Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 264987 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Колеги, обръщам се към вас с молба. Преди доста време се бях захванал да нанасям в схемата, приложена в поста, дълбочините на метростанциите. Можете ли да помогнете с информация за новите станции, които са вече построени, и които сега се строят. Всичко в сиво ми е неизвестно. Също така, моля ако имате инфо, да проверите нанесените дълбочини на МД 1 и 2
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Сложили са стойка за велосипеди на тротоара пред ескалатора на станция Джеймс Баучер. Ако е заредена с колела, ще пречи на излизащите, както и на пешеходците. Къде ли е по подходящо да бъде?
------------------------

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Сега съществуващите мотриси в двата метродиаметъра връщат ли при спирането си и движението си по инерция някаква енергия в контактната релса, която може да се използва от другите мотриси евентуално?
« Last Edit: 25.07.2018, 13:23:42 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Номерните - не, Русичите - да.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Номерните - не, Русичите - да.
А защо се наричат номерни, а другите русичи? И двата вида са си руски, само дето ги делят 1-2 десетилетия време (май са 2-3 десетилетия).
Украйна, победа!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
"Номерни" са защото нямат конкретно наименование,"Русич" вече е конкретен модел.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Русич могат да връщат енергия при спиране, но трябва да има потребител в текущия захранващ участък и/или подстанциите да могат да приемат излишната енергия. Второто условие не е изпълнено в София, първото обикновено се изпълнява в пик между Младост 1 и Обеля, но в останалото време както и по разклоненията и МД2 не винаги и при нужда се включват спирачните съпротивления.  :)
« Last Edit: 25.07.2018, 15:29:59 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Ами захранващите участъци как са разположени? Нямам никаква представа и какво играе ролята на секционен изолатор като се има предвид, че трябва да е дълъг според мен колкото влака, ако не е проблем в даден период от време едни места да са в едната секция, други в друга. Освен ако не си ги деактивира по някакъв начин в междинно положение. Само разсъждавам на глас...

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Дължината на захранващия участък е максимум 2 km, изолаторите са през станция. :)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
"Номерни" са защото нямат конкретно наименование,"Русич" вече е конкретен модел.
И двете са конкретен модел. Т.нар. номерни имат само цифровото означение, докато Русичите освен цифровото означение по ГОСТ имат и търговско име.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ами захранващите участъци как са разположени? Нямам никаква представа и какво играе ролята на секционен изолатор като се има предвид, че трябва да е дълъг според мен колкото влака, ако не е проблем в даден период от време едни места да са в едната секция, други в друга.
На повечето станции има и тягови подстанции, които захранват прилежащите участъци. Изолатори като съоръжение няма, просто единия участък свършва и започва друг, като застъпването им от влака не е проблем.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Боли ли да те удари врата от номерен влак? В 16:33 на Сердика 2 едно момиче го удари някак вратата. Не видях как стана щото четях форума, обаче чух някакви звуци да издава и после пак отвори вратите и тя слезе. Държеше се за ръка и нейна приятелка я водеше да седне. Изглеждаше да я боли, но все пак може да е стреснат. Във всеки случай както се праскат на номерните вратите ми се струва, че и стомана биха прерязали.
След 2 минути нежното контакторно-резисторно управление събори един дядо на земята при рязкото потегляне.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Те подеха някаква кампания да ги забавят, стигнаха до средата и го изоставиха - така има още няколко състава с гилотини. Абсолютно съм сигурен че боли, защото ме е затискала вратата на Русич - от старите, които не се връщат като захапят, и болеше доста, а техните врати са в пъти по-бавни и плавни.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Те подеха някаква кампания да ги забавят, стигнаха до средата и го изоставиха - така има още няколко състава с гилотини. Абсолютно съм сигурен че боли, защото ме е затискала вратата на Русич - от старите, които не се връщат като захапят, и болеше доста, а техните врати са в пъти по-бавни и плавни.
Руснака в СССР явно е ползвал за направата на вратите месарска техника. Предполагам е едно от най-лесните неща в един метровлак да затвориш плавно вратите.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Руснака в СССР явно е ползвал за направата на вратите месарска техника. Предполагам е едно от най-лесните неща в един метровлак да затвориш плавно вратите.

Руснакът е виновен, че няма кой да настои вратите. Същата работа и с българските трамваи, на някои мотриси вратите се затварят с такава сила, че като нищо може да счупят ръка.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Руснака в СССР явно е ползвал за направата на вратите месарска техника. Предполагам е едно от най-лесните неща в един метровлак да затвориш плавно вратите.

Руснакът е виновен, че няма кой да настои вратите. Същата работа и с българските трамваи, на някои мотриси вратите се затварят с такава сила, че като нищо може да счупят ръка.
Е, аз не съм виждал номерен влак, при който да не се чува звук при затваряне на вратите аналогичен с падаща кола от мост върху цимент. Някога по-нормално ли се затваряха? Имам предвид в първите години на метрото.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
Украйна, победа!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Някога се затваряха по-страшно.
Това е съветска техника все пак. Целта е била да има врати и те да се затварят, а подробности и глезотии като плавно затваряне или защити са несъществени. До голяма степен и сегашната им продукция е в същия дух.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Вярвам го! Биха наложи стандарти, само ако някой нормален клиент го поиска, а след това веднъж разработено за някой, евентуално биха го ползвали и за други. И все пак шансът да реже железа е по-голям от това да е безопасно!

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline h201

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • специализирани мултимедии
Защо на повечето места се използват два перона? По-евтино ли е строителството на метростанция с два перона?

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Защо на повечето места се използват два перона? По-евтино ли е строителството на метростанция с два перона?
По-евтино е, защото може от стандартния и общ тунел с двете посоки да влезе директно в метро станцията. Ако е с централен перон трябва отделен тунел за всяка посока, защото трябва да се раздалечат линиите за да има перон между тях.
Ако по някаква причина двете посоки са в отделни тунели е по-евтино и лесно да е с централен перон.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!