Author Topic: София подготвя проект за завод за трамваи  (Read 28641 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Не е добра практика жп инфраструктура да се приватизира. Линии - да, но не и инфраструктурата.

Вярно е, но нашата Община и с това няма да се справи ..., а нови ТМ по този път ... ще се скапят за нула време и тогава ще има неустойки и глоби ... и пак скъпо за данъкоплатеца.
За да има сериозни кандидати трябва и сериозни условия, ако трябва да плащат огромни такси за ползване на инфраструктурата ... печалбата се свива и сделката става нерентабилна.
И двете практики ги има по света и работят с различен успех.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

tekken

  • Guest
Кое е тъпото, че нещо не се разбра?
Ще ти отговоря по - най простия начин - трамваи има само в София напълно излишно е да се прави такъв завод особено сега когато са дни на криза в нашата малка страница :fan:

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Кризата освен негативните последици дава шанс на иновативните и предпричемчивите да успеят. Пък и тя все някога свършва, Което започна да се усеща - има поръчки, но няма работници, които да ги изпълняват - вече са съкратени или напуснали. А и точно по време на криза инвестициите са по-малки.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
А при тая криза, която беше съшита с бели конци нямаме причина и право да се правим на интересни.
Кризата започна благодарение на BTV и NOVA, тъй като не спряха да плямпат за тая криза и накрая уплашиха хората и ги накараха да се оттеглят от пазара и воала...
По-скалъпена криза не съм виждал, така че нямаме причина да отлагаме проекти заради измислените от журналята кризи. Трябва даа се инвестира, за да може хората да се върнат на пазара...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Не ме карай да се смея. Като не разбираш от икономика и финанси недей се изказва по тях. Единственото ти вярно твърдение е, че трябва да се инвестира по време на криза, тъй като инвестицията ще е по-евтина. Всичко друго са глупости!
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Вместо управляващите да спретнат ръкави и подпишат договора за тролейбусите в София, дрънкат за заводи... Ей, такова чудо не ща да виждам! Ама пък да се дрънка е по-лесно и затова днес завод за трамваи, утре за метровлакове, после за МАГЛЕВ...
И още едно нещо - на София не само са нужни нови трамваи за покриване на сегашните нужди. Трябва да се помиси за успешна концепция - какво ще се купува?
Да погледнем напред - всички тези планове за мега строителство на трамвайни трасета, заложени в ОУП, налагат спешно да се замислим за бъдещето, кога най-сетне ще започне да се осъществява всичко това!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Не може да се прави завод без да имаш технология и специалисти,а и капитали да построиш завод.И аз искам прозводтството на трамваи да е в България,но няма инжинери които биха измислили български модел трамваи.Те няма откъде да се пръкнат освен да дойдат от Трамкар.А резултатите там са трагични.Правеха по един трамвай на година.Ако се взме да се прави някой трамвай по лиценз е съмнително че той ще е по евтин.Коя държава е заинтересована да си изнесе производстото в друга държава при тая криза.А и кой ще даде пари да се построи този завод.Общината иска да е частен инвеститор.Но никой не е заявил че се интересува от прозводство на трамваи.Съмнявам се че ще се появи бизнесмен който ще хвърли милиони за такова високотехнологично производтво с неясна възвръщаемост.
« Last Edit: 19.09.2009, 12:54:23 by elbi »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Ако може да направя междинно обобщение: Такова животно като завод за трамвайни и метро мотриси в София няма и няма и да има.
Трябва да се има в предвид, че цената на ТМ, колкото и да е висока, зависи от големината на поръчката в обратнопропорционална зависимост. За нас остава да си изберем подходящи ТМ, а не да ги произвеждаме. Опита на другите производители е по-впечатляващ от нашия.
В мрежата попаднах (и предполагам - не само аз) на това: http://www.ukvz.ru/ ФГУП "Усть - Катавский вагоностроительный завод имени С. М. Кирова". Произвеждат и трамваи като технико-експлоатационните им качества са доста добри ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
А при тая криза, която беше съшита с бели конци нямаме причина и право да се правим на интересни.
Кризата започна благодарение на BTV и NOVA, тъй като не спряха да плямпат за тая криза и накрая уплашиха хората и ги накараха да се оттеглят от пазара и воала...
По-скалъпена криза не съм виждал, така че нямаме причина да отлагаме проекти заради измислените от журналята кризи. Трябва даа се инвестира, за да може хората да се върнат на пазара...
За пореден път се убеждавам че някои персонажи живеят в свой измислен свят...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
За пореден път се убеждавам, че някои хора тук изобщо не са информирани какво се случва в по-широка перспектива...

Но това не е мой проблем, нито пък и ме вълнува, че не можете да я обхванете.
Минусите и пропуските от това са си само и единствено за вас.
А това, аз в кой свят живея и какво вие знаете или не знаете за икономическото положение на света няма нищо общо с темата...

Повечето от вас тук, които нямате директен досег с пазара и работната ви среда се влияе от него, само до мига, в който ви или не ви съкратят съответно, не очаквам и да разберете за какво говоря, но всички останали, които не сме част от голяма организация или не работим за голям работодател с широко и дълго дередже за бюрократично увъртане и с капитала, позволяващ реинвестиция, имаме много по-реална представа за какво иде реч в тая "криза" и като как се започна всичко.

Така че CKD и borosport, моите уважения...
« Last Edit: 19.09.2009, 20:05:35 by boleroto »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote
Публикуване: 17 септември 2009 23:09

Петър Диков


Правим завод за трамваи и метромотриси

Снимка: dnevnik.bg
- Г-н Диков, какви са плановете за новия завод за трамваи, който ще се строи в София?
- Аз съм убеден, че това е стратегическото решение за София. Той ще е на „Гара Искър", където има депо. Има възможности то да стане около 100-120 дка. За справка, заводът за трамвайни и метромотриси във Виена на Сименс е 140 дка и производството му е 1,5 млрд. евро на година. - Ще се намерят и инвеститори, но трябва и решение на Столичния общински съвет. Ще се произвеждат от 150 до 250 мотриси. Имайте предвид, че 1 линеен метър мотриса струва 100 000 евро.
В нашия регион само „Кончар" в Загреб се занимават с производство на мотриси. Средствата ще са категорично от частен инвеститор, като Столична община може да участва с терена, както и с някакви инвестиции. Градският транспорт е много важен. Освен добър като трасета, той трябва да е и малко по-приличен. Сега, качете се на един раздрънкан трамвай, в който е студ през зимата, жега през лятото, скърца, клати се, тук таме се пали. В следващите пет години общината ще има нужда от 50 метровлака и 100-200 нови трамвая.

- А за колко време заводът може да е готов?
- Това са неща, които могат да стана сравнително бързо. Аз съм убеден, че сега е времето на публичните проекти и проектите, които имат публичен потребител. А и Столична община няма как да не купува мотриси, и с метростанциите, ще ни трябват трамваи. За 3,5 години инвестициите в метрото ще са 1,1 млрд. лева. Освен това, заводите, които произвеждат мотриси, произвеждат и метромотриси, и трамвайни мотриси. Разликата не е особено голяма, в цената също. Аз съм убеден, че такова нещо ще бъде добро и полезно за София. А и аз съм го задавал този въпрос и на общински съветници - някой може ли да каже нещо, което се произвежда в София в момента? Един от отговорите беше шоколадови бонбони. Но нямаме стока, за която да кажем - ето, това се произвежда в София, и че тук има промишленост.

- Как стоят нещата със забраната за издаване на разрешителни за строеж в зони, в които няма изградена инфраструктура?
- Това трябва да се запише в Закона за устройството на територията, ние в момента нямаме основания да отказваме такива процедури. Но именно това ще е едно от предложенията за промени, които правим в закона. Не може общината да бъде виновна за това, че някой печели добре, и не създава условия като цяло за нормален живот на гражданите. Например в „Манастирски ливади-запад", имам позната, която ходи с ботуши вкъщи, защото от входа си до колата трябва да мине през кал до колене.

*В интервюто са използвани и въпроси на други медии
http://www.deltanews.bg/index.php?id=26612

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
bTV и Нова успяха да заблудят целия свят, че има криза...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
bTV и Нова успяха да заблудят целия свят, че има криза...

Я мразим да мислим, оти като мислим се мразим...
Та и ти така сега...
Часовете по история много бързо се забравят май.
Само да напомня - Крахът на Уолстрийт през 1929 е предизвикан след един единствен слух, пуснат от известен банкер Дж. П. Морган.
Същността на слуха - една от най-популярните банки (Проминант Банк мисля, че се казваше) е пред фалит.
Идеята на слуха е да се предизвика паника сред хората, имащи влогове в банката.
Целта - уплашени, че ще загубят парите си, хората ги теглят, банката е принудена да възстанови активите и и почва да събира дължимото от хората, които е кредитирала.
Те остават без капитал и се оттеглят от пазара; пазара претърпява загуби, защото с такива масови тегления от актива на банката, долара се обезценява. Респективно пазара е принуден да се свие, съкращавайки работници, които бидейки без работа се оттеглят от пазара, защото не могат да си позволят излишни харчове, което предизвиква още по-жестоко свиване на икономиката.
Респективно липсата на капитал предизвиква малките производства да разпродадат имуществото си или да го върнат на банките, търпящи загуби.

Системата е същата от 1929 - ако медиите наплашат населението и го предизвикат да се оттегли от пазара се получава лавинообразен ефект, който засяга всички отрасли, дори и кризата да е започнала в един определен.
Кризата тръгна от САЩ, тъй като Федералният резерв сви потреблението на долара и това предизвика обезценяване и банките бяха принудени да възвърнат активите от кредитираните си клиенти, респективно - кризата започна оттам и благодарение на любзните медии като btv, които още преди да е стигнал ефекта до тук ни учеха как се кандидатсва за работа по време на криза и какво да си купуваме по време на криза, нашия пазар претърпя много по-жестоко свиване, отколкото щеше да претърпи, ако медиите си бяха държали плювалниците затворени...

Тъй като най-големите кредитори на банките в света като цяло са корпорациите (има корпорации, които са по-силни икономически от цели държави като Саудитска Арабия), банките работят за интересите на клиентите си. Корпорациите, подобно на всеки бизнес, имат само един интерес - максимална печалба, срещу минимална инвестиция.
Инвестирането в насъскване на свиване на пазара е начин за изкупуване на малки конкурентни предприятия и производства на безценица и това е икономическа практика, прилагана и оптимизирана от десетилетия насам.

Системата на МВФ (Международния Валутен Фонд) се занимава с две неща: отнемане на златния стандарт на страните, които са ѝ подопечни и въвеждане на моделс централна банка, заемаща парите на правителствата, тъй като по този начин, стойността на парите се контролира от тяхното обръщение, а не от реалното количество активи, които притежава държавата.
Лошото на тази система е, че - който контролира частните банки, регулира обръщението, който регулира пазара, регулира банките и в система, в които парите се оценяват от обръщението им, стойността на парите в отделните държави автоматично се превръща в скачени съдове...

Така...
Да продължавам ли да обяснявам или ще продължавате да се правите на остроумни и да мятате ирочнини забележки???
« Last Edit: 21.09.2009, 01:28:31 by boleroto »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Айде сега то на теория много неща са така, а на практика - иначе.

Че медиите се насраха - факт е.

А не ели вчрно, че повечето производители в България ги удари криза - така е. Все пак поръчките им идват от чужбина.
Че имотите бяха надценени и този балон трябваше да се спука - пак си е истина (откъде следва пък криза за целия строителен бранш, а покрай него - и за доста други)
Че има голяма междуфирмена задлъжнялост - също е вярно. Което при лиспа на пари води до едно - фалити.
А междуфирмената задлъжнялост си е локален проблем, а международните фактори замо я задълбочават

Малко смесваш историята, писанията във вестниците и реалната икономическа ситуация

ама темата е за завод за трамваи, не икономическа.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Болеро аз ти казах да внимаваш какво говориш, че то с четене става ама и да знаеш къде да четеш също трябва. А това, че си чул някой някъде да е на различно мнение и те кефи не значи, че най-малко отбираш от икономика и въобще разбираш за какво става дума.
 Само ще ти кажа, че да сравняваш двете кризи е абсолютно неправилно по ред причини.
 Тъй, че моите уважение ама всяка жаба да си знае гьола ;)
 Спирам с офтопика, че наистина говорим за съвсем различни нещо.
« Last Edit: 22.09.2009, 20:08:44 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Повечето от вас тук, които нямате директен досег с пазара и работната ви среда се влияе от него, само до мига, в който ви или не ви съкратят съответно, не очаквам и да разберете за какво говоря, но всички останали, които не сме част от голяма организация или не работим за голям работодател с широко и дълго дередже за бюрократично увъртане и с капитала, позволяващ реинвестиция, имаме много по-реална представа за какво иде реч в тая "криза" и като как се започна всичко.

С това приключвам и аз.
Самозаблудата е нещо, което не обичам, не признавам и не толерирам, така че и аз приключвам с тоя спор...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Всички прочетохме цитираното вече и няма смисъл да го цитираш отново, колкото и достоверно да ти се вижда и да те кара да мислиш, че въобще си наясно с това кой и с какво се занимава от нас двамата с CKD както и с това в какви допирни точки сме с "пазара".
 Пак ти казвам аз както не съм ти опонирал за нищо по идеите ти за метрото примерно така и ти не се упражнявай върху икономика, икономически и финансови кризи( прави разлика между двете) и т.н. Просто си бос по върпоса и наистина да се самозаблулждаваш и да заблуждаваш и другите или поне се опитваш не е хубаво. ;)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Имам въпрос. Защо трябва да се строи нов завод след като има Трамкар? В колкото и лошо състояние да е той, преустройството и модернизацията му сигурно ще е излезе по-евтино от строителството на нов завод.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нещата не са толкова прости и не играе само едно условие. След скандалите около Трамкар, теренът щеше да се продава, за да се покрият задълженията, и т.н., но както винаги нещата отидоха в тета глуха. Общо взето имотът е доста апетитен и не че не става за завод, но и тук във форума ма мнение за изместването му и промяна на производствения статут на терена.
Иначе с желание, стратегия, безкористност и усилие доста неща биха станали, но уви!  :(

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Аз пък съм за Трамкар да си остане Трамкар. Диков се опитва всячески да продаде мястото, тая история с новия трамваен завод е за това. Видя се, че ОР и М няма как да правят по депата и трябва да има "завод".