Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265026 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Между станциите на "първите 5" разстояние между тунелите има (вижте снимки от строителството), което се използва за сервизни и аварийни помещения. Между Опълченска и Сердика се приближават (усеща се на излизане от Сердика към Опълченска, а и се вижда при обръщателя). Сердика - СУ са отделни и мисля че не са толкова близо.
Ето какво се вижда от доказателствения материал, благодарение на 
alpha_adversativum
:

Раздалечаване на коловозите преди станция Западен парк, идвайки от Люлин:



Типичен напречен профил на тунела между станциите, в случая в близост до станция Опълченска:



Още едно доказателство за същото от тунела под автомобилния тунел при Западния парк:



В момента не мога да си намеря моята снимка от тунела между НДК и ЕС при аварийния изход, която съм снимал от единия тунел другия през дупката между двата...


Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Имам въпрос относно метрото и той е свързан с това как се изкарва категория за управление на тези влакове, и какви са изискванията за изкарването на дадената категория. Извинявам се ако този въпрос е обсъждан вече

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Това не е пътно превозно средство, че да се изкарва категория за него.
Метрополитен провеждат курсове, но предпочитат квалифицирани кадри от железницата. ВТУ Тодор Каблешков също предлага правоспособност за метровлакове като допълнителна квалификация.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Вярно ли е, че липсва конкретно проектно решение за безплатен трансфер между метродиаметрите на МС 8 (връзка с М1 на СУ) и МС 10 (връзка с М2 на НДК) ?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Странциите се строят на т.нар инженеринг, тоест изпълнителят изготвя техническя проект въз основа на идеен. Така че е напълно възможно да няма все още конкретен проект за преходите.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline a40

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Защо скоростта между Дружба и Цариградско шосе е ограничена от поне месец?

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Имам един въпрос относно напрежението, което използва софийското метро. Според сайта на Метрополитен то е 825 V. Защо е избрано такова напрежение при положение, че почти всички метро системи използват 750 V и каква всъщност е разликата дали ще бъде 600, 750 или 825?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Защото цялото метрото и подвижния състав са по руска (съветска) технология, при която номиналното напрежение е 825 V. Биха работили и на 750 V, но непълноценно, а реално напрежението се поддържа над 850 V, за да не намалява много при едновременно потегляне на няколко влака в един участък.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
А каква е разликата дали ще бъде на 750 или на 825 волта, има ли някаква конкретна причина едното напрежение да бъде по-използвано от другото? Също така се замислих, какви предимства има постояннотоковият двигател пред променливотоковия?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
При по-високо напрежение токът е по-малък при същата мощност съответно се намаляват загубите в контактната мрежа, окабеляването във вагоните, намотките на тяговите двигатели и т.н. Също по-високото напрежение позволява по-голяма дължина на захранващите участъци и така без проблем може да се осигурява захранване през една станция вместо на всяка.  При метрото дължината на захранващия участък може да достигне 2km, докато при наземния електротранспорт работещ с напрежение 600V не надхвърля 1.2km. :) Постояннотоковият двигател има основно предимство по-лесното управление - управлението е само по ток на котвата и възбудителната намотка и може да се реализира без електроника със съпротивления и контактори или по-модерният вариант с ШИМ с ключови тиристори или транзистори. Управлението на асинхронните двигатели е комбинирано по честота и амплитуда и се налага използването на по-сложни транзисторни схеми за получаване на трифазен ток с променлива честота и амплитуда. :) Донякъде предимство на постояннотоковите двигатели е и по-големият пусков момент, но сериозен недостатък е склонността  към силно увеличаване на оборотите при спадане на натоварването лесно достигащи опасни нива. Съвременната електроника до голяма степен компенсира това предимство.  :)
« Last Edit: 09.02.2016, 14:43:04 by V.Peichev »

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Да не забравяме, че въртящи момент на асихронния двигател е в квадратична зависимост от напрежението-падне напрежението два пъти и въртщящи момент и той толкова.

Offline jabcho

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
    • Email
Здравейте искам да попитам как седи въпроса с времето за което е валиден билета 30 мин.
Вчера се качвам от станция СУ Климент Охридски посока Сливница (влакчето беше до там), изчаках следващия.
На станция Обеля се качи контрола и ми каза че билета ми е стар и иска да ме глоби като нередовен пътник.
Бяха минали 33 мин. от издаването на билета. Аз по принцип пътувам за станция Бели Дунав, но има мн. хора
на Сердика 2 и реших да мина по 1-ва линия. Интересно ми е ако пътник се качи от Летище София за
Обеля тогава няма как да стигне за 30мин. това значи че трябва да излезе от метрото и да вземе 2-ри
билет на Вардар или Западане парк?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Попаднал си на рекетьор, който е искал да бъде "нахранен" противозаконно. Ето го официалният текст от Наредбата от сайта на Метрополитен: "Картата може да бъде използвана за вход в метрото до 30 минути след момента на издаването й". Т.е. между вземането на билет и преминаването през турникет не трябва да има повече от 30 минути, а не че пътуването не трябва да е повече от 30 минути. Както и ти забеляза, от Летището до К.Величков е 30 минути, а като се включат и 5-6 минути чакане и престой на началната спирка, става невъзможно пътуването.
« Last Edit: 13.02.2016, 18:57:23 by blagun »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Попаднал си на рекетьор, който е искал да бъде "нахранен" противозаконно. Ето го официалният текст от Наредбата от сайта на Метрополитен: "Картата може да бъде използвана за вход в метрото до 30 минути след момента на издаването й". Т.е. между вземането на билет и преминаването през турникет не трябва да има повече от 30 минути, а не че пътуването не трябва да е повече от 30 минути. Както и ти забеляза, от Летището до К.Величков е 30 минути, а като се включат и 5-6 минути чакане и престой на началната спирка, става невъзможно пътуването.

Това всички го знаят, само че на същия сайт пише:
• Билетът може да бъде използван за пътуване в метрото до 30 минути след момента на издаването му.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ами да! Точно това каза и Благо. Като си го купиш имаш 30 мин да го ползваш, сиреч да влезеш. Никъде не пише след като влезеш колко време важи. Освен това в Наредбата за превоз на пътници в сайта на СОС пише същото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Аз ли се бъркам или е истина, че още преди да пуснат метрото до Младост се движеха По 3 (събота и неделя) и 5 (в час пик) номерни в състав ?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
За Скиф-овете не си спомням, но за номерните състави и аз ако не се лъжа ги помня в състави по 5. Ако съм прав то причината е в късия перон на университета, но може и да греша.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не се лъжеш, че бяха по 5 и по 3 в състав. Но причината не е в СУ.
Аз ли се бъркам или е истина, че още преди да пуснат метрото до Младост се движеха По 3 (събота и неделя) и 5 (в час пик) номерни в състав ?
Имаше за известно време подобен период.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Но причината не е в СУ.
А каква е била причината?

Или може би ние сме недостойни да знаем такива неща... :rolleyes:
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Каквото съм сметнал за необходимо, съм го казал.