Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265038 times)

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Ми просто няма да се палят и ще спестим от изграждането и готово. Седнал си да се тревожиш напразно  :P  :laugh:  :help:
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Това е типичното мислене по български. За това и човешкия живот тук не струва пукната стотинка, излезеш на пътя и не знаеш кога някой ще те пречука. Но цвета на плочките и дизайна на станциите ни е особено важен.

В тия тесни двупосочни тунели, с тесни станции, без аварийни изходи между станциите и руски състави, поддържани от българи една трагедия от типа на тази в Баку 1995 г. е въпрос на време. :/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Това е типичното мислене по български. За това и човешкия живот тук не струва пукната стотинка, излезеш на пътя и не знаеш кога някой ще те пречука. Но цвета на плочките и дизайна на станциите ни е особено важен.

В тия тесни двупосочни тунели, с тесни станции, без аварийни изходи между станциите и руски състави, поддържани от българи една трагедия от типа на тази в Баку 1995 г. е въпрос на време. :/

Абе, какви ги говорите и вие наизуст?
Аварийните изходи се разполагат на определено разстояние - на снимките от дифиан се видя, че на едно място в тунела (той ще каже къде) се прегражда тунела, за да се изгради мост над коловозите, който може единствено да се използва за рампа към авариен изход. По план авариен изход трябва да има между Сердика и Аптека на Солунска, между Лъвов мост и Сердика - някъде около Симеон беше. Между Лъвов мост и гарата няма, защото е прекалено късо разстоянието...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Никъде няма аварийни изходи, металната конструкция е за подлезите под Лъвов мост. Обходил съм пеша всички тунели, освен между Банишора-Кубрат и Неделя-НДК. От Кръста надолу няма авариен изход, но тунелът е широк и има място за минаване на хора край релсите, под НДК си има авариен изход. Нататък тунелите са тесни и дефакто отстрани на коловоза няма къде да минеш на по-широко. Между Банишора и ЦГ пак е теснотия. Авариен изход може би ще направят на стартовия котлован, по Ломско има един между Кубрат и Надежда, нататък вероятно ще може през подземните паркинги да се излезе преди станция Дунав... Така че можем да кажем, че сигурни има 3-4 аварийни изхода за целия радиус. Тунела на къртицата е абсурд тепърва да го разглобяват според където и да е, щом вече по стените ги има държачите за кабели тръби и прочие...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Нежду НДК и Св.Наум също има авариен изход - намира се в пространството между двата коловоза. Там, където са изградени допълнително стените, преграждащи двупътния тунел. 
Стрелки също си има достатъчно - не е вярно, че при авария ще се блокира цекия диаметър.
И, въобще: само заради едно хрумване да няма депо - толкова  пушилка да се вдига и какви ли не аргументи да се измислят?
Та да стигнем отново до "аргумента" за "руските кошници"?!?
Мине не мине време, пък някой се изцепи... :laugh:
На мен поне не ми е известен такъв подвижен състав, който да не се поврежда, или да не се нуждае от текущи, средни  и капитални ремонти.
А пък двупосочните тунели са стандартен диаметър и въобще не са тесни.

А за какво са ви по-широки тунели да попитам?
При авария напрежението е снето и придвижването става по целия тунел: по траверсите, между коловозите - както ви скимне.


И между прочем: намираме се в темата за Трети диаметър, та руски "кошници" по него вероятно няма да се движат.
Ще се возим в луксозни западни щайги. :laugh:
Техните аварии ще са безаварийни - спокойно.
« Last Edit: 15.11.2011, 02:31:52 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
И да не забравяме, че "руските кошници" се поддържат доста по-евтино, отколкото "луксозните западни щайги". Аз нямам проблем с руските влакове. Ако трябва да сме точни най-сихаресвам старите сини влакове и най-новите. Най-новите заради по-доброто озвучаване и климатизацията. Иначе нямам драма със старите. Така, че нзн какъв ви е толкова проблема. Някой смятал ли е колко струват руските части и колко би струвала поддръжката на 1 Сименс или един от испанските влакове например????
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
И да не забравяме, че "руските кошници" се поддържат доста по-евтино, отколкото "луксозните западни щайги". Аз нямам проблем с руските влакове. Ако трябва да сме точни най-сихаресвам старите сини влакове и най-новите. Най-новите заради по-доброто озвучаване и климатизацията. Иначе нямам драма със старите. Така, че нзн какъв ви е толкова проблема. Някой смятал ли е колко струват руските части и колко би струвала поддръжката на 1 Сименс или един от испанските влакове например????
Ти май не си се возил в западен метрополитен или в метрополитен със западни състави?!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Между Константин Величков и Опълченска в тунела посока Младост има нещо като кухина изкопано навътре с колони посредата и тук-там светещи лампи. Тази постройка или там каквото е служи ли за нещо?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Там са стрелките между двата пътя.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
То си е цял резервен коловоз. А постройката като термин е коренно различно и е редно да го знаеш. Това си е тунел от всякъде, тупиков...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Даже два коловоза.
Но преди Опълченска има и есова връзка.

Offline rotation

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Email
Какво става на крайната спирка Младост 1, след като се молят всички пътници да напуснат влака? Ако някой остане какво би могло да му се случи? Влакът не тръгва ли от Младост 1 в същата посока, в която спира на крайната станция?

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Какво става на крайната спирка Младост 1, след като се молят всички пътници да напуснат влака? Ако някой остане какво би могло да му се случи? Влакът не тръгва ли от Младост 1 в същата посока, в която спира на крайната станция?

Нищо не му се случва - или водача на метрото лично го гони още на крайната станция или остава във влака за да направи с него маневрата за обръщане.

Offline rotation

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Email
Според мен машиниста слиза от единия край и се качва в другия или чака няколко минути и отново тръгва в същата посока, тъй като пътниците няма как да се преместят от другата страна на метростанцията или бъркам?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Какво имат да се местят пътниците? Нормалният пътник, слиза на Младост 1 като крайна станция, излиза на повърхността и си заминава, накъдето си иска. В станцията също се и влиза от повърхността, като пътниците се насочват към северния перон, откъдето взимат влака към Центъра, Люлин и Обеля.... Като крайна станция, на Младост 1 влаковете сменят посоката си на движение. Това става на тупиков коловоз след стацията. Влакът спира, машинистът по метален перон отива до другия край, изчаква минутите за потегляне и се връща към станцията, този път на коловоза към Центъра и на съответния перон... Ако някой пътник не изпълни заповедта да слезе на станцията и не го забележат, вероятно престоява в салона да се извършат описаните по-горе действия, съвсем заслужено би трябвало да получава и най-малкото забележка... ;) Не знам, какво объркано и неразбираемо може да има...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Би трябвало машинистът да премине през състава, за да прегледа за неслезли пътници (заспали, пияници, драскачи на графити), както и за забравен неволно или умишлено (бомба) багаж.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Би трябвало машинистът да премине през състава, за да прегледа за неслезли пътници (заспали, пияници, драскачи на графити), както и за забравен неволно или умишлено (бомба) багаж.
Вероятно гледа, докато се придвижва към другата кабина. В Младост никой не слиза на станцията, не отива до отзад и не се връща да се придвижи до тупика, където за последно да отиде до другия край на влака. Най- добре да кажат тези, на които им се е случвало да забравят да слязат, въпреки молбата на Надя Обретенова!  :crazy: :P

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
ми поседях си 2-3 минути... никой не ми е правил забележка... не беше особено интересно изживяване  :crazy:

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
  Можете ли да ми обясните или да ми посочите на карта или схема къде точно ще са входовете/изходите за пътници на МС Лозенец

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
  Можете ли да ми обясните или да ми посочите на карта или схема къде точно ще са входовете/изходите за пътници на МС Лозенец
С жълтите стрелки, като трябва да има още един откъм РУМ-а още един... В черни кръгчета са местата с рампите за изход от подземния паркинг, стълбищата за изход само от тях не съм ги маркирал...