Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265062 times)

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Нещо случвало ли се се между Надежда и Бели Дунав? Влачехме се зверски, докато изтропахме на нещо като стрелка преди дунава, след това даде газ отново.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Повреда в изходния светофар на местростанция "Надежда".

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Как се избира изпитателен състав? Хващат някой свободен?
Водачите на изпитателен състав специални ли са или редовни водачи?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Първият изпитателен състав е номерен, след това пускат Русичи. По същия начин при пробите на трамвайното трасе по бул. България първо мина български трамвай, после чешки и чак след това Песа.
А машиниста би трябвало да е редовен водач с повече опит.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
А защо се пуска първо най-стария тип ПС и чак след това по-новия?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
А защо се пуска първо най-стария тип ПС и чак след това по-новия?

В случай на проблем да не се разбие най-новият състав, а най-старият. Например за бул. България има голямо значение дали при проблем в някоя от кривите ще дерайлира някоя стара гробница или чисто нова Песа.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
А защо се пуска първо най-стария тип ПС и чак след това по-новия?

В случай на проблем да не се разбие най-новият състав, а най-старият. Например за бул. България има голямо значение дали при проблем в някоя от кривите ще дерайлира някоя стара гробница или чисто нова Песа.
Логично!!! И аз така си помислих, но все пак реших да попитам и благодаря за отговора. :)
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Каква е тази въздушна междина преди станция Дж. Баучер?
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1929.msg100064851#msg100064851
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Прекъсване на контактната релса за секциониране или на стрелки, където отделните вагони остават без напрежение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Вчера наминавах покрай депото и ми направи впечатление, че на един от крайните коловози е паркирана ето тази машина:
IMG_7105 by simov_vladimir, on Flickr
Това само бетоновоз ли е, защото ми изглежда, че бетоновоза е ремарке, което е закачено за локомотива и за какво се ползва всъщност?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Вагон и маневра, за планови ремонти по трасето.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Има ли някаква конкретна причина, поради която при новото строителство на метрото се предпочитат големи еднотръбни тунели, в които да се помещават един до друг двата коловоза и станциите да са със странични перони?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Ами причината според мен е по-малката сума , която се израходва за 1 голам тунел от колкото за 2 малки.   :/

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Икономии при строителството, и като стойност, и като време за изграждане, и като засегнати имоти над земята, и после при експлоатацията, няма нужда от криви преди станциите....
« Last Edit: 21.05.2015, 09:32:30 by difian »

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Имотите, под които минава метрото, имат ли някакво отношение с него и уведомяват ли собствениците, че ще им дупчат под тях?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
То май се копае само под улици и булеварди и поляни, не знам дали технически е възможно тунел да мине под жилищен блок например-може в един момент всичко да тръгне да пропада. Ако е върху гола поляна както е зад ХИТ се отчуждава ако е на частно лице, иначе ако тръгне да си строи нещо отгоре също може да пропадне или да разкопае тунела без да знае.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13998
    • View Profile
МД-2 минава под църквата Света Неделя точно, а МД-1 минава много близо до кооперацията на Гурко и Евлоги Георгиев... Военният клуб тръгна да пропада, но го укрепиха. МД-3 се очертава да мине под сгради на Медицинска академия, под Съветската армия... но като цяло гледат да си спестяват отчужденията, затова и някои подлези и изходи са толкова безумно тесни.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Тунели и всякакви други комуникации могат да минават през/под/над всякакви имоти и без отчуждаване, като за целта се организира сервитут. Това ограничава собствениците откъм някои дейности в имота. Има много такива ЖП тунели под къщи.
Така собственик на ливада с плитък тунел отдолу може свободно да си сади домати, но не и да копае за къща точно над тунела или пък да строи къщата под електропровод.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Абсолютно си е възможно да минава метротунел под сграда. В Париж целия град е подкопан, не знам да е паднала сграда  :D Това, че им е по-лесно в България да копаят под улици и булеварди, защото хем не плащат обезщетения, хем някои хора режат лентичка хем на обновена улица/булевард, хем на метростанции ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Аз не вярвам да е невъзможно да се копае под сгради. Ами мините как се копаят примерно. Това, че метрото тук се разполага под булеварди вероятно е следствие от цялостната концепция на София с много главни улици и големи булеварди, които автоматично се превръщат в основен транспортен възел и просто няма друго място, където строежът на метро би бил оправдан, освен там, където то следи булеварди и главни улици, а до голяма степен и наземните транспортни възли зависят от метрото като се има предвид, че преди него не е имало "Тодор Александров" и "Царица Йоана", както и продължението на "Панчо Владигеров" към "Обеля". А е възможна и една друга теория, че самата визия за метрото в София е такава, че то да съответства на основните пътни артерии и така да е общодостъпно, а да не играе ролята на вътрешен превоз из населените зони и квартали. Ако се замислите метростанциите, които са в кварталите като "Люлин", "Сливница", новите станции по "Малинов", "Дружба" и "Искърско шосе" пак са направени така, че да съответстват на булеварди и кръстовища, така че да са притегателна точка, а не обратното оживените и населени зони да са притегателни за станциите. Ако станциите трябва да съответстват на пиковите точки, то такива би трябвало да има при 26-та поликлиника, на пазара в "Люлин", на "Луи Пастьор" при спирката до улица "Ген. Никола Генев", при "Рум Младост 2", при пазара в "Дружба" І и т.н.
Лондонското метро например е цяла паяжина, парижкото метро също не отстъпва в това отношение, но трябва да се има предвид също и че нашето метро е много по-младо, така че след години е възможно и то да се превърне в подземен град на две и три нива.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!