Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265059 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Влаковете се изключваха на МС Сливница.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Случайно попаднах на тази анкета, уж била разработка на ученици от Американския колеж в София:

http://spasimetroto.org/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%83%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%86%D0%B8-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F
« Last Edit: 13.02.2015, 14:42:57 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Американският колеж е средно училище, а не университет, че да има студенти в него.... Май ще е най-добре Гергин (ака boleroto) и Виктор (ака viktorlc) сами да представят "проучването" си, за да не се получава развален телефон! :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Да, средно е Софийското, не се замислих, приятел ми каза това, и не съм разпитвал повече.
Спрете си просташките мнения !

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Надявам се, че не съм нахален като намопня за моя въпрос, който май се загуби назад в темата:
Преди пускането на втори диаметър, влаковете за депо продължавали ли са до Обеля или направо са се прибирали в депото след Сливница?

Имам предвид дали в края на деня влаковете са се движили (Младост)-Център-Сливница-Обеля-Сливница-Депо или (Младост)-Център-Сливница-Депо?

Благодаря!
Първото.
« Last Edit: 23.12.2014, 15:43:34 by difian »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Странно, ремонтът на релсовия път при МС Обеля беше в края на месец август, а все още има ограничение на скоростта при преминаване през станцията в посока Сливница.  :neznam: Не е ли минало достатъчно време, за да се махне ограничението?

Освен това ми направи впечатление, че преди и след станцията по пътя в посока Сливница има табели за ограничение на скоростта, подобни на тези при ж.п. транспорта. Може да се каже, че са същите, но просто липсва числовата стойност на скоростта, с която може да се движи влака.

Любопитно ми е, защо са необходими такива табели, при условие, че има автоматична система за контрол на скоростта? Не може ли в нея да се въведе, че в този участък трябва да се кара с по-ниска скорост?

vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Предполагам причаната е в прехода между коловозите понеже преди "Обеля" беше тупик.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Любопитно ми е, защо са необходими такива табели, при условие, че има автоматична система за контрол на скоростта? Не може ли в нея да се въведе, че в този участък трябва да се кара с по-ниска скорост?
Вероятно е въведено. Тази система обаче е малко примитивна и не предупреждава, че следва ограничение и ако няма ориентир (табела) къде точно започва ограничението, влакът може да го сгази и ще последва неприятно автоматично задържане, което между другото често се случва и без ограничение, когато машинистът превиши скоростта дори съвсем малко.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Защо в последно време влаковете минават бавно от тръгването от "Константин Величков" до стрелките на тупика и чак след като ги минат тогава подават повече мощност? Преди си ускоряваха силно още от станцията.
« Last Edit: 04.02.2015, 13:26:13 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Tram driver, subway lover.
    • View Profile
Защо в последно време влаковете минават бавно от тръгването от "Константин Величков" до стрелките на тупика и чак след като ги минат тогава подават повече мощност? Преди си ускоряваха силно още от станцията.
Забелязвам че и на излизане от Сердика посока Опълченска се случва нещо подобно - тръгват бавно и след като минат стрелките ускоряват. Някой може ли да обясни този "феномен", който явно е отскоро.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Вчера се качих в метрото, и тъй като не го бях правил от 7-8 месеца забелязах че на билетния автомат на СУ имаше надпис че билета важи 30 мин. Това ми се струва доста малко. Не ползвам (да не кажа хич) метрото, но си мисля че преди валидността беше час. Или бъркам?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Вчера се качих в метрото, и тъй като не го бях правил от 7-8 месеца забелязах че на билетния автомат на СУ имаше надпис че билета важи 30 мин. Това ми се струва доста малко. Не ползвам (да не кажа хич) метрото, но си мисля че преди валидността беше час. Или бъркам?
Предполагам става дума за време на маркиране на билета, т.е. между закупуването от автомата и влизането в метрото. Затова билети се закупуват само при ползване на метрото, а не предварително.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Tочно така, след това билета става невалиден и турникета няма да пусне пътника с изтекъл билет.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А какво става ако мине контрола във влака и е минало 30 минути?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
След като си влезнал в момента, в който е бил валиден, не би трябвало да има проблем.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Точно, няма никакви проблеми. Проблем ще има, ако представиш билет издаден 9:00 часа, а в момента на проверката е 12:00.

Offline miro

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • ICQ Messenger - 55204927
    • View Profile
    • http://
Защо в последно време влаковете минават бавно от тръгването от "Константин Величков" до стрелките на тупика и чак след като ги минат тогава подават повече мощност? Преди си ускоряваха силно още от станцията.
Забелязвам че и на излизане от Сердика посока Опълченска се случва нещо подобно - тръгват бавно и след като минат стрелките ускоряват. Някой може ли да обясни този "феномен", който явно е отскоро.
Феномена е от това, че е имало оплаквания от пътници, като минел влака бързо в кривите на излизане от "Сердика" много клатело и за това има ограничение на скоростта там.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Феномена е от това, че е имало оплаквания от пътници, като минел влака бързо в кривите на излизане от "Сердика" много клатело и за това има ограничение на скоростта там.
Това е вярно. Наистина, при малко по-висока скорост се създаваше сериозен дискомфорт на пътниците при преминаване през този участък. Сега е доста по-добре!  ;)


И аз имам един въпрос:

Вярно ли е, че най-старата остечка от нашето метро може да се използва като бомбоубежище? Става дума за Сливница-Сердика. Чух, че при на строителството на тази отсечка по времето на социализма (в условията на Студената война), тя е преценена и изпълнена така, че да може да се използа за убежище при нужда. Като дори имало помещения, които били предвидени за столови, големи санитарни възли (с много душове и тоалетни), складове за хранителни запаси и др.

Ако това е така, дали и останалите подземни участъци от метрото (строени по-скоро) могат да се използват със същата цел - преценени ли са помещения за столови, големи общи санитарни възли и т.н.?

Благодаря!  :)
« Last Edit: 17.02.2015, 19:26:56 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Най-стария участък от метрото е доста плаваща терминология. Не съм много добре информиран за това кое кога точно е строено, но доколкото знам най-първите станции това са "Люлин" и "Сливница" и работите по тях са започнати поне едно десетилетие преди реалното пускане на първият участък на метрото "Сливница" - "Константин Величков" на 28-ми февруари 1998-ма и предвид това не се учудвам да е имало намерения за бомбоубежища, дори тук вече беше писано, че "Люлин" е била предвидена за такова, но не мога да кажа нищо по-конкретно, нека по-запознатите го направят.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И аз имам един въпрос:

Вярно ли е, че най-старата остечка от нашето метро може да се използва като бомбоубежище? Става дума за Сливница-Сердика. Чух, че при на строителството на тази отсечка по времето на социализма (в условията на Студената война), тя е преценена и изпълнена така, че да може да се използа за убежище при нужда. Като дори имало помещения, които били предвидени за столови, големи санитарни възли (с много душове и тоалетни), складове за хранителни запаси и др.

Ако това е така, дали и останалите подземни участъци от метрото (строени по-скоро) могат да се използват със същата цел - преценени ли са помещения за столови, големи общи санитарни възли и т.н.?

Благодаря!  :)
Старите участъци да, от 1 до 6 МС са с това специално предназначение.  Новите участъци и станции не са строени с такова и не могат да се използват. В т.ч. ЕС и НДК, в момента също не могат да се използват като такива.