Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265041 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Аз и по Люлинското разклонение имам какво да кажа, в момента там минава точно 1 автобус на интервал 20 минути.
« Last Edit: 20.06.2024, 20:53:07 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Аз и по Люлинското разклонение имам какво да каж, в момента там минава точно 1 автобус на интервал 20 минути.

Това не е проблем, като сложат още две метростанции ще дойдат и багерите, ще се набоцкат още кооперации в междублоковите пространства, по Царица Йоана имат доста незастроени градинки, там могат да се нагъчка бая квадратура РЗП и ето че станциите ще са формално оправдани.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не е вярно, че няма друго решение  освен разсичане на дългите линии.
Вариант 1. И двете линии - от летище и от БПС продължават до Витоша. Тогава имаме интервал от 3 минути по Линия 2. Разбира се, с цената на увеличен сериозно подвижен състав.
Вариант 2. От МС Сливница продължават нататък 2 от 3 състава. Интервалите на Линия 2 ще са 3-6-3-6
Вариант 3. На МС Ломско шосе се прави S-ка и маршрут Бели Дунав - Витоша през 6 минути заедно със сегашните идващи от Обеля дават 3 минути.

И без да се разкъсват линиите, от новата станция ще има полза заради спестения нулев пробег и ранно приключване на Линия 2

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не виждам каква е драмата с разделянето на двата метродиаметъра. По-късите маршрути са по-лесни за обслужване и при евентуална авария ще бъдат засегнати по-малко хора. Крос-платформени станции има на много места по света.
Относно МД-3 - именно благодарение на Спаси София промениха трасето към Овча Купел и по бул. Владимир Вазов към Левски-Г, вместо да замести тм 5 и 22. Ето тук има статии и становища по въпроса.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Крос-платформени станции има на много места по света.

Това което се строи в момента не е крос-платформена станция. Ето това е например крос-платформена станция, нашето е наполовина.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Нашето е достатъчно за това, което трябва да се случва.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Относно МД-3 - именно благодарение на Спаси София промениха трасето към Овча Купел и по бул. Владимир Вазов към Левски-Г, вместо да замести тм 5 и 22. Ето тук има статии и становища по въпроса.

Не е така. Никъде не видях становище относно трасето на МД3. Още преди 11-12 години изразих задоволство от това, че Спаси метрото/София са се борили за промени в трасето, но "спасителят" Уич Онор ме поправи като изрично спомена че никога не са предлагали трасета в Овча купел и по Вазов и изрично повтори "ни-ко-га!". Ако успея да намеря това мнение, ще го цитирам. Със сигурност знам, че са предлагали алтернатива на разклонението на МД3 която е още по-зле от трасето към мола. Над Полигона, в нищото, по места където има основно автосервизи и с пътникопотока се справя само един тролей. И на всичкото отгоре една излишна станция в Дружба. Аргументите са направо смешни, метрото щяло да насочи инвестиции към района. По същата логика може да се възложи проект за метро до Илиянци със същите аргументи, че там може да се появи български Ла Дефанс или нов луксозен жилищен квартал.
Ако се придържаме към логиката на Спаси София, в Модерно предградие няма пътникопоток за метро, а бъдещият трамвай Люлин-Модерно предградие-Света Троица ще се справя перфектно.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ако ползваш търсачката, може да намериш например тази статия от Гергин. Спаси Метрото винаги са били за трасе към Овча купел.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Там няма нищо за Вазов, а трасето в Овча купел е описано доста абстрактно. В интерес на истината, аз пръв предложих места за метростанции в Овча купел:
до бл.6хх в близост до сегашната,
до пазара
до НБУ
в Овча купел 2.
Още тогава разбирах, че станциите до параза и НБУ са несъвместими за едно трасе и ще има дилема, но избрах по възможност най-ключовите места в Овча купел.
« Last Edit: 24.06.2024, 16:25:11 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ами порови се, има и тук архивни теми, различните варианти на МД-3 са подлагани на гласуване. Не знам какво и къде си предлагал, регистрацията ти е от 2017та. Спаси Метрото са внасяли официални становища, явявали са се на различни комисии... ако си бил в течение, щеше да знаеш, изписано е доста по въпроса.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Не знам какво и къде си предлагал, регистрацията ти е от 2017та. .

Не тук, на една друга платформа където също имаше много бурни обсъждания на метрото.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ами мрънкай си там тогава.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Ами мрънкай си там тогава.

Аз не мрънкам, аз казвам истината. Другите мрънкат.

Все едно метрото в София вече покрива основните направления с достатъчен пътникопоток и е уместно да се мисли за обособени скоростни трамвайни трасета и евентуално градска железница:rolleyes:

После да не мрънкаш ако маршрутите на градската железница минат през различни интересни места?
« Last Edit: 24.06.2024, 18:05:00 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
После да не мрънкаш ако маршрутите на градската железница минат през различни интересни места?
Като "интересни места" какво трябва да се включва?
Иначе и аз съм на мнение, че метрото е изчерпано като перспективни разширения

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Като "интересни места" какво трябва да се включва?

Ми, виж сегашните трасета на столичния жп възел.


Иначе и аз съм на мнение, че метрото е изчерпано като перспективни разширения

Не че нещо, но южната София е най-застроената част през последните 20-30 години, а там почти няма метро.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Ми, виж сегашните трасета на столичния жп възел.

По това ще счета, че по-скоро иронизираш, защото очеизвадно като изключим достойно рухващата Захарна фабрика и бивша Царска гара и руините на Подуяне разпределителна - друго забележително май няма. Предвид факта, че това е железница, а "разходка из руини" мисля, че интересното се изчерпва.

Не че нещо, но южната София е най-застроената част през последните 20-30 години, а там почти няма метро.

Ако като южна София визираш Кръстова вада и цялата тази бързоразвиваща се част на града около Черни връх и частта около Симеоновско шосе съм съгласен с теб. Иначе класическите Младост и Дружба си имат вече. Реално само този район като бързоразвиващ и голям е без клон на метрото.
Другите големи квартални групи си имат

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile

По това ще счета, че по-скоро иронизираш, защото очеизвадно като изключим достойно рухващата Захарна фабрика и бивша Царска гара и руините на Подуяне разпределителна - друго забележително май няма. Предвид факта, че това е железница, а "разходка из руини" мисля, че интересното се изчерпва.


Вж.още гара Смирненски и западното трасе.


Ако като южна София визираш Кръстова вада и цялата тази бързоразвиваща се част на града около Черни връх и частта около Симеоновско шосе съм съгласен с теб. Иначе класическите Младост и Дружба си имат вече. Реално само този район като бързоразвиващ и голям е без клон на метрото.
Другите големи квартални групи си имат

Дружба не е южен квартал. Забравяш и най-голямата квартална група която е без метро - от Цар Борис III до Луи Айер където са Бъкстон, Манастирски ливади.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Здравейте. Забелязах на едно от клипчетата от личната си колекция, че има едни табелки на някои метростанции. В случая, става въпрос за станция "Александър Теодоров Балан". Бих се радвал, ако някой поясни какво означават данните, изписани върху тях?
Имам предположение само за първото, че е някакъв километраж по подобие на националната железопътна мрежа, но откъде започва броеното, ако е така?
В друго мое видео намерих още една табелка - този път от станция "Витоша". Горното виждам, че са промили наклон. Долното са някакви числа 217 цяло и нещо. Очевидно не е надморска височина, нито пък надвишение. За момент се запитах дали не е радиус на крива, но пък станцията не е в крива.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По-скоро дължина на наклона.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Интересно ми е дали има правени изследвания по следния въпрос.
Доколко е изразено положителното влияние на метрото и респективно трамвайния транспорт върху заселеността на районите или привличането на нови производствени мощности.
Правя връзката защото нееднократно е установено, че селищата в места с железопътна линия се развиват пъти по-добре и имат доста повече население от местата без такава. Та въпроса е доколко метрото може да бъде използвано за насърчаване на развитието на дадени квартали. Съответно и дали има правено съпоставяне с трамвайните трасета