Author Topic: Ретро снимки  (Read 490396 times)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Ретро снимки
« Reply #2840 on: 17.09.2018, 15:43:10 »
За да не съм голословен:


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2841 on: 17.09.2018, 16:26:37 »
Как си го излъгал да ти показва по-стари изображения от 11.07.2000 г.?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2842 on: 17.09.2018, 16:51:04 »
В детските си спомени 1985 г помня, че Черни връх беше разкопан. Тогава удължиха тм 6 до басейна Спартак. Но си мисля, че преди разкопаването му трамваят се движеше двупосочно вдясно.
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2843 on: 17.09.2018, 17:00:49 »
Разкопаването беше чувствително по-рано и тогава ТМ9 вървеше по Графа, а ТМ6 с последните Космонавти - до Съдебна палата. А94 и 200 лъкатушеха, както на самолетната снимка на NightPish. Според спирка.орг това е до 1981 и съм сигурен, че е вярно и че през учебната 1981/82 вече не беше така и по Баучер пред ФМИ вървеше само двойката. ТМ6 въртеше на пл.Христо Ясенов - горе долу където е ЕО дент.
През 1985 не е имало никаква причина за разкопаване - трасето си е извън Арсеналска (тогава Владо Георгиев). Най-много за свързването на новото трасе да са работили седмица по кръстовището пред Хемус.
« Last Edit: 17.09.2018, 17:06:51 by blagun »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2844 on: 17.09.2018, 17:02:14 »
До коя година шестицата въртеше на пл. Хр. Ясенов?
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2845 on: 17.09.2018, 17:03:16 »
До коя година шестицата въртеше на пл. Хр. Ясенов?
1985

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 898
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2846 on: 18.09.2018, 11:16:13 »
Много ценна снимка! Може ли някой да отбележи кое точно е колелото на 6-цата и как минават трамвайните трасета?

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2847 on: 18.09.2018, 11:24:14 »

Оранжево - трамвай 6
Червено - старото колело на трамвай 9а Лозенец-Хладилника докато тече ремонта на пространството на НДК (иначе по време на снимката трамвай 9 минава от двете страни на овала в зависимост от посоката).
Зелено - автобус 102
На останалите автобуси се вижда маршрута.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2848 on: 18.09.2018, 12:08:30 »
До коя година шестицата въртеше на пл. Хр. Ясенов?
1985

Значи аз говоря за разкопания булевард Черни връх. 1981 г е големият ремонт свързан със троежа на НДК. 1985 г помня, че правеха много голям ремонт на Черни връх, може би е било свързано и със строежа на МС Европейски съюз. Но не мога да се сетя дали трамваите минаваха по сегашното разположение на трасето или бяха плътно вдясно двупосочно.
« Last Edit: 18.09.2018, 14:30:03 by emo »
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2849 on: 18.09.2018, 16:20:00 »
Ремонт на района на НДК и бул. България се правеше от 1978. Булевардът беше готов през 1980, НДК - за 12-я конгрес на БКП - април 1981 (ходехме на студентски бригади да мъкнем оборудване). Черни връх - по-късно, тунелът - още по-късно, но в никакъв случай - 1985. Първи курс си чакахме трамвая от ФМИ за Графа пред факултета, защото 2 и 9 вървяха често. Втори курс остана само двойката (ТМ9 - се премести по Черни връх) и залагахме на спирката на ТМ14 и 19 до оградата на Семинарията (Двореца на пионерите). Този алгоритъм беше твърд - от лекциите на някой от двата стола на пл.Славейков и после - у дома.
Лично аз не помня съществен ремонт от 1985 г., но явно заради проходимостта на Черни връх. По схемата на Метан А94 и 200 са вървели от страната на сградите, а трамваите - откъм "Земята и хората". С уточнението, че ТМ9 и 9А никога не са вървели заедно по Черни връх - ТМ9А - до 1981, ТМ9 - след 1981. Автобусната линия по Арсеналски и Бяла черква беше май А335, после стана А102
« Last Edit: 18.09.2018, 16:32:37 by blagun »

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2850 on: 18.09.2018, 16:55:54 »
84/5 е последния голям ремонт на Графа, както и ремонта на Толбухин, имаше и ремонт на Витошка към Иван Вазов по това време.
9 и 9а оттам не са минавали заедно, само онагледих трамвайната инфраструктура от снимката.

Още малко уточнение за големите ремонти по това време - през 1984 е ремонта по Станкето (Ломско), трамвайното движение е спряно и има заместваща автобусна линия. Заради ремонта на Графа е спряно трамвайното движение и е пусната временна трамвайна линия 18 - Хладилника-Дървеница.
« Last Edit: 18.09.2018, 21:11:26 by Metan »

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1861
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2851 on: 18.09.2018, 23:01:55 »
Снимката със Ситроен-ът Виза от ул. „Атанас Далчев“ е много ценна. Никога не съм виждал такъв.

То това не е Ситроен Виза, а румънското му лицензно подобие "Олтсит", което у нас се срещаше по-често от оригинала. Даже нямат много общо, тъй като Визата е само с 4 врати, а същинският оригинал на Олтсита е Ситроен Аксел, който е едно към едно.
« Last Edit: 18.09.2018, 23:04:52 by bagercho »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9706
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2852 on: 18.09.2018, 23:13:20 »
На вратите честно казано не обърнах внимание, но забелязах, че Виза-та е с хоризонтални стопове, а този с вертикални. Помислих си че може и да греша за модела и оставих някой друг да ме поправи ако е така.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12173
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2853 on: 18.09.2018, 23:58:01 »
Вярно че имаше и такива, Олтсит Клуб нещо си се води модела. Но пък за времето си беше много стилен и модерен дизайн, както и интериора ако можете да намерите снимки в гугъл. И емблемата е като на ситроен почти. Скоро не съм виждал такъв в движение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2147
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2854 on: 19.09.2018, 02:33:45 »
84/5 е последния голям ремонт на Графа, както и ремонта на Толбухин, имаше и ремонт на Витошка към Иван Вазов по това време.
9 и 9а оттам не са минавали заедно, само онагледих трамвайната инфраструктура от снимката.

Още малко уточнение за големите ремонти по това време - през 1984 е ремонта по Станкето (Ломско), трамвайното движение е спряно и има заместваща автобусна линия. Заради ремонта на Графа е спряно трамвайното движение и е пусната временна трамвайна линия 18 - Хладилника-Дървеница.

Тогава масово ремонтираха линиите по оная, унгарската система, с панелите. Като направиха Станкето, почнаха към Илиянци, а малко по-късно, няма и три месеца след като пуснаха трамвая до Обеля, го отбиха към Илиянци и пуснаха заместващи автобуси - първо правеха от Триъгълника до месарницата, а после продължиха и в тунела. Изтормозиха ни, пуснаха трамваите отново чак на 12-ти ноември, като падна бай Тошо. На следващата година пък правеха другия тунел, на 5-та градска, пак с панели. И по повод на едно предаване по телевизията, че трамваите са изключително шумни, някакъв инженер от СГНС се оправдаваше: "За съжаление проектантите ни излъгаха, че при полагането на релсите върху подложка от гумени уплътнители, проблемът с шума ще бъде решен." Майка ми по този повод каза "Трябват нови, по-модерни трамваи, а не гумени уплътнители....".

А вече по времето на Филип Димитров трамвай по деветката направи голяма бела на баира след хотел Хемус, тогава спряха от движение всички малки Софии с фазер (6хх), а по деветката пуснаха чешки. Един ватман по този случай се възмущаваше "Докараха ни нови чешки трамваи, пуснаха ги по ония разбити линии нагоре към кръста, и им е*ха м******.
« Last Edit: 19.09.2018, 02:44:52 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1861
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #2855 on: 19.09.2018, 12:00:54 »
Една снимка от 1993 година на Цариградско, посока Младост, на която навремето бях попадал в по-голям формат, но сега не мога да я намеря. По всяка вероятност е заснета от високите етажи на  тогавашния хотел Плиска.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9706
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2856 on: 19.09.2018, 17:10:01 »
Празно и зелено.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1628
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2857 on: 19.09.2018, 22:12:27 »
Животът в столицата и НРБ през 60-те години:  https://www.sz-photo.de/result_webshop/bulgarien-oeffentliches-leben-in-den-1960ern---reportage-vony-gert-maehler/dossier-1.816611
Снимката на Бреда с инв. №132 вече е пускана.
« Last Edit: 19.09.2018, 22:30:17 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15668
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2858 on: 20.09.2018, 13:42:09 »
Фотоалбум  със софийски изгледи от 1997г. Направена е любопитна съпоставка със снимки на същите места от 2017г. ...
Сравнението между тази снимка и днешната не показват особена разлика. Явно, бронзовата къща на Пламен Деианофф я е имало и тогава...  :D ;) (Вероятно, все пак това е скеле за сцената за оперите на открито, които правеше Карталов. Мавзолеят го бутнаха чак 1999 година.)






« Last Edit: 20.09.2018, 13:47:39 by difian »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9706
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #2859 on: 20.09.2018, 19:55:37 »
На първата снимка до бялата Вектра А е паркирал уникален екземпляр покрит пикап ИЖ.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка