Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 116436 times)

Offline Nikola46

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Аз и преди си мислех за това, но тази авария ме накара да пиша тук за да разбера дали има техническо решение така че един влак (и то не в тунела) при авария блокира цялата линия напред и назад
Поне на някой места няма ли възможност за преминаване от едната линия на другата (не си спомням точно как се казваха)?

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 360
    • View Profile
Има стрелки почти навсякъде в метрото. Ще изброя няколко по-централни, за да се ориентираш. Започвам с тази на Младост 1 в тунела към бизнес парк, следва тази между Г.М. Димитров и Жулио, има малко преди стадиона, една след Сердика, след опълченска и т.н. На втора линия знам със сигурност една след Сердика 2 посока НДК, след Баучер също има. Това е в общи линии. Предвидено е да се правят маневри в мрежата, и аче при най-малко инциденти и аварии цялото метро щеше да спира.

Offline Nikola46

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Защо тогава следващия не го заобиколи?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8920
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Защото не са навсякъде, където някой влак може да аварира. Отделно от това често се налага изключване на напрежението, което автоматично води до отпадане на движението в някои участъци.

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 360
    • View Profile
Да не забравяме, че ако аварира в ръкав а не в общ тунел, то тогава е абсурдно задминаването. И пак ще дам случая с аварията на СУ преди 2-3 години(и аз вече не помня). Проучи този случай, той може да се използва като еталон за най-лошия случай на авария в метрото, с най-голяма задръжка.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
    • View Profile
Бих искал да попитам, защо на крайни станции ( Визирам Бизнес Парк София) след перона, където е и краят на тунела, има светофар? За какво е той?
Защото след светофара има брекел и може да седи резервен влак.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8920
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не, там след края на перона има стена. Поради същата причина на глухите коловози по гарите има червена светлина на края на коловоза. Вероятно е нормативно изискване.

Offline Sofiametro

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Да,на всички крайни станции има такива семафори/червени светлини.Интересно е,че на мс"Обеля" все още стои тази червена светлина,за разлика от други станции,например "Сердика".Може би са я премахнали от там,защото "Сердика" е централна станция.
« Last Edit: 15.11.2019, 16:45:42 by Sofiametro »

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
    • View Profile
За такава ситуация има различни подходи, но зависи какво е станало точно, защото е имало случаи влак да спира малко след станция или в тунел. Това се дължи при навлизане срещу червен сигнал на семафора.
Иначе при реална авария ситуацията е една и това е - следващият влак идва и избутва авариралия до следващата станция, като там се свалят пътниците и се чака до пристигането на маневрения локомотив. Сходна ситуация се случи преди няколко години на СУ, където един влак счупи токоприемник (мисля, че така беше термина) в час пик и трябваше да го избутат. След това преустановиха движението на влаковете и пуснаха временна линия между Сердика и Жулио? или стадиона. Проучи случая със сигурност някъде е писано, защото стана малък хаос с транспорта в София.
1.  Не се казва светофор а светофар. Така е в метрото в железницата е друга бира.
2 Когато аварира влак и не може да тръгне се иска помощен влак който обикновенно е задния, но може  и да е предни влак. Пътниците  се свалят и се бута до първия тупик или за депо.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5366
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
1.  Не се казва светофор а светофар. Така е в метрото в железницата е друга бира.
Метрото е железница и следователно трябва да са свтофори. Показанията им са аналогични с тези на ЖП транспорта, а не с автомобилния. Дори първите светофори са използвани в парижкото метро.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
    • View Profile
1.  Не се казва светофор а светофар. Така е в метрото в железницата е друга бира.
Метрото е железница и следователно трябва да са свтофори. Показанията им са аналогични с тези на ЖП транспорта, а не с автомобилния. Дори първите светофори са използвани в парижкото метро.
Грешиш,  ама не ми се спори.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5366
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Няма нужда да спориш, просто дай някакво доказателство. В метрото се движат влакове, а по дефиниция железница е "релсов път, по който се движат влакове." Поне в Интернет не успях да открия еднозначен отговор, за това разчитам на моята логика и за мен трябва да е светофор. Според наредбите на МТ, метрото не се включва в никоя от тях и общо взето се подчинява само на свои собствени вътрешни правила. За целта има документ "Инструкция за сигнализация на метрополитена", която обаче не може да се открие от Гугъл и излиза такава само на руски, където се пише за светофор, но така или иначе там това си е думата и за светофар. Всъщност само тук (вероятно за да се подмаже някой на братска Русия) съществуват тези 2 различни думи за светлинна сигнализация.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 639
    • View Profile
    • Email
Миналата седмица на обществена дискусия в САБ се засякох с арх. Петър Диков. Заядох го за кастрирания втори диаметър и безумните интервали на движение.
Той ми разказа, че Братоев искал МД2 първоначално да се строи само от Надежда до Кръста, като се направи и връзка между диаметрите под Женския пазар, за да може и двата диаметъра да ползват едно депо. Диков обаче многократно настоявал панделката да бъде вързана през Обеля и да се избегне дупченето под пазара.
След това започна да се оплаква, че видиш ли живее на Кръста и метрото винаги е пълно с тези интервали от 7 минути. Като го заядох за това че с недалновидно планиране са осакатили интервалите той първоначално категорично не се съгласи, а после повтори същото което му казах.
Накрая завърши с това че било много евтино да се направят бретели и тупици по МД2, за да се осигури автономия между трасетата. На въпроса ми защо не са го направили като е толкова евтино, не получих отговор.

Въпросите ми са:
- ако се строи тупик и бретел за осигуряване автономността на МД2, на коя станция е най-подходящо да се направи?
- ако се построи станцията на Владигеров има ли нужда от бретел и тупик на някоя друга станция за осигуряване автономността на движението по МД2?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15944
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Между Силянов и Бели Дунав, заради подземния паркинг отгоре, който е по-широк от необходимото за тунела на метрото, от двете страни на коловозите има колони и празно място. Трансформацията може да не е никак лесна и евтина, но определено е пропуснат шанс за резервни коловози. Не сме инженери тук и може да пропускаме някои детайли, но могат да се подберат места и да се построят успоредни галерии с коловози за резерви и отбиване на аварирали влакове.... Въпрос на съобразяване на оперативно подходящо място, геология, сблъсък с друга инженерна и техническа инфраструктура.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12399
    • View Profile
Другият вариант е при отклонението за Илиенци да се изгради тупик. Бретели също трябва да има по-често - този при Сердика трябва да е двупосочен. И въпреки връзката през Обеля, пак нямаше да е лошо да има служебна връзка при Сердика. За мен генерално сбъркаха местоположението на първата станция Сердика - трябваше да я изнесат на изток, между партийния дом и бул. Мария-Луиза.

По МД-1 не е лошо да има тупик някъде между Жолио Кюри и Младост-1, тъй като става много дълъг участъкът без възможност за маневра или резервен състав.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Sofiametro

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
По МД-1 не е лошо да има тупик някъде между Жолио Кюри и Младост-1, тъй като става много дълъг участъкът без възможност за маневра или резервен състав.
Тупик има между Жолио Кюри и Г.М.Димитров .

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8920
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Там има бретел, а не тупик.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Коловозното развитие, което има в метрополитена е адекватно само в западния радиус на МД1. След това имаме "най-евтиното метро в Европа", на което ще берем плодовете, като влаковете почнат да капят като круши, защото този момент неминуемо ще дойде. 
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12399
    • View Profile
Бретелът при Жолио Кюри е частично премахнат от няколко години.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не знам кой пусна тази легенда още навремето, но бретелът винаги си е бил там в пълна функционалност и редовно се ползва за сервизни цели.