Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265042 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
И аз ползвам линията до Цариградско, но чак пък мъчение, да не пресилваме нещата ... 7 минути е интервала между два влака за Цариградско, всеки може да прецени дали е много ...
« Last Edit: 24.08.2012, 11:12:52 by Repcho »

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Хайде всички влакове да ходят до Цариградско докато се изгради до Младост 4 и няма да има проблеми с оповестяването. Мен изключително много ме дразни, че са през влак до Цариградско. Аз работя там и е истинско мъчение да се съобразявам и да чакам през влак за Цариградско. Да не говорим, че и интервалите на пътуване не са никак малки.

3-4 минути много ли са? Другият вариант е 1,3,5,6, с които едва ли ще е по-бързо  :P

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хайде всички влакове да ходят до Цариградско докато се изгради до Младост 4 и няма да има проблеми с оповестяването. Мен изключително много ме дразни, че са през влак до Цариградско. Аз работя там и е истинско мъчение да се съобразявам и да чакам през влак за Цариградско. Да не говорим, че и интервалите на пътуване не са никак малки.
Нееднократно се е обяснявало, че технически няма как съставите да са през по-малко от 6 - 6.5 минути заради смяната на посоката. Хайде да не завъртаме за стотен път фантасмагориите за изчакване между станции, използване на 2 перона и подобни...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И аз ползвам линията до Цариградско, но чак пък мъчение, да не пресилваме нещата ... 7 минути е интервала между два влака за Цариградско, всеки може да прецени дали е много ...
1, 3, 5, 6 и 114 все едно не бяха и не са на 30/60 минути, като освен 114, другите бяха с прекачване до Центъра.... ;)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
От известно време ме мъчи един въпрос:
Защо според номерациите  (...А34, А36, А37...) излиза, че имаме повече състави?
Защото 36-ти състав все още пътува към София (по сведения от днес).
Справка: 12 номерни състава + 24 Русича (днешните влакове са с номера на междинните вагони:  6023 и 6024)
Това означава  че номерациите не са започнати от А01 ?!?
Но защо? :stena:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Възможно е технически състави също да имат номерация. Нали има едно локомотивче и дрезина, които също се движат по линията при нужда.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Номерните състави са с номерации от А1 до А12. Скифовете са започнати от А21 (А21 е най-старият оранжев) вероятно защото са нова серия състави и са решили да ги отделят от предшествениците им. Състави с номера А13-А20 няма.

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Навсякъде чета, че "днес пътуването по новата линия на метрото ще е безплатно". Минава ли се през турникети при прекачването?

Edit: Видях отговора на difian в другия форум, и двете лини могат да се ползват безплатно, ако влезеш през станция от МД2.
« Last Edit: 31.08.2012, 09:17:18 by iukwim »

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Аз пък се чудя дали няма напук да ме срещне някой контрольор в стария участък.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Понеже от много време не следя раздела за МД3, ще помоля някой да ми синтезира до какъв извод сте стигнали - ще има ли много дълбоки участъци от тунели и станции по МД3 и къде. Коя ли станция евентуално ще бъде най-дълбоката от целия метрополитен. Предполагам, че Орлов мост/СУ-2 (както я кръстят) ще е доста дълбока, защото и тунела към стадиона е доста дълбок.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Edit: Видях отговора на difian в другия форум, и двете лини могат да се ползват безплатно, ако влезеш през станция от МД2.

Не е точно така. На Обеля напомняха,че пътуването по МД1 не е безплатно-следователно може да те глобят. Не знам наистина дали са проверявали,лично мен през целия МД-1 не ме провериха  :P

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Понеже от много време не следя раздела за МД3, ще помоля някой да ми синтезира до какъв извод сте стигнали - ще има ли много дълбоки участъци от тунели и станции по МД3 и къде. Коя ли станция евентуално ще бъде най-дълбоката от целия метрополитен. Предполагам, че Орлов мост/СУ-2 (както я кръстят) ще е доста дълбока, защото и тунела към стадиона е доста дълбок.
Още е рано за технически проекти на Метролиния 3. Ясно е, че и при НДК, и при Орлов мост трасето ще минава под другите две линии.

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Edit: Видях отговора на difian в другия форум, и двете лини могат да се ползват безплатно, ако влезеш през станция от МД2.

Не е точно така. На Обеля напомняха,че пътуването по МД1 не е безплатно-следователно може да те глобят. Не знам наистина дали са проверявали,лично мен през целия МД-1 не ме провериха  :P

Пътувал съм гратис значи, не че съм слизал от влака на Обеля.  :devil: :пристрастен: Вероятно са се досетили, че ще има доста идиоти като мен и не са пуснали контрольори.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Понеже от много време не следя раздела за МД3, ще помоля някой да ми синтезира до какъв извод сте стигнали - ще има ли много дълбоки участъци от тунели и станции по МД3 и къде. Коя ли станция евентуално ще бъде най-дълбоката от целия метрополитен. Предполагам, че Орлов мост/СУ-2 (както я кръстят) ще е доста дълбока, защото и тунела към стадиона е доста дълбок.
В подземния участък всички станции ще са дълбоки, поне колкото МС Стадион Васил Левски и Сердика II, дори и повече. Това се налага защото трасето минава непрекъснато под сгради, реки и другите метродиаметри -  Перловската река, МД1 при Орлов Мост, няколко сгради около Попа, МД2 при НДК, няколко сгради около Петте Кьошета, под сгради на ВМА, отново под Перловка Река, сгаради при Красно Село. 99% сигурно е, че ще се копае с къртица.

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
По-дълбокото копаене означава ли автоматично повече разходи, или напротив - по-малко препятствия по трасето? Пак ли същият Херенкнехт ще се ползва?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Повече ще са разходите естествено, защото станциите ще трябва да се правят в по-дълбоки укрепени котловани, следователно повече бетон и желязо. Не се знае и какво ще се прави над станциите (паркинги и т.н., което са си пак пари отгоре). Копаенето около реката също е по-сложно, защото трябва да се съобразяваш и с нея и може да ти попречи да използваш най-евтиното и лесно решение. А заради множеството преминавания под сгради, то кажи речи от Театър София до бул. България трябва да върви на 15-20 метра дълбочина.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
По-дълбокото копаене означава ли автоматично повече разходи, или напротив - по-малко препятствия по трасето? Пак ли същият Херенкнехт ще се ползва?
Ще се ползва друга къртица.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
По-дълбокото копаене означава ли автоматично повече разходи, или напротив - по-малко препятствия по трасето? Пак ли същият Херенкнехт ще се ползва?
Определено означава повече разходи. Самия метод с къртица е по-скъп от открития способ. Отделно станциите ще се строят по открит способ, което означава много голям обем изкопни работи и средства за укрепване на изкопите. Има и три станции надлъжно под реки, което още повече ще затрудни строителството. Херенкнехта е собственост на Dogus и ако те спечелят търга за строителството може и да я ползват. Иначе е вероятно да се копае с друга къртица.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
По-дълбокото копаене означава ли автоматично повече разходи, или напротив - по-малко препятствия по трасето? Пак ли същият Херенкнехт ще се ползва?
Ще се ползва друга къртица.
Не е задължително, да изчакаме да се стигне до строителството- технология и изпълнител. Къртицата си е все още в София в базата на турците, а е направена за Софийската геология, макар че още не знаем еднаква ли е по втора и трета линия... ;)

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
По-дълбокото копаене означава ли автоматично повече разходи, или напротив - по-малко препятствия по трасето? Пак ли същият Херенкнехт ще се ползва?
Определено означава повече разходи. Самия метод с къртица е по-скъп от открития способ. Отделно станциите ще се строят по открит способ, което означава много голям обем изкопни работи и средства за укрепване на изкопите. Има и три станции надлъжно под реки, което още повече ще затрудни строителството. Херенкнехта е собственост на Dogus и ако те спечелят търга за строителството може и да я ползват. Иначе е вероятно да се копае с друга къртица.
По моя информация Херенкнехта на Доуш отдавна е продаден в странство...Поне от месец тече транспортирането му на части.Имам информация,че е продаден в Китай,но не съм проверявал колко е достоверно това...