Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265024 times)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Абсолютно си е възможно да минава метротунел под сграда. В Париж целия град е подкопан, не знам да е паднала сграда 
Париж- под него са варовикови скали- за това е прокопано. Обаче пък не става за високо строителство, за това високите сгради са в квартал Дефанс.
София е дъно на езеро, под повърхността всичко е пясък.
Спрете си просташките мнения !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тук, освен до почвата, опира и до дълбочината, на което метрото е заложено. Метролиния 3 със сигурност ще минава под някои от сградите в медицинския комплекс.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Имам няколко въпроса, провокирани от днешните ми пътувания в метрото.
1. Защо се налага използването на свирка/клаксон ?
2. Возя се в първия вагон по посока на движението, на една от първите седалки, посока центъра. Защо 100м. преди Обеля влакът намали до удивително ниската скорост от порядъка на 5-10км./ч. Чу се звук на "изключване от мрежата" ако се сещате, климатика спря и влака се туткаше така до спирането си на Обеля. (ограничението не е ли 20?) След като потегли от Обеля отново се движеше изключително бавно в началото  :neznam: , а на стрелната на Сливница направо "профуча" :laugh: .
3. Водата, от климатика, стичаща се около влака не е ли опасна за безопасността и съответно не е ли предпоставка за късо съединение (ако има пролука в изолазията на третата релса) ?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Имам няколко въпроса, провокирани от днешните ми пътувания в метрото.
1. Защо се налага използването на свирка/клаксон ?
Какво разбираш под свирка/клаксон?
2. Возя се в първия вагон по посока на движението, на една от първите седалки, посока центъра. Защо 100м. преди Обеля влакът намали до удивително ниската скорост от порядъка на 5-10км./ч. Чу се звук на "изключване от мрежата" ако се сещате, климатика спря и влака се туткаше така до спирането си на Обеля. (ограничението не е ли 20?) След като потегли от Обеля отново се движеше изключително бавно в началото  :neznam: , а на стрелната на Сливница направо "профуча" :laugh: .
20 километра с голяма машина като влак или дори лека кола се усещат като изключително ниска скорост. За справка сложи си компютър на колелото и започни да въртиш с ръка да видиш как с минимално усилие ще ти измери 10 км/ч. През разклоните за депото се минава малко по-бързо, по моя преценка сигурно към 30 км/ч. На "Обеля" се минава наистина много бавно и честно казано не мога да си обясня точно защо, тъй като на нито една друга стрелка не е така(на разделителните на "Константин Величков" към "Опълченска" се забавя повече, но това е защото е имало жалби от пътници, че има много силно лашкане), а дори и там преди време не беше така, забавяше се малко, но не чак толкова както е сега.
3. Водата, от климатика, стичаща се около влака не е ли опасна за безопасността и съответно не е ли предпоставка за късо съединение (ако има пролука в изолазията на третата релса) ?
Водата не е чак толкова много и се разтича от центробежната сила при движение, така че не ми се вярва да стигне до третата релса, а и да стигне просто ще е прекалено малко и не ми се вярва да създаде проблем.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Quote
Имам няколко въпроса, провокирани от днешните ми пътувания в метрото.
1. Защо се налага използването на свирка/клаксон ?
Quote
Какво разбираш под свирка/клаксон?
Ами два пъти чух нещо подобно по звук на това:
http://vbox7.com/play:0e690cdf?p=favourites&id=3412015

Винаги на колелото съм имал "компютърче" и съм почти сигурен, че е ниска скоростта. Сега видях на My Tracks на телефона, че според GPSa който ми е бил включен е 9 км/ч. ;)
« Last Edit: 31.05.2015, 21:14:47 by wolf_rusi »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Поздрав между машинистите е звука от клаксона. Нищо странно и необичайно няма.  :)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Аха, мерси

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Най-честата причина за използването на звуковата сигнализация от машинистите е неподходящото разположение на пътниците в съответната метростанция, намиращи се в опасната зона на перона, зад ограничителната линия.
« Last Edit: 01.06.2015, 21:33:16 by ИванТ »

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Единия път, който чух клаксон беше след затварянето на вратите на МС Люлин, посока Обеля.  :)
Другият беше след втория мост посока Ломско Шосе.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Каква максимална скорост достигат влаковете в софийското метро?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
80 км/ч.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Вчера се возих във един влак вечерта към 22ч. между СУ и Опълченска и имах чувството, че пътувам със скоростта на тм 22  :crazy: Между СУ и Сердика със скорост не повече от 40, а от Сердика до Опълченска с около 20 км/ч.

Честно казано, особено и след посещението ми миналата седмица във Виена, съм убеден, че нашето метро се движи изключително бавно. Във Виена няма криви, няма бретели (те и почти не се усещат), влаковете се ръчкат на макс. Вратите там се отварят само с бутони или ръчки от пътниците, което сякаш е по-целесъобразно.
На нашето летище така и няма ясна информация къде може човек да хване метро, освен 2-3 пана, които са опнали от ЦГМ.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Според мен е имало някакъв проблем и заради това скоростиъте са били ниски. Не съм много запознат как точно действа АЛС, но според това което съм чувал, ако например изходния сигнал на Опълченска е червен, то още преди станцията скоростта се ограничава под 25. Същото ми се случи и на мен през седмицата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Специално в участъка "Сердика" - "Опълченска", заради жалби от пътници, че много "друсало" и се "клатело", скоростта е намалена и влаковете буквално се влачат.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Някой да знае причината днес да мине влак без пътници?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Може да е бил повреден или да са прибирали резервата за депо.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Според мен е имало някакъв проблем и заради това скоростиъте са били ниски. Не съм много запознат как точно действа АЛС, но според това което съм чувал, ако например изходния сигнал на Опълченска е червен, то още преди станцията скоростта се ограничава под 25. Същото ми се случи и на мен през седмицата.
Това може би се случва по-често в пиковите часове. В 22 ч. най-вероятно е заради поразтегленото разписание. В пиковите часове престоите по станциите се увеличават, заради тълпите, но късно вечер може и до 10-ина сек. да се сведе престоя.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Някой да знае причината днес да мине влак без пътници?
Най-вероятно изпитателен, иначе и другите два варианта често се срещат.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Някой да знае причината днес да мине влак без пътници?

Всеки ден минават влакове без пътници. Най-често това са прибиращите към депото или пък някакви изпитателни влакове.
« Last Edit: 14.06.2015, 00:34:35 by bonbon »

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Имам една мечта - да видя влак как влиза или излиза от депото и така и не мога да хвана вече няколко години!

Преди да пуснат разклоненията за М4 и Летище, влаковете от ИЕЦ на Сливница отиваха за депо през един, нали така? Значи на всеки 5мин трябва да излиза влак от тунела пред хит и аз така и не успях да хвана нито един когато минавам. Или бъркам нещо?

Вторият ми въпрос е къде обръщат влаковете, които идват от БПС до Сливница? Забелязал съм, че се изтеглят в тунела за депо и след две минути същият влак пристига обратно, но има ли място за смяна на кабините в този тунел или машинистът сменя кабини извън него? На Баучер ми се струва, че става по-бавно работата.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове