Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265017 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Лично го бях видял прекъснат преди време и не вярвам да са го възстановили. Но тъй като рядко пътувам след Жолио Кюри, нямам пресни наблюдения. Възможно е и да е възстановен, както е редно да бъде.
« Last Edit: 19.02.2020, 23:09:59 by ozzy »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Още тогава прочетох и специално му обърнах внимание, след това още няколко пъти съм го гледал и прекъснат или с липсващи части категорично не съм го виждал. Ако е имало прекъсване, то ще да е било нещо съвсем временно, въпреки че логична причина за такова не мога да измисля.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Физико, стига си занимавал Диков с глупости. От тази гледна точка втория диаметър винаги ще бъде кастриран защото между Люлин и Младост 1 винаги ще минават 2 пъти повече влакове.
Това за връзката под Женския пазар очевидно е свързано с първоначалните планове които включваха само от Мария Луиза до Баучер. Всичко тръгна оттам че според старите проекти двата диаметъра щяли да имат отделни депа - в Обеля и в Илиянци. Във връзка с отлагането на разширението Илиянци за неопределено време и проектът за Депо Илиянци не се реализира. Ако имаше място за депо между Мария Луиза и Хан Кубрат... Това е един от най-актуалните въпроси, свързани със Софийското метро. Първите два диаметъра ще се разширяват: Люлин, Симеоновски лифт, новата станция на Владигеров с гара Владигеров, евентуалното разширение в Студентски град. А и тази приумица с разделянето на линиите ще донесе още един маршрут. Всичко това прави наложително закупуване на нови влакове. Само че къде ще нощуват тези влакове? Няма как да е в Земляне защото системите са несъвместими. Това поставя на дневен ред въпроса депото в Обеля да се разшири или да се измисли друго подходящо решение.
« Last Edit: 20.02.2020, 12:41:49 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Физико, стига си занимавал Диков с глупости. От тази гледна точка втория диаметър винаги ще бъде кастриран защото между Люлин и Младост 1 винаги ще минават 2 пъти повече влакове.
Това за връзката под Женския пазар очевидно е свързано с първоначалните планове които включваха само от Мария Луиза до Баучер. Всичко тръгна оттам че според старите проекти двата диаметъра щяли да имат отделни депа - в Обеля и в Илиянци. Във връзка с отлагането на разширението Илиянци за неопределено време и проектът за Депо Илиянци не се реализира. Ако имаше място за депо между Мария Луиза и Хан Кубрат... Това е един от най-актуалните въпроси, свързани със Софийското метро. Първите два диаметъра ще се разширяват: Люлин, Симеоновски лифт, новата станция на Владигеров с гара Владигеров, евентуалното разширение в Студентски град. А и тази приумица с разделянето на линиите ще донесе още един маршрут. Всичко това прави наложително закупуване на нови влакове. Само че къде ще нощуват тези влакове? Няма как да е в Земляне защото системите са несъвместими. Това поставя на дневен ред въпроса депото в Обеля да се разшири или да се измисли друго подходящо решение.

Съжалявам че разсъждаваш като кон с капаци. Намаляването на интервалите по МД2 е необходимост. Още повече с пускането и на МД3. Какво значение има, че маршрутите ще са 4,5 или 6? Ако ще да са 10. Стига пътуването да е комфортно - т.е. да няма блъсканица в новопостроено метро. Няма да отстъпя от твърдението си, че МД2 е кастриран диаметър, неспособен да функционира във форс-мажорни обстоятелства. Това се отнася, разбира се, и за МД1, източен радиус с минималните интервали от 2.5 или 3.5 минути.

Липсата на място за влакове в Обеля не е оправдание за това пътникопроводността на втори диаметър да е кастрирана. Твърдението ти е все едно да кажеш, че въпреки че детето ти расте, ти няма да му купуваш дрехи по-големи размери, защото гардеробът му е пълен и няма място къде да ги държиш. А то нека си ходи като прошляк.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Съжалявам че разсъждаваш като кон с капаци. Намаляването на интервалите по МД2 е необходимост. Още повече с пускането и на МД3. Какво значение има, че маршрутите ще са 4,5 или 6? Ако ще да са 10. Стига пътуването да е комфортно - т.е. да няма блъсканица в новопостроено метро. Няма да отстъпя от твърдението си, че МД2 е кастриран диаметър, неспособен да функционира във форс-мажорни обстоятелства. Това се отнася, разбира се, и за МД1, източен радиус с минималните интервали от 2.5 или 3.5 минути.

Липсата на място за влакове в Обеля не е оправдание за това пътникопроводността на втори диаметър да е кастрирана. Твърдението ти е все едно да кажеш, че въпреки че детето ти расте, ти няма да му купуваш дрехи по-големи размери, защото гардеробът му е пълен и няма място къде да ги държиш. А то нека си ходи като прошляк.

В написаното от теб няма елементарна логика. Как не проумяваш че броят на маршрутите има значение. Увеличаването на маршрутите има пряка връзка с интервалите и влакове защото без достатъчно влакове няма как да създадеш маршрути с нормални интервали. Направо се учудвам как не можеш да схванеш толкова елементарно нещо? Няма влакове > големи интервали > голяма блъсканица. Увеличаване на маршрути + намаляване на интервали няма как да стане без допълнителни влакове. Добавяне на маршрут означава повече влакове защото в противен случай интервалите ще се увеличават. Затова трябва да се закупят нови влакове, съвместими със системата на първите два диаметъра и да се разшири депото. Ако Третия диаметър беше съвместим с първите два, онези влакове за които няма място в Обеля, да нощуват в Земляне временно.
Ако следваме твоето сравнение с дрехи и гардероб, можеш да купиш нов гардероб или да го замениш с друг, по-голям. Какво предлагаш, влаковете за които няма място в депото, по метростанции ли да нощуват?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Откъде е ясно, че депо Обеля е неразширяемо? Поне на Гугъл-Земя северозападно има голям свободен (все още) парцел.
В темата на новата метростанция Гара Обеля или Панчо Владигеров (не е важно името) се обсъждаха варианти за сгъстяване на Линия 2, без непременно да е необходимо рязане на ценната междулинийна връзка през Обеля.
Образно казано, при наличие на подвижен състав, ако част от съставите по маршрута Бизнеспарк-Сливница ходят до Витоша, може по линия 2 да се получи интервал от 3.5 минути. Ако все пак се счете, че това е пресилено, може през състав да ходят до Витоша, т.е. интервалите да са 3.5 - 3.5 - 7 - 3.5 - 3.5 - 7... и т.н. Или пък 3.5 - 7 - 3.5 -7 ... при удължаване през един на съставите от Летище и Бизнеспарк. С неголеми модификации на трасето между Бели Дунав и Обелско шосе и запазване на сегашните маршрути може да се мисли за уплътняваща линия Бели Дунав-Витоша, т.е. варианти има, само влакове да има.

Иначе не виждам смисъл да се говори за намаляване на интервала от 3.5 минути между Стадиона и Жолио Кюри. Нито някой ще преработи тунела под ТВ кула, за да има хоризонтална площадка за престой, нито пък ще се пренебрегнат елементарните условия за безопасна дистанция между съставите при наличната по двете линии автоматизация.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Днес (вече вчера) си снимах разни табели и информационни табла на различни станции. По едно време към мен се приближава един човек, който ми направи забележка, че снимането в метрото е забранено. :eek: Започна да ми обяснява, че ако полицаят дойде съм щял да изкарам поне 24 часа в районното. :blink: Не знам какъв му беше случая и какво му пречех. На базата на видимата възраст на господина бих предположил, че той все още живее в други историчесдки времена, когато сигурно би било забранено да се снима в метрото, ако съществуваше.

Някой чувал ли е нещо подобно? :neznam: Аз за пръв път го чувам. Знам, че метрото се води обект от нациолно значение и затова се охранява от полицията, но все пак е обществено място и би трябвало всеки да може да снима без проблеми. :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Конкретно в метрото беше забранено, имаше дори знаци по станциите. В момента не знам, може да се огледаш следващия път.

Това, че е стратегически обект няма общо. Стратегическите обекти не са забранени за снимане по подразбиране, само защото са такива.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Конкретно в метрото беше забранено, имаше дори знаци по станциите.
:eek: :eek: :eek:
Защо?

За да няма критики към ръководството на метрото, които да са подкрепени с доказателства?.. :angry:
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Формално погледнато, снимането в метрото е забранено. Ето  тук премеждията преди 8 години на един от най-запалените фотографи-форумисти.
То и ГКПП са обществени обекти, но я се опитай да снимаш там! Преди години на автобусна екскурзия имахме як скандал със сръбските граничари. Искаха да свалят и арестуват един от нашата група за подобна дейност. Добре, че не бяха неподкупни, та му се размина с унищожаване на филмчето плюс някоя друга немска марка. Но в туристическите форуми съм чел за случай на гръцко-турската граница, завършил с пребиваване в турски кауш, което ни най-малко не е препоръчително.
« Last Edit: 06.09.2020, 08:37:56 by blagun »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Формално погледнато, снимането в метрото е забранено. Ето  тук премеждията преди 8 години на един от най-запалените фотографи-форумисти.
То и ГКПП са обществени обекти, но я се опитай да снимаш там! Преди години на автобусна екскурзия имахме як скандал със сръбските граничари. Искаха да свалят и арестуват един от нашата група за подобна дейност. Добре, че не бяха неподкупни, та му се размина с унищожаване на филмчето плюс някоя друга немска марка. Но в туристическите форуми съм чел за случай на гръцко-турската граница, завършил с пребиваване в турски кауш, което ни най-малко не е препоръчително.
Разхождах се по Дунав мост (щях да ходя за кратка екскурзия до Румъния, но си бях забравил личната карта и установих това на границата... Та тръгнах пеша наобратно докато групата се разходи в Румъния). Та там поснимах моста, защото ми беше интересно и явно по охранителните камери го бяха забелязали това, та дойде кола на гранична полиция, направиха ми забележка и ми предложиха (не, че имах много избор) да ме „метнат“ до входа на Видин, след като обясних защо съм пеша по моста.

Иначе за метрото май вече не е забранено да се снима? Не помня скоро някой да е споменавал да са му правили официално забележка...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Аз също мисля, че в някакъв момент отмениха забраната.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Благо, по ГКПП-тата винаги е било забранено да се снима, навсякъде по света. Но в метрото....в Канада много пъти съм виждал да снимат по станциите дори със статив и на никой не му прави впечатление.
По рейс и по жена не се тича!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Никъде не открих съобщения или пиктограми, които да сигнализират, че е забранено снимането в метрото. Това е на десетина станции, които разгледах подробно в последните дни. Също така не откривам официален нормативен акт, който да го забранява. Значи няма как да ме санкционират конкретно заради снимането. Може да се опитат да го извъртят като "Неподчинение на полицейски служител", но това само, ако дойде полицаят и ми каже да спра да снимам и аз не спра. Ако спра - аз съм се подчинил. 8) Няма как да изисква да изтрия снимките от телефона. Устройството е моя лична собственост и той не може да ме кара да правя подобно нещо, без документ от съда или прокурор.

За ГКПП донякъде разбирам да е забранено, но всъщност съм против. Ако искаме да борим корупцията, би трябвало да е разрешено. В днешно време почти всеки има някакво устройство с което може да прави часове видео запис. И ако снимаш проверката на граничния пункт, това после може да се използа за доказателство, ако искаш да докажеш, че служителите нещо са правишили правата си. Същото нещо би трябвало да е при полицейските проверки във вътрешността на страната (независимо дали на пътя или на друго място) - не би трябвало да е забранено да снимаш проверката. Така може да докажеш евентуално изнудване от пътен полицей, например. ;) Единствено може да се запише в закона, че си длъжен да замажеш лицата на държавните служители, ако го публикуваш някъде.
vasko - оригиналът! :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Проверката полицаите сами си я снимат задължително.
Затова и няма да дойдат при теб и да ти кажат "Дай 20 лв и заминавай", така че и да снимаш, и да не снимаш, няма какво да снимаш толкова.

Щом (вече) не е забранено снимането в метрото, значи може да се снима. Твърде вероятно е обаче да има спорове с полицейски или други служители, които не са в час. На ЖП гарите никога не е било забранено снимането, но и служители, и полиция много се дразнят от снимащи.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Има ли от някъде достъпна информация за това кои са най-слабо натоварените станции по фльонгата? Това ще рече станциите, на които се качват и слизат най-малко пътници. Такава информация би трябвало да е достъпна в реално време на оператора, но дали е достъпна и за граждани?
Бих могъл да предположа, че в топ 5 ще влязат Княгиня Мария Луиза, Софийска Света Гора, ИЕЦ Цариградско Шосе, Жолио-Кюри и може би Мусагеница.
Още е рано за такава статистика по МД3.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Княгиня Мария Луиза, Софийска Света Гора, ИЕЦ Цариградско Шосе, Жолио-Кюри и може би Мусагеница.
Още е рано за такава статистика по МД3.

Княгиня Мария-Луиза и Мусагеница не са слабо натоварени станции.

Класацията води най-вероятно ССГ, но такава информация официално няма да намериш, защото ще постави Метрополитен в неудобна светлина. Те не искат да се оправдават защо са строени станции без необходимия пътникопоток и са трошени милиони за това.
« Last Edit: 14.09.2020, 10:42:39 by fafan »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Класацията води най-вероятно ССГ, но такава информация официално няма да намериш, защото ще постави Метрополитен в неудобна светлина. Те не искат да се оправдават защо са строени станции без необходимия пътникопоток и са трошени милиони за това.
А случайно да е казано, че метростанциите се строят спрямо пътникопотока в момента? Това да не са навеси, които да се преместят, ако другаде се получи пътникопоток? Очевидно районът около ССГ предстои да се застроява и развива. По същия начин в началото МС Сливница и МС Младост-3 бяха слабо натоварени. И пример в обратната посока - лъчът от Надлез Надежда до Илиенци от основен приоритет слезе надолу в класацията и няма реална перспектива в следващите поне 10 години.
Всеки лъч трябва да се строи с перспектива да бъде удължаван в следващите 50 или 100 години. При нас се затапи северозападният ъгъл и евентуално развитие на града в посока Костинброд няма да получи метропокритие. Затова евентуална югоизточна фльонга Линия 1-БПС-Симеоновски лифт-Студентски град-Линия 2 не е добро решение.
Линия 1 може да се разраства на запад по Царица Йоанна в посока Божурище, на югоизток - в посока Герман и югоизточния ъгъл на града. Линия 2 - на север в посока Илиенци (евентуално със североизточна насоченост), на югоизток - Студентски град, Малинова долина и Симеоновски лифт, на юг - в пооска Драгалевци. Линия 3 - на североизток в посока Кремиковци (VW може да не направи завод, но това не е краят на света), на изток - в посока Цариградско, на югозапад - посока Бъкстон-Павлово.
Късогледите разчети са на път да погребат метроперспективата за района южно от Студентски град, вкл. оттатък СОП (вместо не особено смислената усуканица от Бизнеспарка до Симеоновски лифт). Казвам погребат заради затапването на бъдещата крайна станция около Студентска поликлиника.
« Last Edit: 14.09.2020, 11:19:17 by blagun »

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Има ли от някъде достъпна информация за това кои са най-слабо натоварените станции по фльонгата? Това ще рече станциите, на които се качват и слизат най-малко пътници. Такава информация би трябвало да е достъпна в реално време на оператора, но дали е достъпна и за граждани?
Бих могъл да предположа, че в топ 5 ще влязат Княгиня Мария Луиза, Софийска Света Гора, ИЕЦ Цариградско Шосе, Жолио-Кюри и може би Мусагеница.
Още е рано за такава статистика по МД3.

Не съм съгласен обаче. За Жолио-Кюри да кажеш, че не е натоварена. Абсурд.
От станциите, които си изброил само ССГ би могло да се каже, че е "по-малко натоварена спрямо останалите".

Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
При нас се затапи северозападният ъгъл и евентуално развитие на града в посока Костинброд няма да получи метропокритие.

Има ли нужда и желание, има и начини. Не може да легнем на това, че линията е "затапена" и затова дайте да не строим никога повече в тази посока. А и никой не е казал, че непременно трябва да се удължават съществуващите линии (диаметри). Напълно е възможно да възникне и изцяло нов.