад, преди да я преместят на Овча Купел. Мястото е на пл. Възраждане, където сега минават трамваи 8 и 10, резервният коловоз е точно където са спрели рейсовете....
По рейс и по жена не се тича!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1901 on: 28.09.2015, 14:40:46 »
Аз имам един въпрос:

На няколко карти на София от 90-те години на миналия век съм виждал символ за автогара и напдис "международна автогара" в карето между булевардите "Александър Стамболийски" - "Христо Ботев" - "Македония" - "Ген. Михаил Скобелев". Като ми е правело впечатление, че символът не е позициониран на едно и също място на всички карти.

Да не би същото място (част от пл. "Възраждане") да се е използвало за международна автогара, след преместването на автогара Запад в кв. Овча купел?

И допълнителен въпрос - по времето на социализма имало ли е редовни международни автобусни линии?

Благодаря!  :)
vasko - оригиналът! :)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1902 on: 28.09.2015, 15:59:45 »
Аз имам един въпрос:

На няколко карти на София от 90-те години на миналия век съм виждал символ за автогара и напдис "международна автогара" в карето между булевардите "Александър Стамболийски" - "Христо Ботев" - "Македония" - "Ген. Михаил Скобелев". Като ми е правело впечатление, че символът не е позициониран на едно и също място на всички карти.

Да не би същото място (част от пл. "Възраждане") да се е използвало за международна автогара, след преместването на автогара Запад в кв. Овча купел?

И допълнителен въпрос - по времето на социализма имало ли е редовни международни автобусни линии?

Благодаря!  :)
Не е на  Възраждане, но близо до него. На ул. Дамян Груев, близо да една градинка, някъде около пресечката с ул. Ивайло бе. Всъщност от Министерство на земеделието /някъде по Груев са минавали/ дълги години тръгваха автобусите за Драгалевци /№65/. Вероятно на по-късен етап е имало и международна автогара - по-скоро начална и крайна спирка, някъде в района имаше и съмнителни хотелчета.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1903 on: 28.09.2015, 16:56:32 »
Да, помня като малък, че там пристигаха автобусите от Македония (тогава в Югославия). Поне до края на 1970-те беше така. Ако има някой снимки, нега покаже.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1904 on: 28.09.2015, 18:13:55 »
Около 93-та,един път изпратих баща ми за Гърция от там.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1905 on: 28.09.2015, 20:06:04 »
Благодаря за отговорите!  :)

Значи да разбирам, че въпросната международна "автогара" е била просто част от тротоара на ул. "Дамян Груев"? Поне имало ли е някаква постройка (чакалня, тоалетна, билетна каса) или искам твърде много екстри? :crazy:

А тази "автогара" всички международни направления ли е обслужвала или само тези в югозападна посока?





А ако се върнем на горната снимка (автогара Запад на пл. "Възраждане") - за какво са служели двете съоръжения, които наподобяват стълба :blink: или те нямат общо с обслужването на автобусите?
vasko - оригиналът! :)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1906 on: 28.09.2015, 20:11:45 »
Да се качва багажа по покривите на автобусите, т.к. едно време отгоре е имало багажници.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1907 on: 29.09.2015, 12:18:03 »
Във втората половина на 60-те, докъм началото на 70-те от въпросната закътана международна автогара е имало редовни линии до Белград, Скопие, Атина и Истанбул, както и летни сезонни вътрешни нощни линии до Приморско и Китен, с малка почивка около Пловдив за смяна на шофьорите. Обслужвани са от съвместна междудържавна компания, като от наша страна участва дружеството за международни товарни превози "Тексим", по-късно обърнато в "СО-МАТ". Нашите автобуси са били испанско производство, Барейрос, нещо нечувано и невиждано тогава, все едно от друга планета, такъв е бил и клубният автобус на създаденият от комунистите 48-а година и определено толериран тогава отбор "ЦСКА". Не знам докога съществуват въпросните линии...

По-късно, през 80-те, за международна автогара се използва големият паркинг пред столичната митница, точно където е сегашната централна автогара, но какви линии за чужбина е имало и дали въобще е имало такива, нямам информация. Спомням си, че винаги беше пълно с междуградски/туристически Икаруси (с наши и със съветски номера), както и много Сетри С2хх, както и чат-пат югославски Санос и ТАМ, но какво и накъде са превозвали, не знам.

Да се върна към снимката - през 70-те от въпросната автогара Запад е имало даже директен автобус до моето село, което е на майната си, хората са го ползвали, понеже е бил без прекачване, въпреки че на всяка автогара си е почивал - в Дупница, Благоевград, Кресна, Сандански и респективно се е мъкнел 6 часа, докато с влака се е пътувало за по-малко от четири. Но в края на 70-те излиза едно постановление, тряскат административни надценки по направленията, успоредни на железопътен транспорт, билетът става двойно по-скъп от този за влака, хората се отказват да пътуват и рейсът бива спрян.
« Last Edit: 29.09.2015, 12:25:05 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline llll

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1908 on: 29.09.2015, 12:36:50 »
А на края на улицата (кръстовището с Ботев), беше началната спирка на рейсовете за Горна Баня (60/260 мисля бяха и тогава...). Водеше се "Министерство на Земеделието"....

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1909 on: 29.09.2015, 12:45:08 »
Не само - оттам тогава освен 60 и 260, тръгват също 61, 261,361, 62, 63, 63а, 64, 65 и 95, преди витошките да ги пратят на Овча Купел, а 64/65 да го обединят и да го резнат до центъра по хигиена, а 63 и 260 - до Руски Паметник. Спирката се водеше НАПС.

А от старата автогара Запад, на пл. Възраждане,  тръгват и градските "селски" и работнически рейсове 56,57, 81 и 82.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bungee

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
  • Drunkard
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1910 on: 29.09.2015, 13:11:30 »
Белите брези (от socbg.com)


Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1911 on: 29.09.2015, 13:18:40 »
Пл. Ручей :)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1912 on: 29.09.2015, 14:52:29 »
Един туристически Мерцедес - Бенц в София, 60 - те години.
Източник:http://www.bgspomen.com/2015/09/60-2.html
« Last Edit: 29.09.2015, 14:54:49 by Magirus deutz »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1913 on: 29.09.2015, 15:34:18 »
А на самия площад Македония или по булеварда Македония нямаше ли пак нещо като автогара? Имам някакви смътни спомени за някакви ЛАЗ 695 или подобни спрели там...?

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1914 on: 29.09.2015, 17:04:46 »
Две МТБ - 82 и три Чавдара м65 по все още нереконструирания бул. Ленин.
Източник:socbg.com
« Last Edit: 29.09.2015, 17:06:27 by Magirus deutz »

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1915 on: 30.09.2015, 06:33:58 »
Дали имаме снимка от Кнжево, когато линията е свършвала с S-ka?

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1916 on: 30.09.2015, 10:02:01 »
Още от 1901 г. в трамвяйната мрежа е имало 25 моторни мотриси, но и 10 вагона. На няколкото стари снимки, които съм виждал до сега, по княжевската линия се движат не само единични мотриси, но и мотриси с вагон. Единични мотриси се виждат по други линии - пред народното събрание, по лъвов мост и т.н. Все си мисля че от самото начало княжевската линия е завършвала с обръщало, а не с S, за да може трамваят да се върне с вагона.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #1917 on: 30.09.2015, 16:31:39 »
Две снимки от бул.Цариградско шосе, и двете са от 70 - те години.
На първата снимка се виждат два Икаруса 260 и две Шкоди 706 РТО, а на втората - Икарус 260 и Чавдар м80.
На третата снимка се вижда и един ЛАЗ 695. Интересно, къде е правена.
Източник:http://socbg.com/2015/08/големият-пробив-на-ленин.html
« Last Edit: 02.10.2015, 15:09:38 by Magirus deutz »

Offline ivantcho

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1918 on: 02.10.2015, 20:08:51 »
Две снимки от бул.Цариградско шосе, и двете са от 70 - те години.
На първата снимка се виждат два Икаруса 260 и две Шкоди 706 РТО, а на втората - Икарус 260 и Чавдар м80.
На третата снимка се вижда и един ЛАЗ 695. Интересно, къде е правена.
Източник:http://socbg.com/2015/08/големият-пробив-на-ленин.html

Според мен на третата снимка е площада при 4-ти километър преди да построят моста.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #1919 on: 02.10.2015, 23:02:05 »
Точно там е. Виждат се 3-етажните тухлени блокчета, отзад в далечината се вижда дългият панелен блок с рекламата на Пепси, както и Лозенската планина.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР