Author Topic: Ретро снимки  (Read 563157 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1234
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3100 on: 11.04.2019, 09:41:22 »
По мои спомени 832-845 първоначално бяха в Станьо Василев, после стояха доста време на третия коловоз в Триъгълника, после отидоха в Банишора. Иначе по 9 съм се возил на 709 преди да пуснат чешките.
Икономията е майка на мизерията!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8533
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3101 on: 11.04.2019, 11:06:43 »
Никога не са били по 9. Всичките с изключение на 701 и 708-713 бяха в Клокотница по 2 и 14. От 832 всичите бяха в Банишора по 19
На 9 работеха 709 ,711 , както и 846 и нечетните 847,849,851,853,857,859,861 и 863 .
На 19-та линия бяха 708,710 и 712 ,855  както и четните 848,850,852,854 ,856 ,858,860 и 862 В красна Поляна бяха 701-707, Пенка Михойлова - 708 - 713,846 -863 Станьо Василев -714-845.
След голямата балтия през 1993-та и поголовното рязане на София 65- 701-707 бяха прехвърлени в Клокотница.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8533
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3102 on: 11.04.2019, 11:09:50 »
Напротив, бяха, преди да стане оная бела на баира и да пуснат чешки. Едни и същи 700М се въртяха по 9 и 19.
671, през Октомври 1991-ва се върна назад и се удари в 6 -ца.Причината - отказ на двигател на едната група и последвал отказ на още един двигател на другата група. За щастие бързите действия на двамата ватмани са предотвратили жертви. имало е леко ранени.
С 853 също има инцидент - породен от проведени експерименти по въздушната система.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6219
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3103 on: 11.04.2019, 16:31:49 »
Следващите бяха светло/тъмнокафяви - според това какво към момента са произвеждали и осигурявали от цеха в Трудовец, предните - светлокафяви/тъмночервени.
Не знаех, че 713 е бил с червени седалки. Някои Т6МД-1000 и двата мистични състава 1002-1003 и 1004-1005 бяха с червени кожени.
Иначе всички Т6М-700 без 828, 829, 830 и 831 бяха оригинално с кафяви седалки. Тези споменатите, както и всички 700М бяха с черни с релефчета по тях.


Да, 713 си беше твърдо по 6. Дори 88-89. 708-712 ги пускаха на 19 заедно с 700М. Титуляри на 12 до 1999 бяха 448, 450, 452, 454, 456, 458, 462, 464 и 466.

И 418, 420 и 426 бяха също на 12.
А на 6ца бяха 403, 405, 407, 410, 411, 412, 413, 415, 423, 429, 431, 433, 436, 437, 453, 455, 713
На 3 - 404, 406, 408, 421, 422, 428, 449, 453, 457, 459, 461, 465, 467
На 19 също имаше София-100 - 417, 419, 425 помня със сигурност

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3030
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3104 on: 11.04.2019, 19:15:19 »
Дариане, седалки слагаха такива в зависимост от това какво получаваха от цеха в Трудовец. Тапицерията и неиният цвят бяха идентични на тези при Чавдарките от съответния период. Разликата беше, че в Трамказан тръбните рамки идваха небоядисани, където ги оакваха в отвратителното сиво, а в Чавдар - до пролетта на 88-а светлосиви, а сетне черни - техните изглеждаха къде-къде по-добре, даже с черното слагаха и полиуретанова гъба отгоре, за да не си удариш главата и носа при рязко спиране. Тези гъби при автобусите поголовно се крадяха, включително от персонала, и изчезваха за отрицателно време. Подобни имаха жълтите Икаруси за СССР, малко от които попаднаха у нас. При тях гъбите идват 83-та заедно с черните дръжки.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
  • TM 303
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3105 on: 11.04.2019, 21:28:01 »
А на 6ца бяха 403, 405, 407, 410, 411, 412, 413, 415, 423, 429, 431, 433, 436, 437, 453, 455, 713
Конкретно по 6цата редовно бяха също 438, 441, 443 преди да се запали 1996 година ако се лъжа по инфо от спирка.бг (беше ми супер любим заради едно от най-бързите возения на трамвай ever), 444, 445, 447. Освен 713, който едната смяна го караше най-отвратително бавната дядка, която може да съществува, периодично пускаха и още няколко карданни - 708, 709?, 710, 711, 712.
« Last Edit: 11.04.2019, 21:56:08 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3106 on: 14.04.2019, 20:23:39 »
Кратка разходка из България (05 - 22.08.1980г.) Източник:  http://wwwalt.med-rz.uni-sb.de/med_fak/biochemie/Schlenstedt/Bulgarien.html

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1018
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3107 on: 14.04.2019, 22:21:32 »
И винаги в тия старите снимки има Ниса, без Ниса не може. Колко много е имало, а сега каква рядкост са.  :)

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2491
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3108 on: 14.04.2019, 22:46:12 »
Социалистическата баничарка.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3030
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3109 on: 15.04.2019, 23:45:01 »
« Last Edit: 16.04.2019, 00:05:57 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3110 on: 16.04.2019, 19:38:21 »
Интересни от етнографска гледна точка снимки: мигове от животът в гр. Луковит, 1997г. На по-младите колеги сигурно ще им се стори любопитно, а пък за останалите ще бъде едно връщане назад във времето.  Източник:   https://didierruef.photoshelter.com/gallery/Bulgaria-1997-Lukowit/G0000hULWTml0eBQ/C0000lOeSOU2BCTg

 :rolleyes:  http://jlmartinezpoesia.com/portfolio-items/1997/#post/0

Offline mitakis

  • Vintage vehicles
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3413
  • 2660
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3111 on: 21.04.2019, 13:06:01 »
РТО на ТАБСО (не откривам с търсачката дали е пускана преди).
« Last Edit: 21.04.2019, 13:07:36 by mitakis »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2735
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3112 on: 21.04.2019, 20:06:39 »
РТО на ТАБСО (не откривам с търсачката дали е пускана преди).

Пускана е поне два пъти(наистина, доста по - назад в темата), но не пречи да я има пак.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3113 on: 23.04.2019, 23:20:04 »
Прекрасни снимки от май 1989г. Истинска радост за окото :) Прикачвам само две от тях, на които присъстват превозни средства. Източник:  https://travelroelofs.shutterfly.com/158

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3114 on: 24.04.2019, 21:29:38 »
Разходка из България, 1988г. Снимките с превозни средства вече съм публикувал в съответните теми. Източник:

www.lomography.com/search/photos?query=+Bulgaria+1988&page=1

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2735
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3115 on: 27.04.2019, 11:47:18 »
Чавдар м80 и Шкода 706 RTO пред хотел "Хемус", 70 - те години:

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1018
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3116 on: 27.04.2019, 19:25:38 »
Супер ценна и рядка снимка. Най-после се видя една малка част от трамвайното трасе и къде се влива обратно колелото на шестицата.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3117 on: 29.04.2019, 23:25:51 »
Снимки от различни места из София, заснети в периода 1957 - 1996г.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3030
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро снимки
« Reply #3118 on: 29.04.2019, 23:31:10 »
Досега Лейланд в България не бях виждал, браво.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2491
    • View Profile
Re: Ретро снимки
« Reply #3119 on: 29.04.2019, 23:48:33 »
Предпоследният диапозитив с руското посолство трябва да е огледален.