Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265037 times)

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Искам да попитам само аз ли смятам, че можеше станцията СУ да има входове, по-близо до спирките на Библиотеката и Художествената академия? Ходенето от там до подлеза си е доста за старите хора. Също така защо метрото ни обикновено е винаги тъпкано като лондонското, при условие, че тук сме по-малко хора? Бързо е, но ако трябва да се тъпкам, а имам на разположение дублиращ наземен транспорт, който е по-слабонатоварен аз предпочитам наземния.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Искам да попитам само аз ли смятам, че можеше станцията СУ да има входове, по-близо до спирките на Библиотеката и Художествената академия? Ходенето от там до подлеза си е доста за старите хора. Също така защо метрото ни обикновено е винаги тъпкано като лондонското, при условие, че тук сме по-малко хора? Бързо е, но ако трябва да се тъпкам, а имам на разположение дублиращ наземен транспорт, който е по-слабонатоварен аз предпочитам наземния.

Разстоянието от спирките до метрото е няма и 100 метра...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Едно време е имало план за цялостен подлез с изходи, освен съществуващите и допълнителни при района на статуята на Кл. Охридски и в самия двор на Ректората. Уви, подлезът е недовършен. Въпреки това, ходенето е не повече от минутка до касата на метростанцията.
« Last Edit: 14.04.2012, 15:07:59 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Също така защо метрото ни обикновено е винаги тъпкано като лондонското, при условие, че тук сме по-малко хора? Бързо е, но ако трябва да се тъпкам, а имам на разположение дублиращ наземен транспорт, който е по-слабонатоварен аз предпочитам наземния.

Тъпкано е, защото както всичко в България и метрото се строи на око. Има някакви преброявания на фантасмогoристични пътникопотоци, но реално истината е друга. После като се пусне метродиаметъра всички се оказват "изненадани" - видиш ли колко много хора ползвали метрото, то като го строили мислели че ще са два пъти по-малко. И тъй като метрото ни е строено като най-евтино в цяла Европа (факт, който се тиражира навсякъде като повод за гордост, уви...) се оказава, че освен хората вътре да се натъпчат друго вече не може да се направи - пероните вече са скъсени до куца дължина от 108 метра и по-дълги състави не могат да бъдат пуснати, а и интервалът е сведен до минимум. Тъй като никъде не са предвидени тупици за подсилващи радиуси не могат да се пунат и мотриси по част от маршрутите, както е в белите държави - просто няма къде да обръщат. И за това си имаме чисто ново метро, в което обаче сме натъпкани както едно време в трамваите и маршрутките. С тази разлика, че сега стигаме за 15 минути до центъра, а не за 45 и всичко е малко по-поносимо.

Искам да попитам само аз ли смятам, че можеше станцията СУ да има входове, по-близо до спирките на Библиотеката и Художествената академия?

На втория ти въпрос: писал съм на общината и съм питал, специално за това кръстовище защо спирките не се изместят с 30-40 метра до входовете на подлеза и защо не се разкрие спирка на тролейбус 5, който подминава метростанцията, но както можеш да се досетиш отговор така и не получих.
« Last Edit: 14.04.2012, 15:17:53 by sofianec »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Тъпкано е, защото както всичко в България и метрото се строи на око. Има някакви преброявания на фантасмогoристични пътникопотоци, но реално истината е друга. После като се пусне метродиаметъра всички се оказват "изненадани" - видиш ли колко много хора ползвали метрото, то като го строили мислели че ще са два пъти по-малко. И тъй като метрото ни е строено като най-евтино в цяла Европа (факт, който се тиражира навсякъде като повод за гордост, уви...) се оказава, че освен хората вътре да се натъпчат друго вече не може да се направи - пероните вече са скъсени до куца дължина от 108 метра и по-дълги състави не могат да бъдат пуснати, а и интервалът е сведен до минимум. Тъй като никъде не са предвидени тупици за подсилващи радиуси не могат да се пунат и мотриси по част от маршрутите, както е в белите държави - просто няма къде да обръщат. И за това си имаме чисто ново метро, в което обаче сме натъпкани както едно време в трамваите и маршрутките. С тази разлика, че сега стигаме за 15 минути до центъра, а не за 45 и всичко е малко по-поносимо.

На втория ти въпрос: писал съм на общината и съм питал, специално за това кръстовище защо спирките не се изместят с 30-40 метра до входовете на подлеза и защо не се разкрие спирка на тролейбус 5, който подминава метростанцията, но както можеш да се досетиш отговор така и не получих.

sofianec мисля че преувеличаваш - всичко си има граници. Една прогноза си е прогноза - не можеш да хвърлиш милиони в излишни допълнителни екстри само защото евентуално може да има много голям наплив. Преброяванията на "фантасмагорични пътникопотоци" се оказват такива защото сме "тарикати" - първо че само половината от тези които ползват градски траспорт си купуват билет и второ че не се знае колко хора живеят в Люлин. Правихме преброяване което отново е опропастено защото има хора които мислели че трябва да си пишат адреса по лична карта....

Знаеш ли колко би струвало всяка една станция да е с 12 метра по дълга?Колко биха стрували тупици за подсилващи радиуси?Сравняваш коза с кокошка - в белите държави си играят да правят такива неща не защото са много предвидливи а защото когато метролиниите ти са 15 и вече няма какво да изграждаш мислиш за следващ етап - тупици,как да облекчиш трафика,как да направиш превоза по-икономичен,екологичен и т.н. Ние имаме нужда не от тупици а от НОВИ трасета и от една цялостна мрежа която покрива качествено целия метрополис. И ако цената за по-бързото и изграждане са 108 метрови станции то си струва да се направи този компромис. С парите спестени от 108 метровите станции може да се изгради продължението до летището примерно - много по стойностно.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
С построяването на новите трасета пътниците по старите няма да намаяват, ами ще се увеличават, тъй че този довод според мен не върви.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
С построяването на новите трасета пътниците по старите няма да намаяват, ами ще се увеличават, тъй че този довод според мен не върви.

Не е точно така ето например схема на Парижкото метро :



И ти давам пример директно. Ако искаш да отидеш от станция Nation (крайна за линии 2 и 6 ) и искаш да отидеш до Saint Lazarre примерно (крайна за линия 14) имаш невероятно много възможности и голям избор :

1.линия 9+линия 3 като дори имаш възможност да си избереш дали да се прекачиш на Republique или на Havre Caumertin - избора ти разбира се ще е продиктуван от натовареността на двете линии - ако се набуташ едва едва в линия 9 ще избереш да пътуваш по малко с нея и ще слезеш на Republique ако пък знаеш че в 3 ще е по-зле положението ще слезеш чак на Havre Caumertin и ще пътуваш на тъпканицата само една спирка.

2. линия 1 + линия 14

3. линия 1 +линия 12

и още страшно много комбинации - по този начин мрежата сама по себе си се саморегулира защото знаеш че ако не ти се бута може да слезеш и да си направиш по-добра комбинация. Или пък ако дойде претъпкана деветка ще отидеш да се качиш на 2 която така или иначе си тръгва оттам.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Там има 14 линии, в София още не се знае откъде ще минава третата. Моята мисъл беше, че като се пусне втори диаметър, пътниците в първия ще станат още повече, а няма да намалеят.

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Дано не е офтопик, обаче според вас до кога най-рано може да имаме трета линия на метрото? Писна ми да чакам, с тези темпове може когато го има вече да не ми трябва (да съм в чужбина). :blush: А с този тролей в натоварено време до Руски паметник не си е работа. Едно, че се пълни на макс сутрин (и следобед в обратна посока), второ, че на сфетофара на Софийския се чака много.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Дано не е офтопик, обаче според вас до кога най-рано може да имаме трета линия на метрото? Писна ми да чакам, с тези темпове може когато го има вече да не ми трябва (да съм в чужбина). :blush: А с този тролей в натоварено време до Руски паметник не си е работа. Едно, че се пълни на макс сутрин (и следобед в обратна посока), второ, че на сфетофара на Софийския се чака много.

Всичко в сферата на предположенията. Ако започнат строителството още в началото на 2014 (не мисля, че има вариант за по-рано), ще трябват 4-6 години строителство в зависимост от методите, което клони към 2018-2020. За периода ще се сменят две правителства и три кмета на София (горе-долу), така че за точна прогноза не може да се говори. Като представител на метеорологическата гилдия в България с по-точни прогнози не бих се заел, за да не ми падне ефирното време ;)
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Прощавайте ме за тъпия въпрос, но защо заваряват релсите, а не си ги оставят със планките и здрави болтове, заради тракането или просто норматив  ;)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Тракане -> удари -> разбиване и на пътя, и на подвижния състав -> увеличена поддръжка и на двете, както и на релсовите токови вериги за осигурителните инсталации.
А и в тунела не трака, а направо трещи.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Прощавайте ме за тъпия въпрос, но защо заваряват релсите, а не си ги оставят със планките и здрави болтове, заради тракането или просто норматив  ;)
Тракането е вторичния ефект. Просто шум.
По-важна е причината за него: вибрациите, породени от наставовия път.
А безнаставовият релсов път поражда по-малко вибрации. Затова и на новата естакада се изпробва и новото крепление.
Предполага се, че то допълнително ще снижи вибрациите доста осезаемо. 8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Не знам до колко ще намали вибрациите новият път и заварките, но определено някак си ми изглеждат странни новите методи, а защо вече не се слагат траверси от дърво, както е между някои от гарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Тези методи не са нови изобщо, а са стандартни за ново строителство от над 20 години.
Дървените траверси имат някои предимства, но са по-нетрайни и много по-скъпи.

И аз обичам да ми трака влака, ама това е отживелица от миналия век.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
И най-вече нали метростанция Люлин няма да мирише по този уникален начин ако не бяха дървените траверси!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
http://optransport.bg/upload/docs/3.Presentation_metro_2.V.2012.ppt

Някаква нова презентация - някой може ли да направи Print Screen ако има нещо интересно, че в работата компа много бавно ми я отваря :)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
http://optransport.bg/upload/docs/3.Presentation_metro_2.V.2012.ppt

Някаква нова презентация - някой може ли да направи Print Screen ако има нещо интересно, че в работата компа много бавно ми я отваря :)

Зависи какво по-точно те интересува, има някакви технически схеми, иначе рендърите и снимките не представляват нищо ново.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Нещо за МД3 няма ли :)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Доколкото успях да прегледам цялата презентация, не видях нищо ново за МД3 освен новата официална схема с коригираното трасе, както и информацията че ще има дължина 16,5 км и 19 метростанции (а според картата са 18). Цитирам още инфо:

През 2011-2013г чрез финансиране от ОП”Транспорт” се подготвя  проекта  за третия диаметър като той е предложен за включване  в Програмния период 2014 – 2020 г., с което ще бъде реализиран гръбнака на  основната схема на линиите на метрото с дял в системата на градския транспорт около 50%.

Има и снимки от строителството на МД2 като например естакадата на Ломско и не знам защо стария рендър на Лъвов мост, както и актуални снимки на станциите Мария Луиза, Св.Наум и др. И разбира се, да се похвалят с новите Младост 3 и Цариградско Ш. :)