Author Topic: София подготвя проект за завод за трамваи  (Read 18831 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Не те видях ти да постваш предложение, относно какво по-точно са имали предвид в статията...
Eстествено че не си видял при положение че в момента текат две отделни дискусии по една и съща новина.
Не съм ходил в този район, но се опитвам да си го представя... Новинарските емисии в България не са известни с навика да илюстрират статиите си ...
И не е нужно. Понеже не си ходил даваш директни предложения и оферти, начерта линии, заводи... с такава решителност не се действаше и в годините на Народната власт - закриваме 2-3 предприятия, един техникум, строим метродепо на 2 км. от метротрасето и тнт
За сведение и депо Обеля нямаше действащо метротрасе в близост, когато е въведено в ескплоатация.
А тук изобщо не се предвижда да има метротрасе, което да се въвежда в експлоатация. Или искаш да докараме метро специално защото си решил че на мястото на СофияМед трябва да има метро депо?
Принципно идеята на производството е готовата продукция да не "пада от сатурн", а да влизат суровините и да излиза готовата продукция.
Чакай чакай чакай.... Правиш ли разлика между депо и завод? Ако трябва и това ще ти се обясни, но е хубаво първо да опитваш сам да се образоваш.
А иначе, никакъв не е проблемът да се разположи това и северно от гара Искър - там също има разклонения на линията и може да се използва за извозване на готовите мотриси...
Разклонения на 'линията' може да се направят навсякъде, но ти отново предпочиташ да слагаш каручката пред коня. Полета и ливади бол - но по-лесно е да изпосъбориме 3-4 фабрики, 1 техникум и да стикаме нещо в гъзъ на маймуната, само и само защото имало овехтял жп клон, който така или иначе ще следва да се поднови, ако изобщо някога се стигне до строителството на въпросния завод...
« Last Edit: 17.09.2009, 17:15:44 by CKD »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Че какво им пречи да ги търкслят по възстановеното трамвайно трасе  :P

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Олиото (идеята) вече е горещо, но ... рибата е в морето, а и мрежа (пари) нямаме ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1140
    • View Profile
Хайде сега и по-нишите от Диков да отидат във Виена да видят как седят нещата там и тогава да хвърлят разни бомби по конференции.
Освен първоначална инвестиция от порядъка на 50 млн. лв трябва и висококвалифицирана работна ръка каквато тук в страната на псевдо инжинерите и мениджъри няма.
The Grand Tour

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
в.Пари:

 Столицата щяла да има нужда от 150 – 200 мотриси за надземната и подземната железници

Подготвя се проект за изграждане на завод за трамвайни и метро мотриси в София. Избрано е и място за завода – близо до гара Искър в трамвайното депо. Това съобщи главният архитект на столицата Петър Диков на международната конференция Европейският град – градоустройство и архитектура, сигурност и финанси.
Предвидено е изменение на предначначението на терена, върху който ще се изгражда заводът. Имало възможност той да бъде разширен до 100 – 120 дка. Диков даде пример със завода за трамвайни мотриси във Виена, който бил на площ от 140 дка и годишното му производство е за 1.5 млрд. EUR. Общината може да участва като предостави земята или финансови средства, а частен инвеститор да се заеме с изграждането на завода.

Релсовият транспорт преживява ренесанс, смята Диков. По думите на главния архитект на София решението за изграждането на завода ще е стратегическо. Само пазарът в София бил за 150 – 200 мотриси – трамвайни и за подземната железница. Освен това в региона имало само един такъв завод и то чак в Загреб. Той обаче бил ориентиран към износ на запад от Хърватска. Ние спокойно можем да се ориентираме на изток от София, обясни Диков.

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
И още от БТА

Гласят София за център на трамвайно производство

София ще се превърне в център на трамвайното производство, каза пред журналисти главният архитект на града Петър Диков на Четвъртата международна конференция "Европейският град - градоустройство и архитектура, сигурност и финанси", предаде БТА.

По думите на Диков се подготвя проект за изграждането на завод за трамваи на мястото на депо "Искър" в район "Дружба", където общинският терен е 120 декара.

Диков даде пример със завода на "Сименс" във Виена, който е разположен на площ 140 декара и има годишен оборот 1-1,5 млрд. евро.

Само Столичната община за следващите пет години ще има нужда от 50 нови метрокомпозиции и 100 трамвайни мотриси, посочи още Диков.

По думите му, новият приоритет на общината е изграждането на трасета на градският транспорт, а трамвайният е вторият по бързина след метрото. Според Диков, трамвайният транспорт може да се превърне в довозващ към метростанциите.

"В Европа трамвайният транспорт изживява своя Ренесанс", каза още Диков.

Той посочи, че заводът ще бъде изграден съвместно с голяма фирма, специализирана в трамвайното производство. По метода на публично-частното партньорство общината ще участва с апортна вноска - с терена на депо "Искър".  БТА

http://news.expert.bg/n261935/

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Прилага се изпитания метод - апортна вноска със земя. Проблема е да не останем само до апортната вноска. А и кой ли е този голям европейски производител дето ще строи завод тук? Ще поживеем и ще видим.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Eстествено че не си видял при положение че в момента текат две отделни дискусии по една и съща новина.
И това е оправдание, защото? Вместо да ми скачаш и да ми обясняваш колко съм неграмотен, един линк щеше да свърши работа...
И не е нужно. Понеже не си ходил даваш директни предложения и оферти, начерта линии, заводи... с такава решителност не се действаше и в годините на Народната власт - закриваме 2-3 предприятия, един техникум, строим метродепо на 2 км. от метротрасето и тнт
Оферти? Извинявам се, но това явно се е случило някъде другаде, защото не помня да съм офертирал, когото и да е.
Начертах линии - посочи ми, кое не е така на линиите?
Трамвайните линии са така, връзките с гара Искър са така...
А тук изобщо не се предвижда да има метротрасе, което да се въвежда в експлоатация. Или искаш да докараме метро специално защото си решил че на мястото на СофияМед трябва да има метро депо?
Да, докарай две...

Да помниш случай, в който не съм се съгласявал, когато ме оборят като хората?
Съгласих се с тебе, казах ти, че го направих като предположение, ти продължаваш да ми се дръвчиш... Извинявам се, но това вече е просто чиста проба заяждане!
Чакай чакай чакай.... Правиш ли разлика между депо и завод? Ако трябва и това ще ти се обясни, но е хубаво първо да опитваш сам да се образоваш.
Брей, колко си снизходителен...
« Last Edit: 17.09.2009, 19:07:14 by boleroto »

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Кончар  :D :P
Иначе звучи много амбициозно, както всички проекти, които се обявяват. Но съм скептично настроен, според тях за 5 години заводът не само трябва да е построен, но и вече да е произвел немалко мотриси, а все пак сме си у нас...
I'll be back®

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 По принцип срок 5 години за завършен завод и даже готово производство не е чак толкова измислен, но наистина по принцип.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Кончар  :D :P
Иначе звучи много амбициозно, както всички проекти, които се обявяват. Но съм скептично настроен, според тях за 5 години заводът не само трябва да е построен, но и вече да е произвел немалко мотриси, а все пак сме си у нас...

Абе, за 5 години , ако се заемат с него, могат да го изкарат до някъде, пък после каквото сабя покаже.
Преди години всички бяха големи скептици и за базите на големи компании като Филипс, когато се спряха на София за център на дейността им за района...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 И IBM също :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Чудно ми кой производител на трамвайни и метро мотриси ще се съгласи тук да развива бизнес. :clap: :clap: :clap: :bounce: :bounce:

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Хм.. Не е абсолютно невъзможно някой от световните производители да изнесе част от производството си у нас в предвид по ниската себестойност на труда, ниските данъци и гарантираните поръчки от София ,а защо не и от Пловдив например.

Еехх , да помечтаем...

А вие кой производител бихте искали да стъпи у нас?

Един глас за "bombardier"  от мене , така бихме изпълнявали поръчките за Букорещкия метрополитен ,например ;)

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Аз съм за CKD   :fan: :fan: :D

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15657
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз съм за CKD   :fan: :fan: :D
Тези под какъв вид съществуват в наши дни!?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
А вие кой производител бихте искали да стъпи у нас?

Реално погледнато ако сега започнем собствено производство ще се наложим на пазара в нашия регион (евентуално) след поне няколко десетилетия, но нищо не пречи да започнем да обслужваме вътрешните си нужди. София има фрапираща нужда от нови трамваи, които подобен завод може да произвежда и поддържа, а наличието на такова производство ще стимулира и други градове да поискат да се обзаведат със състави на по-приемливи цени. Каквото и да си говорим, Варна, Пловдив, Бургас - всички те могат да инвестират в релсов транспорт, ако имат опцията да си закупуват състави от местен, респ. по-евтин производител от бранша.
За метросъстави съм много скептичен и аз, но реално не пречи да поръчваме автоматика, двигатели и т.н. от Метровагонмаш, да си произвеждаме корпусите тук и тук да правим сглобяването...
Това пак ще свали цената на съставите. Няма да е с много, но ще е нещо, а и ще позволи да се разчупи схемата на доставка на съставите.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Един Алстом или Сименс така ще ме нарадва пък и колко по-добре ще е да се возим на Citadis-и в София.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Какви пет години, те да няма да строят Кремиковци? ПОвече от 18 месеца е безумен срок за подобна манифактура. Те ако 5 години го строят кога ще започнат да си избиват инвестицията?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Аз съм за CKD   :fan: :fan: :D
Тези под какъв вид съществуват в наши дни!?
Pragoimex