Аз не вярвам да е невъзможно да се копае под сгради. Ами мините как се копаят примерно. Това, че метрото тук се разполага под булеварди вероятно е следствие от цялостната концепция на София с много главни улици и големи булеварди, които автоматично се превръщат в основен транспортен възел и просто няма друго място, където строежът на метро би бил оправдан, освен там, където то следи булеварди и главни улици, а до голяма степен и наземните транспортни възли зависят от метрото като се има предвид, че преди него не е имало "Тодор Александров" и "Царица Йоана", както и продължението на "Панчо Владигеров" към "Обеля". А е възможна и една друга теория, че самата визия за метрото в София е такава, че то да съответства на основните пътни артерии и така да е общодостъпно, а да не играе ролята на вътрешен превоз из населените зони и квартали. Ако се замислите метростанциите, които са в кварталите като "Люлин", "Сливница", новите станции по "Малинов", "Дружба" и "Искърско шосе" пак са направени така, че да съответстват на булеварди и кръстовища, така че да са притегателна точка, а не обратното оживените и населени зони да са притегателни за станциите. Ако станциите трябва да съответстват на пиковите точки, то такива би трябвало да има при 26-та поликлиника, на пазара в "Люлин", на "Луи Пастьор" при спирката до улица "Ген. Никола Генев", при "Рум Младост 2", при пазара в "Дружба" І и т.н.
Лондонското метро например е цяла паяжина,
парижкото метро също не отстъпва в това отношение, но трябва да се има предвид също и че нашето метро е много по-младо, така че след години е възможно и то да се превърне в подземен град на две и три нива.