Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 180104 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3622
    • View Profile
    • Email
Има ли нужда и желание, има и начини. Не може да легнем на това, че линията е "затапена" и затова дайте да не строим никога повече в тази посока. А и никой не е казал, че непременно трябва да се удължават съществуващите линии (диаметри). Напълно е възможно да възникне и изцяло нов.

E, че линията към летището е затапена, в това спор няма. Именно заради ниската скорост на този радиус и дългото времепътуване до летището ССГ можеше да отпадне, това щеше да спести 2-3 минути до летището, освен че щеше да спести и пари.

Далекопреспективното развитие не трябва да е в никакъв случай в нови разклонения, а както казваш ти в преустройството на разклоненията в нови диаметри. Така са се развивали и други метромрежи по света.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Само да спомена, че цените на имотите в близост до спирки на метрото са се покачили с 15 - 30 %. Е, останалите, не са слезли с толкова, амааа  :P
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12841
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Достъпна ли е някъде повече информация какво точно представлява инфраструктурата за подземен паркинг при станция „Сливница“, която е зад оградите на подлеза? Въобще има ли нещо като паркинг или е нещо недоправено и прикрито след това с оградите?

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 72 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6828
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
До колкото помня, е същата история с метропаркинга над МС Централна гара, правено-недоправено.

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Един малко тъп въпрос, на който не мога да намеря отговор: къде по дяволите съхраняват влаковете за метрото? Из София има трамвайни, автобусни и тролейбусни депа и повечето ги знаем всички. Обаче така и не видях някъде да има метро депо. А то ще да е бая голямо, предвид дължината само на един влак...

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Има две метродепа-едното за първа и втора линия е между Люлин и Обеля,срещу Практикер
Това за трета линия е в гараж Земляне


Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Планирали са още едно депо в Илиянци. То и сега не е късно. Ако се захванат сериозно със северната част на София и измислят в района я нов жилищен комплекс я нов клъстер, трасето по Рожен може да се върне на дневния ред.

Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9954
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Планирали са още едно депо в Илиянци. То и сега не е късно. Ако се захванат сериозно със северната част на София и измислят в района я нов жилищен комплекс я нов клъстер, трасето по Рожен може да се върне на дневния ред.

Планирани са три депа, по едно за всеки диаметър, тъй като според схемата те нямат връзка помежду си. При сегашната панделка депо в Илиянци не е необходимо, дори и да се изгради разклонението натам.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Планирани са три депа, по едно за всеки диаметър, тъй като според схемата те нямат връзка помежду си. При сегашната панделка депо в Илиянци не е необходимо, дори и да се изгради разклонението натам.

Ако в района изникне голям клъстер който да носи огромен пътникопоток, не знам дали сегашното депо има възможност да поеме. С течение на времето М2 може да стане като М1 и М4 с два маршрута Обеля-Студентски град и Илиянци-Драгалевци, примерно. Не знам как стоят нещата с терена на Депо Обеля, дали има възможност да се разшири.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Достатъчно е да се ремонтира качествено и обособи максимално наличното трамвайно трасе към Илиянци, пълноценен скоростен трамвай ще е достатъчен за пътникопотока от нов жилищен комплекс. Също е напълно възможно БДЖ и СО да се договорят за признаване поне на картите за ЦГМ и така пътническите влакове от Илиянци до Централна гара да обслужват евентуален бъдещ комплекс.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Скорости трасета в София са само бла-бла. ТМ7 след ремонта на трасето скоростен ли е? Тъй че трасето към Илиянци едва ли ще стане скорстно.
Колкото до БДЖ, общи ЦГМ карти са най-малък проблем. Друг е въпроса как самите жп спирки да станат user friendly. В смисъл, да не се налага да минаваш през джунгла или да изкачваш баири за да стигнеш до тях.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Общите карти изобщо не са малък проблем - малко са хората, които живеят и работят и/или учат в близост до ЖП гара или спирка съответно се налага да се купуват превозни документи и за влака и за друг транспорт, което е неизгодно.  Проблемът на метрото е, че разходите за изграждане и експлоатация са високи и при ниски пътникопотоци под 20 000 пътници на час в пик се трупат големи загуби и така метрото отнема средства от останалия градски транспорт, евентуално и от други пера в общинския бюджет. :rolleyes:

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1128
    • View Profile
Един малко тъп въпрос, на който не мога да намеря отговор: къде по дяволите съхраняват влаковете за метрото? Из София има трамвайни, автобусни и тролейбусни депа и повечето ги знаем всички. Обаче така и не видях някъде да има метро депо. А то ще да е бая голямо, предвид дължината само на един влак...
Бая големи са особено депо Обеля. Иначе за М3 трябва да се търси още едно депо за тежките ремонти.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6828
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Интересно е, дали тези ремонти ще могат да се поемат от т.н. метро завод който направиха в Обеля. Или ще трябва да се оборудва за целта.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4332
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
За М3 има планирано още едно депо в другия край. Не знам да е отпаднало от проекта.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16450
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А в Обеля има свободен терен за разширение зад сегашната сграда, в която домуват съставите...

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1399
  • 9060
    • View Profile
Трето депо за сега няма да явно. Нали затова на крайната спирка в Левски ще има някакво уширение, което поема до 4 метровагона. Сигурно в Земляне няма място.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16450
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
То е добре да има такива коловоьи и от оперативна гледна точка - по-ранни сутрешни влакове и от двата края на трасето, коловози за престой на аварирали състави.... При нас всичко се прави с "икономии" и на някакъв санитарен минимум, което като се разгледа в перспективата на експлоатацията на тази инфраструктура, е нищо... Спестяваме няколко милионя за обект, който ще се ползва 100+ години...  :help: Колко ще струва, ако въобще е възможно, с цените след 100 г. да се изградят аварийни ленти в тунелите по магистралите, да се удължат и разширят метростанциите....