Author Topic: Ретро снимки  (Read 485699 times)

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2740 on: 13.06.2018, 20:49:22 »
Ама то едно време в София табелките отдолу в предната част не бяха "практика". Трамваите никога нямаха, знаете българските имаха отпред горе една кутийка с крушка отзад, големите "сандъци" с луминисцентни лампи се появиха едва при 503 (той имаше и отстрани, на средния прозорец отзад между 3-та и 4-та врата), после при Т6М 700М слагаха опростена версия на такъв отпред. Като стане време за депо, ватманът просто обръщаше табелата обратно и пак я пъхаше в кутийката. Чавдарките 11Г5 основно бяха с табела отгоре, много рядко отдолу, единствено Икарусите имаха шишчета, първо метални, а по-късно пластмасови, за табелка долу вдясно на предния прозорец. Докато в провинцията да, там отпред ги слагаха отдолу почти навсякъде.
« Last Edit: 13.06.2018, 20:52:20 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13529
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2741 on: 14.06.2018, 05:22:52 »
А на първата снимка липсва завоят от орлите към Гурко, който по спомен май се появява 1988.
Завой от Царя наляво по Левски винаги си е имало. И нямаше смисъл да е забранен, след като по Руски нямаше движение от Партийния дом до Раковска, а по-нататък беше ограничено. Даже А209 минаваше оттам преди пускането на бул. България през 1980. Имаше даже спирка между Ялта и Аксаков, както и в другата посока (за разлика от тролеите понастоящем).

По табелите - до началото на 80-те трамваите имаха единствена табелка отпред вдясно долу на извивката на стъклото. После дойдоха стойките отпред и отзад горе, а след 1981 - ерата на бели номера на зелен фон и метални табели отстрани на металния корпус, а не на стъклата. С изключение на България 1300, които бяха с несменяеми табели на ТМ15 със сребристи релефни букви на черен фон. Големите автобусните табели до 1981 (номер и маршрут с черни букви на бял фон и червена диагонална линия за бързите линии) бяха оразмерени по заводската кутия на предното стъкло горе и алуминиевата рамка на задното стъкло долу на Икарус 280. След това дойдоха белите номера на зелен/червен фон, които се задържаха доста време.  Тролеите Шкода 9ТР си останаха с черно-белите табели, докато дойдоха Икаруси, Шкода 14ТР и ЗИУ и после - табелите с черни номера на жълт фон.
« Last Edit: 14.06.2018, 05:48:12 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7592
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2742 on: 14.06.2018, 09:16:57 »
А на първата снимка липсва завоят от орлите към Гурко, който по спомен май се появява 1988.
Завой от Царя наляво по Левски винаги си е имало. И нямаше смисъл да е забранен, след като по Руски нямаше движение от Партийния дом до Раковска, а по-нататък беше ограничено. Даже А209 минаваше оттам преди пускането на бул. България през 1980. Имаше даже спирка между Ялта и Аксаков, както и в другата посока (за разлика от тролеите понастоящем).

Имах предвид контактна мрежа. За автомобилите е ясно.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2743 on: 14.06.2018, 09:42:43 »
 Преди черните номера на оранжева подложка имаше за кратко и бели номера на оранжев фон - на финала на Шкодите 9тр, даже 14ките, докато не ги пратиха по провинцията, бяха само с такива. А по рейсовете имаше табели, които на гърба, от вътрешната страна имаха таблица с разбивка на спирките по маршрута, като срещу всяка спирка бяха показани връзките с други линии. Таблицата беше зелена или червена в зависимост от вида - бавен или бърз. А оранжево-белите табели имаха отзад синя емблема на тролейбусен траспорт. Външните странични табели на трамваите всъщност бяха пребоядисани стари бели плоскости от колонките по спирките, след като ги смениха с жълтите пластмасови.
« Last Edit: 14.06.2018, 09:50:46 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7592
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2744 on: 14.06.2018, 09:46:35 »
Бяха същите като автобусните, но вместо зелено/чевено беше оранжево, което беше по-тъмно от това с черните цифри.


Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2745 on: 14.06.2018, 21:04:15 »
Пускана е преди, но беше изчезнала, а е изключително рядка - ЗИС-154, който официално не е изнасян от СССР.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1607
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2746 on: 15.06.2018, 20:22:31 »
Няколко снимки от пролетта на 1989г., макар и с мизерно качество.  Все пак се виждат минаващите автобуси около Невски, Партийният дом и др. Има кадри и от Пловдив. Източник:  http://www.whatrain.com/bruce/balkans/b213.htm

ПС: Ето и малко спомени от 2000г.:  www.peacegallery.org/europe/bulgaria/bulgaria.htm
София през същата година: http://www.steve.traylen.net/album/74_bulgaria/03_sofia/index.html
« Last Edit: 15.06.2018, 21:57:13 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1607
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2747 on: 16.06.2018, 17:45:50 »
Красиви цветни снимки от 1959г. на тогавашните познати и любими места за посещения на чужденците :  http://eric.sizaret.free.fr/voyage%201959%20Bulgarie.htm

Още снимки на столицата от 2000г. Забележете какъв е трафикът по улиците. А пред Храм-паметникът Александър Невски се вижда интересна модификация на Чавдар: 

 http://www.globetrotteur.com/membre_recit_pays.php?id=14&pays=31

Допълнение:  www.campingzone.de/ostalgie/dokumente/ost_ausland_06.php
« Last Edit: 16.06.2018, 18:13:43 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1607
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2748 on: 28.06.2018, 18:54:42 »
Няколко снимки от стари вестници от периода 1983 - 2001г.

"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 700
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2749 on: 30.06.2018, 21:09:31 »
Може и да е пускана. 1431 1985 год.


Източник:https://www.imcdb.org/v742226.html

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7592
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2750 on: 30.06.2018, 21:23:50 »
Предвид, че този тролей става 1431 едва през 1988, то снимката няма как да е от '85.
По-скоро ми се струва че е от средата на 90те.

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
  • 2660
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2751 on: 30.06.2018, 22:15:22 »
В описанието си пише - 2000г.

Offline Bad_Bobby2009

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2752 on: 02.07.2018, 14:33:01 »
Все пак вижте и жената на снимката, никой не се е обличал така през 85-та...  :D

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13529
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2753 on: 02.07.2018, 15:07:38 »
Да де, и подлезът го нямаше на мястото на оградите имаше пешеходна пътека. Все едно, проблемът с датировката е ясен.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1607
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2754 on: 03.07.2018, 20:02:36 »
"Ikarus 280" в Студентски град, първата половина на 80-те години на миналият век.
 Не съм специалист по Икаруси, затова благодаря за корекцията. Изданието,  от което съм взел снимката е от 1988г., но по стара българска социалистическа традиция явно са използвали по-стари снимки.
« Last Edit: 03.07.2018, 21:37:01 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2755 on: 03.07.2018, 21:03:42 »
По-скоро малко по-преди това, първата половина на 80-те. Рейсът е сравнително нов, но все още с белите дръжки. В края на 80-те по 280 такива нямаше, всичко беше чистак ново. Освен това се вижда, че тръгва директно към студентска поликлиника, без да обикаля през зала Христо Ботев и т.н. А тогава 280 вече обикаляше, 80 го бяха спрели.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12084
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2756 on: 03.07.2018, 21:11:28 »
Мисля че с бели дръжки и кабина имаше дори чак до към 2000-та година в движение. Спомням си един такъв който работеше на 111, и на 305 също имаше.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2757 on: 03.07.2018, 21:18:04 »
След промените не говоря, тогава с износването на автобусите почна всичко да се появява навсякъде особено след "лукановата" зима. Но в края на 80-те и 111, и 305, и 280, и не само, бяха "образцови" линии и по тях не само, че нямаше с бели дръжки, ами и бяха само от последните доставки 87/88-а година с по-широкия гумен кант. Същото се отнасяше за всички тежки линии за Младост, Дружба, Люлин, също 120,83,88, 85,86 ,11,73,104, 102,260 и т.н. че и по селските линии на Дружба, Земляне и Малашевци. Само на деветката се сещам за по-стари рейсове. Все пак въпросната партида 87/88 е една от най-големите, идва изцяло в София (без може би 4-5 бройки в Скъпарна), та с нея подменят всичко, включително и селските съчленени линии. Даже и 63 от Чавдарки минава на чистак нови Икаруси.
« Last Edit: 03.07.2018, 22:00:43 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 335
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2758 on: 04.07.2018, 09:30:15 »
Моето разследване е следното, бели дръжки не можах да видя ,но табелата е червена три цифри, значи баш 280 ,294 не е ,второ номера го разчитам 2299 с тая бяла лайсна и произведен 85 та ,възможно е ,щото 2199 е 87 ма и е с черната. :devil:

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2759 on: 04.07.2018, 18:36:15 »
Бели са, виж хубаво парапета на на хармониката.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.