Author Topic: Ретро снимки  (Read 1083272 times)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2240 on: 25.04.2016, 20:06:22 »
 :arrow:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2241 on: 25.04.2016, 20:08:23 »
Снимката я има качена по-назад, но тази е с по-добро качество.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2242 on: 26.04.2016, 18:12:06 »
Какво е било предназначението на Административната сграда на НДК и пристройката Малкото НДК, там където сега се намира Люмиер и "Чевермето" през 80-те? И да попитам, Гарнизонното някакъв музей ли е било? А сградата на Музея на съвремнното изкуство?
« Last Edit: 26.04.2016, 18:24:32 by passenger »
ex-putnik

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2243 on: 26.04.2016, 19:43:12 »
Е как какво ? Административната сграда е за администрацията на НДК .
Ще си позволя един виц да напиша .
По соц време - Дошъл японският Директор на японското предприятие Елпром в българското предприятие Елпром.
Българският директор попитал - Другарьо Такаяма , колко човек работят във Вашето предприятие ?
В нащето , Петров работят 6 човека .А във Вашето?
- Ами в нашето 8 .
После цяла нощ българският директор не може да спи и разсъждава :Що ли ми трябваше да лъжа японеца ? трябваше да му кажа , че 900 човека са само администрацията...
Обаче и японецът не спи а мисли - какво ли работи 8-ят българин в предприятието на Петров...
Та , надявам се да съм ти дал отговор защо НДК има огромна административна сграда , както и всяко едно соц предприятие или учреждение .

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2244 on: 26.04.2016, 20:51:32 »
Ами, ПРОНОто? През кои години е било там? Така че отговора ти далеч не е пълен, а и конкретизирах - питах и за Малкото НДК, и конкретните места - сегашното "Чевермето" и Люмиер? Киното май е било от самото построяване, но на мястото на "Чевермето" какво е имало?
ex-putnik

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2245 on: 26.04.2016, 22:20:14 »
Малкото НДК беше построено за една генерална конференция на ЮНЕСКО, на която София беше домакин. По него време Щатите бяха спрели финансовото кранче за ЮНЕСКО и по нареждане на Москва соцлагерът се юрна да поддържа организацията ан изкуствено дишане. Та покрай тази конференция малкото НДК беше наречено "Чичо М'Боувата колиба" по името на тогавашния генерален секретар на ЮНЕСКО - сенегалецът Амаду Махтар М'Боу.
Гарнизонното стрелбище винаги си е било музей - там е бил разстрелян Вапцаров и други комунистически функционери.
ПРОНО означава проектантска организация за нуждите на отбраната. Отделно и други (освен администрацията на НДК) са обитавали сградата - спомням си за посолството на Южна Корея.
« Last Edit: 26.04.2016, 22:26:16 by blagun »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2246 on: 27.04.2016, 16:59:12 »
Преди години на първият етаж се намираше Софийската стокова борса,посолството на Израел също се помещава там.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Ретро снимки
« Reply #2247 on: 27.04.2016, 19:01:07 »
:arrow:
...
Кой е инвентарния номер на този вагон?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2248 on: 27.04.2016, 19:12:11 »
Преди време, когато беше споделена снимката за пръв път се постигна консенсус, че е 712.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ilia.ivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 74
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2249 on: 28.04.2016, 19:19:48 »
Не знам дали е качвана тук, но случайно попаднах на нея във Фейсбук:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2250 on: 28.04.2016, 19:50:19 »
А кое трябва да е мястото?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ilia.ivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 74
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2251 on: 28.04.2016, 19:52:48 »
Княжево, 69-та година.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2252 on: 02.05.2016, 22:00:46 »
Quote
Оранжеви тролейбуси Шкода 9ТР, бяха по линия номер 3, въртяха около "Александър Невски" и едната спирка беше на "Московска" на сянка под дърветата, после поемаха към парка Заимов по сегашния булевард "Мадрид". Интересното освен оранжевия им цвят беше, че бяха закачени по два, с нещо като разтегаема сушилка за дрехи, както се вижда на снимките. Единствено убийте ме, ама не си спомням задния как завиваше с предните колела, имаше ли някой в кабината да върти геврека или по някаква друга система е ставало...




Източник:http://www.railwaypassion.com

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2253 on: 06.05.2016, 16:11:20 »
9ТР могат да работят в нещо като СМЕ режим. А едната снимка отива за корица в ФБ профила ми, стига Bus Memories Bulgaria да няма нищо против.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline xentia

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 66
  • xentia in strange world
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2254 on: 06.05.2016, 19:00:39 »
Ето тук може да се види много добре

източник
Вторият тролей получава захранване и го предава на първият с кабели. Управлението на колелата на вторият тролей става със специална твърда връзка - свързана към кормилният механизъм.
И галейки бетона нежно, като крило на птица - морето го разнищва, частица по частица...

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2255 on: 06.05.2016, 21:40:02 »
Много добра снимка. Обаче само на мен ли ми се струва, че задните тролеи нямат фарове?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2256 on: 10.05.2016, 17:57:53 »
Ако съставите са постоянни, нищо чудно задният да се е простил отдавна с разни "екстри" - я фарове, я кормило, я шофьорски стол...
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2257 on: 10.05.2016, 18:06:16 »
А дека са му дупките за фаровете?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2258 on: 10.05.2016, 22:05:45 »
Сигурно затова съставите имат отделен номер на модификация: 12 ТР. Липсват и броните - задна на водещия и предна на водения тролей. Но пък имат два токоснемателя и задни стопове на предния тролей от тандема.
« Last Edit: 10.05.2016, 22:07:48 by blagun »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2259 on: 10.05.2016, 22:07:17 »
Може би предния може и самостоятелно да си работи, а задния е само в ролята на ремарке.