Author Topic: София подготвя проект за завод за трамваи  (Read 28645 times)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Quote
София подготвя проект за завод за трамваи

В подготовка е проект за строителство на завод за трамвайни и метро мотриси. Това обяви главният архитект на София Петър Диков на международната конференция "Европейският град - градоустройство и архитектура, сигурност и финанси", която започна днес.

Предвижда се обектът да бъде изграден след решение на Столичния общински съвет.
Проектът е особено важен за София, защото метрото е основен обект за развитието на градския транпорт,  а на метрото е подчинен и трамвайният транспорт, подчерта Диков.

До 3 години Столична община предвижда да бъде изграден основният участък от втори метродиаметър, както и да се развие първи в посока летището. За същия период в метрото ще бъдат инвестирани общо около 1.1 милиарда лева, каза Диков.

Той съобщи, че се работи по няколко приоритетни проекта за изграждане на нови трамвайни линии, които ще изпълняват роблята на довеждащ до метрото транспорт.
В най-напреднал етап е проектът за нов трамвай по улица "Бели Дунав" в ж. к. "Надежда".

По отношение на бъдещия завод за трамвайни и метро мотриси Диков уточни, че вече има одобрено частично изменение на действащия устройствен план за терена, на който се предвижда да бъде изградено бъдещото предприятие.
Парцелът се намира до гара "Искър" и е с площ между 100 и 120 декара. Окончателно решение за изграждане на завода, развитие на проекта, както и избора на инвеститор трябва да вземе СОС.
Столична община може да участва в бъдещия инвестиционен проект с терена, който е общинска собственост, посочи също главният архитект.

В своята презентация "Насоки в развитието на градоустройството на София" Диков подчерта, че столицата може да се похвали с това, че е създала достатъчно предпоставки да се развива и печели в периода на икономичска криза, благодарение на това, че в предходните 2 години е подготвила качествени проекти в областта на инфраструктурата, какъвто е за метрото и устройственото планиране, какъвто е общият устройствен план на София.


линк към статията: ЦЪК
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Сигурно става въпрос за бившето АРЗ Гара Искър.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Хубаво е, че се намира някой, който да замести Велизар Стоилов в обещанията. :P
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Най-накрая някаква свястна идея. Ако сами си произвеждаме трамваите и метромотрисите ще имаме много повече свобода на действие що се отнася до подвижен състав и избор и строителство на трасета...

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Къде ли в Искър? :)

Offline philips23

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
    • Email
Ще стане като със София ленд -- общината ще апортира земята заради уж добро дело, след което теренът ще бъде постепенно превърнат в частен и застроен със жилищни сгради и офиси.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
До депото... Имат ввръзка с трамвайните трасета и Ж.П. мрежата...

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
До депото... Имат ввръзка с трамвайните трасета и Ж.П. мрежата...

И къде по точно? ,може би на поляната отзад(в ляво).



Обаче "Парцелът се намира до гара "Искър" и е с площ между 100 и 120 декара.
А все пак депото не може да се каже че е до гара "Искър"
« Last Edit: 17.09.2009, 15:05:20 by brank »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
До гара Искър е целлия индустриален комплекс в района...
Естествено, че ще го разположат в Дружба - има всички необходими комуникации, а в Обеля вече няма шанс за такива производства...

Оранжевото каре - депо за трамваи + депо за метромотриси;
Зелено каре - производствена база;
Жълта линия - служебно трамвайно трасе;
Зелена линия - връзка с ж.п. мрежата;
Оранжева линия - трамвайни трасета в ескплоатация...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Вижда се, Диков си започна кампанията за кмет.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Ще стане като със София ленд -- общината ще апортира земята заради уж добро дело, след което теренът ще бъде постепенно превърнат в частен и застроен със жилищни сгради и офиси.

Жилища и офиси на средата на индустриална зона ?! :D

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
До гара Искър е целлия индустриален комплекс в района...
Естествено, че ще го разположат в Дружба - има всички необходими комуникации, а в Обеля вече няма шанс за такива производства...

Оранжевото каре - депо за трамваи + депо за метромотриси;
Зелено каре - производствена база;
Жълта линия - служебно трамвайно трасе;
Зелена линия - връзка с ж.п. мрежата;

WOW...  Колега заградил си половината индустриална зона.

Зелено каре-КЦМ (приватизирано и работи)
Оранжевото каре-половината е депо,обаче северната половина са си частни предприятия.

Оранжева линия - трамвайни трасета в ескплоатация...

WOW...  Колега заградил си половината индустриална зона.

Зелено каре-КЦМ (приватизирано и работи)
Оранжевото каре-половината е депо,обаче северната половина са си частни предприятия.

Оранжева линия - трамвайни трасета в ескплоатация...
« Last Edit: 17.09.2009, 15:29:34 by brank »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Не знам дали е предизборна кампания или просто нещо подготвено специално за конференцията ... все пак не може да излезеш там и да кажеш, че закриваш Завод за трамваи и го преобразуваш в цех за основни ремонти.
С риск да бъда обвинен в песимизъм - съмнявам се, че ще стане ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
WOW...  Колега заградил си половината индустриална зона.
Защо не?
Подобно производство трябва да разполага с пространство...
Приватизираните предприятия може да се съгласят на сделка с Общината за размяна на терените???

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Зелено каре - производствена база;
Ахахахаха ти май изобщо не знаеш къде се намираш и говориш само наизуст! Това дето си нарисувал със зелено каре е комбинат "СофияМед", който е гръцка собственост и се занимава с производство на изделия от цветни метали.
Оранжевото каре - депо за трамваи + депо за метромотриси
И от сатурн ли ще падат тия метромотриси. В този район изобщо не се предвижда да минава метро. Още повече че северно от трамвайното депо част от земята е разпродадена и има частни цехове, в него попада и техникума Ботушаров.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Може ли някой да предположи какви пари ще трябват? Не забравяйте правилото: който, каквото и да говори - става дума за пари!
Такова производство струва много пари и изисква огромен конструкторски потенциал, а този труд е високо платен - и пак стигаме до пари ... иначе ще модернизираме български трамваи и ще си грухтим в същата кочинка.

Поемам задължението да се извиня публично за песимизма си, ако този проект поне започне в срока дето го дава арх. Диков
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Ха ха ха... много смешно...
Не те видях ти да постваш предложение, относно какво по-точно са имали предвид в статията... Ама на готово е лесно да се смееш, прав си.
Не съм ходил в този район, но се опитвам да си го представя... Новинарските емисии в България не са известни с навика да илюстрират статиите си ...

Quote
И от сатурн ли ще падат тия метромотриси. В този район изобщо не се предвижда да минава метро. Още повече че северно от трамвайното депо част от земята е разпродадена и има частни цехове, в него попада и техникума Ботушаров.

За сведение и депо Обеля нямаше действащо метротрасе в близост, когато е въведено в ескплоатация.
Принципно идеята на производството е готовата продукция да не "пада от сатурн", а да влизат суровините и да излиза готовата продукция. При избор на терен за производство от тоя вид е важно да е в близост до ж.п. мрежата, за да се извозва директно към потребителите (в случая Метрополитен).

А иначе, никакъв не е проблемът да се разположи това и северно от гара Искър - там също има разклонения на линията и може да се използва за извозване на готовите мотриси...

Може ли някой да предположи какви пари ще трябват? Не забравяйте правилото: който, каквото и да говори - става дума за пари!

При положение, че го дават така през просото като информация, сигурно само идеята циркулира. За финансиране едва ли се е говорило, но подобна база, самото ѝ изграждане и оборудване ще струва много. Както споменаха в статията, Общината може да участва с терен, което означава, че частния инвеститор, който ще дойде, за да си построи и оборудва базата ще продава на Общината продукцията си с отстъпки, предвид, че самата Община е акционер в дружеството, но може и да се измисли друга схема за инвестиция...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Идеята е много добра - и трамваи и работни места. Но все си мисля, че е само за пред конференцията ... Имам такова чувство - дано да не съм прав ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Малко източно от "зеленото" между него и реката има някакъв имот около 100дка, на който няма изградено нищо по снимките от гугъл, вероятно става въпрос за него.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline philips23

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
    • Email
да това е точно до ТЕЦ-а , признавам. Мислех си че става дума за трамвайното депо до Централна Гара...