Author Topic: София подготвя проект за завод за трамваи  (Read 28646 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Какви пет години, те да няма да строят Кремиковци? ПОвече от 18 месеца е безумен срок за подобна манифактура. Те ако 5 години го строят кога ще започнат да си избиват инвестицията?

Е, като сложим планиране, наамиране на инвеститор, строителство, захранване, започване на производство...  :D

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Реално проектът не е нищо ново, просто така се представя. От поне 5 години се говори за преместване на Трамкар някъде около Гара ИСкър, т.е. някаква база, макар и минимална има и сега. Идеята е да се хване чуждестранен (а по-вероятно - български частен) инвеститор, който да налее пари.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
А, дано - добре ще ни дойде да имаме базата да си произвеждаме наши си състави...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Да започнем с Инвеститора ... кой ли ще си заложи парите срещу добри намерения или предизборни лозунги?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Да започнем с Инвеститора ... кой ли ще си заложи парите срещу добри намерения или предизборни лозунги?

Този, който е сигурен, че ще прилапа всички ремонти, извършвани сега в Трамкар и депата.
С Инекон остава и ноу-хау, което лесно може да бъде капитализирано - това е по-верочният вариант за български инвеститор.

tekken

  • Guest
Поредното тъпо решение! Нямам думи!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Кое е тъпото, че нещо не се разбра?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
До определена степен мога да се съглася, но ако съм човека с парите ще се запитам: защо в последните 10 години се унищожи база като Трамкар (бивш "Завод за трамваи" - София), а сега на гола поляна (или не съвсем гола) ще заравям още пари? Какво ми гарантира, че след, например, 5 години някой следващ управник няма да внесе от Европа рециклирани трамваи, а произведените от мен ще си ги завирам където си искам? Региона? Къде са останали да чакат на производството в София? Нашите големи градове - градския им транспорт е към Министерство на транспорта (ако не е частен) и кой от тези градове е толкова голям и богат, че да инвестира в железопътна инфраструктура? И като си задам тези и още някои въпроси ще си вложа парите другаде ...
Пак повтарям мнението си, че по-скоро това е идея за пред конференцията ...
Защото не ни достигат не 100 ТМ, а поне 200 ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Хора , стига бълнували ! Това са обикновенни предизборни лафове ! Те съсипаха " питомното " сега ще гонят " дивото" !
Както се вика , ако сте риба на бастун ше ви хванем ! :)

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Нека не приемаме насериозно локумите на Диков!

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Не е ли по-лесно да си поръчаме 200 нови трамваи от АЛстом или Сименс и никви заводи няма да строиме и да влагаме пари в нещо с неясно бъдеще.Предполагам за такава бройка ще се договори по-разумна цена и ще им ги изплащаме 10 години примерно,те и без това няма да ги произведат за 2 месеца толко трамваи,ама по 20 да ни пращат на година ще е супер....

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Нека не приемаме насериозно локумите на Диков!

Точно поради тази причина аз спрях да коментирам каквото и да е.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Не е ли по-лесно да си поръчаме 200 нови трамваи от АЛстом или Сименс и никви заводи няма да строиме и да влагаме пари в нещо с неясно бъдеще.Предполагам за такава бройка ще се договори по-разумна цена и ще им ги изплащаме 10 години примерно,те и без това няма да ги произведат за 2 месеца толко трамваи,ама по 20 да ни пращат на година ще е супер....

Колегата от Кончар ми каза, че те произвеждат по 3 трамвая на месец, при пълно натоварване до 4. Всеки от нас може да сметне с това темпо или малко по-бързо, примерно по 5 - 7 ТМ на месец за колко време ще се произведат 100 броя.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Не е ли по-лесно да си поръчаме 200 нови трамваи от АЛстом или Сименс и никви заводи няма да строиме и да влагаме пари в нещо с неясно бъдеще.Предполагам за такава бройка ще се договори по-разумна цена и ще им ги изплащаме 10 години примерно,те и без това няма да ги произведат за 2 месеца толко трамваи,ама по 20 да ни пращат на година ще е супер....

Колегата от Кончар ми каза, че те произвеждат по 3 трамвая на месец, при пълно натоварване до 4. Всеки от нас може да сметне с това темпо или малко по-бързо, примерно по 5 - 7 ТМ на месец за колко време ще се произведат 100 броя.

e аз грубо го казах нямах си представа колко бройки правят на месец,ама щом е така още по-добре за 2 години и половина ще си подновиме изцяло парка,но трябват и много пари,желание,ремонт на релсовия път,все неща,които нямаме...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Предполагам, че ще има много несъгласни с мен, но мнението ми за развитието на градския електротранспорт е:
Цялата инфраструктура, подвижния състав и съоръженията да се отдадат на концесия за, примерно, не по-малко от 50 години. Концесионерът трябва да има опит в управлението на градски електротранспорт в поне 3 - 5 големи града в Европа.
В София Концесионерът трябва:
1. да обнови или ремонтира железния път изцяло;
2. да обнови или ремонтира съоръженията изцяло;
3. да обнови от 80% до 100 % от парка - нови ТМ и ТБ;
4. да осигури надежден сервиз на подвижния състав;
5. да обучи квалифициран персонал;
6. да осигури адекватно и атрактивно заплащане на персонала основано на квалификацията, мотивацията и личните способности на отделните служители.
Концесионерът - по договор ще е задължен да инвестира и да се грижи за всичко като добросъвестен стопанин и ще е заинтересован инвестицията да се възвърне в срок.
Това е в съкратен вид, не съм разработил подробна програма защото нямам средства за да инвестирам ..., но мисля, че идеята ми е ясна. Ще ми е интересно да науча мнението за нея на повече участници във форума.
Благодаря!
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Аз съм съгласен, че този начин на действие спрямо транспорта ще го изведе от Средновековието и ще го въведе в 21ви. век, но не съм съгласен да се отдава на концесия.
Приватизацията подчинява Общините и държавата като цяло на частни и често - чуждестранни корпорации и процента на възвръщаемост в Общината се свива. Концесията и приватизацията не с решения на проблемите...
Примери за това  - с лопата да ги ринеш. Конкуренцията не води до нищо хубаво.
Проблема в България е, че монопол е мръсна дума и често се приема за синоним на "инвестиционен мързел"...
Не бива транспорта да се отдава на концесия, а Общината да приеме подобна стратегия за тази си дейност и да я спазва...
« Last Edit: 18.09.2009, 18:26:56 by boleroto »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Смятам, че само голям инвеститор с опит може да реализира съживяване на ел.транспорта. Общината (респ. Държавата) не е добър стопанин - това е доказано не само в България, а в целия бял свят. А и в момента не се прави нищо в тази посока - само се кърпи ...
Един пример: Френските железници (частни превозвачи) са на печалба, а в Англия железницата е държавна и търпи загуби.
Има примери за добро стопанисване от страна на държавата, но не са в България.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Смятам, че само голям инвеститор с опит може да реализира съживяване на ел.транспорта. Общината (респ. Държавата) не е добър стопанин - това е доказано не само в България, а в целия бял свят. А и в момента не се прави нищо в тази посока - само се кърпи ...
Един пример: Френските железници (частни превозвачи) са на печалба, а в Англия железницата е държавна и търпи загуби.
Има примери за добро стопанисване от страна на държавата, но не са в България.

SNCF не е частна. А пък английските жп компании са частни

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Не е добра практика жп инфраструктура да се приватизира. Линии - да, но не и инфраструктурата.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Смятам, че само голям инвеститор с опит може да реализира съживяване на ел.транспорта. Общината (респ. Държавата) не е добър стопанин - това е доказано не само в България, а в целия бял свят. А и в момента не се прави нищо в тази посока - само се кърпи ...
Един пример: Френските железници (частни превозвачи) са на печалба, а в Англия железницата е държавна и търпи загуби.
Има примери за добро стопанисване от страна на държавата, но не са в България.

SNCF не е частна. А пък английските жп компании са частни

Така знам аз ... може и да бъркам.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.