Както обикновено - без някакъв конкретен повод. До преди деветосептемврийския преврат трамваите са били зелени, след това ги пребоядисват в червено, ОБАЧЕ новопроизведените Републики са бели с червено (а 231/101 е бял със синьо), Комсомолците ги произвеждат зелени, а Космонавтите - сини. През 1965 първите 5 бройки от София 65 са в различни цветове и от шестата нататък започват да излизат от завода червени. Това явно се харесва където трябва, защото през 1966 за ІХ конгрес на БКП се излиза с постановление всички превозни средства да станат червени. От тази година поетапно се започва пребоядисването на автобуси, трамваи и тролеи. Обаче през 1970 от ЗТС излиза първата София 70. Боядисана е в жълто и бяло. Цялата серия 7хх на София 70 е или в такъв цвят, или в жълто и сиво. първите 10-на бройки от София 70 серия 1хх също са в различни цветове и след тях продължават да са в жълто. Цветът се налага за трамваите и от края на 70-те след ремонт останалите София 65 се пребоядисват в оранжево или жълто, част от София 70 също се боядисват в оранжево. Останалите живи бройки от старите трамваи (всичко по-старо от София 65) или остават червени, или са боядисани в зелено и започват да изпълняват различна аварийна, сервизна или ремонтна дейност.
По подобен начин след като произведоха Инеконите се наложи тяхната окраска, която стана официална за целия електротранспорт с изключение на новодоставените след това трамваи втора употреба и представителите на Tatra CKD.